Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2004, 12:57
Verwijderd
Bin Ladin condemns Saudi government


Thursday 16 December 2004, 15:20 Makka Time, 12:20 GMT


Bin Ladin praised the attack on the US consulate in Jedda


An audiotape message attributed to Al-Qaida leader Usama bin Ladin and broadcast on an Islamist website on Thursday laid the blame for the unrest in Saudi Arabia on the kingdom's ruling monarchy.



"The responsibility for the current situation in Saudi Arabia rests with the regime," said the voice on the tape, broadcast on one of the principle Islamist Internet sites and subsequently on Aljazeera.

The authenticity of the tape could not be immediately verified.

"In Saudi Arabia, it is the king and not Allah who commands sovereignty and complete obedience," the voice on the tape said. "I advised the government two decades ago to remedy the situation ... but it has not changed at all."

"We pray to Allah to welcome the souls of the mujahidin (Islamic fighters) who attacked the American consulate in Jeddah," he said, referring to the 6 December attack in the Saudi city in which four of the attackers, together with five non-American embassy staff members, were killed

Bin Ladin said there is no difference between one Arab leader and another as they are all keen to implement US policies in the region.

No difference

"We are not talking about a corrupt, impious leader, but about the apostasy and collaboration of leaders with the infidels. Since there is no difference between [Paul] Bremer, the former governor in Baghdad, and [Iyad] Allawi, the current leader, in applying US policies in Iraq, there is no difference between Bremer and the rest of the region's leaders in applying US policies," bin Ladin said.

With regard to Saudi Arabia, he talked about "the conflict between the leaders and the people", and also about the stands of other Arab leaders.

Addressing "Muslims in Saudi Arabia in particular and in other countries in general", bin Ladin said: "This is a message about the conflict between the leaders of Riyadh and people of the country and the way to solve it."

"The necessity of security and safety, the sanctity of Muslims' blood, the necessity of harmony and union and the dangers of conflicts and separation (division) have been discussed a great deal in Saudi Arabia," he said.

"They have claimed that the mujahidin are responsible for the continuing incidents in Saudi Arabia. But it is very clear that it is the government's responsibility as it has ignored all conditions required to ensure safety and prevent bloodshed."

Bin Ladin added: "If we want to correctly, practically and scientifically solve the conflict, we should know its reality, roots and directions. Part of this conflict is internal, but in other dimensions it is a conflict between international non-believers supported by the US-led apostates on the one side, and the Muslim nation and the mujahidin brigades on the other side."

Saudi Arabia has been battling insurgents with suspected links to bin Ladin's al-Qaida network to put down a wave of deadly attacks which began in May 2003.


Aljazeera + Agencies


Zijn speeches blijven interessant
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2004, 13:14
Verwijderd
Ach kom wie gelooft er nou echt dat hij nog in leven is
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Het wordt tijd voor een boek van zijn hand.

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-12-2004 @ 14:18 :
Het wordt tijd voor een boek van zijn hand.

Ik wil hem wel schrijven
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 16-12-2004 @ 14:19 :
Ik wil hem wel schrijven
dan geef ik m wel uit..

je krijgt 10% van de winst. Goed?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-12-2004 @ 14:25 :
dan geef ik m wel uit..

je krijgt 10% van de winst. Goed?
Wat zijn joden toch weer inhalig, bin laden zou zich omdraaien in zijn graf



Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
jij wilde het boek graag schrijven
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-12-2004 @ 14:34 :
jij wilde het boek graag schrijven
Ja dus ik wil de volle 100% jij krijgt onkostenvergoeding
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 16-12-2004 @ 14:35 :
Ja dus ik wil de volle 100% jij krijgt onkostenvergoeding
geef t boek dan maar zelf uit
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:42
Daevrem
Daevrem is offline
Kijken of men hem blijft negeren. Ik vraag me af hoeveel onschuldige burgers er nog gedoodt moeten worden voordat dat veranderd. Zelfs naar 9/11 nog. Bizar.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-12-2004 @ 14:36 :
geef t boek dan maar zelf uit
Goed idee
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:54
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 16-12-2004 @ 14:42 :
Kijken of men hem blijft negeren. Ik vraag me af hoeveel onschuldige burgers er nog gedoodt moeten worden voordat dat veranderd. Zelfs naar 9/11 nog. Bizar.
Idd, je moet hem nog meer zoeken en helemaal dood dood dood stampen Schijt aan "rechten van de mens", er zijn zo van die uitzonderingen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-12-2004 @ 14:54 :
Idd, je moet hem nog meer zoeken en helemaal dood dood dood stampen Schijt aan "rechten van de mens", er zijn zo van die uitzonderingen.
nog meer zoeken?

