Oud 18-01-2005, 11:51
number9
number9 is offline
Citaat:
AMSTERDAM - Een overval op een automobiliste in Amsterdam-Oost heeft een van de twee daders maandagavond het leven gekost. De 43-jarige vrouw zat in haar auto, toen twee jongens op een brommer het portier openden en haar tas weggristen.

De automobiliste zette daarop de achtervolging in op de overvallers, waarna een aanrijding ontstond. Hoe die precies kon gebeuren, is nog onduidelijk. Een van de jongens, 19 jaar oud, kwam daarbij om het leven. Dat meldde de politie.


De automobiliste is aangehouden. Na de aanrijding zette de politie de omgeving af. Bij de afzetting ontstond vervolgens een grimmige sfeer onder een groepje jongeren die op het voorval afkwam en begon te schreeuwen en schelden.

De vader van het slachtoffer ging volgens een politiewoordvoerder bij het zien van zijn zoon door het lint. De politie heeft hem meegenomen naar het bureau waar een crisisteam hem heeft opgevangen.

Ik heb absoluut geen medelijden met die jongen en vind ook dat die automobiliste gewoon moet worden vrijgelaten.

Gewoon een eigen schuld, dikke bult situatie
__________________
Ik word gezocht in elk land ter wereld en in de provincie Groningen :D
Advertentie
Oud 18-01-2005, 11:56
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
ja, erg slordig. Maar ik zal er niet wakker van liggen.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Oud 18-01-2005, 11:58
Verwijderd
Citaat:
deringmeester schreef op 18-01-2005 @ 11:56 :
ja, erg slordig. Maar ik zal er niet wakker van liggen.
Inderdaad, maar om te gaan zeggen dat die vrouw sowieso onschuldig vind ik ook een beetje overdreven.
Ik stel opzettelijke aanrijding (indien dit het geval is)met dood tot gevolg niet gelijk aan diefstal van een handtas.
Oud 18-01-2005, 12:08
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
De vrouw oppakken en 10 jaar de gevangenis ingooien.
Oud 18-01-2005, 12:16
number9
number9 is offline
Citaat:
Spare schreef op 18-01-2005 @ 11:58 :
Inderdaad, maar om te gaan zeggen dat die vrouw sowieso onschuldig vind ik ook een beetje overdreven.
Ik stel opzettelijke aanrijding (indien dit het geval is)met dood tot gevolg niet gelijk aan diefstal van een handtas.
Opzettelijke aanrijding

ze ging ze gewoon achterna om haar tas terug te krijgen. Om niet bekende reden zijn ze gebotst, dus opzettelijke aanrijding is ver gezocht
__________________
Ik word gezocht in elk land ter wereld en in de provincie Groningen :D
Oud 18-01-2005, 12:26
Verwijderd
dit staat er in de volkskrant;


Vermoord, schreeuwen Marokkaanse jongeren bij de afzetting in de Derde Oosterparkstraat. Als een hond is hun vriend afgemaakt door die vrouw in haar auto. Per ongeluk doodgereden, zegt een autochtone ooggetuige. Omdat ze in paniek raakte toen de jongen haar vanaf zijn scooter wilde overvallen.

De vrouw zou in haar auto hebben gezeten, toen de jongen en een vriend op een scooter kwamen aanrijden. Ze deden het portier van haar auto open en gristen haar tas weg. Daarop reed ze de jongen dood. Eigen schuld, zegt de man beslist.


Enkele meisjes beginnen te huilen. Schuld of onschuld is volgens hen niet belangrijk. Een mens ligt dood op straat. En dat doet pijn, of het nou Theo van Gogh is of een onbekende Marokkaanse jongen.

Maar de Marokkaanse jongeren laten zich niet de mond snoeren. Ze eisen gerechtigheid. 'Dit is racisme. Die vrouw heeft hem net zo lang achtervolgd totdat ze hem te pakken had', zegt Omar. 'Die vrouw en haar familie gaan branden', sist Mohammed.

Ze trappen tegen het afzettingshek aan. Schelden politieagenten uit, die in hun ogen maar wat staan rond te hangen. 'Stel dat een Marokkaan de dader was geweest. Dan hadden ze heel wat meer gedaan.'

