Oud 18-01-2005, 15:02
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 14:38 :
Komt ook lekker geloofwaardig over.
ik was er niet bij, dus kan ik het niet weten, maar het artikel staat in de Volkskrant, toch een gerenommeerde Nederlandse krant.

Lijkt me dat mn punt duidelijk is zo..
Advertentie
Oud 18-01-2005, 15:02
Verwijderd
Weet je dat Wilders nu ook een Nederlandse 'patriot act' wil?
Oud 18-01-2005, 15:03
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 14:41 :
Dat beeld heb ik dan ook helemaal niet van de Volkskrant.
Maar die kakker verwoordt het zo 'goed'.
en bedankt he, liever een kakker als een stakker
Oud 18-01-2005, 15:03
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 18-01-2005 @ 15:00 :
Juist ja.
Laten we ze knuffelen. Ze komen gewoon wat liefde tekort.
Oud 18-01-2005, 15:03
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 18-01-2005 @ 15:01 :
Generalisaties zijn daarom stem ik ook Wilders. Ik heb me zelfs een gelijksoortig kapsel aan laten meten uit solidariteit.
Okey, denk je dat ik jou nu nog serieus neem?
Oud 18-01-2005, 15:05
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2005 @ 15:02 :
Weet je dat Wilders nu ook een Nederlandse 'patriot act' wil?
Hoe kun je nu de fantastische plannen van Wilders missen? Hij is altijd wel in het nieuws, hier of daar, ergens of nergens.
Oud 18-01-2005, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 18-01-2005 @ 15:03 :
Laten we ze knuffelen. Ze komen gewoon wat liefde tekort.
Dat hoeft nou ook weer niet. Ze moeten gewoon gelijke kansen krijgen als autochtonen op de arbeidsmarkt, etc. Ze moeten niet constant in de hoek gedreven worden , maar juist het gevoel krijgen dat ze er ook bij horen.
Oud 18-01-2005, 15:06
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 18-01-2005 @ 14:54 :
Het zijn sociaal achtergestelde hangjongeren jongeren
ja, klopt, maar ook marokkaans vaak..

verder; waarom moeten ze zonodig hangjongeren zijn? Ik ben toch ook geen hangjongeren. Hangen leidt over het algemeen tot criminaliteit (om even een paar tussenstappe over te slaan)
Oud 18-01-2005, 15:07
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-01-2005 @ 15:03 :
Okey, denk je dat ik jou nu nog serieus neem?
Je vind mijn kapsel niet mooi? Nou bedankt hoor.
Oud 18-01-2005, 15:09
O'malley
Avatar van O'malley
O'malley is offline
Citaat:
0kakker0frank schreef op 18-01-2005 @ 14:49 :
en zijn het helaas ook meestal Marokkaanse jongeren..
Voor Marokkaanse jongeren is het veel moeilijker om aan een baan te komen. Bij de selectie van werknemers vindt er wel degelijk nog steeds discriminatie plaats. Dan krijg je zulke tasjesroven iets meer onder de Marokkanen dan de autochtone Nederlander. Hiermee probeer ik tasjesroven niet te rechtvaarden, maar men moet niet zo simpel oordelen. Een tasjesdief verdient de dood gewoon niet voor een roof.
__________________
No escape from the mass mind rape
Oud 18-01-2005, 15:10
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 18-01-2005 @ 15:07 :
Je vind mijn kapsel niet mooi? Nou bedankt hoor.
Hey, moet ik jouw ( of U ) nou serieus nemen of niet? Heb je echt zo'n kapsel, of loop je maar te dollen?
Oud 18-01-2005, 15:11
O'malley
Avatar van O'malley
O'malley is offline
Citaat:
0kakker0frank schreef op 18-01-2005 @ 15:03 :
en bedankt he, liever een kakker als een stakker
dan een stakkel, sukkel
__________________
No escape from the mass mind rape
Oud 18-01-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
O'malley schreef op 18-01-2005 @ 15:09 :
Voor Marokkaanse jongeren is het veel moeilijker om aan een baan te komen. Bij de selectie van werknemers vindt er wel degelijk nog steeds discriminatie plaats. Dan krijg je zulke tasjesroven iets meer onder de Marokkanen dan de autochtone Nederlander. Hiermee probeer ik tasjesroven niet te rechtvaarden, maar men moet niet zo simpel oordelen. Een tasjesdief verdient de dood gewoon niet voor een roof.
klopt

