Oud 11-03-2005, 06:17
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 10-03-2005 @ 21:33 :
Wat is er te onderzoeken? Als ze van de dieren hielden zouden de boeren gestopt zijn.



Dan is het harteloos van de boeren? Het is toch stom als ze janken zogenaamd om de dieren, terwijl deze ze anders ook na een aantal jaren wegbrengt naar het slachthuis?

Jarenlang.... nou nou... zolang zijn die beesten er ook weer niet. Bij hobbyboeren iets langer, maar bij bioindustrie is het gemiddelde 4 a 5 jaar voor een koe.
meer een gemiddelde van 8 a 9 jaar
een hobbypaard wordt toch ook naar het slachthuis gebracht zodra de dochter des huises niet meer op het paard kan rijden of het te oud is ofzo, hebben zij dan ook nooit van het paard gehouden?

Jouw houden van is gewoon wat anders.
Advertentie
Oud 11-03-2005, 06:18
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 11-03-2005 @ 01:21 :
Waarom onzin?

Daarnaast heb ik dit stuk hobbyboeren en bioindustrieboeren apart genomen, zoals je kan lezen.
hobbyboeren zijn boeren met 3 koeien waaruit ze geen inkomsten halen

dan zijn er genoeg boeren (die er wel van leven) die niet biologisch maar ook niet bio-industrie nastreven
Oud 11-03-2005, 12:01
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 11-03-2005 @ 06:17 :
meer een gemiddelde van 8 a 9 jaar

Volgens de laatste gemiddelde van ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) iig niet. Ook PVE (www.pve.nl) zegt van niet:

Citaat:
De melk die de koe vervolgens geeft, verkoopt de boer. Ongeveer vijf weken nadat het kalf is geboren, geeft de koe de meeste melk, ongeveer vier volle emmers per dag. Na die vijf weken neemt de melkgift geleidelijk af en na ongeveer tien maanden na de geboorte van het kalf geeft de koe onvoldoende melk meer. Het volgende kalf van de koe wordt ongeveer een jaar na het vorige kalf geboren, zodat de koe weer melk zal geven. Gemiddeld krijgt een koe 2 à 3 kalveren in haar leven. Als de koe na ongeveer vier jaar uitgemolken is, wordt ze naar de slachterij gebracht.
Citaat:
een hobbypaard wordt toch ook naar het slachthuis gebracht zodra de dochter des huises niet meer op het paard kan rijden of het te oud is ofzo, hebben zij dan ook nooit van het paard gehouden?
Van maneges worden ze inderdaad vaak naar de slacht gebracht. Echter weet ik wel dat toen mijn zusje aan het paardrijden was dat er toen ook paarden naar een paardenbejaardentehuis werden gebracht. Dit gebeurd alleen als men het paard aardig vind....
Voor de maneges is het ook voor geld meer.
Particulieren brengen ook vaak naar zo een tehuist (tenminste hier zo in de buurt), maar ook inderdaad naar de slacht of ze verkopen de dieren.

Citaat:
Jouw houden van is gewoon wat anders.
Als je echt van een dier houd dan ga je door het vuur voor zo een beest. Dan ga je niet zeggen van 'hier is de grens'. Je legt al je geld neer of je verkoopt desnoods al je spullen in huis. Dat is houden van. Maar als je een dier laat slachten dan is dat gewoon geen houden van. Dan zie je het dier niet als dier. Net als mensen met huisdieren die hun dier laten inslapen als het teveel kost om te onderhouden of laten helpen.

Er zijn inderdaad meer 'houden van' manieren. De meeste zijn nepgevoelens.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 11-03-2005, 12:03
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 11-03-2005 @ 06:18 :
hobbyboeren zijn boeren met 3 koeien waaruit ze geen inkomsten halen

20 a 30 vind ik ook nog hobby.

Citaat:
dan zijn er genoeg boeren (die er wel van leven) die niet biologisch maar ook niet bio-industrie nastreven
Wat is er dan niet-bioindustrie aan die boeren?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 11-03-2005, 13:17
mar87
mar87 is offline
Volgens mij is het grote onzin dat koeien maar 3 of 4 jaar leven.
Als ze 2 jaar zijn krijgen ze ongeveer hun eerste kalf.
Wanneer het zo zou zijn dat ze met 3 a 4 jaar al geslacht worden betekent dit dat ze nauwelijks iets opbrengen qua melkproductie, dus brengen ze ook veel te weinig/ niets op. De meeste boeren houden een koe ongeveer 8 a 9 jaar aan. Tenminte wel bij de boeren die ik ken.

En lang niet alle boeren zijn bio-industrie boeren. Of jij moet bio-industrie anders bekijken dan ik.
Bio-industrie is in mijn ogen, heéél veel dieren, die niet meer als dier apart gezien worden, en er ook alleen maar zijn voor de productie.
Uit ervaring weet ik dat dat bij boeren met ongeveer 50 - 100 koeien gewoon niet zo is, en sowieso niet veel bij de melkveebedrijven.
Oud 11-03-2005, 18:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
mar87 schreef op 11-03-2005 @ 13:17 :
Volgens mij is het grote onzin dat koeien maar 3 of 4 jaar leven.

4 a 5 gemiddeld en 6 a 7 bij biologisch (zo uit mijn hoofd).
Dat zijn gemiddelden en dat kan bij elke boer anders zijn.

Citaat:
Als ze 2 jaar zijn krijgen ze ongeveer hun eerste kalf.
Anderhalf jaar zijn ze 'volwassen'

Citaat:
Ongeveer vijf weken nadat het kalf is geboren, geeft de koe de meeste melk, ongeveer vier volle emmers per dag. Na die vijf weken neemt de melkgift geleidelijk af en na ongeveer tien maanden na de geboorte van het kalf geeft de koe onvoldoende melk meer. Het volgende kalf van de koe wordt ongeveer een jaar na het vorige kalf geboren, zodat de koe weer melk zal geven.
Dus tijdsschema: (van de gegevens van pve.nl)
1,5 jaar oud => gedekt
2 jaar oud => 1ste kalf
3 jaar oud => 2e kalf
4 jaar oud => 3e kalf

Citaat:
Gemiddeld krijgt een koe 2 à 3 kalveren in haar leven.
Dus 4 jaar word een koe minimaal.

Citaat:
Wanneer het zo zou zijn dat ze met 3 a 4 jaar al geslacht worden betekent dit dat ze nauwelijks iets opbrengen qua melkproductie, dus brengen ze ook veel te weinig/ niets op.
Genoeg brengt ze op. De melk is het rijkst tijdens de weken na geboorte van een kalf. Daarna neemt de productie af. Men moet steeds de koe kalfjes laten krijgen voor veel melk.

