Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2004, 22:08
Elselien
Elselien is offline
Heej
Studeert er hier toevallig iemand informatica, die mij inhoudelijk wat meer over de opleiding kan vertellen?? Wat voor vakken je krijgt en wat dat inhoud enzo?? want op de site's kan je alleen maar zien hoe de jaren zijn ingedeeld, en ik heb me wel aangemeld voor een meeloopdag, maja heb nog geen bericht terug gekregen!!
Doeg Elselien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2004, 01:01
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Hallo Elselien

Ik ben een Junior Informaticus student en heb nu 1 jaar achter de rug op mijn opleiding. Ik zal het gelijk maar allemaal duidelijk uitleggen hoe het in elkaar steekt.

Ik zit op de Haagse Hoge School in Den Haag (wat zon beetje de beste school is in de randstad die informatica aanbiedt). Je hebt in de opleiding 5 subopleidingen die je kan volgen. Dit zijn

IDM (Informatie en Dienstverlening Management (dacht ik )
CMD (Communicatie en Multimedia Design)
I (Informatica (Ja, dan is het dus Informatica -> Informatica)
TI (Technische Informatica)
BI (Bedrijfskundige informatica)

Ik doe de opleiding Informatica met subopleiding Informatica dus. Het eerste jaar is vooral op de haagse hoge interessant omdat je ook de mogelijkheid krijgt 10 weken lang mee te lopen in een andere subopleiding.

Je moet het zo zien, je hebt 4 weken les en dat wordt onderverdeeld in blokken van ieder 10 weken, 4 blokken dus. Het eerse jaar heb je 1 kennismakings blok met de opleiding, 1 keuzeblok en 2 blokken van de subopleiding die je dus uiteindelijk gekozen hebt.