Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2009, 14:22
Thirza!
Thirza! is offline
Hoi allemaal.

Ik zit ergens mee..
en ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan.

Ik ben 16 jaar en heb iemand leren kennen van internet.
we zijn verliefd geworden,
en ik heb m 3 keer gezien.
Maar van mijn ouders mocht ik van begin af aan al geen contact meer met hem hebben,
omdat ze vonden dat het niet te vertrouwen is.
Dus onze eerste afspraak heb ik zo ver mogelijk doorgeschoven, maar uiteindelijk wou hij mij heel graag zien. Ik heb hem toen ontmoet, en daar is het begonnen.
we werden verliefd, en hij wil mij steeds vaker zien.
mijn ouders weten helemaal niet van zijn bestaan, en dat ik met hem om ga.
elke keer weer verzin ik smoesjes om weg te komen, en geloven mijn ouders het ook nog allemaal. Het doet me pijn om dat te zien, omdat ik ondanks de te veel ruzie's die ik met ze heb, gewoon eerlijk wil zijn. En ik ben ook echt verliefd op hem.
maar nu wil hij steeds naar mijn thuis toe komen. terwijl de eerste keer dat mijn ouders van hem hoorden niets met hem te maken wouden hebben, en ik moest contact verbreken. ik had foto's laten zien, zijn smsjes, alles... maar ze wouden niets met hem te maken hebben. ik deed of ik contact verbroken had en ze dachten ook echt dat ik al het contact verbroken had, en dat verleden tijd was.
maar nu blijft hij maar zeuren dat hij wil komen, en ik zie hem er voor aan dat hij op een dag nog echt voor de deur staat, en dan zit ik echt echt echt zwaar in de shit...
wat moet ik in vredesnaam doen?
Bedankt alvast voor het lezen...

Ps, als iemand hier ook mee heeft gezeten, hoe heb jij het opgelost?

Laatst gewijzigd op 30-10-2009 om 15:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2009, 14:38
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Waarom waren je ouders ertegen? Omdat hij van het internet is?
Ik denk dat je hem gewoon mee naar huis moet nemen om te laten zien wat jij in hem ziet. Spreek er (van te voren) over met je ouders, dat je graag wilt dat zij een kleine moeite doen door hem echt te ontmoeten. Want een oordeel vellen over iemand die ze niet kennen is natuurlijk niet eerlijk. Niet naar je vriend toe maar ook niet naar jou toe.

Als je ouders hem nog nooit hebben gezien kun je ook doen alsof hij niet de internet jongen is maar gewoon een jongen die je leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 14:39
Verwijderd
Hij is toevallig toch niet veel ouder dan jij?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 14:42
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Deze week berichtten diverse media dat loverboys het schoolplein hebben ingeruild voor het internet als vindplaats voor jonge meisjes. Als je tienerdochter met een vriend van het internet thuiskomt, lijkt me dat als ouder reden genoeg om verontrust te zijn. Daarnaast zijn er nog andere redenen aan te dragen om als ouder tegen zo'n relatie te zijn. Bijvoorbeeld de afstand en de tijd die dat in het beslag neemt om elkaar te zien.

Met welke reden jouw ouders de relatie verbieden, daar kun je alleen zelf achter komen. Het zit er dan niets op om je relatie op te biechten en te vragen waarom jouw ouders de relatie verbieden. Probeer je ouders gerust te stellen en probeer hun argumenten te weerleggen. Probeer een ruzie te voorkomen en blijf kalm, daarmee toon je dat je volwassen bent en niet in zeven sloten tegelijk loopt. Dat jouw vriendje zich wil voorstellen bij jouw ouders, pleit alleen maar voor hem en toont aan dat een betrouwbare jongen is. Veel succes en het komt vast wel goed

Laatst gewijzigd op 30-10-2009 om 14:59.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 14:43
Thirza!
Thirza! is offline
hij is 17,.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 15:51
Thirza!
Thirza! is offline
en bedankt voor het reageren.!
ik ga het is proberen.
ben heeel erg benieuwd wat de reactie van mijn ouders is.!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 16:32
Verwijderd
Liegen tegen je ouders over dat je hem hebt ontmoet via teh interwebz.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 16:36
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Liegen tegen je ouders over dat je hem hebt ontmoet via teh interwebz.
Ja, dat is nu al te laat, want ze heeft al over haar vriendje vertelt.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 16:42
Verwijderd
Wat een rare strapatsen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 01:20
Verwijderd
Gewoon opbiechten dat je hem toch hebt ontmoet, dat hij wel meevalt en in alle redelijkheid met je ouders erover praten. Maar als hij een bontkraag en blingbling draagt, geef ik je ouders groot gelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 12:09
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Je ouders hebben waarschijnlijk de doemverhalen van tv voor ogen waar bij meisjes verkracht worden in hotelkamers enzo.

Ik heb ook meerdere mensen van internet ontmoet en het is nooit fout gegaan, tuurlijk heeft dat wel te maken met het feit dat ik openbare plekken meet en nooit met zo iemand meteen mee naar huis zou gaan 'hoe vertrouwd het ook lijkt'. Eerst bekijken wat voor vlees je in de kuip hebt.

Als jij van jezelf weet dat jij daar zorgvuldig mee omgaat, hebben jouw ouders blijkbaar een verkeerd cliche beeld voor ogen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Onderzoek naar studiekeuze advies
LSVB_2014
0 24-03-2014 13:59
Algemene schoolzaken Te laag advies?
Bamboestokje
32 18-03-2013 21:27
De Kantine Advies.
Briseïs
9 09-03-2005 08:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Excuus Verdonk over fout bij advies landsadvocaat [pardonregeling]
:P
15 25-09-2003 20:15
Algemene schoolzaken Advies nodig: 3 boeken doorspitten!
Severus
10 03-09-2002 11:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat was jou advies?
Belladonna
3 15-05-2002 14:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.