Na die 4 a 5 jaar zal de melkproductie blijkbaar ook steeds minder worden.

Citaat:
De meeste boeren houden een koe ongeveer 8 a 9 jaar aan. Tenminte wel bij de boeren die ik ken.
PVE zal denk wel de juiste info geven. Hoewel ik wel had verwacht dat ze het naar boven zouden aanpassen, maar blijkbaar deze gegevens niet.

Citaat:
En lang niet alle boeren zijn bio-industrie boeren. Of jij moet bio-industrie anders bekijken dan ik.
Bio-industrie is in mijn ogen, heéél veel dieren, die niet meer als dier apart gezien worden, en er ook alleen maar zijn voor de productie.
Uit ervaring weet ik dat dat bij boeren met ongeveer 50 - 100 koeien gewoon niet zo is, en sowieso niet veel bij de melkveebedrijven.
De bioindustrie is de verzamelnaam voor de veehouderij die gericht is op automatisering van alle processen en van veel dieren op een klein stuk terrein. Of het nou 50 of 1000 dieren is maakt dat niet zoveel uit. Het gaat erom dat er overal kostenbesparingen worden gedaan en dieren moeten daar onder lijden. De kern bij de bioindustrie is om zoveel mogelijk te produceren (hier zijn dan wel quota's voor gekomen). Alle boeren in NL zijn bioindustrie, behalve hobbyboeren, die gewoon hun zaak klein houden en het meer als hobby hebben dan verplichting.
Biologische veehouderij vind ik persoonlijk een lievelijk gezicht van de bioindustrie, omdat ze nog steeds erg verbonden zijn met de bioindustrie.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 11-03-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 11-03-2005 @ 12:01 :
Volgens de laatste gemiddelde van ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) iig niet. Ook PVE (www.pve.nl) zegt van niet:

Van maneges worden ze inderdaad vaak naar de slacht gebracht. Echter weet ik wel dat toen mijn zusje aan het paardrijden was dat er toen ook paarden naar een paardenbejaardentehuis werden gebracht. Dit gebeurd alleen als men het paard aardig vind....
Voor de maneges is het ook voor geld meer.
Particulieren brengen ook vaak naar zo een tehuist (tenminste hier zo in de buurt), maar ook inderdaad naar de slacht of ze verkopen de dieren.

Als je echt van een dier houd dan ga je door het vuur voor zo een beest. Dan ga je niet zeggen van 'hier is de grens'. Je legt al je geld neer of je verkoopt desnoods al je spullen in huis. Dat is houden van. Maar als je een dier laat slachten dan is dat gewoon geen houden van. Dan zie je het dier niet als dier. Net als mensen met huisdieren die hun dier laten inslapen als het teveel kost om te onderhouden of laten helpen.

Er zijn inderdaad meer 'houden van' manieren. De meeste zijn nepgevoelens.
een boer wil zijn dieren wel zo lang mogelijk houden, je kan beter een koe lang houden dan elke keer nieuwe kalveren nemen die zo'n 2 jaar niets opleveren en alleen maar geld kosten

Ook mensen die 'echt van een paard houden' brengen het dier naar de slachterij, zij hebben vast heel lang van het beest gehouden, maar kunnen niet anders.

En nog altijd kan jij het verschil niet zien tussen dieren en mensen geloof ik. Ik zou nooit voor een beest door het vuur gaan, dan gaat het maar dood. Ik denk dat je als je een beest laat slachten het heel goed als een dier ziet. Een dier, geen mens.Ik zal er daarnaast maar even bijzetten: een dier is geen mens, maar verdient niet mishandeld te worden daardoor oid, dat bedoel ik dus niet


Maar jij bent nu eenmaal verblind door andere principes dan ik.
En duidelijk ben je ook nooit in aanraking gekomen met het boerenleven en hoe zij tegen dieren aan kijken. Als dat wel zo was had je er vast meer van geweten

Ik denk dat melkvee het heel goed heeft, varkens vroeger ook. Nu niet.
Hier komt de veearts nog als een koe iets mankeert, een varken wordt zo snel mogelijk doodgespoten.
Daarom zie ik melkvee houden niet bepaald als bio-industrie. Het is een 'langdurig' proces waarbij je lang met de dieren werkt en ze kent, precies weet of ze bang zijn, veel durven, nieuwsgierig zijn, teruggetrokken etc.

Daarnaast lopen veel koeien nog regelmatig buiten, al wordt dat steeds meer ingeperkt. Mocht het de kant van de varkens opgaan, waarbij het leven van een varken aan alle kanten werd ingeperkt zo'n 10 jaar geleden, dan kan er bij melkvee ook wel gesproken worden van bio-industrie ja.
Vooralsnog, ik denk dat melkvee houden iets duurzaams is, weesblij dat het er nog is.

Laatst gewijzigd op 11-03-2005 om 21:34.
Oud 11-03-2005, 21:32
Verwijderd
en wees blij dat mensen nog melk kunnen kopen (ja, dat blijven ze nu eenmaal doen, hoe veel botontkalking er ook is natuurlijk ) dat uit Nederland komt.
Niet uit een of andere ongecontroleerde volgespoten koe uit Oekraine of misschien is het wel een 'natuurlijke' koe uit Oekraine, maar dat kan je dan niet weten.
Oud 11-03-2005, 22:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 11-03-2005 @ 21:30 :
een boer wil zijn dieren wel zo lang mogelijk houden, je kan beter een koe lang houden dan elke keer nieuwe kalveren nemen die zo'n 2 jaar niets opleveren en alleen maar geld kosten

Ik zou je maar dan gaan verdiepen in die industrie. Men heeft daar liever een koe die goede productie levert dan een stel oude koeien die nog maar een beetje leveren. Kwaliteit en hoeveelheid draait het om. Daarnaast is de melkindustrie de witte motor van de vleesindustrie. Ze moeten kalfjes krijgen.

Citaat:
Ook mensen die 'echt van een paard houden' brengen het dier naar de slachterij, zij hebben vast heel lang van het beest gehouden, maar kunnen niet anders.
Men heeft altijd een keuze. Daarnaast vind ik een paard hebben net zo onjuist hoor

Citaat:
En nog altijd kan jij het verschil niet zien tussen dieren en mensen geloof ik. Ik zou nooit voor een beest door het vuur gaan, dan gaat het maar dood. Ik denk dat je als je een beest laat slachten het heel goed als een dier ziet. Een dier, geen mens.Ik zal er daarnaast maar even bijzetten: een dier is geen mens, maar verdient niet mishandeld te worden daardoor oid, dat bedoel ik dus niet
Een mens is een dier, een koe is een dier, etc.
Ik probeer elk leven te respecteren. En dat doe je niet door dieren eerst zo te misbruiken en ze dan maar te doden.

