Oud 08-11-2009, 21:17
Verwijderd
Ik had een vraag en weet niet precies wat ik moet doen om goed te handelen. gaat over het volgende.

Mijn vriendin heeft steeds last van haar ex, die constant smst en loopt te zeuren. Ze heeft hem al aantal keren gevraagd om te kappen. Dit gebeurd tot heden niet, maar ik heb gezegd, zolang je het aankan help ik je niet.

Nu was ik toevallig bij haar, toen hij belde. Ze nam op(want ik zei, doe maar is, ik luister mee) en het was niet echt bepaald vriendelijk telefoongesprek.

Nu wil ik wel ingrijpen, maar op 1 of andere manier zegt mij dat ik het niet moet doen.
Dit speelt al een tijdje.

wat zal ik doen?
En nee..kom niet met fysiek geweld, dat schiet ook niet op
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2009, 23:11
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Knap dat je haar daar zoveel ruimte in kan geven. Ik denk dat de oplossing niet bij jou, maar toch bij haar en die ex ligt. Blijf er voor haar zijn, steun haar daarin en geef haar het vertrouwen dat het goed komt. Ik denk dat het inderdaad beter is als je je er niet teveel tegen aan bemoeid, tenzij zij daar om vraagt.

Ik denk dat je verder weinig kan doen. Wellicht is helemaal negeren toch beter, ander telefoonnummer nemen helpt ook, maar negeren doet wonderen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 23:21
Verwijderd
Zoals al gezegt is eigenlijk. Niet op telefoontjes en smsjes ingaan. Door telkens tegen hem in te gaan laat je je juist door hem opfokken. Moet je boven staan.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 07:43
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Zij moet juist niet op die telefoontjes en smsjes ingaan. Als zij tegen haar ex zegt dat het genoeg is geweest en dat hij moet stoppen, moet ze daarna ook niet ineens de telefoon gaan opnemen als hij belt. Dat is tegenstrijdige signalen uitzenden. Je vriendin zou dus moeten stoppen met reageren op haar ex. Als hij belt, niet opnemen, als hij smst, niets terugsturen etc. Dan gaat de lol voor haar ex er ook snel af. Kan een paar maanden duren, maar dan dooft het ook wel uit. (Tenzij hij een stalkerig en geweldadig type is.)
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 08:22
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Hoe oud zijn jullie en hoe duidelijk was ze met de 'rot op'.
Opnemen van telefoon en beantwoorden van SMSjes lijkt daar namelijk niet op.

Ook het niet of extreem traag antwoorden op msn, bijv op de vraag 'alles goed' enkel 'goed' antwoorden ed werkt niet; BE CLEAR. Then again, als zij echt een relatie hebben gehad is er ofc geen reden hun volledige contact te beindigen. Bij langere of hechte relaties bouw je toch een band op en ik zie geen reden om die volledig te verbreken en zo ongeveer elkaan te gaan ontkennen, daar hebben beide partijen in the end alleen maar last van.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Hoe oud zijn jullie en hoe duidelijk was ze met de 'rot op'.
Opnemen van telefoon en beantwoorden van SMSjes lijkt daar namelijk niet op.

Ook het niet of extreem traag antwoorden op msn, bijv op de vraag 'alles goed' enkel 'goed' antwoorden ed werkt niet; BE CLEAR. Then again, als zij echt een relatie hebben gehad is er ofc geen reden hun volledige contact te beindigen. Bij langere of hechte relaties bouw je toch een band op en ik zie geen reden om die volledig te verbreken en zo ongeveer elkaan te gaan ontkennen, daar hebben beide partijen in the end alleen maar last van.
@ all inderdaad. Gewoon nog even wachten en gewoon niet op reageren.

die knakker is 23. Ik denk dat ze heel duidelijk was.
Ja, in feite gaat ze een nieuw nummer nemen nu.


