Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2005, 16:58
K-elli-e
Avatar van K-elli-e
K-elli-e is offline
Ik was tegen, en dit om drie redenen:
- Inderdaad de kinderoogjes
- Het is ongewilde beeldinformatie, je wordt er mee geconfronteerd terwijl je dat soms niet wil
- Bewustwording kan ook door andere manieren

Tegenargumenten ook ontkracht:
- Het is de realiteit, inderdaad maar de realiteit hoeft niet op een harde manier gezien te worden, een artikel met zeer pakkende titel voldoet vaak ook

Welke eigenschappen hadden jullie die een journalist niet en wel moet hebben?
__________________
Bouwen begint aan de top!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2005, 17:15
Poesket
Poesket is offline
We gaan hier toch niet alle vragen en de hele toets doornemen met zn alle he
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 17:16
K-elli-e
Avatar van K-elli-e
K-elli-e is offline
Jahwel
Grapje
Maar wou gewoon even weten
__________________
Bouwen begint aan de top!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 02-04-2005 @ 17:56 :
Ik was er voor, dat alles gezien moet worden. Omdat dat het dichtst bij de werkelijkheid staat, een toevoeging of juist een verduidelijking kan maken op het artikel... bladiebla
ik ook, mits het niet op sensatie belust was....

Had echter een uitgebreide inleiding, waardoor ik de feitelijke conclusie en argumentatie erg moest afraffelen.
Erg jammer
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 02-04-2005 @ 18:15 :
We gaan hier toch niet alle vragen en de hele toets doornemen met zn alle he
ah why not
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 19:45
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-04-2005 @ 19:23 :

Had echter een uitgebreide inleiding, waardoor ik de feitelijke conclusie en argumentatie erg moest afraffelen.
Erg jammer
ja same here.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 20:17
Impulse
de actualiteiten vielen tegen, betoog, mediakennis en motivatie goed
heb er opzich wel een goed gevoel over, maar toen ik in de pauze de actualiteiten besprak met wat mensen bleek dat dat niet zo goed was
ach we'll see!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 22:32
Verwijderd
Nou ! Waar zaten jullie in de zaal!?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 11:14
.Pure
.Pure is offline
Vooraan
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 12:10
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
.Pure schreef op 03-04-2005 @ 12:14 :
Vooraan
dan was je er vroeg,

Ik zat de ena laatste rij in het midden
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
.Pure schreef op 03-04-2005 @ 12:14 :
Vooraan
Ok, ik ook wel. Vroeg zijn was wel relaxt daar . Hoef je niet die hele massa te overzien steeds en daar helemaal naar achteren te lopen.
Kzat acht stoelen naar achteren in het midden ofzo, erg relax om rustig te schrijven .
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 12:36
Mriek!
Mriek! is offline
Hey! Ik ben derdejaars journalistiek -heb de toets ook moeten doen destijds- en ben eigenlijk wel benieuwd wat de stelling was van het betoog dit jaar? Iets met kinderen/beeldvorming of iets dergelijks?

Oja, ik heb nog even rondgevraagd op school en bijna iedereen kreeg voor motivatie gigantisch weinig punten... Ik wil niet heel vervelend doen (ik zie dat jullie daar meestal enthousiast over zijn), maar eh, daar doen ze echt moeilijk over, die docenten. Volgens mij krijg je standaard weinig punten als je of nog geen ervaring hebt, of jong bent....
__________________
Goodafternoon, goodevening and goodnight!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 13:06
Verwijderd
Ja of als je alleen maar zegt: 'ik wil stages in het buitenland doen'.

Het betoog moest gaan over je mening over de trend in de media om steeds minder terughoudend te zijn met het publiceren van schokkende foto's.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 15:45
Impulse
Citaat:
Mriek! schreef op 03-04-2005 @ 13:36 :
Volgens mij krijg je standaard weinig punten als je of nog geen ervaring hebt, of jong bent....
dat zou echt meer dan klote zijn.
Ik heb een klas overgeslagen dus ik vermoed dat ik wel een van de jongste was

Ik zat ehm helemaal links in het midden ofzo
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 17:30
Mriek!
Mriek! is offline
Citaat:
Impulse schreef op 03-04-2005 @ 16:45 :
dat zou echt meer dan klote zijn.
Ik heb een klas overgeslagen dus ik vermoed dat ik wel een van de jongste was
Ach, misschien heb je wel een super goed betoog geschreven en dat telt natuurlijk ook!! Ik was destijds net als jij 16 toen ik de toets deed, had verder niet veel gedaan op journalistiek gebied, dat is daarna pas gekomen. Ja, wat kunnen ze dan ook verwachten van iemand van zestien? Heb de toets wel gehaald, maar had weinig punten voor motivatie. 6 van de 20 ofzo, echt bijzonder laag. Maar toch, de rest van de toets compenseerde het. Heb je het gevoel dat je betoog goed is gegaan?