zou het aan de andere kant niet zo kunnen zijn dat ze gediscrimineerd worden door al hun criminele soortgenootjes die zo nodig ze boel verzieken voor de goede soortgenoten?
Oud 18-01-2005, 15:11
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 18-01-2005 @ 15:05 :
Dat hoeft nou ook weer niet. Ze moeten gewoon gelijke kansen krijgen als autochtonen op de arbeidsmarkt, etc. Ze moeten niet constant in de hoek gedreven worden , maar juist het gevoel krijgen dat ze er ook bij horen.
De meesten van die jochies hebben niet eens een fatsoenlijke opleiding, gelijke kansen zullen ze toch echt zelf moeten maken.

http://www.hba.nl/index.cfm/17,1229,html

"De tweede generatie niet-westerse allochtonen doet het beter op de arbeidsmarkt dan de ouders.
Dat komt doordat ze beter zijn opgeleid. Van de hoogopgeleide jonge allochtonen heeft inmiddels 90% een baan die past bij hun opleidingsniveau. Daarin doet de tweede generatie niet meer onder voor autochtonen, zo blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)."

Kortom, je maakt de verkeerde verwijten. Deze Marokkanen zijn crimineel omdat ze crimineel willen zijn, niet omdat ze niet de kansen krijgen om een vak te leren.
Oud 18-01-2005, 15:12
Verwijderd
Citaat:
O'malley schreef op 18-01-2005 @ 15:11 :
dan een stakkel, sukkel
stakkel?
nieuw nederlands ofzo?
Oud 18-01-2005, 15:13
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
O'malley schreef op 18-01-2005 @ 15:09 :
Voor Marokkaanse jongeren is het veel moeilijker om aan een baan te komen. Bij de selectie van werknemers vindt er wel degelijk nog steeds discriminatie plaats. Dan krijg je zulke tasjesroven iets meer onder de Marokkanen dan de autochtone Nederlander. Hiermee probeer ik tasjesroven niet te rechtvaarden, maar men moet niet zo simpel oordelen. Een tasjesdief verdient de dood gewoon niet voor een roof.
ook hebben ze vaak lage opleidingen, dus weinig huiswerk, dus veel vrije tijd. En dan gaan ze hangen iop straat, omdat ze niets beter hebben te doen.
Ze hebben ook geen toekomstperspectieven ofzo. Niks om naar toe te leven, waardoor ze onverschillig worden over het leven.
Oud 18-01-2005, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 18-01-2005 @ 15:11 :
De meesten van die jochies hebben niet eens een fatsoenlijke opleiding, gelijke kansen zullen ze toch echt zelf moeten maken.

http://www.hba.nl/index.cfm/17,1229,html

"De tweede generatie niet-westerse allochtonen doet het beter op de arbeidsmarkt dan de ouders.
Dat komt doordat ze beter zijn opgeleid. Van de hoogopgeleide jonge allochtonen heeft inmiddels 90% een baan die past bij hun opleidingsniveau. Daarin doet de tweede generatie niet meer onder voor autochtonen, zo blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)."

Kortom, je maakt de verkeerde verwijten. Deze Marokkanen zijn crimineel omdat ze crimineel willen zijn, niet omdat ze niet de kansen krijgen om een vak te leren.
Geloof je die statieken?

