Oud 07-02-2005, 23:47
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 07-02-2005 @ 07:16 :
Jullie beseffen toch wel dat dit niet zo motiverend klinkt voor een mogelijke toekomstige IBL-studente he?

1 keer in de week een half uur is nog wel te doen.. denk ik, is dat ook met vergaderingen en alles??

Bij die opleiding van mij heb je gewoon 4 keer in het jaar 2 weken project werk (dus in totaal 8 weken in het jaar ) en dan moet je gewoon in groepjes (meestal groepjes van 2, maar soms ook 4 of 6) een opdracht/opdrachten gaan maken, zonder vergaderingen en al dat soort shit.

Verder hebben we daar tussendoor nog weleens opdrachten die je in de week af moet hebben met zn 2en, maar dat is gewoon een kwestie van, jij maakt dat ik maak dat en via msn voegen we dat bij elkaar.. (of soms zitten we op school tijdens de pauze/tussenuur/lesuur snel zo'n opdracht in elkaar te frutselen. (En in gevallen dat dat niet werkt hebben we altijd nog lieve klasgenootjes )

Staat Inholland trouwens niet beter aangeschreven dan Hogeschool Rotterdam??
die vergaderingen regel je zelf, als je zin hebt om te vergaderen met je groepje dan doe je dat

ik had vorig jaar ook 4projecten (hvu) in de eerste hebben ze in rotterdam ook 4projecten geloof ik.

inholland diemen is staat geloof ik wel redelijk aangeschreven

Citaat:
Ohh... Inholland valt dus al af, maar nu ik die verhalen hoor over IBL op de Hogeschool Rotterdam klinkt dat nou eigenlijk ook niet echt geweldig..
wij zijn neit objectief

maar als je gewoon je P haalt en in jaar 2 zit is er geen ruk geen aan, alleen beetje taal is vervelend maar voor de rest valt het reuze mee hoor
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2005, 01:08
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Dus zolang ik mijn P heb zit ik goed, haal ik mijn P niet, dan heb ik een klein probleempje..

Maar zijn die vergaderingen niet verplicht? Dat je dat in je verslag moet verwerken ofzo?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 14:54
Verwijderd
Wij hebben ook 4 projecten in een jaar, hadden ze wat mij betreft wel door twee mogen delen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:31
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 08-02-2005 @ 01:08 :
Dus zolang ik mijn P heb zit ik goed, haal ik mijn P niet, dan heb ik een klein probleempje..

Maar zijn die vergaderingen niet verplicht? Dat je dat in je verslag moet verwerken ofzo?
nope, die vergaderingen zijn gewoon voor jullie zelf
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 11:09
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
in t eerste jaar niet, per blok van 8 weken 16 verplichte vergaderingen, waarvan max. 2 te missen met voortijdse afmelding inc goede reden!
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 12:18
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Maar die vergaderingen zijn toch gewoon alleen met dat groepje zelf toch? Dus je zou toch ook net alsof je een vergadering hebt gehouden kunnen doen? Toch?

@Lisanne: Je bent toch pas een paar dagen begonnen met de studie IBL? 1e jaars toch? Hoe is je rooster van dit blok? Zwaar of valt dat wel mee?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:46
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
nee zit een tutor bij altijd die alles bijhoudt en zonodig stuurt.
Ook moet je een officieel agenda'tje met al je punten enzo inleveren dag van tevoren en erna de notulen(verslag) van de vergadering.
Na gister weet ik zeker dat ik met die kut ibl ga stoppen, echt nu zon vertiefd groepje en zulke dooie vakken enzo, zie t qua school echt niet meer zitten daar .

Maar daarbij moet ik wel zeggen dat er zat mensen zijn die t wel helemaal leuk vinden en nog enthousiast zijn, ook zijn er wel leuke kanten aan, mits je t leuk vind, zoals stage in t buitenland(3e jaar) en studie in t buitenland(4ejaar) beide n half jaar.

Maarja, zover zal ik nooit komen gelukkig, tegen die tijd doe ik allang iets wat ik wel helemaal leuk vind.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 15:51
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Tiño schreef op 09-02-2005 @ 13:46 :
nee zit een tutor bij altijd die alles bijhoudt en zonodig stuurt.
Ook moet je een officieel agenda'tje met al je punten enzo inleveren dag van tevoren en erna de notulen(verslag) van de vergadering.
jaaaaaah maar das maaar 1x in de week

bij ons heeft de tutor niet echt een functie, hij zit er alleen bij
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 16:15
Verwijderd
Oh bij ons komt die tutor in totaal maar 2 keer langs, thankgod.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 17:56
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Een tutor.. die erbij komt zitten??

Zouden ze nog niet helemaal doorhebben dat we de middelbare schooltijd al achter ons hebben? (Ik heb het niet zo op dat eh.. bemoeierig gedrag van leraren, we zijn studenten! Een beetje meer vertrouwen in ons is toch niet zoveel gevraagd?) Maar ik ben dan ook heel erg gewend aan het zelfstandig werken..