Intussen groeit de groep woedende jongeren. 'Waar is de vrouw? Waar is die hoer?' Maar er is ook bezorgdheid om de familie van het slachtoffer. 'Weet iemand waar ze wonen? Heeft iemand ze al gewaarschuwd?'

De familie is dan al op de hoogte. Even daarvoor is de vader van de man bij het zien van het lijk door het lint gegaan. Driftig zwaait hij met zijn armen. Zijn gekrijs overstemt de kletterende regen.



ik zou willen zeggen, 'lekker voor hem!..
moet je maar geen straatroof plegen!'

en natuurlijk zetten ze wéér een buurt op zn kop, omdat een van hen het slachtoffer is geworden..

het is natuurlijk sneu voor de familie dat die jongen nu dood is, maar hadden ze die jongen ook niet beter in de hand kunnen houden?

mensen voelen zich niet meer veilig op straat, moeten we dat zomaar leuk vinden?

ik weet niet of ik dit goed heb opgesteld, er zal strax wel een wijziging komen, maar ik post dit toch maar alvast..
Oud 18-01-2005, 12:30
Verwijderd
Citaat:
0kakker0frank schreef op 18-01-2005 @ 12:26 :
[B]dit staat er in de volkskrant;

[B]
Vermoord, schreeuwen Marokkaanse jongeren bij de afzetting in de Derde Oosterparkstraat. Als een hond is hun vriend afgemaakt door die vrouw in haar auto. Per ongeluk doodgereden, zegt een autochtone ooggetuige. Omdat ze in paniek raakte toen de jongen haar vanaf zijn scooter wilde overvallen.
B]
Kun je niet gewoon een link geven?
Oud 18-01-2005, 12:31
Verwijderd
En trouwens, hoe weten ze dat het om Marokkaanse jongens gaat. Hoe weten ze dat de één Mohammed heet en de ander Omar?

Oud 18-01-2005, 12:32
number9
number9 is offline
Is t nog een Marrokaan ook

dacht eindelijk s dat gewoon een NL was, maja zo komen ze nooit van t imago af
__________________
Ik word gezocht in elk land ter wereld en in de provincie Groningen :D
Oud 18-01-2005, 12:32
Verwijderd
Citaat:
number9 schreef op 18-01-2005 @ 12:16 :
Opzettelijke aanrijding

ze ging ze gewoon achterna om haar tas terug te krijgen. Om niet bekende reden zijn ze gebotst, dus opzettelijke aanrijding is ver gezocht
Waarom ga jij ervan uit dat het niet opzettelijk was? Wie heeft jou dat verteld? Of ben je gewoon voorbarig?
Oud 18-01-2005, 12:33
Verwijderd
Citaat:
number9 schreef op 18-01-2005 @ 12:32 :
Is t nog een Marrokaan ook

dacht eindelijk s dat gewoon een NL was, maja zo komen ze nooit van t imago af
Alsof die Nederlandse mevrouw juist gehandeld heeft
Oud 18-01-2005, 12:36
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
'Tiswah.

Eigen schuld, dikke bult. Trouwens, in de bijbel/koran/whatever staat vast wel een passage die deze "moord" rechtvaardigd.

Verder kan ik mij er niet druk om maken.
Oud 18-01-2005, 12:40
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Opgeruimd staat netjes.
Oud 18-01-2005, 12:41
Verwijderd
Ik begrijp niet hoe een overval een moord moet rechtvaardigden.
Oud 18-01-2005, 12:43
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 12:41 :
Ik begrijp niet hoe een overval een moord moet rechtvaardigden.
Moord? Dit is juridisch gezien helemaal geen moord, op zijn best doodslag maar naar alle waarschijnlijkheid een gevalletje dood door schuld.