Citaat:
Maar jij bent nu eenmaal verblind door andere principes dan ik.
Ik heb inderdaad andere principes...

Citaat:
En duidelijk ben je ook nooit in aanraking gekomen met het boerenleven en hoe zij tegen dieren aan kijken. Als dat wel zo was had je er vast meer van geweten
Ik heb volgens mij al eerder genoemd dat ik boeren in de familie heb en dat ik bij de boeren in de buurt woon. En aan de hand van alle info weet ik wel hoe de boeren denken. Ik weet hoe de mensen denken.

Citaat:
Vooralsnog, ik denk dat melkvee houden iets duurzaams is, weesblij dat het er nog is.
Zoals je begrijpt ben ik daar niet blij om.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 11-03-2005, 22:41
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 11-03-2005 @ 21:32 :
en wees blij dat mensen nog melk kunnen kopen (ja, dat blijven ze nu eenmaal doen, hoe veel botontkalking er ook is natuurlijk ) dat uit Nederland komt.
Niet uit een of andere ongecontroleerde volgespoten koe uit Oekraine of misschien is het wel een 'natuurlijke' koe uit Oekraine, maar dat kan je dan niet weten.
Wie zegt dat alle zuivel die je inneemt uit Nederland komt. Dacht het dus niet. Er is zoveel import en export. Zekerheid over productieherkomst heb je niet.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 12-03-2005, 16:23
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Genoeg brengt ze op. De melk is het rijkst tijdens de weken na geboorte van een kalf. Daarna neemt de productie af. Men moet steeds de koe kalfjes laten krijgen voor veel melk.
Een koe geeft inderdaad het meeste melk die aantal weken nadat het kalf geboren is
maar een koe die voor het eerst gekalfd heeft, geeft het eerste jaar zowieso niet zoveel, het moet allemaal op gang komen. Een koe geeft meestal na een aantal jaar pas meer melk, en dus kun je stellen dat een boer wel wacht tot een koe zoveel mogelijk melk geeft en het beest dus niet na 4/5 jaar weggaat. maar later.

Citaat:
Een mens is een dier, een koe is een dier, etc.
Oké dat vind jij, maar ik vind mezelf geen dier, een mens is in mijn ogen nog wel even iets anders dan een dier. En ik stel dus een dier niet gelijk aan een mens en andersom en bekijk het dus zowieso al anders.

Citaat:
Wie zegt dat alle zuivel die je inneemt uit Nederland komt. Dacht het dus niet. Er is zoveel import en export. Zekerheid over productieherkomst heb je niet.
Nee dat weet je niet, maar als je bijvoorbeeld Friesche Vlag melk koopt weet je wel zeker dat dit uit NL komt, vage merken van de Aldi oid is een ander verhaal, en van melk uit NL kun je niet zeggen dat er gore verkeerde stoffen in zitten, daar is wel zo idioot veel controle op.
Oud 12-03-2005, 16:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
mar87 schreef op 12-03-2005 @ 16:23 :
Een koe geeft inderdaad het meeste melk die aantal weken nadat het kalf geboren is maar een koe die voor het eerst gekalfd heeft, geeft het eerste jaar zowieso niet zoveel, het moet allemaal op gang komen. Een koe geeft meestal na een aantal jaar pas meer melk, en dus kun je stellen dat een boer wel wacht tot een koe zoveel mogelijk melk geeft en het beest dus niet na 4/5 jaar weggaat. maar later.

De cijfers geven anders aan.

Citaat:
Oké dat vind jij, maar ik vind mezelf geen dier, een mens is in mijn ogen nog wel even iets anders dan een dier. En ik stel dus een dier niet gelijk aan een mens en andersom en bekijk het dus zowieso al anders.
Het is wel heel gedurft om al die biologen leugenaars te noemen
Een mens is een dier. Dat is lastig te ontkennen.
Ik stel een dier niet gelijk aan de mens. Ik beschouw alleen de mens niet als oppermachtig en beter enzo. Elk dier heeft zijn specialiteiten zeg maar en is uniek. Zeggen dat je beter bent omdat de mens 'vergevorderd' is is alleen maar een uiting van iets wat de mens al duizenden jaren heeft als eigenschap, namelijk onderscheid maken tussen alles omdat die zich beter acht. Uit die gedachte zijn zoveel dingen gekomen die we wel als fout achten (denk aan rwanda, WO2, etc.)

Citaat:
Nee dat weet je niet, maar als je bijvoorbeeld Friesche Vlag melk koopt weet je wel zeker dat dit uit NL komt, vage merken van de Aldi oid is een ander verhaal, en van melk uit NL kun je niet zeggen dat er gore verkeerde stoffen in zitten, daar is wel zo idioot veel controle op.
Nou controle zegt niet zoveel. Dat zie je wel aan die schandalen steeds. En wellicht dat de melk uit NL komt, maar de voedings voor het vee niet altijd.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 12-03-2005, 16:58
mar87
mar87 is offline
nou okee, dan is een mens schijnbaar een dier, in dat geval stel ik me in ieder geval niet gelijk aan een dier. en tuurlijk zijn alle dieren uniek. En wat wij zouden vinden/voelen kun je ook niet altijd toepassen op dieren.

