Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2004, 12:04
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-11-2004 @ 01:59 :
Grunn, geweldige stad, maar ik hou het voor gezien
Wat nou weer dan? Ga je weer een maand iets anders proberen, ga je weg uut staad Grunn of nog iets anders???
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Advertentie
Oud 06-11-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 06-11-2004 @ 13:01 :
(...)

Ook leidt hun taak als landsadvocaat er natuurlijk toe dat ze vaak voor de overheid werken.
Duh, maar dat betekent niet dat ze alleen maar met bestuursrecht bezig zijn. Als jij zo into bestuursrecht bent weet je toch dat een zeer groot deel van de besluiten waarover geprocedeerd wordt zich uiteindelijk oplost in een gewone civiele schadevergoedingsprocedure.
Oud 06-11-2004, 12:28
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2004 @ 13:19 :
Duh, maar dat betekent niet dat ze alleen maar met bestuursrecht bezig zijn. Als jij zo into bestuursrecht bent weet je toch dat een zeer groot deel van de besluiten waarover geprocedeerd wordt zich uiteindelijk oplost in een gewone civiele schadevergoedingsprocedure.
Dat klopt, mede omdat bestuursrechtelijk procedures verschrikkelijk tijdrovend zijn.

Maar ik denk dat we het er toch wel over eens kunnen zijn dat de gehele rechterlijke macht wegens onderbezetting te traag werkt.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 06-11-2004, 13:02
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 06-11-2004 @ 13:28 :
Dat klopt, mede omdat bestuursrechtelijk procedures verschrikkelijk tijdrovend zijn.

Maar ik denk dat we het er toch wel over eens kunnen zijn dat de gehele rechterlijke macht wegens onderbezetting te traag werkt.
Ja, maar ik vraag me af of het idee van Donner om de strafsector te ontlasten door (onder meer) de appelgrens van 50 naar 100 euro op te hogen zo'n goed idee is.
Oud 06-11-2004, 13:04
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2004 @ 14:02 :
Ja, maar ik vraag me af of het idee van Donner om de strafsector te ontlasten door (onder meer) de appelgrens van 50 naar 100 euro op te hogen zo'n goed idee is.
Misschien is het beter om dat onder te brengen bij de bestuurlijke boetes.

Meer rechters is natuurlijk altijd nog het beste, maar ja.... Dat kost geld en dat heeft Donner niet.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 06-11-2004, 13:08
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 06-11-2004 @ 14:04 :
Misschien is het beter om dat onder te brengen bij de bestuurlijke boetes.

Meer rechters is natuurlijk altijd nog het beste, maar ja.... Dat kost geld en dat heeft Donner niet.
Precies, meer rechters, meer advocaten, dat is gewoon de beste oplossing. Er is jaren geleden immers al flink gesneden in de mogelijkheid door vormfouten een procedure eindeloos te rekken, zowel in het strafrecht als in het civiele recht. Rechters kunnen nu veel soepeler omgaan met fouten die verder van ondergeschikt belang zijn. Dat heeft procedures al enorm gestroomlijnd. Verder kan het niet, tenminste niet zonder afbreuk te doen aan fundamentele beginselen van een goede procesorde.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat hoger beroep in een zaak waarin iemand een boete van 75 euro heeft gekregen de kosten/batentoets natuurlijk absoluut niet kan doorstaan.
Oud 06-11-2004, 13:31
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2004 @ 14:08 :
Verder kan het niet, tenminste niet zonder afbreuk te doen aan fundamentele beginselen van een goede procesorde.
Inderdaad, ik denk dat als we nog verder gaan snijden in procedures, er een moment komt dat bijvoorbeeld het EHRM ons op de vingers tikt.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 06-11-2004, 15:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Praha (Praag), Tsjechie.

Bevalt uitstekend.

Ik studeer eigenlijk ongeveer 60 km buiten Praag, in Podebrady, maar ik kom zeer geregeld (3 dagen per week ofzo) in Praag.