Zelfs hoogopgeleide allochtonen komen zeer moeilijk aan een baan.
Oud 18-01-2005, 15:14
one.
one. is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-01-2005 @ 14:16 :
Ik neem aan dat de politie er niet bij was. En ze zich beroepen op uitspraken van getuigen. En hoe betrouwbaar die zijn weet ik niet. Verder zie ik geen rede waarom die Marokkanen zouden liegen. De enige baat die zij bij deze uitspraak hebben, is dat hun naam een beetje beter wordt, maar of ze daar wat van aan te trekken? Ik denk dat het ze niks kan schelen hoe anderen over hun denken.
Aan het lichaam is toch echt wel makkelijk te zien of er meerdere malen over het lichaam is gereden of niet.. Ik neem aan dat de politie het lichaam heeft onderzocht.. Verder lijkt het me logischer dat de politie objectiever oordeelt dan de marrokanen uit de buurt..

Ik denk trouwens ook wel dat er als er een Nederlander was doodgereden er een grote rouwdag was geweest een gigantische stille tocht etc. etc...
__________________
.
Oud 18-01-2005, 15:15
Verwijderd
Citaat:
0kakker0frank schreef op 18-01-2005 @ 15:11 :
klopt

zou het aan de andere kant niet zo kunnen zijn dat ze gediscrimineerd worden door al hun criminele soortgenootjes die zo nodig ze boel verzieken voor de goede soortgenoten?
wat was er eerder; het kip of het ei?
Oud 18-01-2005, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-01-2005 @ 15:13 :
ook hebben ze vaak lage opleidingen, dus weinig huiswerk, dus veel vrije tijd. En dan gaan ze hangen iop straat, omdat ze niets beter hebben te doen.
Ze hebben ook geen toekomstperspectieven ofzo. Niks om naar toe te leven, waardoor ze onverschillig worden over het leven.
en in die vrije tijd zouden ze huiswerk kunnen doen en daarmee hun kansen vergroten!
Oud 18-01-2005, 15:15
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-01-2005 @ 15:13 :
ook hebben ze vaak lage opleidingen, dus weinig huiswerk, dus veel vrije tijd. En dan gaan ze hangen iop straat, omdat ze niets beter hebben te doen.
Ze hebben ook geen toekomstperspectieven ofzo. Niks om naar toe te leven, waardoor ze onverschillig worden over het leven.
Ik had ook weinig huiswerk, maar mij zag je geen tasjes roven. Toekomstperspectief maak je zelf, mijn bul is ook niet komen aanwaaien.
Oud 18-01-2005, 15:15
O'malley
Avatar van O'malley
O'malley is offline
Citaat:
0kakker0frank schreef op 18-01-2005 @ 15:11 :
klopt

zou het aan de andere kant niet zo kunnen zijn dat ze gediscrimineerd worden door al hun criminele soortgenootjes die zo nodig ze boel verzieken voor de goede soortgenoten?
Wat was er eerder de kip of het ei? Ik denk in dit geval de discriminatie. Ze wonen ook vaak in armere achtergestelde wijken samen en als er 1 de dupe is wordt een vriend al snel meegesleurd.
__________________
No escape from the mass mind rape
Oud 18-01-2005, 15:16
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 18-01-2005 @ 15:14 :
Geloof je die statieken?