Maar hoe vind jij dan dat koeien gehouden moeten worden??
Oud 12-03-2005, 16:59
mar87
mar87 is offline
Citaat:
De cijfers geven anders aan.
Kloppen cijfers dan wel altijd?? Volgens mij niet
Maar in ieder geval is mijn ervaring met dit soort dingen dat koeien toch langer op een boerderij blijven dan die cijfers van jou weergeven.
Oud 12-03-2005, 17:03
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
mar87 schreef op 12-03-2005 @ 16:58 :
Maar hoe vind jij dan dat koeien gehouden moeten worden??
Ik vind dat dieren niet van de mens zijn. Als we zo nodig melk willen jatten of vlees willen eten gaan we maar jagen (geen laffe jacht) op dieren die gewoon vrij zijn. En niet zo onrespectvol dieren als bezit maken, ze misbruiken, etc.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 12-03-2005, 17:16
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
mar87 schreef op 12-03-2005 @ 16:59 :
Kloppen cijfers dan wel altijd?? Volgens mij niet
Maar in ieder geval is mijn ervaring met dit soort dingen dat koeien toch langer op een boerderij blijven dan die cijfers van jou weergeven.
De cijfers komen uit de industrie. Dat zijn gemiddelden. Bij de ene boer zal het hoger liggen dan bij de ander. En kan ook per gebied verschillen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 15-03-2005, 01:37
Reng
Reng is offline
Citaat:
TechXP schreef op 12-03-2005 @ 17:03 :
Ik vind dat dieren niet van de mens zijn. Als we zo nodig melk willen jatten of vlees willen eten gaan we maar jagen (geen laffe jacht) op dieren die gewoon vrij zijn. En niet zo onrespectvol dieren als bezit maken, ze misbruiken, etc.
En nu even iets realistischer en haalbaarder graag?
Oud 15-03-2005, 10:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Reng schreef op 15-03-2005 @ 01:37 :
En nu even iets realistischer en haalbaarder graag?
Het is realistisch en haalbaar.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 15-03-2005, 15:07
TRXD
TRXD is offline
Ik denk dat het niet echt realistisch is om over te stappen naar het jager/ verzamelaar bestaan van pak 'm beet 3000 jaar terug.... maar goed ik snap je punt wel een beetje maar in deze maatschappij lukt dat dus niet.

Zolang mensen blijven kiezen voor het goedkoopste vlees, eieren etc. en dus niet letten waar het vandaan komt zal er ook niks veranderen. Er ligt daar ook een taak van de overheid om SAMEN met de boeren te bekijken wat anders kan/ moet. Maar ik denk dat het allemaal net wat ingewikkelder in elkaar zit dan veel mensen denken.
Oud 15-03-2005, 16:59
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
TRXD schreef op 15-03-2005 @ 15:07 :
[B]Ik denk dat het niet echt realistisch is om over te stappen naar het jager/ verzamelaar bestaan van pak 'm beet 3000 jaar terug.... maar goed ik snap je punt wel een beetje maar in deze maatschappij lukt dat dus niet.
Ik zeg niet dat we terug moeten stappen in de tijd. Ik zeg alleen dat we in de toekomst anders moeten doen. Ik heb niks tegen ontwikkeling enzo en hoef echt niet naar vroeger.
In de toekomst zal de wereld gevoed moeten worden en dat kunnen we niet doen zolang er zoveel geteeld alleen al word voor het vee. Het is zo onefficient. Verwachting is ook dat men over 10 jaar minder vlees gaat (moet) eten. Daarnaast zullen er ook steeds meer ziekten komen waardoor men toch anders gaat denken.

Of ik het in dit leven ga meemaken weet ik niet. Ik hoop dat ik de beginveranderingen mag gaan meemaken nog.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 15-03-2005, 20:05
one.
one. is offline
Citaat:
TechXP schreef op 12-03-2005 @ 17:03 :
Ik vind dat dieren niet van de mens zijn. Als we zo nodig melk willen jatten of vlees willen eten gaan we maar jagen (geen laffe jacht) op dieren die gewoon vrij zijn. En niet zo onrespectvol dieren als bezit maken, ze misbruiken, etc.
Kortom, zo'n 1000 jaar terug in de welvaart. Jeej, kom laten we meteen beginnen.
__________________
.
Oud 15-03-2005, 20:19
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 15-03-2005 @ 20:05 :
Kortom, zo'n 1000 jaar terug in de welvaart. Jeej, kom laten we meteen beginnen.
Leg nou eens uit waarom je dan 1000 jaar terug in de welvaart gaat?
ipv die domme berichten zonder enige onderbouwing.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 16-03-2005, 19:51
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
TechXP schreef op 15-03-2005 @ 10:04 :
Het is realistisch en haalbaar.
Nee.
Oud 16-03-2005, 23:26
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 16-03-2005 @ 19:51 :
Nee.

Kan je in de toekomst kijken dan?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 15-06-2005, 22:24
guy smeekens
guy smeekens is offline
da gemaauw allemaal da een boer niet om zijn dieren geeft is allemaal bull shit want als de boer door een ziekte getroffen wordt en de stallen worden leeggehaald dat is het ergste dat een boer kan overkomen en het is zeker geen kwestie van geld want dat wordt door de verzekering toch gewoon betaald
en als je weet hoe ontroert een boer is als der iets met zijn dieren gebeurd dat kun je je niet voorstellen
wij zijn van boerenkomaf en wij zien hier in de omgeving zulke dingen allemaal gebeuren
dus stop met da gezeik
Oud 16-06-2005, 02:18
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
guy smeekens schreef op 15-06-2005 @ 22:24 :
da gemaauw allemaal da een boer niet om zijn dieren geeft is allemaal bull shit want als de boer door een ziekte getroffen wordt en de stallen worden leeggehaald dat is het ergste dat een boer kan overkomen en het is zeker geen kwestie van geld want dat wordt door de verzekering toch gewoon betaald en als je weet hoe ontroert een boer is als der iets met zijn dieren gebeurd dat kun je je niet voorstellen
wij zijn van boerenkomaf en wij zien hier in de omgeving zulke dingen allemaal gebeuren
dus stop met da gezeik
Zeik niet boerenjong... je weet best dat niet altijd alles word vergoed door de verzekeringen. En boeren houden van hun werk en wat ze opgebouwd hebben. Dat heeft geen ene fuck te maken met houden van de dieren, maar van hun producten. Anders kan je de dieren niet afmaken als je er van houd. Ik ken boeren persoonlijk. En die geven geen reet erom. Het is voor hun product en handel. Hun werk.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 16-06-2005, 09:18
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Zeik niet boerenjong... je weet best dat niet altijd alles word vergoed door de verzekeringen. En boeren houden van hun werk en wat ze opgebouwd hebben. Dat heeft geen ene fuck te maken met houden van de dieren, maar van hun producten. Anders kan je de dieren niet afmaken als je er van houd. Ik ken boeren persoonlijk. En die geven geen reet erom. Het is voor hun product en handel. Hun werk.
Wat een onzin dat ze niet van hun dieren houden. Anders was je ook geen boer. Dan ga je dagelijks met dieren om en als je niet van dieren houdt trek je het ook niet om dat dagelijks te doen. En natuurlijk houden ze ook van hun werk en wat ze opgebouwd hebben, logisch. Dat doet ieder normaal mens. En ik ken ook boeren persoonlijk en die houden wél van hun dieren.
Oud 16-06-2005, 09:51
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
mar87 schreef op 16-06-2005 @ 09:18 :
Wat een onzin dat ze niet van hun dieren houden. Anders was je ook geen boer. Dan ga je dagelijks met dieren om en als je niet van dieren houdt trek je het ook niet om dat dagelijks te doen. En natuurlijk houden ze ook van hun werk en wat ze opgebouwd hebben, logisch. Dat doet ieder normaal mens. En ik ken ook boeren persoonlijk en die houden wél van hun dieren.
Nee tuurlijk niet. Zoals ik zei hou je van je werk (de dieren zijn een deel van je werk). Als van een schilder zijn schilderijen vernietigd worden in een brand zal die dat ook niet leuk vinden. Net als dat het bij een boer gebeurd. Dat is houden van het 'werkt' en niet houden van dieren, want als een boer zoveel houd van een dier dan zou die echt niet zo een dier kunnen afmaken. De boer houd dus van zijn werk.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 16-06-2005, 12:49
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ik snap niet dat jij even voor alle mensen kunt beslissen dat ze niet van dieren houden als ze niet meteen zijn zoals jij bent. Ik vind het echt onzin er zijn ook boeren die WEL van hun dieren houden, er zijn er natuurlijk ook die niet van ze houden, maar als jij meteen denkt dat de boeren die jij kent de hele gemeenschap vertegenwoordigen ben je erg naïef bezig.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 16-06-2005, 12:54
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
en arrogant bovendien.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Oud 16-06-2005, 12:56
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Ik snap niet dat jij even voor alle mensen kunt beslissen dat ze niet van dieren houden als ze niet meteen zijn zoals jij bent. Ik vind het echt onzin er zijn ook boeren die WEL van hun dieren houden, er zijn er natuurlijk ook die niet van ze houden, maar als jij meteen denkt dat de boeren die jij kent de hele gemeenschap vertegenwoordigen ben je erg naïef bezig.
precies

