Oud 01-07-2012, 14:15
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Hier kun je stemmen op je top 3. Je mag éénmaal 5 punten, éénmaal 3 punten en éénmaal 1 punt weggeven. (Het werk dat je het mooist vindt krijgt dus 5 punten, je 'tweede plaats' 3 punten ect.) Het liefst met een onderbouwing erbij!

Stemmen kan en mag tot 22 juli.

Werk 1



Toelichting: een eenzame wandelaar onderweg naar, ja, wat eigenlijk, aanschouwt een zonsondergang.


Werk 2



Toelichting/onderschrift: Zelfs tijdens de reis moet je wel eens stil staan zodat je niet de mooie dingen over het hoofd ziet.


Werk 3



Een wat grotere versie in de spoiler (minder bijgesneden ook):

Spoiler


Toelichting: het is een houtskooltekening op papier (formaat is 70cm x 100cm).


Werk 4




Werk 5 / Hemelvaart

(Hemelvaart is dus de titel, zodoende!)

__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2012, 14:21
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wow, er zitten echt fantastisch e dingen tussen!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Wow, er zitten echt fantastisch e dingen tussen!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 15:35
Lady_Zabyc
Avatar van Lady_Zabyc
Lady_Zabyc is offline
ik zou zeggen 1 = 5 punten
2 = 3 punten en
5 = 1 punt
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 15:38
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
Hmm, de eerste 3 zijn echt heel mooi

Werk 3 - 5 punten
Werk 1 - 3 punten
Werk 2 - 1 punt
__________________
alles
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 15:50
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik maak er even een lijstje van!

Totaal tot nu toe:

Werk 1 - 8 punten
Werk 3 - 5 punten
Werk 2 - 4 punten
Werk 5 - 1 punten
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 16:07
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Werk 3: vijf punten. Exact zo abstract als ik iets kan verdragen voordat het saai wordt.

Werk 1: drie punten. Gewoon een mooie zon, dus ja.

Werk 2: 1 punt. Ik vind het wel een leuk beestje, dat er staat.

De andere twee vind ik trouwens ook goed, maar nummer vier lijkt onaf, en nummer vijf heeft een soort rare wisselende kwaliteit. Het gezicht van het meisje, haar haar en de bloem op het nachtkastje vind ik erg goed, haar armen lelijk.

Dus:

Werk 1: 11 punten
Werk 3: 10 punten
Werk 2: 5 punten
Werk 5: 1 punt
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 16:07
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wauw, wat een gave inzendingen weer!

Werk 1: Vind ik heel mooi. Mooi passend bij het onderwerp, en ik vind de uitwerking ook goed gelukt. Mooie details ook (de verdorde bosjes op de voorgrond, bijvoorbeeld, en dat de persoon er wat besluiteloos/vertwijfeld bij lijkt te staan).

Werk 2: Dit spreekt mij wat minder aan, maar vind ik wel goed bij het onderwerp passen. De stelling is ook zeker waar. Het geheel vind ik goed aansluiten bij het onderwerp.

Werk 3 Een bijzondere uitwerking, met wegen die overal naartoe lopen. Ook weer goed passend bij het onderwerp, want ook al ben je onderweg: waar moet je in godsnaam heen? De uitwerking vind ik iets minder geslaagd, het doet wat rommelig aan.

Werk 4: Een mooi en duidelijk beeld bij het onderwerp; een baby die onderweg is naar de rest van zijn leven. Goed bedacht, naar mijn mening. De uitwerking vind ik iets minder geslaagd (zoals het handje, al ben ik me ervan bewust dat een hand iets supermoeilijks is om goed te tekenen).

Werk 5: Ook weer een mooie uitwerking, met een goed bedacht idee erachter. Ik heb ook niets op te merken aan de uitwerking, het ziet er goed en verzorgd uit. Mooi detail; dat haar ziel uit haar lichaam naar de hemel lijkt te kringelen.

Ik geef mijn punten als volgt weg:

Werk 1: 5 punten
Werk 5: 3 punten
Werk 4: 1 punt


De volgende tussenstand is dus:

Werk 1: 16 punten
Werk 3: 10 punten
Werk 2: 5 punten
Werk 5: 4 punten
Werk 4: 1 punt
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 20:06
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Wauw
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 01:09
roderanja
roderanja is offline
Werk 3: Vind het heel tof en futuristisch. Zit veel beweging in. Dus die geef ik 5 punten
Werk 2: Het idee vind ik heel goed. Persoonlijk vind ik het altijd knap als mensen zulke dingen kunnen maken met een computer. Dus die geef ik 3 punten.
Werk 1: Heel mooi gedaan, maar stiekem toch een beetje cliche. Dus die krijgt 1 punt.

