Oud 11-04-2004, 13:04
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik had wat kleding in mijn kast wat me te klein was geworden

heb toen een advertentie geplaatst op internet..
en heb het toen verkocht....

die persoon die het gekocht had.. heeft netjes het geld overgemaakt.. en ik heb het opgestuurd...


maar nu mailt hij:

ja er passen hem maar 2 dingen de rest is te klein.. of zoo
en iets wat een namaak ( terwijl ik het gewoon in de winkel gekocht heb)


en nu wil die gast zijn geld trug.....

en ik heb zoiets van...

sja als iets je niet past.. en je laat het opsturen dat is gewoon het risco wat je dan neemt.. en ik ga hem egt geen geld trug doen.. dan moet hij wat hem niet past zelf maar verder verkopen..


hoe denken jullie hier over? zit ik nu fout?

graag ff julliie mening
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2004, 13:21
Verwijderd
Tsja, dat hangt van de beschrijving af die jij vantevoren hebt gegeven. Als die kleren te klein zijn is dat in principe zijn probleem, mits jij natuurlijk wel eerlijk hebt aangegeven welke maat het is en of ze een beetje ruim of juist strak vallen. Dat risico loop je ook bij postorderbedrijven, die geven je ook niet altijd zomaar je geld terug. .
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:24
Poesket
Poesket is offline
Als jullie van te voren een afspraak gemaakt zouden hebben dat wanneer het niet goed zou zijn dat hij zijn geld terug zou krijgen, zou dat oke zijn.
Dit kan ik niet uit jou verhaal halen. Dus mijn mening is dat het zijn eigen risico is ! En heel jammer voor hem dat hij er niet tevreden mee is maar dat is het risico van via internet kopen...
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:24
Nrackhnir
Avatar van Nrackhnir
Nrackhnir is offline
Citaat:
Eerised schreef op 11-04-2004 @ 13:24 :
Als jullie van te voren een afspraak gemaakt zouden hebben dat wanneer het niet goed zou zijn dat hij zijn geld terug zou krijgen, zou dat oke zijn.
Dit kan ik niet uit jou verhaal halen. Dus mijn mening is dat het zijn eigen risico is ! En heel jammer voor hem dat hij er niet tevreden mee is maar dat is het risico van via internet kopen...
__________________
Hak en kerf en maak kapot, slijp je bijl en sla ze bot, Geen paaps gespuis zal overleven, In doodsangst is de kerk aan het beven ..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:37
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Alles jij alle maten hebt goed aan hem gegeven heeft dan is het zijn probleem. Verkocht is verkocht, hij kan het zelf ook wel weer proberen te verkopen maar dat is niet jou probleem. Komt vaak voor, wij hebben dat ook vaak genoeg gehad dat mensen zich toch bedachten maar dat is hun probleem.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:46
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2004 @ 13:21 :
Tsja, dat hangt van de beschrijving af die jij vantevoren hebt gegeven. Als die kleren te klein zijn is dat in principe zijn probleem, mits jij natuurlijk wel eerlijk hebt aangegeven welke maat het is en of ze een beetje ruim of juist strak vallen. Dat risico loop je ook bij postorderbedrijven, die geven je ook niet altijd zomaar je geld terug. .
Postorderbedrijven geven een aantal dagen bedenktijd. Maar eenmaal gekocht is gekocht.
Dom om meteen te betalen, zeker kleding. Ik zou het eerst willen passen.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:27
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik heb precies per kledingstuk de maat er bij gezet wat er in stond...

maar hij vind dat het niet klopte.. of zoo
en hij zegt dat de beschrijving dan niet klopte

en nu gaatie dreigen als ik het niet overmaak dat het me alleen maar meer geld gaat kosten...?
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 16:26
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Meld hem maar mooi dat hij dan een miskoop heeft gedaan. Zijn probleem. Jij hebt netjes de maten erbij gezet en dan is het zijn risico dat het niet past.

Dan had hij maar langs moeten komen om het te passen.

Misschien kun je nog netjes doen en hem vragen of hij die dingen terug stuurt, dan maak jij het geld, minus de verzendkosten, naar hem over en probeer je het aan iemand anders te verkopen.

Maar dat is alleen als je dat zelf wil. Ik zou dat nooit doen, gezien de manier waarop hij reageert, maar als je er heel erg spijt van hebt, zou je het eventueel zo kunnen afspreken.

