Oud 23-11-2003, 14:22
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Verliefdheid

De eerste keer dat ze verliefd werd dacht ze dat ze ziek was. Ze voelde een gekke buikpijn, nog niet eens zo erg onaangenaam. Ze kon niet slapen en had geen eetlust. Telkens als ze bijna in slaap viel zweefde dat ene gezicht weer voor haar ogen en was ze weer klaarwakker. Pas toen begreep ze dat ze verliefd was.
Maar hoe kon dat nu? Natuurlijk, iedereen was wel eens verliefd en iedereen maakte wel eens mee dat er iemand verliefd op je was, maar... Nee, dit kon niet waar zijn.

Maar het was wel waar en iedereen merkte het. Aan de lach op haar gezicht, aan haar geklaag over die gekke buikpijn. Ze straalde de verliefdheid uit als een vrolijk lammetje, maar tegelijkertijd voelde ze zich wanhopig en begreep ze niet hoe het had kunnen gebeuren. Hoe kwam verliefdheid tot stand?

Hoewel haar omgeving vermoedde dat ze verliefd was en de roddels weeldig tierden, vertelde ze aan niemand wie de betreffende persoon was. Als ze het aan haar vroegen glimlachte ze meestal maar wat, of sprak ze vaag over haar gevoelens.

Toch moest ze haar gevoelens uiten en in haar wanhoop zocht ze haar uitweg op het internet. Op anonieme sites vertelde ze haar verhaal, praatte ze over haar gevoelens, maar ook over haar verwarring. Ze werd vaak uitgelachen of uitgescholden, maar soms werd er naar haar geluisterd. In beide gevallen voelde ze zich na afloop als een uitgewrongen sponsje, verward maar ook voldaan. Emotioneel volkomen uitgeput.

Ze had niet geweten dat verliefd zijn zo uitputtend was, zo gruwelijk en ook zo mooi. Ze had gedacht dat het een aangenaam gevoel was dat je kreeg als je diegene zag, maar het was zoveel meer! Dag en nacht piekeren, uren muziek luisteren, anonieme sites bezoeken, je geweldig voelen als “een bepaald persoon” iets tegen je zei, enzovoorts.

Misschien was de wanhoop het ergste. Het onvermogen ermee om te gaan, met die gruwelijke waarheid. De waarheid, waaraan ze gewend raakte maar die haar toch bleef verwarren. Iedereen weet dat je verliefdheid niet kunt veranderen, dat het een onverklaarbaar en ingewikkeld fenomeen is. Dat nam niet weg dat ze het niet probeerde, ze wilde haar verliefdheid de baas zijn, er vat op krijgen.

Het lukte niet, het enige wat ze terugkreeg was wanhoop.
Uiteindelijk legde ze zich erbij neer en accepteerde ze het. Ze richtte zich op andere dingen en probeerde zichzelf niet te kwellen met vreselijke gedachtes. Het was moeilijk, maar ze zette door.

Langzaam ebde de verliefdheid weg, na lange tijd voelde ze zich weer wat rustiger en evenwichtiger. Ze was wijzer geworden en genoot van de plotseling ontstane vrijheid. De vrijheid van haar gedachten.

En toen werd ze opnieuw verliefd.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)

Laatst gewijzigd op 23-11-2003 om 14:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2003, 14:39
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Moooi.

*herkent veel*

Wie was het, waar je het over had?
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:02
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik las hem net ergens anders. Erg mooi
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:15
jsoes
jsoes is offline
Sterk geheel met kop en staart. Ook knap hoe je de juiste details en waarnemingen weet te verwerken. "Gekke buikpijn" is daar een goed voorbeeld van, en ook "Telkens als ze bijna in slaap viel zweefde dat ene gezicht weer voor haar ogen en was ze weer klaarwakker".
Ik werd alleen aanvankelijk op het verkeerde been gezet, omdat ik vermoedde dat ze zo verbijsterd en wanhopig was vanwege de persoon waarop ze verliefd was, niet om het verliefd zijn op zich. Misschien kun je nog subtiel wat duidelijker maken dat het voor haar een nieuwe, onbekende ervaring was?
En nog een klein, mierenneukerig vraagje: "anonieme sites", bestaan die? Het gaat er toch om dat zij anoniem op die sites kan komen? Dus bezoekt zij anoniem die sites, ze bezoekt niet anonieme sites. Zeg het gerust als ik het verkeerd heb.
__________________
Met golven kwam de regen binnen en bedekte ons, hield ons warm. Dat was voldoende.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 21:05
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Echt mooi!
Goede opbouw...en je stopt ook op het juiste moment met je verhaaltje.
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:31
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
jsoes schreef op 23-11-2003 @ 19:15:
Sterk geheel met kop en staart. Ook knap hoe je de juiste details en waarnemingen weet te verwerken. "Gekke buikpijn" is daar een goed voorbeeld van, en ook "Telkens als ze bijna in slaap viel zweefde dat ene gezicht weer voor haar ogen en was ze weer klaarwakker".
Ik werd alleen aanvankelijk op het verkeerde been gezet, omdat ik vermoedde dat ze zo verbijsterd en wanhopig was vanwege de persoon waarop ze verliefd was, niet om het verliefd zijn op zich. Misschien kun je nog subtiel wat duidelijker maken dat het voor haar een nieuwe, onbekende ervaring was?
En nog een klein, mierenneukerig vraagje: "anonieme sites", bestaan die? Het gaat er toch om dat zij anoniem op die sites kan komen? Dus bezoekt zij anoniem die sites, ze bezoekt niet anonieme sites. Zeg het gerust als ik het verkeerd heb.
Maar eigenlijk gaat het over beide, persoon en het gevoel... Of ik weet eigenlijk niet

En over die sites heb je gelijk, maar ik denk toch dat ik het zo laat want ik weet niet hoe ik het anders moet doen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 17:52
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Maak er bijvoorbeeld Anoniem op sites van.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:20
choups
Avatar van choups
choups is offline
Dat probleem heb ik nu en vreselijk en ook mooi ,zwaar verwarrent
__________________
altijd feest
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:35
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
choups schreef op 25-11-2003 @ 18:20:
Dat probleem heb ik nu en vreselijk en ook mooi ,zwaar verwarrent
Veel sterkte
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ingewikkeld verhaal
Verwijderd
16 15-08-2011 15:44
Verhalen & Gedichten een stuk van mijn verhaal
one_of_the_lost
4 28-07-2005 23:26
Verhalen & Gedichten [verhaaltje] Verliefd
Vogelvrij
18 17-04-2005 13:47
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Azalea
Femme-Fatale
2 29-11-2003 19:57
Verhalen & Gedichten [verhaal] Het liefdesspel
Bikinie-meisje
20 01-04-2003 17:13
Liefde & Relatie Verkering met mijn beste vriend.. (Lang verhaal)
U-NiQ
27 23-12-2002 21:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.