Laat de juridische waardering maar aan de expert over; mij dus.
Oud 18-01-2005, 12:45
Verwijderd
Het staat helemaal niet vast wat hier precies gebeurd is. Zeker is wel dat de vrouw in haar auto zat, dat het portier werd opengetrokken door één van de daders die te voet was en dat vervolgens de vrouw de auto in zijn achteruit heeft gezet. Toen is de lopende jongen tussen de auto en een boom verdrukt. Het is daarbij natuurlijk heel moeilijk vast te stellen wat die vrouw precies heeft gedacht en gewild.

Moord kun je sowieso niet aannemen, misschien doodslag, maar ik neig zelf meer in de richting van dood door schuld. Mensen roepen wel meteen moord, maar wat ze vergeten is dat die vrouw net beroofd is. Dat is een traumatische ervaring en waarschijnlijk was ze in shock. Wellicht heeft ze er alleen aan gedacht die jongens te achtervolgen, haar tas terug proberen te krijgen en in elk geval proberen hun gezichten te zien zodat ze ze kon beschrijven.

Aan de andere kant betrap ik mezelf ook op de gedachte: 'Ach, gewoon weer een waardeloze tasjesrovende straatmarokkaan minder, who cares'.
Oud 18-01-2005, 12:49
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2005 @ 12:45 :

Aan de andere kant betrap ik mezelf ook op de gedachte: 'Ach, gewoon weer een waardeloze tasjesrovende straatmarokkaan minder, who cares'.
Geef deze vrouw een hummer en stuur haar weer de straat op.
Oud 18-01-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 18-01-2005 @ 12:43 :

Laat de juridische waardering maar aan de expert over; mij dus.
Ads door Google
Oud 18-01-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2005 @ 12:45 :

Aan de andere kant betrap ik mezelf ook op de gedachte: 'Ach, gewoon weer een waardeloze tasjesrovende straat marokkaan jongen minder, who cares'.
Oud 18-01-2005, 12:53
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Wat me nog het meest bevreemd is dat je dan de reactie van zijn vrienden in de krant leest dat Ali zo'n brave jongen was die het goed deed op school en dat hij nooit iemand zou beroven. Alsof het z'n gekke tweelingbroer was die er met die tas vandoor is gegaan...

Dus het zal helaas wel weer een geval worden van het slachtoffer dat als dader geportretteerd wordt en andersom. Het is nu wachten op een schadeclaim van de mededader omdat hij wegens een opgelopen trauma zijn dagelijkse bezigheden als straatrover niet meer kan hervatten.
Oud 18-01-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 12:52 :
(Parafrase van mijn opmerking)
Natuurlijk, er is meer straattuig dan alleen Marokkaans straattuig. Helaas wordt door dit soort incidenten het beeld dat het grootste gedeelte van het straattuig uit Marokkanen bestaat, wel bij het grote - domme - publiek bevestigd.
Oud 18-01-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
number9 schreef op 18-01-2005 @ 12:16 :
Opzettelijke aanrijding

ze ging ze gewoon achterna om haar tas terug te krijgen. Om niet bekende reden zijn ze gebotst, dus opzettelijke aanrijding is ver gezocht
Bij mijn weten stond er in mijn post wel degelijk "indien dit het geval is" tussen haakjes.
Aangezien de vrouw opgepakt is door de politie zal er toch een vermoeden van schuld zijn lijkt mij.
Oud 18-01-2005, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Spare schreef op 18-01-2005 @ 12:54 :
Bij mijn weten stond er in mijn post wel degelijk "indien dit het geval is" tussen haakjes.
Aangezien de vrouw opgepakt is door de politie zal er toch een vermoeden van schuld zijn lijkt mij.
'Een redelijk vermoeden van schuld' is iets anders dan 'het waarschijnlijk gedaa hebben'. Bovendien zegt dat redelijke vermoeden alleen maar iets over de feitelijke gang van zaken, zeg maar de uiterlijke waarneembaarheid. Het zegt nog niets over het willen en weten van de verdachte.