Citaat:
Dat is houden van het 'werkt' en niet houden van dieren, want als een boer zoveel houd van een dier dan zou die echt niet zo een dier kunnen afmaken. De boer houd dus van zijn werk.
en dat verband zie ik ook niet helemaal. Je kan heus wel van een dier houden ook al zou je ze ook kunnen afmaken. Het is nooit leuk maar dat wil heus nog niet zeggen dat je er niet van houdt.
Oud 16-06-2005, 14:36
Mrs Mojo Risin
Avatar van Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Citaat:
mar87 schreef op 16-06-2005 @ 12:56 :
en dat verband zie ik ook niet helemaal. Je kan heus wel van een dier houden ook al zou je ze ook kunnen afmaken. Het is nooit leuk maar dat wil heus nog niet zeggen dat je er niet van houdt.
Oh ja, ik hou echt zoveel van mn vriend, maar ik heb honger en de koelkast is leeg, laat ik hem maar afmaken, dan heb ik tenminste vlees op mn bord.

Wat is dat nou weer voor stomme opmerking. Als je van iets of iemand houdt, wil je dat of diegene toch niet kwijt -_-
__________________
All great things must first wear terrifying and monsterous masks, in order to inscribe themselves in the hearts of humanity.
Oud 16-06-2005, 16:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 16-06-2005 @ 12:49 :
Ik snap niet dat jij even voor alle mensen kunt beslissen dat ze niet van dieren houden als ze niet meteen zijn zoals jij bent. Ik vind het echt onzin er zijn ook boeren die WEL van hun dieren houden, er zijn er natuurlijk ook die niet van ze houden, maar als jij meteen denkt dat de boeren die jij kent de hele gemeenschap vertegenwoordigen ben je erg naïef bezig.
Waarom kan ik dat niet zeggen? Ik analyseer gewoon wat dat houden van bij boeren is. En dat is echt niet houden van zoals je van je vriend of vriendin houdt of van een huisdier. Het is bij boeren die de dieren hebben voor geld verdienen dus om hun brood te verdienen geen moeite om die dieren af te maken, te slachten etc. Die houden dus ECHT niet van dieren, maar van hun werk en de producten.
Misschien kan je bij hobbyboeren zo zeggen dat die wel van hun dieren houden, maar daar ook betwijfel ik het, want ook bij hobbyboeren gaan er dieren 'weg' of worden ze uitgebuit. Dat is geen liefde. Dat is gewoon een eigen liefde, liefde voor je hobby en voor je werk. Niet voor het individu, niet voor het dier.

Citaat:
en dat verband zie ik ook niet helemaal. Je kan heus wel van een dier houden ook al zou je ze ook kunnen afmaken. Het is nooit leuk maar dat wil heus nog niet zeggen dat je er niet van houdt.
Als je een dier houdt en afmaakt voor vlees, leer, etc., dan geloof je toch zelf niet dat je dan van de dieren houdt? Houden van betekent een gevoel dat je een band hebt met een dier en dat je iets voor het dier over hebt. Maar een dier mishandelen en afmaken, wat is dat voor achterlijk gedrag? Lekkere liefde dan... ik heb wel medelijden met de boerin...als die ook zo een liefde heeft voor de boerin...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 16-06-2005, 16:35
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-06-2005 @ 16:30 :
[B]Waarom kan ik dat niet zeggen? Ik analyseer gewoon wat dat houden van bij boeren is. En dat is echt niet houden van zoals je van je vriend of vriendin houdt of van een huisdier. Het is bij boeren die de dieren hebben voor geld verdienen dus om hun brood te verdienen geen moeite om die dieren af te maken, te slachten etc. Die houden dus ECHT niet van dieren, maar van hun werk en de producten.
Misschien kan je bij hobbyboeren zo zeggen dat die wel van hun dieren houden, maar daar ook betwijfel ik het, want ook bij hobbyboeren gaan er dieren 'weg' of worden ze uitgebuit. Dat is geen liefde. Dat is gewoon een eigen liefde, liefde voor je hobby en voor je werk. Niet voor het individu, niet voor het dier.
B]
Spreek je nou namens de duizenden boeren in Nederland en ben je het ze allemaal een voor een gaan vragen? Lijkt mij niet. Ik vind het nogal dom wat je zegt. Natuurlijk zijn er boeren die niet van de dieren houden maar dan wil niet zeggen dat ze het allemaal niet doen. Dat is net zoiets dan dat je zegt dat als 1 Marrokaan iets gestolen heeft ze allemaal crimineel zijn
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 16-06-2005, 17:08
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
wij eten altijd biologisch.
als je dat vlees gewend bent wil je echt niks anders meer!
je proeft echt het verschil!
en je eet het ook met een gerust hart als je weet dat het kippetje of de koe niet volgepompt is met zooi en krachtvoer en antibiotica (omdat de hormonen hun immuumsysteem aantasten) maar een fijn leven heeft geleden met natuurlijk biologisch voedsel dat het in de natuur ook krijgt en grote weilanden om rond te struinen!

