Oud 19-08-2010, 11:48
*flawless*
*flawless* is offline
Hoi

ik ga volgend jaar op kamers en ik heb er heel veel zin in, eindelijk zelfstandig etc. Maar ik zou eigenlijk wel wat ervaringen willen horen van anderen, ook negatieve.
Dus, wat is je tegengevallen, wat is je meegevallen? Hoe heb je je voorbereid? Alles

En: ik wil natuurlijk wel een baantje naast mijn studie hebben om alles te kunnen bekostigen. Maar wat is het slimste? Ik ben in het weekend van plan om naar huis te komen, dus is het slimmer om in mijn dorp een baantje aan te houden, of in de stad waar ik ga studeren?

Bvd!
__________________
A word is dead when it is said, some say. I say it just begins to live that day.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2010, 15:24
Verwijderd
Eigenlijk is niets mij tegengevallen aan het op kamers gaan
Ik heb van te voren bedacht waar ik zoal geld aan uit moest geven en maandbudgetten voor mezelf gemaakt, en een soort schoonmaakroostertje voor mezelf gemaakt. En door het jaar van te voren elke vrijdag te koken, dan leer je het vanzelf

Als je van plan bent elk weekend naar huis te komen is het handiger om in eerste instantie een baantje in je dorp aan te houden. Mocht je dan later besluiten dat je toch meer weekenden in je studiestad door wil brengen (wat meestal wel zo is), dan kun je alsnog op zoek gaan naar een baantje in je studiestad Afhankelijk van wat je gaat studeren en of je een regelmatig rooster hebt, kun je meestal ook doordeweeks wel wat werken.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 23:22
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Als je al werk hebt, zou ik daar zeker in het begin blijven. Een nieuwe opleiding, nieuwe stad en op kamers is allemaal best spannend. Het kan dan heel fijn zijn dat je niet ook nog es nieuw werk hebt waar je aan moet wennen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 12:40
Verwijderd
ik zou juist werk zoeken in je studiestad.
Welke is het trouwens??
en welke opleiding??
gewoon uit interesse.

Als je een baantje in je studiestad zoekt, leer je daar ws meer mensen van je eigen leeftijd kennen, enzo en mss word je wel vrienden met collega's

Ik weet niet naar wat voor baantje je opzoek bent, maar met name in kledingwinkels enzo leer je veel leeftijdsgenoten kennen, omdat daar vaak, en vooral in het weekend, vele studenten werken
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 19:18
*flawless*
*flawless* is offline
Ik ben van plan om communicatiewetenschappen te gaan studeren @ Nijmegen
__________________
A word is dead when it is said, some say. I say it just begins to live that day.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 12:33
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Heb je al een kamer? Anders moet je nu heel snel gaan inschrijven en na verloop van tijd actief op zoek gaan!

Ik heb tijdens mijn studie grotendeels thuis gewoond. Ik had geen problemen met op kamers gaan, maar mijn studiestad lag helemaal niet ver van mijn ouderlijk huis. Daarnaast zou ik dan juist verder weg gaan wonen van mijn vriend, vrienden en familie. Dat vond ik het niet waard.
Na vier jaar studie ben ik alsnog op kamers gegaan in een stad dichter bij mijn vriend (niet echt een studentenstad), maar dat is me niet goed bevallen. Dat lag voornamelijk aan de huisgenoten, dus dat het mij niet beviel hoeft voor jou helemaal niet op te gaan. Ik heb van andere klasgenoten / vrienden / studenten bijna alleen maar positieve ervaringen gehoord.
Ik heb vaak bij vrienden / klasgenoten gelogeerd in studentenhuizen en dat heb ik altijd erg gezellig gevonden.

En mocht de stad je zo goed bevallen dat je er na je studie wil blijven, dan is je inschrijftijd weer in je voordeel voor het vinden van een huurhuis! Zo is het mij gelukt gauw door te stromen. (Dat is deels geluk, dat wel. Ook het voordeel dat ik niet in een grote stad woon, waar huisvesting een stuk lastiger is.)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 20:17
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Meevallers: kortere reistijd naar school, zuupen, eigen plekie
Tegenvaller(s): Administratie, hogere kosten
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Op kamers
apekont
8 24-03-2009 11:34
Werk, Geld & Recht Op kamers
Shadina
98 01-10-2006 17:06
Werk, Geld & Recht Op kamers gaan vraagje...
SimplyABoy19
3 27-11-2005 11:48
Werk, Geld & Recht financiering voor op kamers gaan!
rizzlefizzle
51 24-06-2004 20:39
Werk, Geld & Recht Dingen regelen bij het op kamers gaan
Yacine
16 19-06-2004 09:14
Liefde & Relatie op kamers
655321
38 25-01-2004 17:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.