Zelfs hoogopgeleide allochtonen komen zeer moeilijk aan een baan.
Waarom zou ik die statistieken niet geloven? Kennelijk zit jouw ongeloof zo diep dat officiele cijfers je nog niet eens van je ongelijk kunnen overtuigen.
Oud 18-01-2005, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 18-01-2005 @ 15:03 :
Laten we ze knuffelen. Ze komen gewoon wat liefde tekort.
niet zo simplistisch denken
Oud 18-01-2005, 15:17
O'malley
Avatar van O'malley
O'malley is offline
Citaat:
0kakker0frank schreef op 18-01-2005 @ 15:12 :
stakkel?
nieuw nederlands ofzo?
Je hebt gelijk, ik ben ook een sukkel
__________________
No escape from the mass mind rape
Oud 18-01-2005, 15:19
Verwijderd
Citaat:
O'malley schreef op 18-01-2005 @ 15:17 :
Je hebt gelijk, ik ben ook een sukkel
duidelijk
Oud 18-01-2005, 15:19
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
makelville schreef op 18-01-2005 @ 15:17 :
niet zo simplistisch denken
In tegendeel, middels een argumentum ad absurdum geef ik aan waar het werkelijk schort.
Oud 18-01-2005, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 18-01-2005 @ 15:15 :
Ik had ook weinig huiswerk, maar mij zag je geen tasjes roven. Toekomstperspectief maak je zelf, mijn bul is ook niet komen aanwaaien.
Toekomstpersectief maak je zelf? Wat een gelul, er zijn zat hoogopgeleide allochtonen die moeilijk aan een baan komen dan hebben ze in feite niks meer aan al dat harde werk, want er word de voorkeur geven aan autochtonen ook al beschikt de allochtoon over de juiste vereiste.
Oud 18-01-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 18-01-2005 @ 15:16 :
Waarom zou ik die statistieken niet geloven? Kennelijk zit jouw ongeloof zo diep dat officiele cijfers je nog niet eens van je ongelijk kunnen overtuigen.
Omdat statistieken nooit kloppen. Meestasl ondervragen ze voor statistieken zo'n 1000 mensen en die moeten 16 miljoen mensen representeren? Mensen zijn wel allemaal individuen die van mening verschillen.
Oud 18-01-2005, 15:22
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
makelville schreef op 18-01-2005 @ 15:19 :
Toekomstpersectief maak je zelf? Wat een gelul, er zijn zat hoogopgeleide allochtonen die moeilijk aan een baan komen dan hebben ze in feite niks meer aan al dat harde werk, want er word de voorkeur geven aan autochtonen ook al beschikt de allochtoon over de juiste vereiste.
Er zijn ook hoogopgeleide autochtonen die moeilijk aan een baan kunnen komen, so what? Will je zeggen dat men maar niet moet studeren, want het heeft toch geen zin want ze nemen je toch niet aan? Wat een pessimistische, verwerpelijke instelling.

Daarnaast:

Citaat:
"De tweede generatie niet-westerse allochtonen doet het beter op de arbeidsmarkt dan de ouders.
Dat komt doordat ze beter zijn opgeleid. Van de hoogopgeleide jonge allochtonen heeft inmiddels 90% een baan die past bij hun opleidingsniveau. Daarin doet de tweede generatie niet meer onder voor autochtonen, zo blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)."
Oud 18-01-2005, 15:25
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 18-01-2005 @ 15:21 :
Omdat statistieken nooit kloppen. Meestasl ondervragen ze voor statistieken zo'n 1000 mensen en die moeten 16 miljoen mensen representeren? Mensen zijn wel allemaal individuen die van mening verschillen.
Als je kritiek hebt op het CBS verwacht ik toch wel meer dan alleen vaag handgewuif omdat het eindresultaat je niet bevalt.
Oud 18-01-2005, 15:26
O'malley
Avatar van O'malley
O'malley is offline
Citaat:
makelville schreef op 18-01-2005 @ 15:19 :
Toekomstpersectief maak je zelf? Wat een gelul, er zijn zat hoogopgeleide allochtonen die moeilijk aan een baan komen dan hebben ze in feite niks meer aan al dat harde werk, want er word de voorkeur geven aan autochtonen ook al beschikt de allochtoon over de juiste vereiste.
Idd, toekomstperspectief schep je voor 20% zelf en word voor 80% door je afkomst bepaald. Het is alleen erg jammer dat veel kinderen uit rijkere gezinnen, alleen staan te pronken met hun voorrecht en niet iets proberen te doen voor de minder bedeelden (kakker).
__________________
No escape from the mass mind rape
Oud 18-01-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 18-01-2005 @ 15:22 :
Er zijn ook hoogopgeleide autochtonen die moeilijk aan een baan kunnen komen, so what? Will je zeggen dat men maar niet moet studeren, want het heeft toch geen zin want ze nemen je toch niet aan? Wat een pessimistische, verwerpelijke instelling.

