Oud 01-04-2007, 18:30
Clay
Clay is offline
Ik had bij 2 C, 3 B (A is zeker fout)20 B, 22 C en 25 B. Zes heb ik fout ik had A. Wist wel van het witte boekje maar niet dat het ook witte spelling was. De rest had ik hetzelfde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2007, 18:44
olifantje_18
olifantje_18 is offline
De vragen die jij anders hebt dan ik zijn precies degenen die ik niet zeker weet...

Ik denk dat 2 wel A is aangezien het om een mening gaat ('en weer laat de kiezer blijken niet tevreden te zijn met de politieke status-quo') al zat ik ook te twijfelen tussen A en C...

20 B lijkt me onwaarschijnlijk: er staat verder gaan man op de foto en er wordt denk ik wel aangenomen dat de gemiddelde Nederlander weet wie Paul de Leeuw is. Maar het is inderdaad wel een typisch fotobijschrift

20 C lijkt me inderdaad het juiste antwoord...

25 weet ik écht niet. Ik heb toen ik die vraag moest maken even een krant voorgesteld en ik bedacht me dat ik nog nooit een artikel heb gezien waarbij de tekst zomaar ophoudt en weer verder gaat aan de andere kant naast een foto (je weet dan als lezer niet waar je heen moet tenzij het een paginavullend artikel is natuurlijk). Meestal loopt de tekst door onder de foto. Plaatje 4 is sowieso fout en 1 is goed. Voor vrijdag weten we de antwoorden ! Can't wait!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 18:56
Clay
Clay is offline
Ja ik denk dat ik die laatste vraag niet goed heb gelezen. Ik ging er van uit dat het twee afzonderlijke artikelen waren
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 18:57
marleen22
marleen22 is offline
ik heb gister ook de toets gemaakt, bij actualiteiten heb ik 10 fout. Inzicht in de media heb ik:
2. A
3. B (weet ik zeker)
15. C
20. B ('zichtbaar' plezier is dus zichtbaar, dan is het geen interpretatie meer van de journalist - zo dacht ik teminste)
22. C
25 C.

voor de rest hetzelfde als jouw lijstje.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 19:04
olifantje_18
olifantje_18 is offline
Vraag 3 is inderdaad B (ik had A, ik wist niet dat de Pers niet van PCM is... Wat een instinker!)

Zoals ik het nu zie denk ik dat ik 5 fouten heb. Daar kan ik mee leven Ik vraag me af hoe de puntentelling gaat? Zou alles 25% meetellen?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 19:20
marleen22
marleen22 is offline
Hmm ik las ergens anders dat het vorig jaar zo verdeeld was:

Actualiteiten 30 punten
Betoog 30 punten
Kennis vd Media 20 punten
motivatie 20 punten

en toen waren er bij actualiteiten ook 40 vragen, bij media ook 25. Dus ik denk dat het dit jaar wel weer zo verdeeld zal zijn?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 20:28
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
ik had bij vraag 1 van de actualiteiten toets D, ze haalde toch meer voorkeursstemmen? die van die wielrenner was ik niet voor floyd landis gegaan omdat hij gediskwalificeerd was, wist alleen niet dat marcello lippi (die had ik gekozen) geen wielrenner was
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 20:42
Clay
Clay is offline
D is inderdaad goed bij 1. Landis is niet gediskwalificeerd, er loopt alleen een onderzoek naar hem... Maar wel vreemd aangezien ze ons voorhouden dat de toets gaat over nieuws vanaf januari 2007. Die vraag 23 vond ik nogal tricky. Ik dacht dat na dag één van de algemene beschouwingen vooral werd gesproken over het Irak-onderzoek, aangezien de PvdA hier zomaar van af stapte enz. De dubbele nationaliteits kwestie kwam volgens mij later...