Nadeel: dure stad. Praag is even duur als Amsterdam.
Oud 07-11-2004, 10:48
Verwijderd
NN & Nare man, ff ontopic please, en voor de rest, meer positieve reacties over steden dan negatieve dus. Nog iemand uit Utrecht aanwezig?
Gisteren ben ik naar open dag RU Nijmegen geweest, lijkt me wel leuke, goede sfeer, stad heb ik natuurlijk nog niet veel van gezien en het s natuurlijk kleiner dan amsterdam of zo, maar op eerste gezicht wel positief.
Oud 07-11-2004, 11:03
Verwijderd
Dit is ontopic! En Nijmegen zuigt!
Oud 07-11-2004, 11:17
Verwijderd
jaja sorry hoor, t is duidelijk
Oud 07-11-2004, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Miss_3488 schreef op 07-11-2004 @ 11:48 :
NN & Nare man, ff ontopic please
Ben jij een autoriteit?
Oud 07-11-2004, 11:29
Verwijderd
nee, zo ist ook niet bedoeld *zucht*
Oud 07-11-2004, 11:37
NN
NN is offline
Citaat:
Miss_3488 schreef op 07-11-2004 @ 11:48 :
NN & Nare man, ff ontopic please, en voor de rest, meer positieve reacties over steden dan negatieve dus. Nog iemand uit Utrecht aanwezig?
Gisteren ben ik naar open dag RU Nijmegen geweest, lijkt me wel leuke, goede sfeer, stad heb ik natuurlijk nog niet veel van gezien en het s natuurlijk kleiner dan amsterdam of zo, maar op eerste gezicht wel positief.
Zo lang dit forum nog geen gelegenheid biedt voor juridisch-wetenschappelijke discussies over de toekomst van Nederland als rechtsstaat en alles wat daar mee samenhangt, moeten we het toch ergens doen???
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 07-11-2004, 11:38
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-11-2004 @ 12:25 :
Ben jij een autoriteit?
Wat toon jij een inzet.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 07-11-2004, 11:42
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 07-11-2004 @ 12:38 :
Wat toon jij een inzet.
Sorry, heb een slecht humeur
Oud 07-11-2004, 11:46
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-11-2004 @ 12:42 :
Sorry, heb een slecht humeur
Ik vind het wel goed hoor. Wil jij ook mijn suggestie voor een discussieforum voor inhoudelijke discussies op juridisch vakgebied steunen?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 07-11-2004, 11:53
Verwijderd
nou ok mijn steun heb je, een eigen plekje voor NN met zn inhoudelijke discussies op juridisch vakgebied
Oud 07-11-2004, 11:54
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 07-11-2004 @ 12:46 :
Ik vind het wel goed hoor. Wil jij ook mijn suggestie voor een discussieforum voor inhoudelijke discussies op juridisch vakgebied steunen?
Maar natuurlijk
Oud 07-11-2004, 12:07
NN
NN is offline
Citaat:
Miss_3488 schreef op 07-11-2004 @ 12:53 :
nou ok mijn steun heb je, een eigen plekje voor NN met zn inhoudelijke discussies op juridisch vakgebied
Fijn, bedankt.

Zijn er nog meer mensen?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 09-11-2004, 16:51
Verwijderd
Geen idee, mayb bij contact? Maar verder nog iemand die zn reactie over zijn/haar studiestad kwijt wil? want daar begon het allemaal om...
Oud 10-11-2004, 07:12
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Ik studeer in Utrecht, woon er binnekort ook. Zelf vind ik het er zeer gezellig, leuker dan andere steden want die ken ik nauwelijks
Oud 10-11-2004, 20:59
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
ik woon en studeer in amsterdam
en amsterdam is de leukste stad.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Oud 11-11-2004, 16:11
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2004 @ 13:19 :
Duh, maar dat betekent niet dat ze alleen maar met bestuursrecht bezig zijn. Als jij zo into bestuursrecht bent weet je toch dat een zeer groot deel van de besluiten waarover geprocedeerd wordt zich uiteindelijk oplost in een gewone civiele schadevergoedingsprocedure.
Dit is behoorlijk offtopic
Oud 12-11-2004, 08:10
Famoso
Avatar van Famoso
Famoso is offline
Ik studeer in Rotterdam en heb het er reuze naar m'n zin. Veel mensen vinden Rotterdam niet gezellig omdat er weinig oude gebouwen en "sfeer" is, maar mij spreekt deze stad juist heel erg aan. Waarom? Dat kan ik niet uitleggen. Wat ik wel weet is dat ik metropolen geweldig vind, en Rotterdam is de enige stad in Nederland die die titel engiszins verdient.
Oud 12-11-2004, 08:59
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Eindhoven, en dat is hip!
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Oud 14-11-2004, 10:48
shanker
shanker is offline
zwolle... woon er niet, wil ik ook niet aangezien ik het een beetje een doodse stad vind eigenlijk, ondanks alle verhalen. maargoed dat kan ook liggen aan het feit dat ik niet echt in het studentenleven daar zit.
__________________
Bloem!!!!!! Wardt I luv joeeee
Oud 14-11-2004, 19:18
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
heerlen, zit op kamers. Kom uit het oosten.
Het is leuke gezellige studentenstad. Ons kent ons.
dusse... Ik vind het leuk.
Enigste nadeel dat het slecht te bereiken is met de trein ik doe er 4 uur over. Ook een reden waarom ik dus een kamertje ging zoeken
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Oud 14-11-2004, 21:21
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
zwolle. ik zit er niet op kamers, moet elke dag 40 minuten heen en 40 minuten terug met de trein. Ik zou er op zich best op kamers willen, ik vind het er best leuk. Studentencafe Het Vliegende Paard is zeer gezellig.. (heb ik natuurlijk ook een leuke studentenvereniging )
__________________
I like to say what I want to say
Oud 15-11-2004, 17:24
Verwijderd
Oud 15-11-2004, 17:38
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef op 14-11-2004 @ 20:18 :
heerlen, zit op kamers. Kom uit het oosten.
Het is leuke gezellige studentenstad. Ons kent ons.
dusse... Ik vind het leuk.
Enigste nadeel dat het slecht te bereiken is met de trein ik doe er 4 uur over. Ook een reden waarom ik dus een kamertje ging zoeken

