Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2009, 01:26
KingKong
KingKong is offline
Ik heb een probleem, en het is naar. Heel naar vind ik zelf. Vroeger had ik nergens problemen mee als ik met een meisje sprak, maakte niet uit wie. Nu heb ik daar heel veel moeite mee! Als ik met een meisje praat, dus niet met zijn 5en, maar alleen dat ons 2tjes een gesprek voeren dan gaat dat nooit zo lekker. Ik weet nooit waar ik over moet praten, en ben dus bang voor stiltes. Vaak loop ik na een tijdje weg, ik zeg dan bijvoorbeeld dat ik even naar een vriend van mij ga ofzo. Later als ik thuis ben dan denk ik natuurlijk: He kut, waarom moest het nou weer zo gaan!'
Nou zit ik hier heel erg mee, want hierdoor kan ik niet zo goed contact leggen met een meisje, en blijft het dus bij 'even vijf minuutjes praten '.

Ik heb dit trouwens niet met jongens, ik heb veel vrienden, en veel mensen op school kennen me ook wel. Ik wil niet van mezelf zeggen dat ik 'populair' ben, maar ik ben wel redelijk bekend. Maar als ik dus eenmaal in me eentje met een meisje praat gaat het niet lekker, het gaat nooit echt vanzelf.. Ik kan geen onderwerpen bedenken om over te praten enzo raakt er dus een stilte.

Ik wil hier erg graag vanaf, ik zit er namelijk heel erg mee! Echt heel erg. (Ik ben trouwens 15).

Alvast bedankt voor het antwoorden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2009, 09:55
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Als je een meisje tegenkomt die bij je past dan loopt het gesprek als het goed is vanzelf. Wanneer je het gevoel hebt dat je er moeite voor moet doen dan zit er al iets niet goed.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 11:16
GroeneDag
Avatar van GroeneDag
GroeneDag is offline
Nja, ik snap het probleem wel, ik had dit ook zwaar te pakken in mijn iets jongere jaren (12-begin 14), maar door zachtjes aan meer en meer wat te praten lukt het nu wel.

Onderwerpen moeten vanzelf opkomen, dus zou je eigenlijk je interesses wat moeten 'verruimen'. Hoe meer leuke dingen je weet, hoe meer onderwerpen je hebt.
Televisie, actualiteit, over hoe leuk/irritant sommige mensen zijn, lessen, sporten, muziek, vakantie, weekendplannen,...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 14:16
KingKong
KingKong is offline
Citaat:
Nja, ik snap het probleem wel, ik had dit ook zwaar te pakken in mijn iets jongere jaren (12-begin 14), maar door zachtjes aan meer en meer wat te praten lukt het nu wel.

Onderwerpen moeten vanzelf opkomen, dus zou je eigenlijk je interesses wat moeten 'verruimen'. Hoe meer leuke dingen je weet, hoe meer onderwerpen je hebt.
Televisie, actualiteit, over hoe leuk/irritant sommige mensen zijn, lessen, sporten, muziek, vakantie, weekendplannen,...
Me interesses uitbreiden hoeft denk ik niet, ik dans, ik produceer muziek, ik praat veel. Ik doe veel. Maar toch lukt het niet, het ligt ook niet persee aan het persoon als het klikt of niet. Vroeger voelde ik me heel relaxed als ik met een meisje praatte, maar dat heb ik nu niet. Als of ik een beetje gespannen wordt en veel te veel me best probeer te doen. En daar wil ik dus vanaf. Het is heel raar dat ik dit niet met jongens heb, maar wel bij meisjes.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 18:16
MissKim
Avatar van MissKim
MissKim is offline
Ik ben een meisje en ben 14, ik weet ook nooit goed wat ik tegens jongens moet zeggen.
Nou zijn die jongens uit mijn klas altijd zo irritant kinderachtig en seksistisch, en heb ik best al wel veel meegemaakt
Maar vraag eens naar sporten of andere hobbies.
Maar het is niet raar dat je dit alleen met meisjes hebt, je bent een jongen dus is het logisch dat je makkelijker met jongens omgaat. En je bent een puber wat alles lastiger maakt.
Probeer gewoon jezelf te zijn en bedenk van tevoren en paar onderwerpen waar je over kan praten
xxsucces
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 20:40
Dice94
Dice94 is offline
Citaat:
Ik ben een meisje en ben 14, ik weet ook nooit goed wat ik tegens jongens moet zeggen.
Nou zijn die jongens uit mijn klas altijd zo irritant kinderachtig en seksistisch, en heb ik best al wel veel meegemaakt
Maar vraag eens naar sporten of andere hobbies.
Maar het is niet raar dat je dit alleen met meisjes hebt, je bent een jongen dus is het logisch dat je makkelijker met jongens omgaat. En je bent een puber wat alles lastiger maakt.
Probeer gewoon jezelf te zijn en bedenk van tevoren en paar onderwerpen waar je over kan praten
xxsucces
Alleen het zou eigenlijk moeten zijn dat je vanzelf wel onderwerpen bedenkt.