Hij kan je niets maken. Meld hem maar dat hij zelf moet proberen die dingen dan maar door te verkopen, dat zou ik tenminste doen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
freakyfire schreef op 11-04-2004 @ 15:27 :
en nu gaatie dreigen als ik het niet overmaak dat het me alleen maar meer geld gaat kosten...?
Lekker laten dreigen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:46
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2004 @ 13:21 :
Tsja, dat hangt van de beschrijving af die jij vantevoren hebt gegeven. Als die kleren te klein zijn is dat in principe zijn probleem, mits jij natuurlijk wel eerlijk hebt aangegeven welke maat het is en of ze een beetje ruim of juist strak vallen. Dat risico loop je ook bij postorderbedrijven, die geven je ook niet altijd zomaar je geld terug. .
Pardon? Hier ga je de mist in. Je krijgt bij vrijwel alle postorderbedrijven je geld terug als het niet past. Zelfs schoenen of wat dan ook. Sterker nog, ze komen het gratis ophalen.

Ik weet niet wat je beschrijving was, maar het zou wel 'netjes' van je zijn als je de kleren terugneemt of in ieder geval een compromis maakt, je zou het in een omgekeerde situatie zelf ook op prijs stellen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 20:10
Verwijderd
Citaat:
freakyfire schreef op 11-04-2004 @ 15:27 :
en nu gaatie dreigen als ik het niet overmaak dat het me alleen maar meer geld gaat kosten...?
Volgens mij wil die meneer gratis kleding..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:09
Verwijderd
Gewoon uitleggen dat jij eerlijk hebt beschreven wat het is en welke maat. Het is niet als in een winkel dat je alleen dat koopt wat past. Gewoon oprotten met die gozer..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:23
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Je hebt een omschrijveing gegeven en maten erbij gezegd, dat moet voldoende zijn. Als hij dan nog klachten heeft en ook nog is gaat zitten dreigen, dan zeg je maar dat hij je voor de rechter moet slepen, dan maakt hij geen schijn van kans
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 23:24
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
meisje schreef op 11-04-2004 @ 19:46 :
Pardon? Hier ga je de mist in. Je krijgt bij vrijwel alle postorderbedrijven je geld terug als het niet past. Zelfs schoenen of wat dan ook. Sterker nog, ze komen het gratis ophalen.

Ik weet niet wat je beschrijving was, maar het zou wel 'netjes' van je zijn als je de kleren terugneemt of in ieder geval een compromis maakt, je zou het in een omgekeerde situatie zelf ook op prijs stellen.
Daar ga jij de fout in. *Sommige* postorderbedrijven doen dat. Maar de TS is geen bedrijf en handelt gewoon goed hoor.

De koper is een sukkel en heeft een enorme fout gemaakt. Zo simpel is het.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 23:57
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 11-04-2004 @ 19:46 :
Pardon? Hier ga je de mist in. Je krijgt bij vrijwel alle postorderbedrijven je geld terug als het niet past. Zelfs schoenen of wat dan ook. Sterker nog, ze komen het gratis ophalen.
Mja, je hebt misschien wel gelijk, ik denk misschien te negatief over postorderbedrijven (zie je, ik geloof niet áltijd in het goede in de mens )

Citaat:
Ik weet niet wat je beschrijving was, maar het zou wel 'netjes' van je zijn als je de kleren terugneemt of in ieder geval een compromis maakt, je zou het in een omgekeerde situatie zelf ook op prijs stellen.
Ja, daar heb je zeker een punt. Als hij de verzendkosten retour voor zijn rekening wil nemen, zou ik het gewoon terugnemen. Beetje jammer dan van het geld dat je misloopt omdat de koop niet doorgaat, maar je hebt er ook niets aan vijanden te maken op internet.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 00:45
Verwijderd
Pfff, maak in ieder geval niet het geld terug over voordat je de kleertjes binnen hebt als je besluit de kleren terug te nemen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 00:48
meisje
meisje is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-04-2004 @ 23:24 :
Daar ga jij de fout in. *Sommige* postorderbedrijven doen dat. Maar de TS is geen bedrijf en handelt gewoon goed hoor.