Heerlen een leuke studentenstad
Ik vind het maar een saaie stad, waar veel junks enzo in de stad zitten en waar geen sfeer hangt en waar k dus echt niet zou willen studeren..
Maar wat studeer je er dan als k vragen mag, dat je helemaal vanuit het oosten naar heerlen komt
Oud 15-11-2004, 17:39
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Heerlen een studentenstad?
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 15-11-2004, 17:54
Verwijderd
Ik verbaasde me ook al.. Wat zit daar dan voor iets dat je kunt studeren? Vertel...
Oud 15-11-2004, 18:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
In Heerlen zit de opleiding verloskunde, als ik me niet vergis.

Heerlen en Rotterdam.
Oud 15-11-2004, 18:11
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Er is geen universiteit
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 15-11-2004, 18:13
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
El Kim schreef op 15-11-2004 @ 19:11 :
Er is geen universiteit
Misschien zitten er delen van de uni van Maastricht. Dat kan, er zitten ook delen van de universiteit van Leiden in Den Haag, en delen van de universiteiten van Twente en Groningen in Leeuwarden.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 15-11-2004, 18:25
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 15-11-2004 @ 19:13 :
Misschien zitten er delen van de uni van Maastricht. Dat kan, er zitten ook delen van de universiteit van Leiden in Den Haag, en delen van de universiteiten van Twente en Groningen in Leeuwarden.
Pffff... dan studeer je wel erg ver van het centrum

Lang leve de UvA
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 15-11-2004, 19:54
IvdSangen
IvdSangen is offline
Ik denk dat ze studeert aan de Hogeschool Zuyd die voor een deel in Heerlen ligt en voor een deel in Sittard (iirc).

Ik studeer in Eindhoven, maar ik woon in Geldrop, zo'n 20 minuten fietsen van het centrum. Wat moet ik kwijt over Eindhoven? Je kunt er goed uitgaan als je dat wil. Maar zo vaak ben ik niet in de kroeg te vinden.
Oud 15-11-2004, 22:54
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
ik doe ergotherapie, met een lange omweg.
en heerlen heeft de Open Universiteit

ach ja, het is ook niet echt een studentenstad. Maar wel gezellig aangezien je iedereen kent en dan ook iedereen

BTW kwa junks betreft. Ik zie ze niet echt alhoewel. maar ja check A'dam.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Oud 15-11-2004, 23:01
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Ik studeer in nijmegen, redelijke stad met uitgebreide mogelijkheden op cultureel/muzikaal gebied en je kunt er redelijk winkelen en ze hebben veel kroegjes en zomerfeesten. Dus ik vind het er best leuk
__________________
Everyone wants to be found.
Oud 15-11-2004, 23:19
the tourist
the tourist is offline
Amsterdam, leukste stad natuurlijk
In welke studentenstad kom je Beatrix, Maxima & Constantijn nou op een doodgewone donderdagmiddag tegen? (buiten Den Haag)
Oud 16-11-2004, 13:02
Verwijderd
Ik studeer in Maastricht, en vind het geweldig. Er hangt hier altijd een relaxte sfeer, winkels zijn gevarieerd en leuk en het uitgaansleven is geweldig.
Oud 17-11-2004, 11:08
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Miss_3488 schreef op 07-11-2004 @ 11:48 :
Nog iemand uit Utrecht aanwezig?
Yup, me, hoewel ik niet echt een student meer ben Ik heb trouwens gestudeerd in Enschede, stom saai dorp als je het mij vraagt. Als ik dit op voorhand geweten had, was ik in Utrecht of Amsterdam gaan studeren.