En wij hebben ook altijd kippen gehouden en deze pikken elkaar echt niet dood(ja de hanen gingen vechten maar dat doen alle mannetjesdieren) en als een kip even alleen wou zijn kon ze gewoon het hok uitfladderen en in een boom of in de tuin scharrelen.
wat heeft het voor zin om alleen je eigen portomennee tevreden te stellen en de dieren te mishandelen als ze ook een goed leven kunnen leiden?

ik snap ook neit waarom groenten vol gif, oranje geverfde mandarijnen, garnalen die hier worden gevangen, in marokko worden gepeld en dan hier worden gekocht (grote kans op bederving!!!!) en kippen die drie keer per dag een ei moeten uitpersen (stel je voor dat jij als meisje 3 keer per maand ongesteld moest worden omdat iemand dat wou.... dat HURTS!) goedkoper zijn dan de gezonde versie ervan die een goed leven heeft geleden en vaak ook beter smaakt of verser is!

luuister van mij hoef je echt niet meteen je hamster een eigen kamer met hemelbed te geven en nemo in zee uit te zetten, of je hamlapje aan brutus op te voeren, maar eet op zijn minst biologisch!
ik eet altijd biologisch en ik ben er trots op!

fizzle-fluffy
Oud 16-06-2005, 17:38
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 16-06-2005 @ 16:35 :
Spreek je nou namens de duizenden boeren in Nederland en ben je het ze allemaal een voor een gaan vragen? Lijkt mij niet. Ik vind het nogal dom wat je zegt. Natuurlijk zijn er boeren die niet van de dieren houden maar dan wil niet zeggen dat ze het allemaal niet doen. Dat is net zoiets dan dat je zegt dat als 1 Marrokaan iets gestolen heeft ze allemaal crimineel zijn
hallo... ik spreek deels uit de ervaring met de 'boeren' en ook doordat ik constateer. Je weet wel een meningsvorming. Ik zie dat ze dieren afmaken. en dat is geen teken van liefde. Simpel toch?

Citaat:
maar een fijn leven heeft geleden met natuurlijk biologisch voedsel dat het in de natuur ook krijgt en grote weilanden om rond te struinen!
dream on...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 16-06-2005, 17:59
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Biologisch of bio-industrie. Het doet mij weinig. Zo lang het maar goedkoop en groot is. (Het vlees dus)
Oud 17-06-2005, 07:14
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-06-2005 @ 17:38 :
[B]hallo... ik spreek deels uit de ervaring met de 'boeren' en ook doordat ik constateer. Je weet wel een meningsvorming. Ik zie dat ze dieren afmaken. en dat is geen teken van liefde. Simpel toch?
Dan houden de boeren die jij kent niet van hun dieren, en dan moet je niet voor de boeren gaan spreken die je helemaal niet kent (dus ook niet bepaalde vermoedens over ze hebben, want je weet dan dus ook niet hoe ze zijn).
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 17-06-2005, 08:36
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Als je een dier houdt en afmaakt voor vlees, leer, etc., dan geloof je toch zelf niet dat je dan van de dieren houdt? Houden van betekent een gevoel dat je een band hebt met een dier en dat je iets voor het dier over hebt. Maar een dier mishandelen en afmaken, wat is dat voor achterlijk gedrag? Lekkere liefde dan... ik heb wel medelijden met de boerin...als die ook zo een liefde heeft voor de boerin...
nou en, ik hou toch lekker van dieren maar heb er toch geen problemen mee als er uit noodzaak eens eentje afgemaakt moet worden.
En dan kun jij brullen wat je wilt over dat het niet kan als je ze ook af kunt laten maken. Ik weet toch wel wat ik zelf voel en denk. En deze mening is ook de mening van vele boeren in mijn omgeving.
En het is wel een ander houden van als bijv. van je vriend(in), familie enz.

Citaat:
Oh ja, ik hou echt zoveel van mn vriend, maar ik heb honger en de koelkast is leeg, laat ik hem maar afmaken, dan heb ik tenminste vlees op mn bord.
En dat slaat al helemaal nergens op. Dieren zijn er ook om van te leven/ op te eten. Tenminste zo denk ik er over. Een mens eet je niet op. En een dier is ook nog lang geen mens. Al stellen sommigen dieren gelijk aan mensen.
Oud 17-06-2005, 10:37
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 17-06-2005 @ 07:14 :
Dan houden de boeren die jij kent niet van hun dieren, en dan moet je niet voor de boeren gaan spreken die je helemaal niet kent (dus ook niet bepaalde vermoedens over ze hebben, want je weet dan dus ook niet hoe ze zijn).
Mijn mening blijft toch echt dat boeren niet van dieren houden. Hun handelen staat haakrechts op het houden van. Die 2 dingen zijn gewoon niet te combineren.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 17-06-2005, 10:52
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
mar87 schreef op 17-06-2005 @ 08:36 :
nou en, ik hou toch lekker van dieren maar heb er toch geen problemen mee als er uit noodzaak eens eentje afgemaakt moet worden.

Met noodzaak bedoel je als er 1 ziek is en lijd? Dan gaan we over iets anders praten. Echter gaat het hier om gezonde jonge dieren (die naar verhouding nog maar 'kind' zijn. Dus in hun jonge jaren al gedood worden.

Citaat:
En dan kun jij brullen wat je wilt over dat het niet kan als je ze ook af kunt laten maken. Ik weet toch wel wat ik zelf voel en denk. En deze mening is ook de mening van vele boeren in mijn omgeving. En het is wel een ander houden van als bijv. van je vriend(in), familie enz.
Dat mag je vinden. Maar dit is zo een nep iets. Houden van en dan het dier doden. En je zegt het nu zelf het is een ander houden van. Ja en dat is houden van het werk, van de producten enzo en niet van het individuele dier.