Wel een boeiende stelling trouwens. Vonden jullie het moeilijk om in zo'n korte tijd iets inhoudelijks op papier te zetten?
__________________
Goodafternoon, goodevening and goodnight!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 19:04
Impulse
nee, het was best makkelijk. Ik heb gauw een duidelijke mening over iets, dus het was niet lastig om dat op papier te krijgen.
Wel vervelend is, is dat je eerst klad schrijft wat aardig wat tijd kost, en je dan de woorden moet tellen, en dan nog net proberen te schrijven in ongeveer 5 minuten.
het had best 10 minuten langer mogen zijn.
Nu zag ik de opdracht, ik zag de klok en ging gelijk schrijven zonder echt goed na te denken ;p

M'goed, over het resultaat ben ik wel tevreden.

Ik begrijp trouwens uit jou post dat je ook met de uitslag ziet hoeveel punten je voorelk onderdeel hebt?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 23:02
Mriek!
Mriek! is offline
Hey Impulse..
Yep, je krijgt per onderdeel precies te zien hoeveel punten je gescoord hebt. Best confronterend , haha. Je ziet op de brief die je krijgt precies welk nr. je bent geworden; zeg maar de ranglijst.

Toch wil ik wel even kwijt dat die toets niet alles zegt over je 'journalistieke vaardigheden'. Ja, de test is handig om mee binnen te komen, dat zeker. Maar in mijn propedeusegroep zat respectievelijk de nummer twee van de test (van de vijfhonderd mensen die meededen..) en de nummer tien ofzo en zij zijn allebei gestopt na een jaar. Gewoon omdat ze geen zin meer hadden.

Dat terwijl andere mensen, die de test niet gehaald hadden en via loting binnenkwamen, nu nog steeds vol enthousiasme de opleiding doen.

Het is gewoon maar een momentopname, en ik hoop echt voor je dat je erbij zit. Laat het wel even weten he! Wanneer krijg je de uitslag?
__________________
Goodafternoon, goodevening and goodnight!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 11:03
K-elli-e
Avatar van K-elli-e
K-elli-e is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-04-2005 @ 23:32 :
Nou ! Waar zaten jullie in de zaal!?
Ik zat achteraan. Maar ik was er om 10.00. Ik zat helaas in de zaal van de minor toets , dus was ik bijna te laat voor de echte.
__________________
Bouwen begint aan de top!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 14:04
leist
leist is offline
oei. zo te lezen is die toets dus wel moeilijk haha
kan ik me alvast gaan voorbereiden op wat me volgend jaar te wachten staat
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Mriek! schreef op 03-04-2005 @ 18:30 :Wel een boeiende stelling trouwens. Vonden jullie het moeilijk om in zo'n korte tijd iets inhoudelijks op papier te zetten? [/B]
Best wel jah, ik had best wel snel voor ogen wat mijn verhaal ongeveer moest worden, maar ik had een nogal lange inleiding, zodat ik plotseling (na het overschrijven en uitbreiden van klad) de conclusie + argumenten (toch het belangrijkste) moest afraffelen. En ik kon ook de woorden niet meer tellen .

Ah well, we zien et wel.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 16:09
Impulse
&uiterlijk 20 mei de uitslag -_-
echt lang no!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 15:45
Verwijderd
OMG 342e plek

19,5 30 A
8 20 M
9,5 30 S
12 20 I




Tja, ik wist wel dat het betoog kut was vanwege het feit dat ik een gigantische inleiding had, en toen geen tijd meer voor de argumenten.... Ook motivatie had ik mn twijfels over.
Actualiteiten redelijk, maar toch nog 10 fout ofzo dan, ook niet echt cool. Zelfde voor inzicht in de media.

Teringzooi

Laatst gewijzigd op 04-05-2005 om 15:54.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 23:27
KJ
KJ is offline
Ik ben als 44ste geeindigd, k had er al een goed gevoel over, en dat werd gelukkig beantwoord.
__________________
Dear penis, I think I like you after all...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 09:59
K-elli-e
Avatar van K-elli-e
K-elli-e is offline
hallo,

Ik ben zo blij, ik had echt niet verwacht dat het me nog ging lukken. Alles ging fout op de dag van de toets zelf. En nu kreeg ik post dat ik rangnummer 135 heb. Dus ik wordt vrijwel zeker geplaats =D

Uitslag:
Actualiteiten: 11.3
Motivatie: 12.0
Schrijfvaardigheid: 26.0
Inzicht in de media: 10.7