De tussenstand word dan:
Werk 1: 17 punten
Werk 3: 15 punten
Werk 2: 8 punten
Werk 5: 4 punten
Werk 4: 1 punt


.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 09:35
Verwijderd
Die toelichtingen bij de werken zijn echt om te huilen en onnodig.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 10:22
Vesta
Avatar van Vesta
Vesta is offline
Ik vind het niveau dit keer behoorlijk hoog
__________________
Contrasting the snow, for the argony.
I'd rather know.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 12:04
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Moet even het onderwerp er niet bij worden gezet?
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 12:28
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Werk 3 - 5 punten
Werk 5 - 3 punten
Werk 1 - 1 punt (http://www.youtube.com/watch?v=e4uTEhDqa_s)


Onderweg.

Werk1 :
Krijg meteen het gevoel wat ik ervaar bij een cliche, een soort van feel-good film. Onderweg, en hier sta je dan, alleen aan het einde van het land, de eindeloze zee vooruit. Hoe je verder gaat? Geen idee, maar de enorme grote harde zon en het rode gloedje wat zich verspreid over het beeld geeft hoop en kracht! Deze persoon zal iets unieks en groots doen. Zoals hoofdpersonen in Disney films dat doen. Het figuur staat behoorlijk centraal, waardoor het in je gezicht wordt gesmeten, verder kan je genieten van kleuren en texturen. Nou ben ik daar personelijk niet meer zo'n fan van.

Werk2 :
Een steegje in een nieuw Jack and Dexter game. Wat thema betreft: Ja, een steegje, daar lopen mensen doorheen en de robot: beweging in de technologie... Zwakjes wat thema betreft. Ook een cliche beeld, voor een gamers-wereld.
Ook centraal.

Werk3 :
Ik denk, kan er ook naast zitten dat in het rechter gedeelte de concentratie wat minder aanwezig was. Er zit beweging in het beeld, alsof de witte banen met een "wop wop wop" geluid zich door de ruimte vervoeren. Je kan rechtdoor, link en rechts, het is een enorme wereld. Het ziet er zo doelloos uit maar onderweg is het zeker.

Werk4 :
Doet me niks.

Werk5 :
Helemvaart, deze persoon is dood en zal een vaart naar den hemel maken. Inderdaad een onderweg.
Licht komt uit het schilderij, Jezus zal de weg wel wijzen. Af en toe wat geknoei met het perspectief.
Ook behoorlijk centraal, Bam, in your face.
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 17:35
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik vind ze allemaal prachtig. Voor de kleuren en compositie kies ik 1 als nummer 1, en voor de compositie 2 als nummer 2. Werk 5 is mijn nummer 3, voor het mooie beeld.

Plaats 1: 1
Plaats 2: 2
Plaats 3: 5
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 19:00
Verwijderd
Ik heb het meeste voor werk 4. Daarna werk 1 en dan werk 3.

Dus:

Werk 4: 5 punten
Werk 1: 3 punten
Werk 3: 1 punt.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2012, 10:40
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Werk 1: De voorstelling ligt dicht bij het thema, maar van alle werken is dit wel een van degene waar ik het meest getriggerd wordt, dit werk laat je wel denken, zo van 'wat doet die man daar en waar komt hij vandaan, waar gaat hij naartoe?'
Ik ben het wel met Mc Kauw eens dat die man daar misschien iets te centraal staat, je ziet eerst die man en daarna pas de rest. het was leuker geweest als hij wat minder opvallend was ofzo, of dat je alleen voetsporen ofzo zag.

Werk 2:
Doet me denken aan van die computerspellen waarbij je steeds op gebouwen klimt en hindernissen tegenkomt en vooruit rent enzo. Dat komt misschien ook wel door de techniek waar het mee gemaakt is, het is goed uitgewerkt en het idee is leuk, maar ik ben persoonlijk niet zo'n fan van heel duidelijk met de computer gemaakte werken. het onderschrift zet me dan weer wel aan het denken.

Werk 3: echt zo'n werk waar ik lang naar kan kijken, het doet me een beetje denken aan die afbeeldingen van gezichtsbedrog enzo, dit is echt zoiets waar je elke keer dat je ernaar kijkt iets nieuws kunt ontdekken. In mijn ogen lijkt het een soort van gebouw met allemaal mysterieuze kamers en gangen enzo die je nauwelijks ziet maar die er wel zijn.

Werk 4: Van alle werken is dit toch wel degene die het minst bij me losmaakt, het idee is goed, en de uitwerking ook wel, maar dit werk vertelt in mijn ogen niet echt een verhaal.

Werk 5:
Mijn eerste gedachte was: 'ah gaaf een oldskool potloodtekening'
Ik moet best wel denken aan illustraties in kinderboeken bij dit werk.
Dit vind ik een heel origineel werk, en mijn complimenten voor de gekozen uitwerking!
Ik weet verder niet zo goed wat ik hierover moet zeggen, behalve dat ik m gaaf vind!