whahaha, die arme Amerikaanse soldaten doen hun best
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:56
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 16-12-2004 @ 14:14 :
Ach kom wie gelooft er nou echt dat hij nog in leven is
de tape hiervoor was voor de verkiezen in de VS. Daar in zei hij dingen die heel actueel waren. dan kan onmogelijk als hij dood is.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:56
Verwijderd
Me dunkt dat bush en zijn kornuiten hem in leven houden
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-12-2004 @ 14:56 :
de tape hiervoor was voor de verkiezen in de VS. Daar in zei hij dingen die heel actueel waren. dan kan onmogelijk als hij dood is.
Wie zegt dat bin laden het is
een stemanlyse is heel onnauwkeurig
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:58
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 16-12-2004 @ 14:58 :
Wie zegt dat bin laden het is
een stemanlyse is heel onnauwkeurig
die tape was een videoband
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-12-2004 @ 14:58 :
die tape was een videoband
aha ik ben er niet bij vandaag
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-12-2004, 14:01
Verwijderd
Ik denk dat ze hem gewoon niet kunnen vinden. Bin Laden heeft goede connecties hier en daar. Als ze hem écht al hadden gevonden, zou hij net voor de verkiezingen op de buis hebben geroepen: WE GOT HIMM lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:03
Verwijderd
Vraag me af of zo voor 100% kunnen vaststellen dat het echt bin laden is.
Hij is er wel erg laat bij he
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:03
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 16-12-2004 @ 15:01 :
Ik denk dat ze hem gewoon niet kunnen vinden. Bin Laden heeft goede connecties hier en daar. Als ze hem écht al hadden gevonden, zou hij net voor de verkiezingen op de buis hebben geroepen: WE GOT HIMM lijkt mij
Ze willen hem niet vinden. Als hij gepakt zou worden, Zou de terroristische dreiging dus opeens afnemen. Dan kunnen ze de mensen niet meer bang maken om zo bijvoorbeeld illegale oorlogen te rechtvaardigen en rechten in te perken omwille van veiligheid.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-12-2004 @ 15:03 :
Ze willen hem niet vinden. Als hij gepakt zou worden, Zou de terroristische dreiging dus opeens afnemen. Dan kunnen ze de mensen niet meer bang maken om zo bijvoorbeeld illegale oorlogen te rechtvaardigen en rechten in te perken omwille van veiligheid.
Hij word in feite in leven gehouden om de angst te voeden
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:06
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 16-12-2004 @ 15:05 :
Hij word in feite in leven gehouden om de angst te voeden
precies.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:06
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 16-12-2004 @ 15:05 :
Hij word in feite in leven gehouden om de angst te voeden
islamfobie aan te wakkeren, voorzover dat nog niet aangewakkerd is.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:08
Verwijderd
Fahrenheit 9/11

zeer interessante film
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-12-2004 @ 15:08 :
Fahrenheit 9/11

zeer interessante film
documentaire
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 16-12-2004 @ 15:12 :
documentaire
een documentaire is een film die feiten laat zien. het is dus wel een film
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-12-2004 @ 15:13 :
een documentaire is een film die feiten laat zien. het is dus wel een film
hmm er zit toch echt wel een verschil tussen een film kan, zowel fictie als non fictie zijn een documentaire niet
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 16-12-2004 @ 15:03 :
Vraag me af of zo voor 100% kunnen vaststellen dat het echt bin laden is.
Hij is er wel erg laat bij he
*klik*
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:39
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-12-2004 @ 15:19 :
*klik*


btw, die bin Laden heeft wel gelijk over de Arabische regering. Iemand moet die lui van hun macht ontdoen. Misschien dat het hem lukt
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 16-12-2004 @ 15:39 :


