Oud 20-12-2004, 17:06
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 20-12-2004 @ 18:01 :
Ten eerste is dit geen argument tegen referenda. Ten tweede, ook het collectief heeft in Nederland weinig invloed op de politieke besluitvorming.
Het is een weerlegging van jouw argument vóór referenda.

Hoe het collectief 'weinig' invloed heeft zie ik niet in, aangezien het collectief volledig bepaalt wie er in de Tweede Kamer komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2004, 17:20
Verwijderd
Mephostophilis, ik bewonder je doorzettingsvermogen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 17:21
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-12-2004 @ 18:06 :
Het is een weerlegging van jouw argument vóór referenda.

Hoe het collectief 'weinig' invloed heeft zie ik niet in, aangezien het collectief volledig bepaalt wie er in de Tweede Kamer komen.
Hoezo is het een weerlegging van mijn argument?

De kiezer heeft heel weinig invloed op het regeringsbeleid. Kijk maar eens naar de coalitiemogelijkheden in het huidig parlement, en gezien het feit dat de kiezer daar geen invloed op heeft.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 21:45
Verwijderd
Een regeringsvorm zou zoiezo al niet bindend moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 22:21
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
PGWR schreef op 20-12-2004 @ 18:21 :
De kiezer heeft heel weinig invloed op het regeringsbeleid. Kijk maar eens naar de coalitiemogelijkheden in het huidig parlement, en gezien het feit dat de kiezer daar geen invloed op heeft.
Gelukkig maar.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 02:03
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 19-12-2004 @ 23:07 :
ik ben zowieso TEGEN referenda!

neem nu het Belgisch voorbeeld waar men een referendum wil organiseren - een referendum bestaat zelfs niet grondwettelijk - over de Europese grondwet..

- wat als een meerderheid tegen zou stemmen? WAT DAN?? Zal een van de stichtingslanden België dan tegen zijn? Neen, dan zullen ze gwn opnieuw een referendum moeten organiseren, desnoods tot dat er wél een meerderheid voor is..
- er zou geantwoord moeten worden met 'ja/nee'.. sommige dingen kanje niet met een eenvoudige 'ja' of 'neen' beantwoorden!
- denk je nu echt dat de burgers DAAR wakker van liggen? DAAR om vragen?!

=> nee nee, laat het parlement maar zijn werk doen.. DIE MENSEN zijn ervoor bevoegd, we noemen ze niet voor niets 'volksvertegenwoordigers'! Ik zie al voorme hoe de horde Vlaams Blok kiezers gaat reageren..
Volgens mij is je eerste punt alleen maar gericht tegen het onderwerp van dat referendum.
Je kunt de vraagstelling zo maken dat er wel alleen ja of nee te antwoorden is. Wat wil je dan? Iedereen mag een eigen antwoord geven? Ga jij me dan vertellen hoe dat moet worden geteld en door wie?
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 10:04
Verwijderd
Ik heb het liefst een bindend referendum, maar nog liever geen referendum dan een niet-bindend referendum. Een niet-bindend referendum is een manier om het volk te kleineren. Ze wel laten stemmen, maar vervolgens de uitslag naast je neerleggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.