Citaat:
En dat slaat al helemaal nergens op. Dieren zijn er ook om van te leven/ op te eten. Tenminste zo denk ik er over. Een mens eet je niet op. En een dier is ook nog lang geen mens. Al stellen sommigen dieren gelijk aan mensen.
Volgens mij hebben we hier weer een of andere gristelijke boer...
Gaan we daar op spelen. In genesis 1:29 staat geschreven: "29 En God zeide: Zie, Ik geef u al het zaaddragend gewas op de gehele aarde en al het geboomte, waaraan zaaddragende vruchten zijn; het zal u tot spijze dienen". En ok..er staat een zin in over dat de mens de heerschap over de dieren moet hebben, maar dat is waarschijnlijk verkeerd begrepen, want god heeft daar bedoeld om goed voor de dieren te zorgen. Respect voor de dieren. Maar goed... misschien ben je ook weer niet gristelijk
Mensen zijn amper gebouwd om dieren te eten. We kunnen het bewerkt eten, maar ons lichaam en de manier van verwerking is meer herbivorisch-omnivorisch. Oftewel we zijn vooral 'planteneters' van nature, maar wel in staat om in geval van tijden van schaarste ook dieren te kunnen eten (aaseter).

Een dier is nog lang geen mens... het is een erg egoistisch gedachte om te stellen dat de mens beter is dan andere dieren (wij zijn ook dieren). Op sommige fronten zijn dieren veel beter. Dus als je naar bepaalde punten kijkt zijn wij slechter. Maar dat terzijde..
Wij als mens hebben ons technische inzicht ver ontwikkeld. En zo ver zie je dat niet bij dieren, hoewel hetzelfde gedrag je ook bij dieren ziet. Vissen, vogels, zoogdieren, insecten etc.. gebruiken ook geregeld gereedschappen/hulpmiddelen tot bereiking van een doel.
Dat is in feite hetzelfde gedrag als wij mens doen. Waarschijnlijk was dat voor ons de enige manier voor overleving om alles te halen uit de omgeving. Maar dat maakt ons niet minder dier. En dat maakt ons niet 'beter' dan andere dieren. Ik zie ook niet veel verschil tussen een mens of een aap. Het zijn beiden dieren met evenveel recht tot leven op deze planeet. En om te zeggen dat de aap minder is vind ik ronduit slecht. We zien het alleen maar vanuit ons eigen perspectief. Dat gedrag is niet alleen te zien op andere diersoorten, maar we doen het ook bij onze eigen soort en dan tussen de rassen of uiterlijk of beroep etc. Jaja, rascisme enzo. Vroeger waren dieren zelfs meer waard dan slaven.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 17-06-2005, 12:01
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Alles is al gezegd
Bio-industrie is niet goed voor de dieren, maar biologische industrie ook niet altijd. (Kippen die vrij mogen rondscharrelen gaan vanwege de 'pick order' iedereen pikken die ze tegenkomen, aangezien er zoveel kippen zijn, worden ze dus doodgepikt).
Bovendien is echte biologische industrie gewoon veel te duur en onrendabel (is ook al uitgelegd).

Verder vraag ik mij af wat TechXP voor achtergrond heeft Je studeert iets in de IT, maar je weet hier wel veel vanaf. Ik dacht bijna dat je ook een Diermanager was
__________________
<):o)
Oud 17-06-2005, 14:35
Mrs Mojo Risin
Avatar van Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Citaat:
mar87 schreef op 17-06-2005 @ 08:36 :

En dat slaat al helemaal nergens op. Dieren zijn er ook om van te leven/ op te eten. Tenminste zo denk ik er over. Een mens eet je niet op. En een dier is ook nog lang geen mens. Al stellen sommigen dieren gelijk aan mensen. [/B]

Inderdaad, de mens is zo gemaakt, dat die dieren kan eten, maar niet op deze manier. Dan waren de dieren vanzelf ook wel dikker en malser geweest, zodat er geen bio industrie nodig is.
En ten tijde van schaarste zijn er zat mensen gegeten.

Trouwens, wat geeft jou het recht om jezelf boven dieren te stellen?
__________________
All great things must first wear terrifying and monsterous masks, in order to inscribe themselves in the hearts of humanity.
Oud 17-06-2005, 15:23
Verwijderd
mar87:
De mensheid heeft zich toch zo boven het dierenrijk verheven met haar beschaving? Dan lijkt het me niet zo moeilijk om alternatief voedsel te vinden en je mede-dieren (jawel) lekker te laten leven.
Zeggen dat de mens van nature omnivoor is slaat als kut op dirk.
D'r is nog maar weinig van die menselijke natuur over; en als je je minder man voelt als je geen vlees zou eten moet je ook de kloten hebben om zelf je biefstuk te slachten etc.
Tis zo lekker makkelijk; je haal een lapje vlees @ AH en je knijpt je oogjes wel dicht voor de manier waarop het daar komt.
See no evil, hear no evil
Oud 17-06-2005, 19:55
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Bio-industrie mag bljiven voor mijn part. Vlees is . Ik zou misschien wel biologische producten kopen als dat wat goedkoper zouden zijn, voor m'n geweten
Naja....eigenlijk let ik er ook niet echt op. Ik eet wat ik lekker vind, en een kip/varken/koe meer of minder maakt me niet zo veel uit.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Oud 17-06-2005, 20:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 17-06-2005 @ 12:01 :
Alles is al gezegd
Bio-industrie is niet goed voor de dieren, maar biologische industrie ook niet altijd. (Kippen die vrij mogen rondscharrelen gaan vanwege de 'pick order' iedereen pikken die ze tegenkomen, aangezien er zoveel kippen zijn, worden ze dus doodgepikt).

Het ligt ook een beetje aan de omgeving die ze hebben. In de natuur kunnen dieren die elkaar pikken ook op een gegeven moment vluchten. Dat is niet altijd mogelijk, want soms is het terrein wellicht nog weleens klein. Maar dode dieren bij biologische industrie vanwege dit kwam volgens mij amper voor, dus qua vlucht mogelijkheden is het wel te doen denk ik dan. Maar inderdaad nog niet perfect.