btw, die bin Laden heeft wel gelijk over de Arabische regering. Iemand moet die lui van hun macht ontdoen. Misschien dat het hem lukt
Ik heb ook een hekel aan die achterhaalde Koningshuis
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:47
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 16-12-2004 @ 15:40 :
Ik heb ook een hekel aan die achterhaalde Koningshuis
zoals bin laden zei de relatie tussen de Vs en arabische regimes is te vergelijken met een octopus. Je kunt de tentakels wel kapotmaken maar dan groeien ze er weer aan. M.a.w. je kunt zo'n regime wel omverwerpen maar dan wordt er een ander marionettenregime voor in de plaats gezet. daarom moet je dus de kop van de octopus inslaan, dan is hij zeker dood. Dus de regering van de VS moet vernietigd worden.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-12-2004 @ 15:47 :
zoals bin laden zei de relatie tussen de Vs en arabische regimes is te vergelijken met een octopus. Je kunt de tentakels wel kapotmaken maar dan groeien ze er weer aan. M.a.w. je kunt zo'n regime wel omverwerpen maar dan wordt er een ander marionettenregime voor in de plaats gezet. daarom moet je dus de kop van de octopus inslaan, dan is hij zeker dood. Dus de regering van de VS moet vernietigd worden.
Dat lijkt me niet erg haalbaar
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 16-12-2004 @ 15:50 :
Dat lijkt me niet erg haalbaar
nee, maar je ziet wel hoe bin laden te werk gaat.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 15:10
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-12-2004 @ 14:54 :
Idd, je moet hem nog meer zoeken en helemaal dood dood dood stampen Schijt aan "rechten van de mens", er zijn zo van die uitzonderingen.
Ik bedoel, 80% van de amerikanen, in kleine korte momenten dat ze er bij stil staan, vragen zich af "Why do they hate us"(vroeg Reagan ooit aan zijn adviseur). Hetzelfde geld voor Europeanen in mindere mate.

Politieke en religieuze leiders springen elke keer op: "Ze willen ons geld en onze rijkdom!" Of "Ze willen de hele wereld bekeren tot het Islam!"

Elke keer als ik een OBL tape of speech zie is er duidelijk te lezen waar het die kerel om gaat. Het hele Al Quada probleem had voor het grootstet deel allang vreedsaam opgelost kunnen worden.

Een selecte groep leiders zal inderdaad het bekeren of uitroeien van heel de westerse wereld als doel hebben. Of ze willen gewoon macht. Maar de grote steun die deze bewegingen genieten komt gewoon puur voort uit armoede en onderdrukking door de dictators die in het zadel gezet en gehouden worden door het westen. Die lui roven in de tussentijd het hele land leeg.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:38
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-12-2004 @ 15:03 :
Ze willen hem niet vinden. Als hij gepakt zou worden, Zou de terroristische dreiging dus opeens afnemen. Dan kunnen ze de mensen niet meer bang maken om zo bijvoorbeeld illegale oorlogen te rechtvaardigen en rechten in te perken omwille van veiligheid.
Bin Laden pleegt heus niet al die aanslagen in zn eentje hoor; zijn invloed op het internationaal terrorisme lijkt me nogal minimaal eerlijk gezegd
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-12-2004, 17:02
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Zag laatst ook een sextape van Paris Hilton en Osama Bin Laden voorbij komen, maar de stemanalyse heeft nog geen zekerheid gegeven.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 20:08
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 16-12-2004 @ 18:02 :
Zag laatst ook een sextape van Paris Hilton en Osama Bin Laden voorbij komen, maar de stemanalyse heeft nog geen zekerheid gegeven.
Was toch een mixtape ?
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 21:09
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
makelville schreef op 16-12-2004 @ 15:05 :
Hij word in feite in leven gehouden om de angst te voeden
Ach, jouw gegok is nog groter dan dat van de rest... Ohnee, jij hebt zeker zijn lijk in de vriezer liggen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 21:12
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-12-2004 @ 22:09 :
Ach, jouw gegok is nog groter dan dat van de rest... Ohnee, jij hebt zeker zijn lijk in de vriezer liggen [afbeelding]
Het is wel een gok, maar hety zou best wel eens kunnen kloppen. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat Amerika hem niet kán elimineren.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 21:55
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
EggeD schreef op 16-12-2004 @ 21:08 :
Was toch een mixtape ?
Je hebt er duidlijk meer verstand van dan ik.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-12-2004 @ 22:09 :
Ach, jouw gegok is nog groter dan dat van de rest... Ohnee, jij hebt zeker zijn lijk in de vriezer liggen [afbeelding]
er zit meer waarheid in Makelville's bewering dan je zou denken, zonder Bin Laden is er geen icoon van een dreiging meer, en dus ook geen argument om draconische 'veiligheidsmaatregelen' te rechtvaardigen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-12-2004 @ 22:09 :
Ach, jouw gegok is nog groter dan dat van de rest... Ohnee, jij hebt zeker zijn lijk in de vriezer liggen [afbeelding]
Gegok?Bush beleid heeft meer aan een levende Bin laden dan aan een dode
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 16:21
Verwijderd
Ach, dat is natuurlijk ook maar relatief. Bin Laden is voor de intelligence community weinig meer waard, en de mensen zijn ook al 'siked' over een foto van OBL's lichaam. Die leuke shots van dhr. Hoessein kennen we nu ook wel. Een eventueel proces laat toch jaren op zich wachten.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 01:18
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
makelville schreef op 16-12-2004 @ 14:56 :
Me dunkt dat bush en zijn kornuiten hem in leven houden
o mijn god