Dat is bij mijn studie dan wel weer goed geregeld! Beetje jammer van die vakken.. dat wel.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 23:25
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ja dat hebben ze wel door,maar toch ook weer niet, bij mij gaat t dus al voor t 3e blok nu zo.Vrijdag hebben we om 1300 weer een vergadering en je moet er gewoon zijn enzo, nu is deze welk iets korter,gaat alleen n beetje over of de opdracht gelukt is enzo,want deze moet op vrijdag om 18u zijn ingeleverd...
Maarja ik wordt er echt niet vrolijk van.Is idd best middelbare schoolgevoel,waar ik zo vanaf hoopte te komen.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 01:38
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 09-02-2005 @ 17:56 :
Een tutor.. die erbij komt zitten??

Zouden ze nog niet helemaal doorhebben dat we de middelbare schooltijd al achter ons hebben? (Ik heb het niet zo op dat eh.. bemoeierig gedrag van leraren, we zijn studenten! Een beetje meer vertrouwen in ons is toch niet zoveel gevraagd?) Maar ik ben dan ook heel erg gewend aan het zelfstandig werken..

Dat is bij mijn studie dan wel weer goed geregeld! Beetje jammer van die vakken.. dat wel.
ach jah hbo eh...

en die tutor eh moet je niet zo serieus nemen. had vorig jaar (hvu nog) ook altijd eens in de 2weken ofzo een leraar die dan met je het project gaat doornemen, hoever je al bent en komt met tips hoe je het aan zou kunnen pakken enzo. maar degene die het na ging kijken was ook die betreffende leraar...

maar opzich vind ik het hier met deadlines wel relax, als je iets op de gegeven deadline neit inleverd mag je eht gewoon later zonder problemen doen
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 18:45
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Hoe zit het trouwens met het aantal presentaties die gehouden moeten worden? Hoeveel zijn dit er bijvoorbeeld in 1 maand? Van een vriendin had ik namelijk gehoord dat er voor elk taalvak elke week een presentatie gehouden moest worden.. is dat zo?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 01:24
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ik heb dit jaar nog geen 1 presentatie hoeven te doen.
Hoeft geloof ik pas in het 2ejaar, daar hoorde ik een vriend van me die bij mijn opleiding in de 2e zit pas over.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 21:44
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Nog geen 1?? Ook niet voor de talen? Of gewoon voor 1 ander vak? Of bij projecten??

Helemaal geen 1 presentatie?? Wauww.. nu klinkt de opleiding wel een heel stuk leuker, alhoewel ik daar natuurlijk helemaal niks aan heb als ik het 1ejaar oversla..

Kan je misschien bij die vriend uit het 2e jaar gaan informeren hoeveel presentaties hij dit jaar al heeft moeten houden?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 00:11
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ja, zal t van de week ff vragen.

Nee bij geen enkel vak, alleen bij frans 2x een mondeling,maar dat is nog met iemand samen ook en echt 4havo niveau ofzo.

Verder niet, ja je moet echt elke week zon groot verslag inleveren, hoewel we nu ineens vorige week een max aantal woorden van 2000 mochten, terwijl we er 4800 hadden ,dus dat werd schrappen.

Verder echt geen presentaties tot noch toe voor een of ander.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 23:00
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Maar die mondelingen zijn wel 4 havo niveau? Want dat heb ik zelfs niet. Mijn frans gaat tot 2 havo geloof ik.. misschien 3 havo. Maar dat ben ik allemaal alweer vergeten.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 23:04
ellaversa
ellaversa is offline
bij ons in maastricht gaat het heeeeel anders als ik dit zo lees
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 00:46
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
hoezo anders?is het daar wel leuk ofzo?



@ Flowtje
en je hebt de keuze uit frans spaans en duits.
van die 3 moet je er 2 kiezen
1op niveau1 (=ik weet nog niks)
en 1 op niveau 2(ik heb ervaring ,maar het is niet mn moedertaal)

ik heb dus duits1 en frans 2.

maar elke andere combi met 1x1 en 1x2 is mogelijk.
Dus dat je slecht bent in frans is geen probleem,lijkt mij zo.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 09:21
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
En wat als je met Duits, Frans en Spaans op niveau 1 zit?

Duits heb ik wel gehad in 4 havo, maar dat was echt niveau niks en dat ben ik toch vrijwel allemaal alweer vergeten. Frans heb ik geloof ik voor het laats gehad in 3 havo en Spaans heb ik nog nooit gehad.