Laatst gewijzigd op 01-04-2007 om 20:47.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 20:43
olifantje_18
olifantje_18 is offline
Vraag 1 van de actualiteitentoets is ook antwoord D (Verdonk kreeg meer voorkeursstemmen dan Rutte)
En vraag 7 moet wel B zijn aangezien Landis de enige profwielrenner is die er tussenstaat... (al is dat geen nieuws uit 2007 dus zou die vraag er helemaal niet tussen mogen staan! )

@Marleen: dan zou een goed antwoord dus 0.75 resp. 0.8 punten waard zijn (van de 100). Even uitrekenen hoor
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 20:45
olifantje_18
olifantje_18 is offline
@Clay: ik denk dat je gelijk hebt over vraag 23 al kan ik het nergens vinden. Ik heb B (dubbele paspoort) maar ben bang dat dat fout is...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 20:57
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
ow ok, omdat er bij de antwoorden op de vorige pagina 1=b stond... waar/wanneer komen de antwoorden op de hu site? ik kon daar nog niks vinden, maar ze hadden het er wel over bij de toets.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 21:05
marleen22
marleen22 is offline
volgens mij zeiden ze aan het einde van deze week
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 21:11
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
ok, ben benieuwd, volgens die lijst op de vorige pagina heb ik 20 fout die van paul de leeuw heb ik ook fout zie ik nu. had B, maar denk nu eerder dat het C is.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 21:13
Clay
Clay is offline
Vraag 22 vond ik overgins ook een lastige en gemene vraag. Weet iemand daar het zekere antwoord van? Ik kan het juiste antwoord niet expliciet vinden...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 21:15
Isany
Isany is offline
Ik heb bij Inzicht in de media bij vraag 1 D ---> Binnenlandpagina?
Of moet het daadwerkelijk Kunstpagina zijn?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 21:17
Clay
Clay is offline
Moet denk ik echt kunst zijn omdat op de binnenlandpagina nieuws staat. Recensies kunnen daarnaast ook over buitenlandse producten gaan...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 22:23
olifantje_18
olifantje_18 is offline
Antwoord op vraag 22 over het ongeluk in Heerde is B, dit heb ik opgezocht en vond het antwoord in een artikel van de Telegraaf. Al vind ik het, zoals ik eerder al zei, flauw dat die vraag er in zat angezien het erg lang onduidelijk was hoe het ongeluk ontstaan is en het nieuws vooral gedomineerd werd door verhalen over achtervolging en ruzie.

De uitslag komt inderdaad voor het einde van deze week.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 18:22
Clay
Clay is offline
Snap trouwens niet waarom dat zo lang moet duren de antwoorden zijn toch vooraf al bekend? Het is zo dat mocht je de test niet halen je meedoet aan die gewogen loting. Speelt je positie na de selectietoets hierin nog een rol of gaat het puur op basis van je behaalde examen cijfes?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 20:41
marleen22
marleen22 is offline
Die loting gaat volgens mij echt alleen om je examencijfers. Aan de loting doen nl ook mensen mee die de selectietoets niet hebben gemaakt dus dan zou het niet kloppen als dat invloed zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 21:22
Clay
Clay is offline
Citaat:
olifantje_18 schreef op 01-04-2007 @ 20:43 :
Vraag 1 van de actualiteitentoets is ook antwoord D (Verdonk kreeg meer voorkeursstemmen dan Rutte)
En vraag 7 moet wel B zijn aangezien Landis de enige profwielrenner is die er tussenstaat... (al is dat geen nieuws uit 2007 dus zou die vraag er helemaal niet tussen mogen staan! )

@Marleen: dan zou een goed antwoord dus 0.75 resp. 0.8 punten waard zijn (van de 100). Even uitrekenen hoor
'

Als deze berekening zou kloppen kom ik uit op maximaal 25,5 pnt voor de actualiteiten en 15,2 pnt voor de inzicht in de media. Maakt 40,7. Zou je er met 60 punten zijn? In dat geval heb ik voor de onderdelen moivatie en betoog samen 19.3 pnt nodig dus 9,65 pnt per onderdeel. In het gunstigste geval. Maarja laat ik me niet rijk rekenen met een onbevestigde reken methode

Met hoeveel punten denken jullie dat je 'veilig' bent?

