Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2003, 20:06
!SuperCalimero!
!SuperCalimero! is offline
Vandaag zag in de sloot achter ons huis een schildpad! Wat moet ik nou doen, hem vangen en in een aquarium doen ofzo? Hij is best wel groot... Of moet ik hem gewoon laten waar hij is? Kvind het echt zielig, volgens mij heeft gewoon iemand die zn huisdier zat was hem in de sloot gegooid!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2003, 20:12
Skateboarder15
Skateboarder15 is offline
Waarschijnlijk ken je hem gewoon laten zitten in de sloot. Want schildpadden leven wel vaker gewoon in de sloot (bij ons in de buurt zitten er ook heel veel in een vijver en die leven ook nog steeds) dus gewoon laten zitten
__________________
Mohaa Malus- Mess with the best ,die with the rest
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 20:48
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
zolang het goed weer blijft redden ze het wel denk ik
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 11:17
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Je kan 'm moeilijk vangen denk ik... Alleen overleeft hij waarschijnlijk de winter niet.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 11:19
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Hij kan de winter wel overleven aangezien ie wel ergens een schuilplaats kan viden.. in het vondelpark zwemmen dr ook altijd schildpadden rond en die redden t meestal ook wel...


Maar ik vind t wel heel zielig dat dit weer zown schildpad is van iemand die ut in een opwelling zown klein lief schildpadje heeft gekocht en t vervolgens groter ziet worden, t niet meer leuk is en t wegpleurt!
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 11:48
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
Super-Eefjuh schreef op 20-06-2003 @ 12:19:
Maar ik vind t wel heel zielig dat dit weer zown schildpad is van iemand die ut in een opwelling zown klein lief schildpadje heeft gekocht en t vervolgens groter ziet worden, t niet meer leuk is en t wegpleurt!
Idem het zijn smeerlappen die dat doen.
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 21:20
punkyfun
Avatar van punkyfun
punkyfun is offline
vangen en aan mij geven
__________________
Black or White, Thin or Thick, Young or Old, Good or Bad...What Thoes It Mathers? We e All Gonna Die....
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 21:45
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Als je hem wil redden, zul je hem toch moeten vangen.. Misschien kun je hem naar de dierenarts brengen of dierenasiel? Ik weet ook niet pcies waar ze zulke beesten opvangen.. Dierenarts weet vast wel waar je dr mee heen kunt.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 21:48
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Vangen.

Iemand met een vijver in de tuin weten/vinden?
Anders idd naar de dierenarts brengen, want die beesten moeten 's winters in een aquarium binnen zitten.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 21:54
alwaysgood
alwaysgood is offline
mijn broertjes had eerst ook een schildpad in een meer gevonden (roodwangschildpad of zoiets), waarschijnlijk was hij oud en ziek, want wij hadden hem thuis in een aquarium gedaan en tijdje later was ie overleden.
Waarschijnlijk heeft iemand hem weggegooit in verband met ruimtegebrek of ziekte... je kan hem altijd proberen te houden in een aquarium, dan moet je wel ff in de bieb een boekje erover halen.
groeten
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 09:52
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Je kan er ook schildpaddensoep van maken

Ontopic: vangen en zien dat je hem kwijt raakt, of met een beetje mzzl vriest hij s'winters dood. Deze dieren horen niet in onze flora en fauna.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 14:28
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Dierenambulance bellen..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:31
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef op 21-06-2003 @ 10:52:
Je kan er ook schildpaddensoep van maken

Ontopic: vangen en zien dat je hem kwijt raakt, of met een beetje mzzl vriest hij s'winters dood. Deze dieren horen niet in onze flora en fauna.
Ik vind het idee van MUTS123 toch beter.... Die lui kunnen 'm vangen, en vinden wel ergens een plekkie voor 'm. Misschien zelfs wel bij de orginele eigenaar. het kan namelijk ook dat het beessie gewoon per ongeluk ontsnapt is...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 22:00
punkyfun
Avatar van punkyfun
punkyfun is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 20-06-2003 @ 22:54:
mijn broertjes had eerst ook een schildpad in een meer gevonden (roodwangschildpad of zoiets), waarschijnlijk was hij oud en ziek, want wij hadden hem thuis in een aquarium gedaan en tijdje later was ie overleden.
Waarschijnlijk heeft iemand hem weggegooit in verband met ruimtegebrek of ziekte... je kan hem altijd proberen te houden in een aquarium, dan moet je wel ff in de bieb een boekje erover halen.
groeten
das logisch ander water dan in de sloot waardattie vandaan kwam..minder ruimte ander klimaat..ander voedsel..allemaal super logisch!
__________________
Black or White, Thin or Thick, Young or Old, Good or Bad...What Thoes It Mathers? We e All Gonna Die....
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 09:01
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
punkyfun schreef op 24-06-2003 @ 23:00:
das logisch ander water dan in de sloot waardattie vandaan kwam..minder ruimte ander klimaat..ander voedsel..allemaal super logisch!
mee eens. Als ik buiten een gewonde mus zie, en ik stop deze in een vogelkooitje, houd 'ie het ook niet lang uit je moet geen dier dat je buiten vind (of deze nou wel of niet in de natuur thuishoort) binnen gaan houden, zoder eerst goed advies te hebben gevraagd aan een kenner.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:46
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-06-2003 @ 17:31:
Ik vind het idee van MUTS123 toch beter.... Die lui kunnen 'm vangen, en vinden wel ergens een plekkie voor 'm. Misschien zelfs wel bij de orginele eigenaar. het kan namelijk ook dat het beessie gewoon per ongeluk ontsnapt is...
Ik kan hem ook wel vangen, hoe wil je hem hebben koud of warm . Of met een beetje mzzl zwemt hij wel in een rattenfuik.

ontopic: Ik denk niet dat hij per ongeluk ontsnapt is, eerder dat hij gewoon in de sloot is geflikkert door zijn ex-baas.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 19:18
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef op 25-06-2003 @ 19:46:
ontopic: Ik denk niet dat hij per ongeluk ontsnapt is, eerder dat hij gewoon in de sloot is geflikkert door zijn ex-baas.
Het zou kunnen... je weet het soms nooit.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 20:06
Stitch
Stitch is offline
wij halen onze schildpad voor de winter uit de vijver anders gaat die in winterslaap en daar komen ze meestal niet meer uit...toch?!?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-06-2003, 09:16
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
gewoon laten zitten.
bij ons in de sloot zat eerst ook een schildpad maar je moet er niks mee doen ofzow, die schildpad vind het vast helemaal niet zo erg daar.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhaal: de traagheid van het bestaan
Tisch
19 20-05-2004 22:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.