Oud 14-12-2016, 22:48
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
ik bedoel dat andere mensen met normalen leventjes het geen redn vinden maar ik wel zo bedoelde ik het
Wat voor leven heb jij dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2016, 01:20
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het is een persoonlijke keuze en dat is prima. Jij verkiest sociaal leven boven werk + extra inkomen. Dat is prima. (Herinner jezelf hier ook aan als je wil zeuren over maar een x aantal keer winkelen in de week. Je kunt niet meer uitgeven dan datgene wat je ouders je geven, omdat jij je sociale leven belangrijker vindt dan extra inkomsten.)

Wat mensen bedoelen met "je maakt excuses" begrijp ik wel een beetje. Je bent nu eenmaal verwend, daar kan je niets aan doen... Je kunt wel werken, maar eigenlijk niet omdat... (vul maar in)... Je kunt erg makkelijk een hoop redenen bedenken waarom jij niet kunt werken. Dat is oké, en als je zonder reden niet zou willen werken is dat ook prima. Het is alleen frustrerend als je dan nog van mening bent dat je niet genoeg uit te geven hebt. Als dat "tekort" aan geld belangrijk genoeg is, dan is die reden om te werken belangrijker dan de redenen om dat niet te doen. In dit geval vind je het blijkbaar fijner om niet te werken, maar dan zal je ook de consequenties die daar bij horen moeten aanvaarden. Je hebt meer tijd voor andere dingen, maar ook geen extra inkomsten. Als je echt een baantje wilde zou je waarschijnlijk al stappen gezet hebben.

Nogmaals, als jij niet wil werken is dat prima. Maar voor andere mensen is het dan frustrerend als jij zegt "ik heb niet genoeg geld, ik kan maar 2 of 3 keer in de week winkelen". Mogelijk zijn mensen jaloers op het gemak waarmee jouw ouders jou geld geven, of voelt het een beetje oneerlijk dat jij zeur ook al heb je genoeg geld. Of zijn ze gewoon praktisch en oplossingsgericht, en denken ze: "Je wil meer geld? Neem dan een baantje!"
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 05:26
Pluisbal
Pluisbal is offline
Citaat:
School is natuurlijk geen onzin en clubs en verenigingen zijn ook goed voor je ontwikkeling. Het is een kwestie van prioriteiten stellen, accepteren dat je minder te besteden hebt en meer vrije tijd hebt, of werken en een deel van die vrije tijd en sociale activiteiten opgeven voor het salaris dat je verdient met dat baantje.
Werken is toch ook een sociale activiteit. Kan handig zijn voor je toekomst
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Werken is toch ook een sociale activiteit. Kan handig zijn voor je toekomst
Niet alleen dat, je leert met geld omgaan en in een geprofessionaliseerde omgeving aan de slag zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 07:30
Verwijderd
Dat mensen het oneerlijk vinden of jaloers zijn zegt meer over die mensen dan over TS overigens. Los ervan dat TS waarschijnlijk een troll is, maar ik vind het wel een leuk topic dus speel mee.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 07:37
geilJongetje16
geilJongetje16 is offline
leuk? oke iedereen heefd commentaar maar oke leuk maar vanaf nu doe ik alleen nog vragen beantwoorden want anders word het nogal ongemakkelijk
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 07:40
Verwijderd
Ik vind het onderwerp wel interessant, vind het sowieso wel mooi om te zien hoe mensen hier vaak reageren op mensen die het wat beter hebben/verwend zijn. Alsof je dan nooit meer mag klagen of als puber al als een 30jarige wereldwijs moet zijn.

Maar voor jou is een bijbaantje duidelijk een goede oplossing. Het interesseert ons werkelijk geen biet welke smoesjes jij verzint om voor jezelf te rechtvaardigen dat je geen bijbaantje hoeft te nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 15:47
Winniedp
Avatar van Winniedp
Winniedp is offline
Citaat:
Ik vind het onderwerp wel interessant, vind het sowieso wel mooi om te zien hoe mensen hier vaak reageren op mensen die het wat beter hebben/verwend zijn. Alsof je dan nooit meer mag klagen of als puber al als een 30jarige wereldwijs moet zijn.