Daarnaast:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
"De tweede generatie niet-westerse allochtonen doet het beter op de arbeidsmarkt dan de ouders.
Dat komt doordat ze beter zijn opgeleid. Van de hoogopgeleide jonge allochtonen heeft inmiddels 90% een baan die past bij hun opleidingsniveau. Daarin doet de tweede generatie niet meer onder voor autochtonen, zo blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)."
--------------------------------------------------------------------------------


dat onderzoek hebben ze zeker in friesland gepleegd?
Oud 18-01-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 18-01-2005 @ 15:22 :
Er zijn ook hoogopgeleide autochtonen die moeilijk aan een baan kunnen komen, so what? Will je zeggen dat men maar niet moet studeren, want het heeft toch geen zin want ze nemen je toch niet aan? Wat een pessimistische, verwerpelijke instelling.
Het gaat hier om de voorkeur die geldt, als er een allochtoon met de juiste vereiste solliciteert dan kiezen ze om onbegrijpelijke reden toch liever voor de autochtoon.

Dat is frustrerend en niet bepaald bevorderend voor je toekomstperspectieven
Oud 18-01-2005, 15:31
O'malley
Avatar van O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 18-01-2005 @ 15:22 :
Er zijn ook hoogopgeleide autochtonen die moeilijk aan een baan kunnen komen, so what? Will je zeggen dat men maar niet moet studeren, want het heeft toch geen zin want ze nemen je toch niet aan? Wat een pessimistische, verwerpelijke instelling.

Daarnaast:
Wat een belachelijke redenering, iedereen weet dat het voor allochtonen moeilijker is dan voor autochtonen. En ik denk dat makelville hier mee wil zeggen dat er actie moet worden ondernomen tegen zulke discriminatie.
__________________
No escape from the mass mind rape
Oud 18-01-2005, 15:33
Verwijderd
Het is wel een feit dat wanneer een werkgever de keuze heeft tussen een Diederik en een Mohammed, die beide precies dezelfde kwalificaties en werkervaring hebben, hij gewoon eerder voor de Diederik zal kiezen 'omdat die beter in het team past'. Dat de arbeidsmarkt voor allochtonen wel steeds beter presteert, doet daar niet aan af. De discriminatie neemt af maar hij is er nog steeds en dus is er de noodzaak ertegen te vechten.

Overigens zie ik niet in hoe dit alles hier relevant is, want ik denk niet dat die jongen die nu overreden is tasjes is gaan stelen uit frustratie over het feit dat hij met zijn gymnasium geen werk kon krijgen.
Oud 18-01-2005, 15:34
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Je kan zeggen wat je wil, maar een gemiddelde allochtoon heeft het veel moeilijker dan de gemiddelde autochtoon. Het begint al bij de geboorte. Allochtonen groeien op met een andere taal, en nog voor ze die taal beschikken, krijgen ze een andere taal op school. En dus leren ze geeneen taal helemaal goed. Daarnaast hebben ze geen voorbeelden. Broer is crimineel, de vader werkt zich te pletter in de fabriek, en de moeder is schoonmaker. Daarnaast zitten allochtonen meestal met zijn allen op een kluitje, dus allemaal mensen die geen toekomst hebben bij mekaar. En er zijn nog wel meer redenen te verzinnen, maar iiig heeft een gemiddelde allochtoon het vele malen moeilijker dan een gemiddelde autochtoon.
Oud 18-01-2005, 15:34
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2005 @ 15:33 :

Overigens zie ik niet in hoe dit alles hier relevant is, want ik denk niet dat die jongen die nu overreden is tasjes is gaan stelen uit frustratie over het feit dat hij met zijn gymnasium geen werk kon krijgen.
Oud 18-01-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
O'malley schreef op 18-01-2005 @ 15:31 :
Wat een belachelijke redenering, iedereen weet dat het voor allochtonen moeilijker is dan voor autochtonen. En ik denk dat makelville hier mee wil zeggen dat er actie moet worden ondernomen tegen zulke discriminatie.
Het CBS bestookt ons met zionistische propaganda.



In Nederland hoeft niemand arm te zijn, als je steelt is dat dus je eigen schuld en niet de schuld van "omstandigheden" of "discriminatie".
Oud 18-01-2005, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-01-2005 @ 15:35 :
Het CBS bestookt ons met zionistische propaganda.