Als ze hem hebben dan maken ze dat zeker bekend, hij krijgt dan de doodstraf en is zsm dood... Je zou kunnen zeggen dat ze het niet bekend maken uit angst dat er dan aanslagen komen om hem vrij te krijgen oid. Maar bush zou het zeker bekent maken, hiermee herwint hij een deel van de Amerikanen weer die het vertrouwen in zijn oorlogjes zijn verloren

En dat hij dan ziujn oorlogen niet meer kan rechtvaardigen slaat nergens op, want het is allang niet meer een oorlog tegen osama, maar tegen het 'hele' terrorisme, bovendien wordt osama niet meer gezien als een hele extreme bedreiging denk ik...
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 18-12-2004 om 01:21.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 18-12-2004 @ 02:18 :
o mijn god

Als ze hem hebben dan maken ze dat zeker bekend, hij krijgt dan de doodstraf en is zsm dood... Je zou kunnen zeggen dat ze het niet bekend maken uit angst dat er dan aanslagen komen om hem vrij te krijgen oid. Maar bush zou het zeker bekent maken, hiermee herwint hij een deel van de Amerikanen weer die het vertrouwen in zijn oorlogjes zijn verloren

En dat hij dan ziujn oorlogen niet meer kan rechtvaardigen slaat nergens op, want het is allang niet meer een oorlog tegen osama, maar tegen het 'hele' terrorisme, bovendien wordt osama niet meer gezien als een hele extreme bedreiging denk ik...
Ik raad je aan niet alles zo letterlijk op te vatten
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 11:29
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 16-12-2004 @ 22:12 :
Het is wel een gok, maar hety zou best wel eens kunnen kloppen. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat Amerika hem niet kán elimineren.
Daar ben ik het deels mee eens, vreemd is het wel, en het zou natuurlijk kunnen.

Citaat:
T_ID schreef op 17-12-2004 @ 11:39 :
er zit meer waarheid in Makelville's bewering dan je zou denken, zonder Bin Laden is er geen icoon van een dreiging meer, en dus ook geen argument om draconische 'veiligheidsmaatregelen' te rechtvaardigen.
Citaat:
makelville schreef op 17-12-2004 @ 11:40 :
Gegok?Bush beleid heeft meer aan een levende Bin laden dan aan een dode
Ja, blabla, ik kan ook wel redenen verzinnen waarom ze zouden kunnen pretenderen dat ie nog leeft, terwijl hij dood is, maar dat is geen argument dat hij ook daadwerkelijk dood is. Je blijft maar gewoon een beetje met je conspiracy theories gokken naar de waarheid (zoals iedereen, ook ik....)

Eigenlijk is dit topic misschien wel zinloos, omdat het uitloopt op een "is ie al dood of niet?" en iedereen roept maar wat zonder maar 1 bewijsje te kunnen hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [verhaal]schrijftstijl
T_ID
10 28-10-2005 21:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Al Jazeera zendt nieuwe tape Bin Laden uit
Verwijderd
43 03-01-2005 12:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwe Tape Bin laden
Verwijderd
89 01-11-2004 21:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.