Ik wil Frans en Spaans kiezen omdat ik Duits een kuttaal vind en ik weiger om die taal te kiezen. (Dat ik op de havo Duits had gekozen was omdat ik lui was en voor het meest makkelijke heb gekozen. )

@Ellaversa: Hoe gaat het er dan in Maastricht aan toe? Niet dat ik als het er veel beter aan toe gaat de studie in Maastricht zou doen, is me iets te ver, maar ik vraag het me af..
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 11:32
ellaversa
ellaversa is offline
wij hebben helemaal geen vergaderingen enzo, eigenlijk helemaal geen PGO. bij ons is het wel relaxed, we hebben inderdaad ook mondelingen, maar bij ons was het zo dat we als mondeling ff een kurzreferat mochten houden ( bij duits) en bij engels een vergadering maken met klasgenoten over een vantevoren vastgesteld onderwerp. bij spaans moesten we met een andere klasgenoot een telefoongesprek voeren. sommige vakken hoeven we niet naartoe, daarvan moeten we 2 keer een online toets maken en aan het einde van het blok een werkstuk inleveren.

bij andere vakken hebben we wel aanwezigheidsplicht, we mogen 1 keer onafgemeld afwezig zijn, en als je ziek bent ff bellen, dan is het geen probleem.

ik las trouwens dat je niet veel presentaties wil geven, bij ons hebben we dus elk blok wel een paar presentaties, vorig blok hebben we voor bedrijfsjuridisch handelen een presentatie moeten geven, voor duits, voor intercultural communication enz.

en voor zover ik gehoord heb wordt duits volgend jaar een verplichte taal ( bij ons dan)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 15:25
Verwijderd
Ja, is bij ons ook zo.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 16:26
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Duits een verplichte taal? omg..

Weten de Hogeschool Rotterdam-mensen toevallig of dat ook daar gaat gebeuren? Ik wil juist voorkomen dat ik Duits moet nemen..

Toch best veel verschil, de ene school heeft wel presentaties enz. de andere minder, maar veel meer project-gedoe..
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 01:17
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 22-02-2005 @ 16:26 :
Duits een verplichte taal? omg..

Weten de Hogeschool Rotterdam-mensen toevallig of dat ook daar gaat gebeuren? Ik wil juist voorkomen dat ik Duits moet nemen..

Toch best veel verschil, de ene school heeft wel presentaties enz. de andere minder, maar veel meer project-gedoe..
in me studiegids staat van niet en het lijkt me niet dat ze opeens heeeeel sneaky als je ff neit kijkt ff verplicht duits voor je gaan invoeren
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 01:03
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
nee, lijkt me niet dat ze duits gaan verplichten.

Maar als je al die talen amper kan, waarom kies je dan voor IBL?
maargoed, volgens mij mag je er ook 2opniveau 1 , het zal dan alleen lastiger worden om in t 3e en of 4e jaar naar t buitenland te gaan aangzien je een 8 nodig hebt voor een niveau1 taal om uit gezonden te kunnen worden.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 02:22
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
heb vorig jaar een keer op hvu bij ibl gezeten toen ze spaans gaven, ik kan geen spaans, maar dat was echt wel te volgen. maar verder dat zegt natuurljk niks
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 18:11
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Tiño schreef op 24-02-2005 @ 01:03 :
nee, lijkt me niet dat ze duits gaan verplichten.

Maar als je al die talen amper kan, waarom kies je dan voor IBL?
maargoed, volgens mij mag je er ook 2opniveau 1 , het zal dan alleen lastiger worden om in t 3e en of 4e jaar naar t buitenland te gaan aangzien je een 8 nodig hebt voor een niveau1 taal om uit gezonden te kunnen worden.
in 's Hertogenbos is het wel al verplicht...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 23:17
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
@Tino:
Ik wil IBL doen, omdat ik talen op de middelbare toch wel leuk vond en ik toch wel van plan ben om ooit Frans en Spaans te leren, dus waarom dan niet IBL doen waarbij ik dan een opleiding doe en gelijk Frans en Spaans leer.

Dat stage lopen mag zeker niet in een Engelstalig land? Maar je moet dus een 8 staan voor een niveau 1 vak? Niveau 1 is toch beginnersniveau? Dan moet dat toch opzich wel te doen zijn?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 20:01
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
engeland mag ook, of amerika, maar dan moet je voor engels weer hoog staan uiteraard.Maakt mij niet uit of je al talen spreekt of niet, vroeg t me gewoon af, leuk als je t wilt leren,toch.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 03:15
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Ja, omdat je het je afvroeg gaf ik ook antwoord.

Maar "hoog" is dus ongeveer een 8? Het is toch of een half jaar stage in het buitenland, of een half jaar in het buitenland studeren toch? Of is dat weer een andere studie?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 21:29
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
kan allebei dacht ik.hoe dat precies zit durf ik niet te zeggen,maar volgens mij is dat studeren in t buitenland in t 4e jaar alleen als je t en graag wil en aankan volgens school.
Stage is een halfjaar in t 3e jaar en verplicht.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 15:13
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
iemand nog wezen proefstuderen vandaag? heb n hoop nieuwe mensen gezien..
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 15:50
Verwijderd
Je kan bij ons in het 2e jaar een half jaar in het buitenland studeren, en in het 3e jaar is er een verplichte stage van een half jaar, ook in het buitenland.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Trade Management Azië of International Business and Languages?
aapje1985
5 30-06-2008 17:23
Algemene schoolzaken Het grote wat ga je volgend jaar studeren topic
Crimson
234 28-04-2007 17:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.