In Nederland hoeft niemand arm te zijn, als je steelt is dat dus je eigen schuld en niet de schuld van "omstandigheden" of "discriminatie".
Hoe komt het dan dat er in Nederland toch zoveel mensen zijn die op straat leven? geen dak boven hun hoofd hebben, voedselpakketten moeten krijgen, bedelen?
Oud 18-01-2005, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-01-2005 @ 15:35 :

In Nederland hoeft niemand arm te zijn, als je steelt is dat dus je eigen schuld en niet de schuld van "omstandigheden" of "discriminatie".
Vooralsnog staat er geen doodstraf op stelen, die achterlijke lui die eigen schuld dikke bult roepen moeten zich eens maar gaan bezinnen
Oud 18-01-2005, 15:41
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 18-01-2005 @ 15:26 :
dat onderzoek hebben ze zeker in friesland gepleegd?
De essentie van je kritiek tot dusver is 'ik roep maar wat'.

http://www.cbs.nl/nl/publicaties/art...2004/1611k.htm

Duidelijk is dat een betere opleiding de kansen op de arbeidsmarkt vergroot. Maar we kunnen natuurlijk ook lekker heel de dag buiten hangen en tasjes roven.

Nog wat quotes van het CBS rapport:

Citaat:
De sleutel voor hoe goed allochtonen op de Nederlandse
arbeidsmarkt presteren, is echter gelegen in het hoogst behaalde
opleidingsniveau. Zoals in grafiek 10 is te zien,
doen tweede generatie allochtonen het op de arbeidsmarkt
bij een overeenkomstig opleidingsniveau ongeveer even
goed als autochtonen. Het opleidingsniveau is dus de belangrijkste onderscheidende variabele.
En:

Citaat:
Nu duidelijk is gemaakt hoe belangrijk een goede opleiding
is voor het verwerven van een goede positie op de Nederlandse
arbeidsmarkt is het van belang het hoogst behaalde
opleidingsniveau van allochtonen onder de loep te nemen.
De grafieken 3 en 4 laten zien dat ongeveer 60 procent
van de autochtone bevolking een middelbaar-hoge of hoge opleiding heeft genoten. Dit geldt voor 20 procent van de
eerste generatie Turken en Marokkanen. De eerste generatie
Surinamers en Antillianen zit hier met 50 procent tussenin.
De tweede generatie doet het iets beter dan de eerste generatie:
ongeveer 30 procent van de tweede generatie Turken
en Marokkanen heeft minimaal middelbaar-hoog
onderwijs gehaald. Veel tweede generatie kinderen gaan
nog naar school, zodat het uiteindelijke niveau van de
tweede generatie hoger zal uitvallen. Hieruit valt te concluderen
dat de tweede generatie het beter zal doen op de
Nederlandse arbeidsmarkt, omdat hun opleiding beter is
aangepast aan de behoeften van die arbeidsmarkt.
Oud 18-01-2005, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 18-01-2005 @ 15:38 :
Hoe komt het dan dat er in Nederland toch zoveel mensen zijn die op straat leven? geen dak boven hun hoofd hebben, voedselpakketten moeten krijgen, bedelen?
Vaak zijn dat mensen die te lui zijn geweest om een opleiding te volgen, of mensen die drugsverslaafd zijn. Een andere groep bestaat uit mensen die te dom zijn om met geld om te kunnen gaan. Een resterende kleine groep betreft mensen die door problemen thuis (geweld e.d.) op straat zijn komen te staan.

Laatst gewijzigd op 18-01-2005 om 15:43.
Oud 18-01-2005, 15:42
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 18-01-2005 @ 15:39 :
Vooralsnog staat er geen doodstraf op stelen, die achterlijke lui die eigen schuld dikke bult roepen moeten zich eens maar gaan bezinnen

Die gasten zouden wel anders piepen, als een familielid van hun zou zijn doodgereden na een diefstal.
Oud 18-01-2005, 15:42
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
O'malley schreef op 18-01-2005 @ 15:31 :
Wat een belachelijke redenering, iedereen weet dat het voor allochtonen moeilijker is dan voor autochtonen. En ik denk dat makelville hier mee wil zeggen dat er actie moet worden ondernomen tegen zulke discriminatie.
De redenatie is kennelijk dat men niet hoeft te studeren, want het heeft geen zin. Of werkgevers eerder geneigd zijn om autochtonen aan te nemen - zulks moet gerelativeerd worden - heeft met die verwerpelijke instelling niets te maken.