Laatst gewijzigd op 26-10-2009 om 06:46.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 19:02
LoorAn
Avatar van LoorAn
LoorAn is offline
Het belangrijkste is denk ik dat je je comfortabel voelt bij een meisje. Als je in het begin al het gevoel hebt dat je móét praten en bang bent voor stiltes zal dit ook zeker gebeuren. Verwacht niet te veel van een gesprek, dan kan er minder misgaan. Voel de 'flow' gewoon aan, en hou het vooral simpel. Praat liever niet over persoonlijke dingen, in het begin kun je het beter heel neutraal houden. Als het beter gaat gebruik je ook humor!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 23:36
Verwijderd
Hou het simpel en luchtig. Waar praat je normaal altijd over met jongens? Welke onderwerpen vind jij interessant? Lukt het met jongens wel omdat zij misschien beter inhaken op het gespreksonderwerp?

Bij meisjes kun je vooral veel vragen stellen. Interesseer jezelf (oprecht, niet veinzen) in het meisje waar je mee praat en kijk wat ze te melden heeft. Vraag door op wat ze antwoordt, vul aan met eigen ervaringen of anekdotes zodat ze daarop kan inhaken. Als het klikt zul je merken dat het vrijwel vanzelf gaat en dat het gesprek ook leuk blijft. Bovendien zijn een paar stiltes ook helemaal niet erg, zolang het maar niet zo erg wordt als Boer Wietse.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 10:35
Mariee-k
Avatar van Mariee-k
Mariee-k is offline
wees altijd jezelf! het meisje zelf is waarschijnlijk ook gwn 'zenuwachtig'
__________________
You don't know what you've got till it's gone
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 12:26
LoorAn
Avatar van LoorAn
LoorAn is offline
Praat zeker niet te veel over jezelf, dit is een grote afknapper!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 12:31
LoorAn
Avatar van LoorAn
LoorAn is offline
Jongens praten meer over feiten en maken grappen, meisjes gaan meer op hun gevoel af.
Vraag bij meisjes dus wat ze ergens van vinden, en waarom. wees gewoon aardig en niet zo zenuwachtig, het komt allemaal wel goed. nog iets: blijf positief denken, en ook als je met een meisje praat.
Ga niet klagen over school of over dingen in je leven alleen om een onderwerp te hebben. Klagen en negativiteit zijn ook afknappers!
succes!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 14:35
Dhude
Dhude is offline
Mijn advies praat eerst ff met z'n 3en met bijv: met jouwn beste vriend er bij. En als je vast zit dan zorgt hij er voor dat het gesprek door kan gaan. Als je dit steeds vakker doet dan wen je er aan om te praten met een meisje.
Ik had ook dat probleem maar dat ging over op deze manier en nu heb ik bijna al verkiring.

ps. Ik ben 13.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 15:00
DmCraanen
Avatar van DmCraanen
DmCraanen is offline
Mja ligt er natuurlijk ook aan wat voor type je bent...ik kan met alles wel praten, behalve met onze kat want hij haat me omdat ik m uit mn kamer had gegooid. Je moet natuurlijk ook niet continue de instelling hebben van ''ojee er komt zo weer een stilte want dat heb ik altijd'' want dan komt het natuurlijk nooit goed. bijvoorbeeld vraag je dr naar dr dag - dan vertelt ze wat en daar kan jij weer op ingaan (NIET direct erdoorheen praten van ''OHJA DAT DEED K OOK'' maar eerst uit laten praten. luisteren is net zo belangrijk;P)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Contact met een 13 jarige
JVV079
55 10-06-2013 16:15
Liefde & Relatie mijn vriend heeft contact met ex
sharon21
6 26-03-2011 23:11
Liefde & Relatie Mijn contact met dames... (lang verhaal)
Vincent19
146 02-04-2005 13:22
Liefde & Relatie vriend veel contact met ex
Duifje
23 25-05-2004 13:50
Psychologie lerares had relatie met meisje wat ik goed kende
wont cry
5 29-02-2004 19:27
Liefde & Relatie weer contact met zijn ex :S
krummie
10 22-07-2003 08:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.