In elk geval is denken dat ómdat de politie haar oppakt, er wel een vermoeden van schuld zal zijn, natuurlijk een omgekeerde redenatie.
Oud 18-01-2005, 12:56
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Ik kan er eigenlijk niet rouwen. Die Marokkaanse jongeren maken het wel erg bont. Die negers trouwens ook.
Dan weer slopen de Marokkanen een lijkenwagen, dan weer wordt iemand doodgeslagen, dan weer terroriseren ze iemand weg, dan weer verkrachten ze een vrouw etc. Ik kan begrijpen waarom een hoop autochtonen en allochtonen een schijthekel aan Marokkanen hebben gekregen. Elke dag staat er wel een negatieve bericht over de misdaden en het gedrag van Marokkanen.
Oud 18-01-2005, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Madfet schreef op 18-01-2005 @ 12:56 :
Ik kan er eigenlijk niet rouwen. Die Marokkaanse jongeren maken het wel erg bont. Die negers trouwens ook.
Vooral die waardeloze raptroep op MTV, ze verpesten inderdaad alles

Citaat:
Dan weer slopen de Marokkanen een lijkenwagen, dan weer wordt iemand doodgeslagen, dan weer terroriseren ze iemand weg, dan weer verkrachten ze een vrouw etc. Ik kan begrijpen waarom een hoop autochtonen en allochtonen een schijthekel aan Marokkanen hebben gekregen. Elke dag staat er wel een negatieve bericht over de misdaden en het gedrag van Marokkanen.
Self-fulfilling prophecy.
Advertentie
Oud 18-01-2005, 12:59
Verwijderd
Doodrijden tasjesdief 'lijkt tragisch ongeval'
Uitgegeven: 18 januari 2005 10:26
Laatst gewijzigd: 18 januari 2005 11:21


AMSTERDAM - Het doodrijden van een 19-jarige tasjesdief in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam-Oost maandagavond "lijkt een tragisch ongeval". Dat liet de politie dinsdag weten. De 43-jarige automobiliste zit nog wel vast.

Twee jongens op een brommer bestalen de vrouw, toen zij stilstond met haar auto. Een van de daders griste een tas uit de wagen, waarna het duo de Derde Oosterparkstraat invluchtte. De vrouw reed vervolgens achteruit, de dieven achterna.


"Door nog onbekende oorzaak" ontstond volgens de politie een aanrijding met de bromfiets, waarna de auto doorschoot. Daarbij kwam de 19-jarige jongen beklemd te zitten tussen de auto en een boom. Hij raakte levensgevaarlijk gewond en overleed ter plekke.

Brommer

In de loop van de avond arresteerde de politie nog twee jongens van 15 en 16 jaar die bij het incident waren betrokken. De politie kwam het tweetal op het spoor door de brommer die bij de tasjesroof werd gebruikt. Welke rol zij precies hebben gespeeld, is nog onduidelijk. De politie onderzoekt of de jongens betrokken zijn bij meerdere soortgelijke diefstallen die de laatste weken in deze omgeving werden gepleegd.

Na het incident maandagavond ontstond even een grimmige sfeer onder een groepje deels Marokkaanse jongeren dat op het voorval afkwam en begon te schreeuwen en schelden. De vader van het slachtoffer ging bij het zien van zijn zoon door het lint. De politie nam hem mee naar het bureau, waar een crisisteam hem heeft opgevangen.
bron
-------------------------------------------------------------------------

Ik moet zo in A'dam oost zijn, ben benieuwd of daar echt een grimmige sfeer hangt.
Oud 18-01-2005, 12:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2005 @ 12:55 :
'Een redelijk vermoeden van schuld' is iets anders dan 'het waarschijnlijk gedaa hebben'. Bovendien zegt dat redelijke vermoeden alleen maar iets over de feitelijke gang van zaken, zeg maar de uiterlijke waarneembaarheid. Het zegt nog niets over het willen en weten van de verdachte.

In elk geval is denken dat ómdat de politie haar oppakt, er wel een vermoeden van schuld zal zijn, natuurlijk een omgekeerde redenatie.
Ok, ik wist dat ik op juridische termen gepakt ging worden
Mijn post kwam gewoon als reactie op de "eigen schuld, dikke bult" van de topicstarter.
Dat vond ik gewoon wat voorbarig en te eenvoudig. Of ze schuldig is of niet zal uiteraard nog moeten blijken.
Oud 18-01-2005, 13:06
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2005 @ 12:55 :
In elk geval is denken dat ómdat de politie haar oppakt, er wel een vermoeden van schuld zal zijn, natuurlijk een omgekeerde redenatie.
Aangezien de vrouw is aangehouden is nodig een verdachte, waarvoor een redelijk vermoeden van schuld nodig is om als zodanig te kunnen worden aangemerkt.