Nouja..even afwachten dus tot half juli en dan zien we wel. Maar ik denk wel dat ik door ben
__________________
Bouwen begint aan de top!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 21:16
.Pure
.Pure is offline
niet door
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 21:35
KJ
KJ is offline
Citaat:
.Pure schreef op 09-05-2005 @ 22:16 :
niet door
tja dat zijn de meeste, maar misschien word je ingeloot??

ik had voor schrijfvaardigheid de volle 30 punten, vond ik wel aardig bizar
__________________
Dear penis, I think I like you after all...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 08:40
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
.Pure schreef op 09-05-2005 @ 22:16 :
niet door
Ik ook niet
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 10:22
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
ik heb nr 141, goede kans dus ^^

Actualiteiten: 12,8
Motivatie: 8,0 (pfff)
Schrijvaardigheid: 26,0 ^^
Inzicht in de media: 12,7
Totaalscore: 59,42
__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 11:24
K-elli-e
Avatar van K-elli-e
K-elli-e is offline
__________________
Bouwen begint aan de top!

Laatst gewijzigd op 10-05-2005 om 15:03.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 14:45
.Pure
.Pure is offline
waar zie je jaloezie?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 14:46
K-elli-e
Avatar van K-elli-e
K-elli-e is offline
Eerised had een berichtje geplaatst, maar ik zie dat ze hem al verwijderd heeft
__________________
Bouwen begint aan de top!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 15:03
.Pure
.Pure is offline
Oh, oke.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 15:08
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Kellie-Mensje schreef op 10-05-2005 @ 15:46 :
Eerised had een berichtje geplaatst, maar ik zie dat ze hem al verwijderd heeft
ik had dus niets geplaats... IK heb het berichtje wel gezien maar dat moet iemand anders onder mijn naam zijn geweest ( graag melden *** hacker). Maar ik heb ''mijn'' reactie verwijderd want het komt niet overeen met mijn gedachten en punten.
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 15:09
K-elli-e
Avatar van K-elli-e
K-elli-e is offline
Okeej dan is het goed
__________________
Bouwen begint aan de top!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 18:47
Impulse
250e, verloren zaak dus.
Nu ga ik maar vwo doen, ben toch nog jong zat.
om wat ervaring op te doen ga ik bij de radio werken
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 12:25
JasperKoekie
JasperKoekie is offline
Ik ga naar Zwolle, bterzz wel eerst slagen wordt iets lastiger
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 12:34
fractuur
fractuur is offline
Is ht voor jullie geen optie om het wo te halen op een of andere manier? Met een degelijke wo studie kan je net zo goed de journalistiek in, en je hebt nog een betere achtergrond ook. Ik bedoel, je kan wel schrijftechnieken leren, en de wereld van de media leren kennen. Maar ervaring kan je ook op doen in allerhande blaadjes of de radio. Kennis zal je ook moeten vergaren.. Of zie ik dat verkeerd? Zelf wil ik de journalistiek in na een opleiding Geschiedenis evt gecombineerd met bestuurs- en staatsrecht.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 10:37
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
fractuur schreef op 30-05-2005 @ 13:34 :
Zelf wil ik de journalistiek in na een opleiding Geschiedenis
Ik ook . Tenminste 'vroeger' wilde ik echt journalistiek gaan studeren, tot ik een open dag van de opleiding bezocht. Toen kwam ik er achter dat ik bij mn toekomstige studie liever meer wil leren dan alleen vaardigheden. Dus besloot ik dat ik geschiedenis ga studeren en dan daarna een master journalistiek, maar nu ik een paar open dagen van geschiedenis heb bezocht heb ik zo veel nieuwe interessante dingen bij die studie ontdekt, dat ik twijfel of ik nog wel echt een journalistieke master wil doen. Maar ik zie het wel, heb nog een paar jaar om daar over te denken. Eerst maar eens slagen voor mn examen
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 20:22
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Breg schreef op 31-05-2005 @ 11:37 :
Ik ook . Tenminste 'vroeger' wilde ik echt journalistiek gaan studeren, tot ik een open dag van de opleiding bezocht. Toen kwam ik er achter dat ik bij mn toekomstige studie liever meer wil leren dan alleen vaardigheden. Dus besloot ik dat ik geschiedenis ga studeren en dan daarna een master journalistiek, maar nu ik een paar open dagen van geschiedenis heb bezocht heb ik zo veel nieuwe interessante dingen bij die studie ontdekt, dat ik twijfel of ik nog wel echt een journalistieke master wil doen. Maar ik zie het wel, heb nog een paar jaar om daar over te denken. Eerst maar eens slagen voor mn examen
Same here. Nog maar eentje! ^^