@ spekkie: Ja, het begint er al op te lijken, qua stalken. Dreigementen naar der hoofd slingeren en dingen vertellen om het leven van haar zuur te maken. beetje manipalistische gedrag.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 10:42
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik zou zijn nummer blokkeren. Dan kan hij niet meer bellen en smsen. Simpel en effectief.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 21:23
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Ik zou zijn nummer blokkeren. Dan kan hij niet meer bellen en smsen. Simpel en effectief.
Zover als ik weet kun je niet 1 nummer blokkeren, kun je enkel je eigen nummer veranderen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 10:50
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Zover als ik weet kun je niet 1 nummer blokkeren, kun je enkel je eigen nummer veranderen.
Met de meeste telefoons kan dat wel hoor. Ik blokkeer al sinds jaar en dag bepaalde nummers. Je bent dan van het gedoe af en je hebt je eigen nummer behouden. Kan met veruit de meeste mobiele telefoons (ook met de oudere)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 12:02
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Het is al gezegd: niet reageren op telefoontjes en smsjes. Door steeds te reageren geeft jouw vrienden haar ex steeds nieuwe hoop en zal hij door blijven gaan met bellen en sms-en. Ik snap trouwens niet waarom jouw vriendin contact onderhoudt met haar ex? Ze is toch met jou?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 15:54
Verwijderd
Even langs zijn huis gaan en uitleggen hoelaat het is. Als hij niet wil luisteren, dan moet hij maar voelen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 17:28
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Even langs zijn huis gaan en uitleggen hoelaat het is. Als hij niet wil luisteren, dan moet hij maar voelen.
Dat lijkt me geen goed idee. Als hij dat zou doen, dan brengt hij zichzelf in moeilijkheden. Zijn vriendin moet stoppen met zijn telefoontjes en smsjes te beantwoorden. Als dat niet helpt, dan kan ze altijd nog naar de politie gaan. Via de politie kan ze een contactverbod en eventueel een straatverbod afdwingen. Lijkt me erg effectief!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 18:09
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Dat lijkt me geen goed idee. Als hij dat zou doen, dan brengt hij zichzelf in moeilijkheden. Zijn vriendin moet stoppen met zijn telefoontjes en smsjes te beantwoorden. Als dat niet helpt, dan kan ze altijd nog naar de politie gaan. Via de politie kan ze een contactverbod en eventueel een straatverbod afdwingen. Lijkt me erg effectief!
Ja, wat deze kerel doet is toch gewoon strafbaar, gewoon aangeven enzo
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 01:02
Verwijderd
Er zijn zoveel dingen strafbaar. Een mafkees snitchen bij de politie omdat hij lastig tegen je vriendin doet is sterk overdreven. Gewoon even rechtzetten met hem persoonlijk, als dat niet lukt, en je bent niet het type op hem een paar verdiende corrigerende tikken te geven kan je altijd nog vragen of de politie je handje wil vasthouden.

Politie behoort boeven te vangen. Niet koters met een grote mond op de vingers tikken, dat kunnen we zelf wel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 20:21
Verwijderd
Is het heel vreemd dat ik het hier wel mee eens ben, eigenlijk? ^

(Niet dat je die gast het ziekenhuis in moet meppen ofzo, maar je mag hem wel even -verbaal- duidelijk maken wat er precies aan de hand is en een klein dreigementje doet meestal ook al wonderen.)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Even langs zijn huis gaan en uitleggen hoelaat het is. Als hij niet wil luisteren, dan moet hij maar voelen.
Normaal zou ik dat allang gedaan hebben, maar hij begint te beseffen dat hij uit de race is volgens mij... tot nu is die wel erg stil
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 08:12
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Even langs zijn huis gaan en uitleggen hoelaat het is. Als hij niet wil luisteren, dan moet hij maar voelen.
Citaat:
Dat lijkt me geen goed idee. Als hij dat zou doen, dan brengt hij zichzelf in moeilijkheden. Zijn vriendin moet stoppen met zijn telefoontjes en smsjes te beantwoorden.
Dit. Zijn vriendin moet eerst goed duidelijk maken dat ze contact met hem niet op prijs stelt. Als ze zijn telefoontjes/smsjes blijft beantwoorden, dan geeft ze verschillende signalen af en dan blijft hij natuurlijk doorgaan met contact zoeken. Ik zou dus eerst echt alle contact verbreken en dan afwachten, voordat ik er ook maar over denk om iemand persoonlijk te bedreigen
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 15:08
blondini
Avatar van blondini
blondini is offline
negeer hem met alles , dan houd hij vanzelf op
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-11-2009, 16:51
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Wat mij betreft hoef je niet als vriendje van het op te nemen voor je vriendin, als ze dat heel goed zelf kan. Dit vraagt naar mijn idee meer om met de botte bijl hakken, en als dat niet werkt een subtiele wraakactie
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie een erg vervelend probleem ..
problemenenzo
16 10-04-2010 21:10
Liefde & Relatie Vervelende ex
Loezzel
35 28-05-2005 17:40
Liefde & Relatie schijnheilige ex
Verwijderd
15 30-09-2004 16:38
Liefde & Relatie [vervelende ex]
willow-star
22 11-03-2004 15:27
Liefde & Relatie waarom moeten ex-vriendjes zo moeilijk doen
poppie
18 22-04-2003 20:03
Liefde & Relatie Nieuwe vriend(in) van je vervelende ex waarschuwen?
DarkCat
18 30-09-2002 18:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.