Ik vind die conclusie dus niet zo heel omgekeerd.
Oud 18-01-2005, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 18-01-2005 @ 13:06 :
Aangezien de vrouw is aangehouden is nodig een verdachte, waarvoor een redelijk vermoeden van schuld nodig is om als zodanig te kunnen worden aangemerkt.

Ik vind die conclusie dus niet zo heel omgekeerd.
Omgekeerd is misschien ook niet het juiste woord. Wat ik bedoel uit te drukken (en dat lukte me niet zo goed) is dat het feit dat de politie haar oppakt, niet wil zeggen dat er een redelijk vermoeden is zoals dat in de rechtspraak is ontwikkeld. Agenten kunnen een slechte dag hebben en overijverig zijn. Bovendien weet de gemiddelde agent geen drol van de wijze waarop dat begrip in literatuur en jurisprudentie wordt ingevuld.
Oud 18-01-2005, 13:17
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2005 @ 13:10 :
Omgekeerd is misschien ook niet het juiste woord. Wat ik bedoel uit te drukken (en dat lukte me niet zo goed) is dat het feit dat de politie haar oppakt, niet wil zeggen dat er een redelijk vermoeden is zoals dat in de rechtspraak is ontwikkeld. Agenten kunnen een slechte dag hebben en overijverig zijn. Bovendien weet de gemiddelde agent geen drol van de wijze waarop dat begrip in literatuur en jurisprudentie wordt ingevuld.
Ach so, ja zeker, dat klinkt al beter in mijn oren.
Oud 18-01-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
number9 schreef op 18-01-2005 @ 11:51 :
Ik heb absoluut geen medelijden met die jongen en vind ook dat die automobiliste gewoon moet worden vrijgelaten.

Gewoon een eigen schuld, dikke bult situatie
Inderdaad! Iedereen die ooit iemand doodt die ooit de wet heeft overtreden, zij het door moord, doodslag of dood door schuld, moet gewoon vrijgelaten worden. Eigen schuld, dikke bult! Verder is het natuurlijk een klein detail dat dan de facto iedereen vrijgesproken wordt, maar ach.
Oud 18-01-2005, 13:20
Verwijderd
Vergeef me, strafrecht heeft nu eenmaal niet bepaald mijn interesse.
Oud 18-01-2005, 13:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat krijg je ervan als je crimineel bent, it happens, kees closed, nuff said, etc etc.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 18-01-2005, 13:45
Verwijderd
Als die vrouw heeft gehandeld met het oogmerk die jongens onder de auto te krijgen dan moet ze natuurlijk gestraft worden.
Oud 18-01-2005, 13:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2005 @ 13:45 :
Als die vrouw heeft gehandeld met het oogmerk die jongens onder de auto te krijgen dan moet ze natuurlijk gestraft worden.
mwo, als er al getuigen zijn is de tijdsschaal waarop het gebeurde te kort om te besluiten doelbewust achter ze aan te gaan.

Als ze ontkent en beweerd dat ze hen per ongeluk raakte zou ik raar kijken als het OM hier een zaak van kan maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 18-01-2005, 13:48
Verwijderd
Tja. Moet je maar andere (legale) manieren zoeken om aan geld te komen.
Ads door Google
Oud 18-01-2005, 13:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2005 @ 13:45 :
Als die vrouw heeft gehandeld met het oogmerk die jongens onder de auto te krijgen dan moet ze natuurlijk gestraft worden.
Dat valt denk ik moeilijk te bewijzen.
Oud 18-01-2005, 13:49
Verwijderd
Ze kan best in een opwelling gehandeld hebben, veel gevallen van doodslag vinden plaats in een zeer kort tijdsbestek van het moment waarop de dader 'besluit' om het feit te plegen en het daadwerkelijk doden van iemand. Daar zit 'm ook het onderscheid tussen moord en doodslag, in het tijdsbestek tussen besluit en uitvoering.

