Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2009, 20:28
GroeneDag
Avatar van GroeneDag
GroeneDag is offline
Afwijzingen. Je maakt het vast af en toe wel eens mee. Misschien heb je het zelf al eens moeten doen...

Maar wat is nu een goede manier om af te wijzen? Hoe kwets je het minst zijn/haar gevoelens? Heb je zelf al afwijzingen gehad die je 'not done' vond? Hoe zou jij iemand rustig en begripvol afwimpelen?



Ik ken iemand die echt (naar mijn idee) niet zo mooi afgewezen is (al is afwijzen op zich al niet zo leuk ). Hij stuurde een leuk sms'je (zo'n kort zeemzoet tekstje als 'ik maar een keer per dag aan jou, maar dat denken duurt de hele dag door xxx') En dan ging dat meisje gewoon lachen, doorvertellen aan een vriendin, die dat (uiteraard, mijn klas zit vol roddelwijven doorvertelde aan zowat de hele school...). En zo komt het dat grote stoere jongen nu spot met de afgewezen jongen met dat tekstje. Naja, lijkt me niet zo'n mooie afwijzing...
Mij lijkt het gewoon dat je die even apart moet spreken dat je voor hem geen gevoelens hebt, en het hele verhaal voor jezelf houden, maarja...


Maar zelf ook dingen meegemaakt waarvan je blij bent (of juist totaal niet) over hoe je afgewezen bent? (Of iemand die je kent die dat is?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2009, 23:24
Verwijderd
Tjaaa ik ben wel eens afgewezen en ik heb het ook wel gedaan (dumpen valt er ook onder toch?), en het is eigenlijk nooit leuk, behalve als een jongen echt dronken en vervelend is, dan wordt wegduwen nog wel eens bevredigend. Maar goed, de netste manier is inderdaad eerlijk zijn maar niet gemeen, en discreet. En zelfs dan is het heel moeilijk om te doen (heb een hekel aan mensen kwetsen en daarbij is het zo fijn als iemand jou leuk vind, dat ik toch altijd denk "hmm misschien heeft ie een punt, misschien is er wel wat").

Afgewezen worden... *denkt even na* Kan me de laatste keer dat ik lomp ben afgewezen niet herinneren? Denk omdat ik tegenwoordig een stuk beter in kan schatten of iemand überhaupt interesse heeft, zodat je niet jezelf aanbiedt en hij je dus af moet wijzen. Volgens mij heeft m'n huidige vriend me 3,5 jaar geleden op subtiele doch duidelijke wijze afgewezen toen ik me in een wanhopig liefdesverdrietmoment dan maar op hem wilde storten bij wijze van rebound Dat dat nog goed is gekomen Volgens mij ben ik sowieso nooit keihard afgewezen, iig niet zo dat het de hele school danwel kroeg doorging. Zal ik wel geluk mee hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 10:06
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Afwijzen gaat bij mij met het standaard zinnetje: Ik voel me heel gevleid maar heb die gevoelens niet voor jou. Lekker direct en duidelijk, maar toch netjes.

Ik ben maar door 1 persoon afgewezen en dat was door m'n ex nadat het 2 weken uit was. Hij zei gewoon nee. Dat vond ik jammer maar directheid en eerlijkheid is voor mij het belangrijkste. Weten waar je aan toe bent. Ik heb geen nare ervaringen met afgewezen worden.


Nu ik erover nadenk, ik heb een keer heel lomp iemand afgewezen. Maar die jongen had een vriend van hem mij laten vragen of ik hem leuk vond of niet. Daar kan ik niet tegen, vraag het dan zelf. Dus toen antwoordde ik: Ik hoef geen sukkels die mij niet aan durven te spreken. Dat was een beetje lomp. Maarja, ik zat in de 2de en was 12. Toen zat er een heel stuk minder tact in me dan nu.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 09:49
On efil
Avatar van On efil
On efil is offline
Citaat:
Maarja, ik zat in de 2de en was 12. Toen zat er een heel stuk minder tact in me dan nu.
op je 12e al in de 2e? Doe je goed.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 18:11
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Nouwja, ik ben een keer afgewezen, en ze zei gewoon; 'Je bent wel heel lief, maar ik geloof niet dat het iets zal worden.'
en ik heb wel meerdere keren een meisje afgewezen en dat was gewoon met de zin; 'Sorry, maar ik voel helaas niks voor jou.' en ik ben twee keer echt bot geweest tegen de eerste zei ik; 'Wie ben jij?!' en tegen de ander (was 16, is nu 17): 'Je bent een goede vriendin maar je bent gewoon niet van mijn leeftijd.'
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 21:03
shyguy1995
shyguy1995 is offline
ik ben 1 keer zo hard afgewezen nou ben ik al niet zo populair (pispaaltje in de klas ) ik vond iemand dus echt heel leuk en zij mij ook (zei ze was agteraf dus gwoon opgezet met de klas ) dus ik zei tegen haar dat ik haar wel leuk vond en zij tegen mij hahahaah sukkel denk je echt dat je mij kunt krijgen en toen tegen hele school doorvetled ...... nou dat was mijn afwijzing
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 21:34
bezoekster91
bezoekster91 is offline
Hm, zelf heb ik nog nooit iemand afgewezen, maar ik bén het zo`n 6maanden geleden wel. Had ik eindelijk na jaren eens de moed om het hem te laten weten, hoorde ik weken niets van hem. En uit het niets kreeg ik opeens na weken een mailtje waarin hij zei dat hij niets voelde voor mij. Ik heb het er wel behoorlijk moeilijk mee, nog steeds. Vooral omdat hij zich niet echt normaal tegenover mij gedraagt sinds hij het weet..