De koper is een sukkel en heeft een enorme fout gemaakt. Zo simpel is het.
Welke?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 12:08
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
meisje schreef op 12-04-2004 @ 00:48 :
Welke?
Ehhm... Zou je deze zin even af kunnen maken, anders kan ik geen antwoord geven...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-04-2004, 13:07
meisje
meisje is offline
Jij zit hier te mierenneuken over mijn woordkeuze betreffende de woorden 'vrijwel alle' en ' sommige'. Als je dat zo zeker weet, zou je op zijn minst wel even erbij kunnen zetten welke postorderbedrijven dat dus niet doen. Want elke 'nette' (het ging bij mij over 'netjes of niet') postorderbedrijf doet dat wel.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 13:53
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
meisje schreef op 12-04-2004 @ 13:07 :
Jij zit hier te mierenneuken over mijn woordkeuze betreffende de woorden 'vrijwel alle' en ' sommige'. Als je dat zo zeker weet, zou je op zijn minst wel even erbij kunnen zetten welke postorderbedrijven dat dus niet doen. Want elke 'nette' (het ging bij mij over 'netjes of niet') postorderbedrijf doet dat wel.
Maar hij is geen postorderbedrijf. Bovendien is dat de afspraak bij een postorderbedrijf, zij hebben die afspraak niet gemaakt.

Wat je wel zou kunnen overwegen is om het terug te kopen, hem de verzendkosten laten betalen en compromis maken in de prijs (dus dat je minder terugstort dan dat hij ervoor betaal hebt), maar het hoeft allemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 13:57
meisje
meisje is offline
Uhm, dat zei ik toch, hij heeft het erover dat het juist niet moet?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 14:03
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
meisje schreef op 12-04-2004 @ 13:57 :
Uhm, dat zei ik toch, hij heeft het erover dat het juist niet moet?
Het moet ook niet, maar het mag natuurlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 15:34
meisje
meisje is offline
ik zei toch ook dat het 'netjes'zou zijn als ze dat deed, maar het moet zeker niet!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 16:17
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
meisje schreef op 12-04-2004 @ 13:07 :
Jij zit hier te mierenneuken over mijn woordkeuze betreffende de woorden 'vrijwel alle' en ' sommige'. Als je dat zo zeker weet, zou je op zijn minst wel even erbij kunnen zetten welke postorderbedrijven dat dus niet doen. Want elke 'nette' (het ging bij mij over 'netjes of niet') postorderbedrijf doet dat wel.
In mijn eerste post geef ik al aan dat je ivm je geweten een regeling zou kunnen treffen. Hij is echter niet verplicht en het zou niet meer dan normaal zijn als hij de koper gewoon de dingen lekker laat houden...

Maar je wil weten welke postorderbedrijven geen afkoelingsperiode bieden?

http://www.alternate.nl
http://www.1to0.nl

Bijvoorbeeld...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 16:47
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 11-04-2004 @ 15:27 :
ik heb precies per kledingstuk de maat er bij gezet wat er in stond...

maar hij vind dat het niet klopte.. of zoo
en hij zegt dat de beschrijving dan niet klopte

en nu gaatie dreigen als ik het niet overmaak dat het me alleen maar meer geld gaat kosten...?
wat wil 'ie nou doen? jij hebt 'm keurig de maten gegeven en hij heeft het gekocht. Klaar. Als ie eerst wilde passen had 'ie dat maar van te voren moeten zeggen zodat jullie iets van een bedenktijd hadden kunen afspreken ofzo.
Ik zou 'm geoon negeren. Hij heeft gekregen waar 'ie om had gevraagd. Klaar.
Ander verhaal is het natuurlijk als jij best weet dat die ene broek heel erg klein valt en dat "perongeluk" vergeet te zeggen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2004, 13:15
Verwijderd
ik heb laatst een tweedehands tv gekocht via internet, hij deed het eerst prima... alleen nu (heb hem 3 weken) is de printplaat doorgebrand..

Ga ik de verkoper ermee lastig vallen? Nee, ik heb iets tweede hands gekocht en dit is nou eenmaal het risico...

Mijn vader noemde het stoepgarantie oid...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 16:43
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
dat is het risico met kleren..
als jij de maten hebt gegeven en hij wist wat voor merk t was had hij in de winkel ergens ff zon broek ofzo kunnen passen...
kan weinig aan fout gaan lijkt me!
stom van hem, laat lekker dreigen joh!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Crisis...
Verwijderd
4 06-09-2013 13:49
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11
Muziek Commercieel versus Alto
angela123
29 16-07-2002 23:15
Verhalen & Gedichten verhaaltje voor nederlands :D
Verwijderd
5 23-06-2002 18:19
Software & Hardware XP ja of nee?
Verwijderd
26 14-02-2002 09:15
Software & Hardware Layout Check
Verwijderd
5 25-01-2002 19:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.