Overigens denk ik inderdaad niet dat het OM er een zaak van kan maken, omdat opzet nooit aan te tonen zal zijn. Maar wat ik in elk geval even duidelijk wil hebben is dat het feit dat die jongens eerst haar tas hebben gestolen, natuurlijk nooit een excuus mag zijn voor eigenrichting.
Oud 18-01-2005, 13:56
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 12:31 :
En trouwens, hoe weten ze dat het om Marokkaanse jongens gaat. Hoe weten ze dat de één Mohammed heet en de ander Omar?

Gáát ze weer. Ken jij de dader? Ken jij het slachtoffer? Was je erbij? Nee, maar toch gelijk weer de kwestie Marokkanen erbij halen. En schiet nou niet weer in de verdediging, je bent er echt naar op zoek.

Citaat:
Ik moet zo in A'dam oost zijn, ben benieuwd of daar echt een grimmige sfeer hangt.
Ja, heel amsterdam is ervan ondersteboven



Wat kan je er dan wel over zeggen? Helemaal niets dat iets toevoegd. Ik zou zeggen risico van het vak.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 18-01-2005, 13:56
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Citaat:
0kakker0frank schreef op 18-01-2005 @ 12:26 :
dit staat er in de volkskrant;

*verhaal*

Ze trappen tegen het afzettingshek aan. Schelden politieagenten uit, die in hun ogen maar wat staan rond te hangen. 'Stel dat een Marokkaan de dader was geweest. Dan hadden ze heel wat meer gedaan.'

En als het nou een Nederlander was geweest die was aangereden? Wat hadden deze Marokkaanen dan gedaan? Waren ze dan ook zo tekeer gegaan?
Er lopen genoeg aardige Marokkaanen rond, waar je ontzettend mee kan lachen, maar dit groepje moet hun grote rot smoel houden. Als die gozer niks had gestolen, lag hij nu ook niet in zijn kistje 5 meter onder de grond...
Oud 18-01-2005, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 18-01-2005 @ 13:56 :
En als het nou een Nederlander was geweest die was aangereden? Wat hadden deze Marokkaanen dan gedaan? Waren ze dan ook zo tekeer gegaan?
Er lopen genoeg aardige Marokkaanen rond, waar je ontzettend mee kan lachen, maar dit groepje moet hun grote rot smoel houden. Als die gozer niks had gestolen, lag hij nu ook niet in zijn kistje 5 meter onder de grond...
Zo, die is snel begraven.
Oud 18-01-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 18-01-2005 @ 13:56 :
Gáát ze weer. Ken jij de dader? Ken jij het slachtoffer? Was je erbij? Nee, maar toch gelijk weer de kwestie Marokkanen erbij halen. En schiet nou niet weer in de verdediging, je bent er echt naar op zoek.
Wéér?

Lees je wel goed? Ik vroeg me alleen af waar zie die info vandaan hadden. Hoe weten ze dat het Marokkanen zijn? En hoe weten ze de namen van die jongens?
Ik kom anders niet met die "feitjes". Feiten behoor je met een redelijke bron toe te lichten.

Overigens was ik niet degene die 'de' kwestie Marokkanen als eerste erbij haalde. Ik reageerde slechts op het stukje van 0kakker0frank, dus wat bezielt jou nou weer?

Citaat:
oneMen schreef op 18-01-2005 @ 13:56 :


Ja, heel amsterdam is ervan ondersteboven
Ook daarmee reageerde ik op die post van 0kakker0frank
Oud 18-01-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
number9 schreef op 18-01-2005 @ 11:51 :
Ik heb absoluut geen medelijden met die jongen en vind ook dat die automobiliste gewoon moet worden vrijgelaten.