Maar voor jou is een bijbaantje duidelijk een goede oplossing. Het interesseert ons werkelijk geen biet welke smoesjes jij verzint om voor jezelf te rechtvaardigen dat je geen bijbaantje hoeft te nemen.
Ik reageerde hier alleen maar op omdat ik vind dat mensen die rijker zijn zich niet beter moeten voelen. Ze zien de armen soms namelijk als "niks".
Natuurlijk mag hij klagen. Maar kom op, 2/3x per week winkelen is toch echt wel veel
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 16:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik reageerde hier alleen maar op omdat ik vind dat mensen die rijker zijn zich niet beter moeten voelen. Ze zien de armen soms namelijk als "niks".
Natuurlijk mag hij klagen. Maar kom op, 2/3x per week winkelen is toch echt wel veel
Dat ligt natuurlijk ook een beetje aan je definitie van winkelen. Er is nergens gezegd hoeveel geld hij gemiddeld per keer winkelen uitgeeft, en of bijvoorbeeld boodschappen doen of snoep kopen ook als winkelen gezien wordt. Koop je elke keer een compleet nieuwe outfit, of kom je ook wel eens zonder iets of met alleen een paar nieuwe onderbroeken thuis? Drie keer per week bij de Primark winkelen levert ook een ander kostenplaatje op dan drie keer in de week dure merkkleding kopen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 16:30
geilJongetje16
geilJongetje16 is offline
ja koop niet altijd kleren ook andere dingen zoals Elin3 zegt soms zijn het natuurlijk wel duurderen dingen maar vaak ook gewoon normalen dingetjes
Met citaat reageren
Oud 16-12-2016, 12:53
Winniedp
Avatar van Winniedp
Winniedp is offline
Citaat:
Dat ligt natuurlijk ook een beetje aan je definitie van winkelen. Er is nergens gezegd hoeveel geld hij gemiddeld per keer winkelen uitgeeft, en of bijvoorbeeld boodschappen doen of snoep kopen ook als winkelen gezien wordt. Koop je elke keer een compleet nieuwe outfit, of kom je ook wel eens zonder iets of met alleen een paar nieuwe onderbroeken thuis? Drie keer per week bij de Primark winkelen levert ook een ander kostenplaatje op dan drie keer in de week dure merkkleding kopen
Daar heb je gelijk. Alleen ik dacht gelijk zo van: Hij is Rijk dus zal wel dure kleding kopen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2016, 16:47
geilJongetje16
geilJongetje16 is offline
mijn vader is vandaag terug gekomen en we hebben gepraat en hij is het een beetje met mij eens duss hoop dat ik toch mijn zin krijg
Met citaat reageren
Oud 18-12-2016, 17:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
mijn vader is vandaag terug gekomen en we hebben gepraat en hij is het een beetje met mij eens duss hoop dat ik toch mijn zin krijg
Wat houdt "je zin krijgen" precies in? Meer tijd met je ouders doorbrengen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-12-2016, 17:06
geilJongetje16
geilJongetje16 is offline
ja daar ging dit alles toch ook over
Met citaat reageren
Oud 18-12-2016, 17:54
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
mijn vader is vandaag terug gekomen en we hebben gepraat en hij is het een beetje met mij eens duss hoop dat ik toch mijn zin krijg
Fijn voor je man. Jullie hebben het er verder nog niet over gehad hoe jullie meer tijd met elkaar gaan doorbrengen?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2016, 18:14
geilJongetje16
geilJongetje16 is offline
jawel tuurlijk en als hij niet werkt dan doen we dingen samen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2016, 20:32
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
jawel tuurlijk en als hij niet werkt dan doen we dingen samen
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Daar heb je gelijk. Alleen ik dacht gelijk zo van: Hij is Rijk dus zal wel dure kleding kopen
En wat dan nog?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Ik reageerde hier alleen maar op omdat ik vind dat mensen die rijker zijn zich niet beter moeten voelen. Ze zien de armen soms namelijk als "niks".
Wat een bullshit. Ik vind jouw wereldbeeld echt verwerpelijk. Bah.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 17:38
ArmeOuders
ArmeOuders is offline
Iedereen, geef deze jongen toch geen aandacht. Kijk überhaupt zijn profiel naam, en je zit in HAVO 5 maar hebt nog steeds moeite met het spellen van de makkelijkste woorden? Wil niet zeggen dat HAVO 5 dan niet haalbaar is, maar het word dan zeker lastig.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 19:00
geilJongetje16
geilJongetje16 is offline
pardon maar mijn punten zijn allemaal 7/8/9 duss als ik jouw was zouw ik mezelf maar rustig houden wie je ook mag zijn?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 21:18
ArmeOuders
ArmeOuders is offline
Als jij voor Nederlands minimaal een 7.0 staat en het bewijst, krijg jij een barkie van mij ik zweer. Niet dat je weet wie ik ben..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 21:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nu weer ontopic graag. Het gaat hier niet over opleidingsniveau.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 05:42
Pluisbal
Pluisbal is offline
Citaat:
Niet alleen dat, je leert met geld omgaan en in een geprofessionaliseerde omgeving aan de slag zijn.
Nou inderdaad. Lekker verwend worden gaat je niet in de toekomst helpen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 07:27
ArmeOuders
ArmeOuders is offline
Citaat:
Nu weer ontopic graag. Het gaat hier niet over opleidingsniveau.
Nee
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 07:46
Verwijderd
geiljongetje en armeouders zijn vast één en dezelfde persoon.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 16:45
Winniedp
Avatar van Winniedp
Winniedp is offline
Citaat:
Wat een bullshit. Ik vind jouw wereldbeeld echt verwerpelijk. Bah.
Omdat ik zeg dat sommige rijke mensen de armen als 'niks' zien? Ik vrees toch echt wel dat er zulke mensen in Nederland leven.
Maar stoor je vooral niet aan mij. Jij zal het wel beter weten dan?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 16:50
Winniedp
Avatar van Winniedp
Winniedp is offline
Citaat:
En wat dan nog?
Wat is je probleem? Het ging erover dat ik niet wist wat hij met 'shoppen' bedoelde.
Daarna zei iemand dat het ook minder dure dingen hoeven te zijn. En daar had ik niet bij nagedacht, omdat ik 'shoppen' zag als lekker in de stad gezellig dingen kopen die je leuk vindt.
Maar mij hoor je niet klagen dat hij dure kleding koopt. Jij zoekt het probleem hier . Hij moet lekker zelf weten wat ie met z'n geld doet, en dat gaat mij ook niks aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.