Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2004, 21:22
Slobber
Slobber is offline
Misschien een beetje laat, maar die onechte dochter uit Frankrijk was op de bijzetting van Bernhard aanwezig. De NOS heeft niet één keer de beelden van haar laten zien. En die truttige Maartje heeft er ook geen woord over gerept.
De ZDF heeft ook gefilmd, dat werd overigens uitgezonden op TWEE kanalen: één meer dan wij (schande!). Bij ZDF ging de halve uitzending over die dochter. Die kist is nauwelijks te zien geweest in Duitsland.

Wat vinden wij van die soort censuur? Terecht, omdat we respect moeten hebben voor ons koningshuis, zeker op een plechtige aangelegenheid als een bijzetting? Of onterecht, omdat een organisatie met een vertrouwde naam als de NOS bewust onvoldoende informatie geeft? Of kan het je geen reet schelen?
__________________
Shit happens = Poep gebeurt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2004, 21:33
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
censuur vind ik altijd onterecht

maar een bijzetting vind ik eigenlijk niet boeiend genoeg om uberhaupt op tv te laten zien, al het nieuws omtrent het koninklijk huis eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 21:35
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Als ze in beeld was zou ik ook niet hebben geweten wie ze was
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 22:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
tja, mja, Bernard had al laten aantekenen dat hij wilde dat de kinderen met rust gelaten werden...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 22:43
Verwijderd
Dat is natuurlijk geen censuur. Je kunt jezelf niet censureren.

Verder vind ik het wel terecht. Niet omdat ik nou zo'n respect heb voor een gelduitzuigende criminele bende als het Nederlandse koningshuis, maar gewoon omdat het me geen drol boeit.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 23:30
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-12-2004 @ 23:43 :


Verder vind ik het wel terecht. Niet omdat ik nou zo'n respect heb voor een gelduitzuigende criminele bende als het Nederlandse koningshuis, maar gewoon omdat het me geen drol boeit.
haha idioot.



Verder vind ik het alleen maar netjes dat ze haar niet hebben laten zien, het was de wens van Bernhard dat het niet zou gebeuren en zij zou het denk ik ook niet gewild hebben.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-12-2004 @ 23:43 :
Dat is natuurlijk geen censuur. Je kunt jezelf niet censureren.

Verder vind ik het wel terecht. Niet omdat ik nou zo'n respect heb voor een gelduitzuigende criminele bende als het Nederlandse koningshuis, maar gewoon omdat het me geen drol boeit.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 23:34
Verwijderd
Hebben we het hier over die Alexia?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 00:04
Verwijderd
Goed. Dit heet natuurlijk geen censuur maar heet gewoon (selectieve) verslaggeving. Een begravenis lijkt me alles behalve een geschikt tijdstip om iemands -negatieve- verleden uit te gaan diepen. Ik vind het meer een kwestie van respect dat de NOS niet veel/geen aandacht schonk aan benno's affaires dan dat je het 'censuur' zou noemen. Het slectieve berichtgeving noemen tot daar aan toe. Maar daar doet alle media aan, al was het alleen al om de simpele reden dat het praktisch onmogelijk om alle zijden van het verhaal te belichten.

Op de manier waarop je redeneerd zou je het gedrag van de duitse zender ook 'censurering' moeten noemen daar ze dus weinig aandacht schonken aan de daadwerkelijke ter aarde stelling van benno.

Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 00:12.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 07:36
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Over de doden niets dan goeds
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 08:23
JackieZ
Avatar van JackieZ
JackieZ is offline
Tegen de achtergrond van de instelling die nodig is om de bijzetting van een dergelijke figuur op televisie uit te zenden onder zoveel publiek belang vind ik dit helemaal in het straatje daarvan passen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 10:18
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
who cares

natuurlijk moet de NOS geen spreekbuis van het koningshuis worden, maarja, het is maar het koningshuis :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 10:26
JackieZ
Avatar van JackieZ
JackieZ is offline
Citaat:
Joostje schreef op 19-12-2004 @ 11:18 :
who cares

natuurlijk moet de NOS geen spreekbuis van het koningshuis worden, maarja, het is maar het koningshuis :/
Ik vind de NOS wel een beetje te correct soms hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 10:43
Verwijderd
ik vind dat hele gedoe over die uitzending van de bijzetting een beetje overdreven
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 13:32
Verwijderd
Wat een boeiend onderwerp. Ik had bijna nog echt iets nuttigs hierover gepost, maar het is al gezegd dat censuren toch iets anders is dan monteren.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 23:12
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
'Onvoldoende informatie'?
Waar gaat het nou om. Om die uitvaart of om dat mens. En wat nou censuur. De NOS weet tenminste de belangrijke informatie van de totaal onbelangrijke te scheiden.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-12-2004 @ 23:43 :
Dat is natuurlijk geen censuur. Je kunt jezelf niet censureren.

(...)
zelf·cen·suur (de ~ (v.))
1 censuur op wat men zelf doet, publiceert enz.

Het bestaat inderdaad niet, maar men heeft er toch maar een woord voor bedacht, voor het geval men het ooit nog eens zou uitvinden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 12:31
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
ik ben voor meer censuur en staatstelevisie. al moet er wel aan geto(o?)rnd worden.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-12-2004, 12:33
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 19-12-2004 @ 00:30 :
haha idioot.



Verder vind ik het alleen maar netjes dat ze haar niet hebben laten zien, het was de wens van Bernhard dat het niet zou gebeuren en zij zou het denk ik ook niet gewild hebben.
Dat maakt me niet uit. Bernhard verdient geen enkel respect. Hij heeft z'n vrouw constant besodemieterd, heeft steekpenningen aangenomen, eigen rechter spelen gestimuleerd en de slag om Arnhem verraden aan een Duitse spion. Moeten we voor zo iemand respect hebben?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 12:34
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
het koningshuis is sowieso kut, dus dit maakt me echt niks uit
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 14:44
MB
Avatar van MB
MB is offline
Koningshuis roelt, geweldig dat we dat hebben

En ook terecht dat we niet die beelden te zien kregen, het is al erg genoeg voor die familie zonder dat er ook meteen allerlei roddels en negatieve dingen uitkomen over de overledene
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 01:55
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Twee woorden:

Nou en
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-12-2004 @ 23:43 :
Dat is natuurlijk geen censuur. Je kunt jezelf niet censureren.

Verder vind ik het wel terecht. Niet omdat ik nou zo'n respect heb voor een gelduitzuigende criminele bende als het Nederlandse koningshuis, maar gewoon omdat het me geen drol boeit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.