Ik ben ook een tijd van plan geweest in te loten voor het hbo hier in Utrecht (dat is nu Geneeskunde geworden, die lootstudie ) maar ik vind Geschiedenis echt even leuk, en omdat mijn cijfers niet zodanig zijn dat ik in 1x doorkan, richt ik me eigenlijk op geschiedenis. Het liefst zou ik er staat- en bestuurskunde naast doen, en als master iets met politiek. Lijkt me een prima basis (beter dan vaardigheden idd), vooral omdat ik daarnaast toch wel schrijf. Waar ga je geschiedenis doen trouwens?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 15:45
Mindfields
Mindfields is offline
toelating voor journalistiek? ja?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 16:27
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
fractuur schreef op 31-05-2005 @ 21:22 :
Same here. Nog maar eentje! ^^

Ik ben ook een tijd van plan geweest in te loten voor het hbo hier in Utrecht (dat is nu Geneeskunde geworden, die lootstudie ) maar ik vind Geschiedenis echt even leuk, en omdat mijn cijfers niet zodanig zijn dat ik in 1x doorkan, richt ik me eigenlijk op geschiedenis. Het liefst zou ik er staat- en bestuurskunde naast doen, en als master iets met politiek. Lijkt me een prima basis (beter dan vaardigheden idd), vooral omdat ik daarnaast toch wel schrijf. Waar ga je geschiedenis doen trouwens?
ik ga eerst een jaar reizen, maar daarna (september 2006 dus) in Leiden. Ben echt geschiedenisopleidingen in half Nederland langsgelopen (Erasmus universiteit, Leiden, UvA, Utrecht, zelfs Groningen). Uiteindelijk toch voor Leiden gekozen omdat ik de docenten erg boeiend vond vertellen, een kennis van mij studeert daar en heeft het erg naar d'r zin, het is redelijk dicht bij Rotterdam (waar ik woon) en het is niet zo moeilijk er een kamer te krijgen als in Amsterdam. Wat ik uiteindelijk als bijvak ga doen weet ik nog niet want ik vind zo veel dingen interessant (journalistiek, Europese Unie, Spaans/Latijns-Amerika, Amerikanistiek), dus dat komt nog wel. Waar wil jij gaan studeren dan?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 19:37
Verwijderd
Wanneer hoor je eigenlijk of je ingeloot bent...?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 12:13
reminiscent
reminiscent is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 15-06-2005 @ 20:37 :
Wanneer hoor je eigenlijk of je ingeloot bent...?
Eerst je cijferlijst en dan word je door de IB- groep dus meegeloot. Ik dacht aan medio juli? Via de IB - groep site kan je het dan nagaan a.d.h.v. je nummer, meen ik?

VRAAG: Wanneer heb je gemiddeld een 8 of hoger (al je cijfers - dus ook van de vakken die je voor het examen hebt afgesloten meetellen?)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 18:23
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
reminiscent schreef op 18-06-2005 @ 13:13 :
Eerst je cijferlijst en dan word je door de IB- groep dus meegeloot. Ik dacht aan medio juli? Via de IB - groep site kan je het dan nagaan a.d.h.v. je nummer, meen ik?

VRAAG: Wanneer heb je gemiddeld een 8 of hoger (al je cijfers - dus ook van de vakken die je voor het examen hebt afgesloten meetellen?)
- De uitslag van de loting geneeskunde is rond 15 juli, dat zal met Journalisitek ook wel zo zijn; het gaat allebei via de IB-groep.
- Alle vakken, afgesloten in de bovenbouw, en het hoogte cijfer van je vrije deel, delen door het aantal vakken.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 11:57
.Pure
.Pure is offline
toegelaten
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 12:19
.Pure
.Pure is offline
alleen nu twijfel ik tussen media&cultuur UVA of journalisitiek HVU
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 20:50
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Citaat:
Viod schreef op 02-02-2005 @ 14:21 :
Ik doe nu Journalistiek in Utrecht en ik kan je alvast waarschuwen dat de organisatie over het algemeen hopeloos is. Ik moet nu nog een cijfer terug krijgen van een toets van half december.
Daarom deed ik journalistiek in Utrecht, de organisatie van de school is ronduit knudde en door elke keer bezuinigingen gedemotiveerde leraren wat in mijn geval ook niet echt in mijn voordeel werkte om nog wat te doen op school, dus ben ik er aan het eind van het jaar toen maar mee gekapt.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Rellen in Saairo #1863
Verwijderd
500 20-08-2013 15:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Journalistiek op z'n slechtst
Gatara
9 16-05-2009 12:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Midden-Oosten topic
T_ID
500 22-06-2007 09:26
Studeren C&m
loves_dogs
119 30-03-2007 07:39
Lifestyle Milieu
merels
47 29-11-2005 22:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Mujahideen
500 07-09-2005 13:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.