Is studeren nu ook al moeilijker voor allochtonen? Lijkt me moeilijk om ook daar dizzzzcriminatie te roepen.
Oud 18-01-2005, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-01-2005 @ 15:41 :
Vaak zijn dat mensen die te lui zijn geweest om een opleiding te volgen, of mensen die drugsverslaafd zijn. Een andere groep bestaat uit mensen die te dom zijn om met geld om kunnen gaan. Een resterende kleine groep betreft mensen die door problemen thuis (geweld e.d.) op straat zijn komen te staan.
Heeel vaak zijn het ook mensen, die hun rekeningen niet meer kunnen betalen waardoor hun huis dus wordt ondertruimd door de duerwaarden en ze ook nogeens door de huisbaas eruitgegooid worden. En dat is rechtvaardig?
Wat leven we toch in een kutland.
Oud 18-01-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 18-01-2005 @ 15:44 :
Heeel vaak zijn het ook mensen, die hun rekeningen niet meer kunnen betalen waardoor hun huis dus wordt ondertruimd door de duerwaarden en ze ook nogeens door de huisbaas eruitgegooid worden. En dat is rechtvaardig?
Wat leven we toch in een kutland.
Heel vaak hebben die mensen breedbeeld TV's of getunede Volkswagen Golfjes, betaald met hun leningen via Frisia Financieringen. Schulden maken is nooit nodig, zelfs niet met bijstand en 6 kinderen.
Oud 18-01-2005, 15:48
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
En Tadaaa, we hebben het weer over allochtonenkwesties
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 18-01-2005, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 18-01-2005 @ 15:42 :
De redenatie is kennelijk dat men niet hoeft te studeren, want het heeft geen zin. Of werkgevers eerder geneigd zijn om autochtonen aan te nemen - zulks moet gerelativeerd worden - heeft met die verwerpelijke instelling niets te maken.

(...)
Inderdaad niet. Dat neemt echter niet weg, zoals jij zelf kennelijk ook wel inziet, dat er nog steeds een soort onbewuste neiging bestaat om 'veillig' te kiezen als men de keuze heeft uit een autochtoon en een allochtoon. Datzelfde proces zie je ook wanneer iemand moet kiezen tussen een gezond iemand en iemand die uit een vroegere ziekte is gerevalideerd.

Er wordt ook niet beweerd dat werkgevers en masse bewust discrimineren (hoewel die er natuurlijk wel zijn) maar wel dat werkgevers onbewust bepaalde selectiemechanismen hanteren. Hetzelfde geldt wanneer gekozen moet worden tussen man en vrouw, tussen blond en donker, tussen mooi en lelijk. Het gebeurt overal.
Oud 18-01-2005, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 18-01-2005 @ 15:44 :
Heeel vaak zijn het ook mensen, die hun rekeningen niet meer kunnen betalen waardoor hun huis dus wordt ondertruimd door de duerwaarden en ze ook nogeens door de huisbaas eruitgegooid worden. En dat is rechtvaardig?
Wat leven we toch in een kutland.
Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Als je een bescheiden inkomen hebt moet je ook niet verwachten dat je je zowel een breedbeeld-tv, driemaal per jaar een vakantie en ook nog eens dure merkkleding kunt veroorloven.

De vraag in hoeverre mensen met lage inkomens op nogal grove manieren worden bewogen tot het doen van aankopen die boven hun bestedingslat liggen, is een andere. Maar dat neemt niet weg dat crediteuren het volste recht hebben actie te ondernemen als hun schuldenaar niet betaalt. Er is ook nog zoiets als gezond verstand.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken geweld tegen criminaliteit
hmvreemd
9 10-12-2003 14:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.