Utrecht is volgens mij een echte studentenstad, 't stik er van, op zich wel logisch met zo'n grote uni Erg gezellig, leuke binnenstad, erg veel kroegen en een flink aantal erg hippe tenten. Als je zou moeten kiezen voor een dorp als Nijmegen en bijvoorbeeld Utrecht, zou ik zeker voor Utrecht gaan.
Oud 17-11-2004, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 06-11-2004 @ 16:44 :
Nadeel: dure stad. Praag is even duur als Amsterdam.
Ik dacht dat Tsjechië zo spotgoedkoop was?

Ik studeer in Utrecht en ik vind het een heel leuke stad. Helaas woon ik er nog niet, maar dat komt nog. Ik woon in Hilversum, dat is wel wat studentenleven, niet veel, maar de stad is leuk en gezellig, en gelukkig niet zo groot. Kan ik even wennen.
Oud 17-11-2004, 15:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-11-2004 @ 16:22 :
Ik dacht dat Tsjechië zo spotgoedkoop was?

Ik studeer in Utrecht en ik vind het een heel leuke stad. Helaas woon ik er nog niet, maar dat komt nog. Ik woon in Hilversum, dat is wel wat studentenleven, niet veel, maar de stad is leuk en gezellig, en gelukkig niet zo groot. Kan ik even wennen.
Buiten Praag is het iets goedkoper dan in Nederland. Maar Praag zelf is duurder dan Amsterdam. Als je goedkoop wil doen moet je naar Irkutsk, vrees ik.
Oud 17-11-2004, 15:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-11-2004 @ 12:08 :
Yup, me, hoewel ik niet echt een student meer ben Ik heb trouwens gestudeerd in Enschede, stom saai dorp als je het mij vraagt. Als ik dit op voorhand geweten had, was ik in Utrecht of Amsterdam gaan studeren.

Utrecht is volgens mij een echte studentenstad, 't stik er van, op zich wel logisch met zo'n grote uni Erg gezellig, leuke binnenstad, erg veel kroegen en een flink aantal erg hippe tenten. Als je zou moeten kiezen voor een dorp als Nijmegen en bijvoorbeeld Utrecht, zou ik zeker voor Utrecht gaan.
Dat Enschede een dorp is, oke.
Maar Nijmegen?

Ok, het is geen enorme wereldstad, maar ik vind Nijmegen toch echt wel een (studenten)stad. Is m'n eerste keus, mocht ik volgend jaar in Nederland verder gaan studeren.
Oud 17-11-2004, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 17-11-2004 @ 16:25 :
Buiten Praag is het iets goedkoper dan in Nederland. Maar Praag zelf is duurder dan Amsterdam. Als je goedkoop wil doen moet je naar Irkutsk, vrees ik.
Hihi. Dat lijkt me idd ook niet echt een alternatief.
Oud 17-11-2004, 16:00
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 17-11-2004 @ 16:25 :
Buiten Praag is het iets goedkoper dan in Nederland. Maar Praag zelf is duurder dan Amsterdam. Als je goedkoop wil doen moet je naar Irkutsk, vrees ik.
Dat is onzin. De Mac bijvoorbeeld is in Praag goedkoper. Ook is het compleet afhankelijk van waar je komt, er zijn zat plekken in Amsterdam waar je 4 euro voor een klein glaasje wijn betaalt. Zulke plekken zijn er in elke grote europese stad. Gemiddeld zal Praag goedkoper zijn dan Amsterdam.
Oud 17-11-2004, 16:01
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 17-11-2004 @ 16:26 :
Dat Enschede een dorp is, oke.
Maar Nijmegen?
Nijmegen noch Enschede zijn te vergelijken met steden als Amsterdam of Utrecht.
Oud 17-11-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 17-11-2004 @ 17:01 :
Nijmegen noch Enschede zijn te vergelijken met steden als Amsterdam of Utrecht.
Hehe, arrogante zak hooi Nijmegen en Utrecht zijn juist zeer wel te vergelijken. Allebei ongeveer dezelfde bloeiperiode, allebei een zeer oude, historische kern met veel monumentale herenhuizen en andere mooie panden, allebei een bruisende universiteitsstad waar veel jonge mensen en studenten op straat te zien zijn.

Ik durf zelfs nog verder te gaan. Buiten het centrum in Utrecht is niet zoveel te beleven, dat zijn voornamelijk burgerlijke woonwijken. Kom je buiten het centrum in Nijmegen, dan zie je daar lange lanen met herenhuizen, allemaal net zo mooi en oud als in het centrum.

Het uitgaansleven is in Utrecht wel boeiender dan in Nijmegen, maar om nou te zeggen dat het 'niet te vergelijken' is? Kijk, Enschede is inderdaad een boerengehucht dat vijftig jaar geleden nog niets voorstelde en niet kan bogen op historische relevantie, maar die opmerking over Nijmegen slaat toch echt als een tang op een varken, ook al ben ik zelf niet 'trots' om er te studeren.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.