Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2005, 22:50
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
zoals de titel al zegt, wou ik weten of frituurvet gevaarlijk is voor honden.
onze hond heeft nl een bakje (oud) frituurvet dat buiten stond leeggegeten .. volgens mij is het geen vergiftiging ofzo want zo ziek isie niet maar wel heel erg misselijken heeft nu 3x overgegeven en vraagt steeds aandacht...
ik kon dr nix over vinden op internet, maar ik was tog wel n btj bezorgd dus dacht vraag het hier even..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2005, 03:12
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Wat denk je zelf

Als jij een bak frituurvet leegvreet ben je ook flink ziek. Hou je hond goed in de gaten, vet stolt nogal namelijk, als je ziet dat ie last krijgt van m'n maag of moeite krijgt met ontlasting, direct naar de dierenarts.


[edit] zie net dat ie dus al misselijk is, als de donder naar de DA met die hond. Kans dat z'n maag leeggepompt moet worden.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 06:33
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 25-10-2005 @ 04:12 :
vet stolt nogal namelijk
Lijkt me er aan liggen wat voor vet het is?

Maar idd: wie wordt er niet ziek als ie veel vet op heeft? Als je twijfelt aan of het wel goed met hem gaat langs de dierenarts. (Eventueel nu even telefonisch contact met hem/haar opnemen kan natuurlijk ook.)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 08:28
Verwijderd
Ga maar even naar de dierenarts.
Ik heb het hier in een ander topic volgens mij al neergezet: de vetten die in olie (en chocolade) zitten worden in het lichaam van de hond omgezet in suikers die voor een enorme hypo (kunnen) zorgen. Dit kan zelfs een fatale afloop hebben.

Ik heb het zelf vorig jaar meegemaakt met onze oudste hond die uit een pan zonnebloemolie had gedronken en we mogen blij zijn dat ze er nog is.

De dierenarts kan op zich niet zoveel meer doen dan evt. een braakmiddel geven, maar dan heb je iig even je neus laten zien en is het bekend dat er iets aan de hand is met je hond.

Edit: of bel idd even.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 08:46
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
bedankt voor de reacties.. t gaat nu al een stuk beter met dr, maar miss bel ik de dierenarts zo nog wel even voor de zekerheid
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 25-10-2005 @ 07:33 :
Lijkt me er aan liggen wat voor vet het is?

Volgens mij stolt vloeibaarvet ook omdat het in een zure omgeving zit.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 25-10-2005 @ 09:58 :
Volgens mij stolt vloeibaarvet ook omdat het in een zure omgeving zit.
Zou kunnen, daar heb ik verder geen verstand van.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 13:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
vloeibaar vet mag je niet door de gootsteen spoelen omdat het dan stolt en je een verstopping hebt, vloeibaar stolt dus ook
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 10:25
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Als zoiets nou nog eens voorkomt of een hond iets anders eet wat je nietvertrouwd, leg dan wat zou achter op zijn tong.
Honden gaan overgeven van zout, niet meer dan een half theelepeltje geven en uit de weg gaan want het kan vrij snel gaan
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 26-10-2005 @ 11:25 :
Als zoiets nou nog eens voorkomt of een hond iets anders eet wat je nietvertrouwd, leg dan wat zou achter op zijn tong.
Honden gaan overgeven van zout, niet meer dan een half theelepeltje geven en uit de weg gaan want het kan vrij snel gaan
Door die methode heeft onze keuken een keer blank gestaan door eh. hondenkwijl
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 12:47
Verwijderd
Alleen van braken kun je er niet zeker van zijn dat ook echt alles er uit is gekomen, en frituurvet is nog degelijk giftig ook geloof ik, dus een bezoekje aan de DA lijkt me alsnog verstandiger.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 13:15
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 25-10-2005 @ 14:32 :
vloeibaar vet mag je niet door de gootsteen spoelen omdat het dan stolt en je een verstopping hebt, vloeibaar stolt dus ook
Niet in een normale omgeving, voor zo ver ik weet. In de frituurpan blijft het iig vloeibaar, in een fles ook, enz. Waarom dan in de gootsteen niet? Door de omgeving of andere aanwezige stoffen oid?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 23:18
Verwijderd
het wordt dikker dan in de frituurpan, iig. Het zal nooit dicht en hard als steen worden Of je moet er gekke dingen mee doen, het is iig té dik om door de buis van je goot heen te blijven lopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine inburgeringstest :)
JJ13
181 22-03-2006 16:30
Eten & Drinken snacks op feestje
dwight88
30 17-05-2005 12:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.