Citaat:
Verder vraag ik mij af wat TechXP voor achtergrond heeft Je studeert iets in de IT, maar je weet hier wel veel vanaf. Ik dacht bijna dat je ook een Diermanager was
Ik ben al vanaf mijn jeugd gefascineerd door dieren, voor de natuur. Dus heb toch al wat connectie ermee. Echter van de industrie enzo ken ik ook pas nog maar wat jaartjes. Eigenlijk ongeveer 3/4 jaar geleden kwam ik veganisten tegen op internet. En die vertelde wat er ook nog met ei en zuivel etc mis was. En wat er allemaal achter zat. Ik heb toen veel opgezocht erover en werd ook veganist (was toen al een vegetarier). Het is maar wat je wilt weten erover, maar door veel informatie te zoeken kom je veel te weten. Via tv, school etc.. word amper de realiteit verteld/geshowt weet ik wel. Dus je moet goed speuren. En discussieren met anderen natuurlijk. Zo leer je ook wel wat meer. Niet te vergeten undercover gaan bij forums voor boeren, jagers etc.
Dan krijg je nog weleens wat inside info die je weer tegen ze kan gebruiken

Overigens ben ik geen stadsyup, zoals de 'tegenstanders' mij meteen gaan noemen. Ik heb wat familie in limburg (boeren), dus de boer is niet geheel onbekend voor mij. En ik woon in een dorp bij de boeren ergens in het groene hart. Dus ik weet ook wel wat over wat er gebeurd hier. Ben vroeger ook nog weleens naar die open dagen geweest van de boeren.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 17-06-2005, 21:58
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
jezus wat praat jij vreselijk laatdunkend over mensen met een boerenbedrijf. en dat jij toevallig familie hebt met zo'n bedrijf en weleens hebt rondgehangen op een open dag wil echt nog niet zeggen dat jij die wereld goed kent en er een oordeel over kan geven. dat mijn oom bonbonontwerper is wil toch nog niet zeggen dat ik daar dan ook meteen alles over weet? en mijn grootvader had ook een boerenbedrijf en daar hing ik heel vaak rond, maar dat wil toch ook niet per definitie zeggen dat ik wist hoe die wereld eraan toe ging? jij denkt dat je de wijsheid in pacht hebt heb ik gemerkt, maar helaas is jouw kortzichtigheid hier erg ongepast.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Oud 17-06-2005, 22:11
Verwijderd
inderdaad, dat kan ook bijna niet, ik ben een boerendochter en ik weet niet eens alles van een boerenbedrijf

daarnaast, omg, undercover gaan op boerenfora wtf
Oud 17-06-2005, 22:14
Verwijderd
trouwens, nu ik jouw (techxp) laatste berichten doorlees, jij kent boeren die niet van hun dieren houden? ik vraag me af hoe ver jouw houden van wel niet moet gaan als jij kan beweren dat zij niet van hun dieren houden.
Oud 17-06-2005, 22:24
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Pff na al die post lezen ga IK een mening posten:
very ontopic:
Ik ben 100% tegen bio-industrie en als het aan mij lag kocht ik alleen biologisch vlees. Of beter wordt ik vegetarisch wat ik ook wil worden als ik uit huis ga. Maar helaas moet ik eten wat de pot schaft dus kan ik op dit moment weinig doen.

Maar even nu de mening:
Het is allemaal de schuld van de consument. Klein beetje de regering en ik vindt dat de boer er helemaal niks mee te maken heeft.

A. 90% van de vlees-consumenten willen goedkoop vlees. Laat nou een filetjes 200 gramd 5 euro worden en je hoort 90% van deze consumenten brullen dat het kip duur is. In mijn ogen is vlees een luxe product en hoort het ook duur te zijn.
Maar zoals ze zeggen: klant is koning. In dit geval consument is koning. Werd: zie B

B De boer noodgedwongen om goedkoop te produceren. Messchien als je 1 kip groot breng op de biologische wijze kost dat je 25 euro totaal (zeg maar wat). Met die 5 euro kan je nog winst maken....maar als de consument staat te brullen dat ze goedkoop vlees willen kan je moeilijk door gaan met je 5 euro want dan koop niemand je kip meer.
Dus moesten de boeren wel op de bio-industrie manier gaan. Zodat ze ze goedkoop vlees konden produceren en toch winst konden maken.

Maar dan zitten er weer 50% van de vleesconsumenten die goedkoop vlees willen te brullen: OOH wat zielig die beestjes blabla.

Conclusie dat soort consumenten die goedkoop vlees willen en bio-industrie vlees eten. Moeten hun mond dicht houden en niet klagen. Ze weten niet wat ze willen.
---
Hoewel de meeste vleesconsumenten tegenwoordig gezond willen eten wat schijnbaar een trend is steeds meer gaan op scharrel eieren (populair) en scharrel vlees. Ok dat is messchien ietje duurder maar wel beter voor de welzijn van het dieren.

C De regering heeft betere zaken te doen. Maar ik vindt dat de regeing meer subsudie moet geven in het stimuleren van biologische vlees. Maar als de consument blijft blêren voor goedkoop vlees kun je net zo goed niks doen.

conclusie2: De consument is boosdoener nummer 1.

Ga eens een varkenlapje eten: van de bio-industrie en 1 lapje van een lapje waarvan de dier voor 90% in natuurlijke omgeving heeft geleeft. Wedden voor 10 euro dat je een verschil proef?

Maar de consument wil ook vlees. Ja als alle boeren het biologisch gaan doen komt er te kort. Dus moeten ze het ook snel doen door het op de bio-manier te doen...

Dus wat kunnen oplossingen zijn: [list=1][*]Minder vlees eten.[*]Bereid zijn meer te betalen voor vlees.[*]Niet klagen als je toch niet goedkoop wil betalen.[*]Vegetarisch worden[/list=1]

Ok maare. Ik geef de schuld aan iedereen want nu lijkt het alsof ik de consument helemaal zwart maakt.
We zijn nou eenmaal alleseters. Zie biologie boek: WIj hebben knobbelkiezen net als varkens. Dat betekend dat we zowel vlees als fruit/groente eten.

Nog 1 ding wil ik zeggen aan de mensen die zich vegetariËr noemen:
Als je iemand ben die zich vegetariër noemt en toch melk,yogurt (waar melk in zit), kaas en eieren eet. Vindt ik dat je jezelf niet een vegetariër mag noemen.
Als koop je melk of kaas bereid van de 'groene koe' van Campina of scharrel-eieren. Want die dieren willen niet dood. Die kuikentje die nu dood in het ei ligt wilde gewoon leven.

Aldus mijn mening.
Lees again: een MENING
omdat ik zoveel duscussie zie en het allemaal meningen zijn.

Maar reacties zijn welkom

Gegroet
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dierenseks
liquidRain
43 27-07-2010 05:22
Flora & Fauna Stop de bio-industrie deel 2
Syzygy
77 30-06-2005 13:12
Flora & Fauna Ga DOOR met de bio-industrie!
RanC
27 23-06-2005 11:18
Flora & Fauna Stelling: Als je van dieren houdt eet je geen bio-industrie vlees
watervlo
132 04-06-2005 22:08
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 22:42
Lichaam & Gezondheid Vegetarisch eten.......
Lady Ann White
62 14-10-2001 20:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.