Gewoon een eigen schuld, dikke bult situatie
Je bent echt walgelijk
Oud 18-01-2005, 14:04
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 18-01-2005 @ 13:56 :
En als het nou een Nederlander was geweest die was aangereden? Wat hadden deze Marokkaanen dan gedaan? Waren ze dan ook zo tekeer gegaan?
Er lopen genoeg aardige Marokkaanen rond, waar je ontzettend mee kan lachen, maar dit groepje moet hun grote rot smoel houden. Als die gozer niks had gestolen, lag hij nu ook niet in zijn kistje 5 meter onder de grond...
Volgens mij zijn ze zo boos geworden omdat de vrouw hem meerdere malen heeft overreden.bron
Oud 18-01-2005, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-01-2005 @ 14:04 :
Volgens mij zijn ze zo boos geworden omdat de vrouw hem meerdere malen heeft overreden.bron
Heet die gast echt Ali B?

Als inderdaad blijkt dat die vrouw hem meerdere malen heeft overreden dan lijkt me doodslag makkelijk hard te maken. Opsluiten die handel.
Oud 18-01-2005, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 18-01-2005 @ 13:56 :
En als het nou een Nederlander was geweest die was aangereden? Wat hadden deze Marokkaanen dan gedaan? Waren ze dan ook zo tekeer gegaan?
Er lopen genoeg aardige Marokkaanen rond, waar je ontzettend mee kan lachen, maar dit groepje moet hun grote rot smoel houden. Als die gozer niks had gestolen, lag hij nu ook niet in zijn kistje 5 meter onder de grond...
Dus de doodstraf invoeren voor tasjesdieven klinkt zo gek nog niet
Oud 18-01-2005, 14:08
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-01-2005 @ 14:04 :
Volgens mij zijn ze zo boos geworden omdat de vrouw hem meerdere malen heeft overreden.bron
'Vrienden van het slachtoffer zeggen dat de vrouw meermalen over het lichaam is heengereden, maar volgens de politie is dat nonsens.'

Ik denk dat de politie enigzins betrouwbaarder oordeelt in deze situatie; wat denk jij Love&Peace?
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 18-01-2005, 14:11
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 14:04 :
Wéér?

Lees je wel goed? Ik vroeg me alleen af waar zie die info vandaan hadden. Hoe weten ze dat het Marokkanen zijn? En hoe weten ze de namen van die jongens?
Ik kom anders niet met die "feitjes". Feiten behoor je met een redelijke bron toe te lichten.

Overigens was ik niet degene die 'de' kwestie Marokkanen als eerste erbij haalde. Ik reageerde slechts op het stukje van 0kakker0frank, dus wat bezielt jou nou weer?

Ook daarmee reageerde ik op die post van 0kakker0frank
kakker frank geeft de Volkskrant als bron. De journalist die het geschreven heeft vond het kennelijk nodig de afkomst van de relschoppers te melden. Hij was er aan de andere kant wel bij, dus hij zal wel weten dat hij met Mohammed heeft gepraat.

Punt is dat het niemand zou moeten boeien, maar jij schiet gelijk weer in de verdediging, zo lijkt het. Voel je je aangesproken?
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 18-01-2005, 14:14
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-01-2005 @ 14:04 :
Volgens mij zijn ze zo boos geworden omdat de vrouw hem meerdere malen heeft overreden.bron
Lol, binnen een uur al meer dan 100 reacties,
Oud 18-01-2005, 14:16
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
oneMen schreef op 18-01-2005 @ 14:08 :
'Vrienden van het slachtoffer zeggen dat de vrouw meermalen over het lichaam is heengereden, maar volgens de politie is dat nonsens.'

Ik denk dat de politie enigzins betrouwbaarder oordeelt in deze situatie; wat denk jij Love&Peace?
Ik neem aan dat de politie er niet bij was. En ze zich beroepen op uitspraken van getuigen. En hoe betrouwbaar die zijn weet ik niet. Verder zie ik geen rede waarom die Marokkanen zouden liegen. De enige baat die zij bij deze uitspraak hebben, is dat hun naam een beetje beter wordt, maar of ze daar wat van aan te trekken? Ik denk dat het ze niks kan schelen hoe anderen over hun denken.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken geweld tegen criminaliteit
hmvreemd
9 10-12-2003 14:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.