Punten:
5 punten-werk 3
3 punten-werk5
1 punt-werk1
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 13:48
Vesta
Avatar van Vesta
Vesta is offline
Up!
__________________
Contrasting the snow, for the argony.
I'd rather know.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-07-2012, 14:10
synthetisch
synthetisch is offline
werk 3: krijgt 5 punten
werk 5: krijgt 3 punten
werk 4: krijgt 1 punt

ik ga nu geen kritiek geven. vind dat er al genoeg kritiek is gegeven.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 18:48
Verwijderd
Werk 1: 5
Werk 4: 3
Werk 2: 1

Werk 1 heeft het voor mij helemaal qua kleurgebruik en compositie. Natuurlijk zo cliché als wat, zo'n zonsondergang, en bij gebrek aan mooi verhaal erbij wordt het er niet beter van, maar gewoon om te kijken naar wat ik van deze inzendingen echt leuk vind, steekt deze er wel bovenuit.

Werk 4 vind ik indrukwekkend, juist omdat er niet zo veel op papier staat maar heel veel wit is. Dat werkt denk ik enorm in het voordeel van de 'onschuld' die geportretteerd wordt.

Werk 2 is iets heel anders, ik kan het niet goed uitleggen maar vind het er wel goed uitzien.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 22:09
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Werk 1 heeft het voor mij helemaal qua kleurgebruik en compositie. Natuurlijk zo cliché als wat, zo'n zonsondergang, en bij gebrek aan mooi verhaal erbij wordt het er niet beter van, maar gewoon om te kijken naar wat ik van deze inzendingen echt leuk vind, steekt deze er wel bovenuit.
Dat vond ik ook! Ik vind het een heel, ja, prettig en fijn om te zien. Als ik één van deze inzendingen moest kiezen om elke dag te zien, dan zou het zeker die zijn.

Bij werk 2 heb ik dat juist niet. De voorstelling interesseert me niet zo heel erg. Ik vind het technisch heel knap gedaan en mooi gemaakt, maar mooi vind ik het dan weer niet. Een beetje grauw en saai en dat ding dat min of meer in het midden staat, doet me niets. Het doet me ook wat denken aan game-omgevingen. Ik vind het heel goed gemaakt maar wát er gemaakt is vind ik niet zo interessant.

Werk 3 vind ik een interessante en originele invalshoek. Ik vind het gaaf hoe een hele ruimte zich ontspint en er allerlei beweging en wegen en ontwikkeling inzit. Qua kleur vind ik het minder (ook als ik erbij denk dat het wel eens verkleurd kan zijn door de foto), ik denk dat ik (bij dit soort dingen in ieder geval) wat meer van contrasten erin houd, maar da's dan een persoonlijk dingetje.

Werk 4 vind ik knap gemaakt. Ik vind het alleen wat minder een geheel, het heeft wat minder een verhaal in zich. De andere werken zijn meer 'af', om het zo te zeggen. Dit werk kan net zo goed een schets zijn (hoewel een goede schets ) dan dat het een eindwerkiets is.

Werk 5 vind ik goed getekend en met gave details die samen een heel verhaal vertellen. Vooral de kringeltjes erin vind ik mooi en goed gedaan.



Werk 1: 5 punten
Werk 5: 3 punten
Werk 2: 1 punt
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 15:15
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Wat mij betreft is dit trouwens de laatste dag dat er gestemd mag worden! (Ook al heb ik 'tot' getypt en niet 'tot en met'. ) Dus als er iemand nog wil stemmen?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 16:24
Attention
Avatar van Attention
Attention is offline
Wel knap gedaan iedereen jammer dat een ART-wedstrijd maar 1x per jaar er is
Ik ging net op vakantie die laatste dag dat je nog kon inzenden dus ik kreeg mijn werk niet af, maar als je kijkt wat de anderen ingezonden hebben maakte de mijne zoiezo geen kans

Laatst gewijzigd op 22-07-2012 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 23:26
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, het is voorbij!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 07:29
Attention
Avatar van Attention
Attention is offline
Ja ben je er net uit mag je niet meer stemmen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2012, 07:51
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ah joh, ik ga zo weg dus kan toch niet voor iets van 14.30 een uitslagtopic hebben. Als je weet te stemmen ergens voor die tijd, tel ik 'm nog gewoon mee hoor.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 08:14
Attention
Avatar van Attention
Attention is offline
Oke
Werk 2 5punten
Werk 3 3punten
Werk 4 1punt

Tussenstand (scheelt jou weer rekenen Em)
Werk 1 37p
Werk 2 17p
Werk 3 29p
Werk 4 11p
Werk 5 17p
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek ART-wedstrijd: onderweg | deadline: toch maar 30 juni!
Em.
46 30-06-2012 22:44
ARTistiek WEDSTRIJD I: De wedstrijd die kant noch wal raakt.
Verwijderd
36 08-05-2006 16:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.