Anyway, wat ik wel vind is dat hij het me netjes heeft laten weten en niet kinderachtig is geweest door het aan iedereen door te vertellen. Hoe moeilijk ik het ook vond op dat moment, ik wist wel gelijk waar ik aan toe was. Ik denk dat dit ook wel de beste manier is, ook al kwets je iemand. Het is in ieder geval beter dan wanneer je de rest van de wereld er van op de hoogte stelt, dan kwets je iemand nog veel meer. Maar ik denk dat dit ook een kwestie van volwassenheid is...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 22:00
Gynaecologist
Gynaecologist is offline
Citaat:
ik ben 1 keer zo hard afgewezen nou ben ik al niet zo populair (pispaaltje in de klas ) ik vond iemand dus echt heel leuk en zij mij ook (zei ze was agteraf dus gwoon opgezet met de klas ) dus ik zei tegen haar dat ik haar wel leuk vond en zij tegen mij hahahaah sukkel denk je echt dat je mij kunt krijgen en toen tegen hele school doorvetled ...... nou dat was mijn afwijzing
Au, medelijden met je man. Da's kut.

OT: 1x gedumpt, in groep 4 Voor de rest was ik de dames voor =)
Edit: En ben ook nooit afgewezen, maar ik ga pas over tot actie als ik het heel zeker weet.
__________________
Ik ben geen echte gynaecoloog, maar ik wil wel even een kijkje nemen?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 08:15
Verwijderd
1 keer afgewezen in groep 4. Ik: "Wil je verkering met me?" Hij: "Nee hoor".
Verder ben ik eigenlijk altijd degene geweest die verkeringen uitmaakte. En ben ook weer niet zo assertief dat ik zomaar op een jongen afstap. Wel flirts in café's die heel verkeerd uitpakken (flirten met een jongen die schijnbaar mn vriendin zag zitten).

Oja, wel een keer dit: Ik had een vriend waar ik af en toe mee zoende (als ik niet bezet was) en die draaide een keer zn hoofd weg. Weet nog steeds niet waarom.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 12:23
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Ik moet nu iemand afwijzen, maar dat komt err niet echt van Zo'n meisje zit allemaal op msn tegen mij te praten(komt precies nu online) tegen mij en we fietsen ook wel eens samen naar school/naar huis. Ze zit niet bij mij in de klas. Nou viel het zeg maar heel erg op dat ze me leuk vond en dat zei ze een keer op msn ook. Ik ging er verder op in en ze zei dat ik het toch al lang wist. Toen veranderde ze snel van onderwerp... Nou wil ze met mij een keer afspreken, maar we hebben de afgelopen tijd weinig tijd gehad... Maar kan natuurlijk moeilijk zeggen dat ik niet wil afspreken, omdat ik haar niet leuk vind(maar wle gewoon aardig enzo) en ik kan ook moeilijk met haar afspreken en dat later blijkt dat ik haar niet leuk vind en dat ze valse hoop heeft gekregen...
Dusja, ik weet ook niet wat ik allemaal moet doen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 15:52
boet
Avatar van boet
boet is offline
Citaat:
Bla Bla Bla
Zeg dat je best met haar wil afspreken maar dat je haar niet leuk vind fzo?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 19:15
Sanne-1996
Sanne-1996 is offline
vriend van me vertelde me dat een meisje hem leuk vond, maar hij haar niet. had ie gezegt: ik vind je heel aardig en wil gewoon vrienden met je blijven, maar ik vind je niet leuk... vond ik wel een goeie eigelijk. dus als ik zoiets ooit nog es moet doen, ga ik denk ik hetzelfde zeggen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 21:18
LoorAn
Avatar van LoorAn
LoorAn is offline
In groep 7 liep ik achter alle jongens aan.. ik was verliefd op 4 tegelijk. Maar zij niet op mij!
Op valentijnsdag kreeg ik een kaart met dikke koeienletters: IK VIND JE NIET LEUK! IK HAAT JE! met een dik doorgezaagd hart erop getekend. Niet echt leuk.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 22:25
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik heb wel een paar personen afgewezen, maar dat waren gozers. Zelf ben ik nooit direct afgewezen. Wel vaak dat ik op iemand verliefd werd en die persoon al een vriend had.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.