Laatst gewijzigd op 02-04-2007 om 22:02.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 07:49
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
ik zou het niet weten..... ik zit op rond de 60 dus hoop dat dat genoeg is....
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 17:05
Verwijderd
Citaat:
marleen22 schreef op 02-04-2007 @ 20:41 :
Die loting gaat volgens mij echt alleen om je examencijfers. Aan de loting doen nl ook mensen mee die de selectietoets niet hebben gemaakt dus dan zou het niet kloppen als dat invloed zou hebben.
Volgens mij hebben je examencijfers helemaal geen invloed op die loting.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 21:23
marleen22
marleen22 is offline
Ik bedoelde dat door je gemiddelde cijfer bepaalt wordt in welke lotingsklasse je komt..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 10:17
olifantje_18
olifantje_18 is offline
Heeft iemand de antwoorden al kunnen vinden?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 12:17
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
nope hopelijk morgen, of vandaag of misschien pas volgende week omdat het paasweekend is
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 18:44
Isany
Isany is offline
het was toch... www.hu.nl ---> Scholieren ---> Journalistiek hé of ?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 15:33
Verwijderd
Citaat:
marleen22 schreef op 03-04-2007 @ 21:23 :
Ik bedoelde dat door je gemiddelde cijfer bepaalt wordt in welke lotingsklasse je komt..
Volgens mij zijn er dus in het geheel geen lotingsklasses.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 18:18
itakepictures
itakepictures is offline
Er zijn wel lotingsklasses, volgens mij zijn er 5 groepen. De A-groep is iedereen die een 8 of hoger heeft gemiddeld, en die worden automatisch toegelaten, de B groep tussen de 7,5 en 8, de Cgroep tussen de 7 en 7,5, de D groep tussen de 6,5 en 7 en de E groep lager dan 6,5 gemiddeld.


Ik wacht ook op de antwoorden, ben erg benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 23:47
Clay
Clay is offline
Citaat:
itakepictures schreef op 06-04-2007 @ 18:18 :
Er zijn wel lotingsklasses, volgens mij zijn er 5 groepen. De A-groep is iedereen die een 8 of hoger heeft gemiddeld, en die worden automatisch toegelaten, de B groep tussen de 7,5 en 8, de Cgroep tussen de 7 en 7,5, de D groep tussen de 6,5 en 7 en de E groep lager dan 6,5 gemiddeld.


Ik wacht ook op de antwoorden, ben erg benieuwd!
Klopt als een bus!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 12:45
Clay
Clay is offline
Betekend eind van de week in het Utrecht's iets anders dan in de rest van Nederland??
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 12:25
Isany
Isany is offline
bij het onderdeel schrijfvaardigheid.. wie heeft daar een titel bij?

Ikheb daar gewoon bovenaan geschreven:

De media moet meer goed nieuws brengen (de stelling dus)

toen een inleiding
2 tegenargumenten (ik was er tegen dus)
1 voorargument,,, dat voorargument weer ontkracht
conclusie
me naam heb ik volgens mij ook nog gedaan.
en het aantal woorden,
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:30
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
ik had geen titel.

ik had:
Inleiding
2 tegenargumenten
conclusie

en toen was de tijd al op. was nog maar net op tijd klaar met het net.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:32
Isany
Isany is offline
je moet toch late zien of je ervoor bent of ertege en je moet dan ook n voor of tegenargument daartegen en dat dan weer ontkrachten haha jah wazige boel, maar zo heb ik het geleerd op school. ja die tijd kon echt niet. die vloog zo voorbij. die conclusie schrijve met trillende handen, ik kon niet meer, hopelijk kunnen ze het leze daar

waar blijve die antwoorde verdomme
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:37
olifantje_18
olifantje_18 is offline
Ik heb even met de HU gebeld over de uitslag die op de site gezet zou worden. Na heel vaak doorverbinden werd de verbinding verbroken... Dus nog maar eens gebeld, wordt er gewoon niet opgenomen! Een aardige mevrouw vertelde me doodleuk dat het nummer niet opgenomen werd en verzocht me vriendelijk het later nog eens te proberen en dat ook nog eens in meerdere talen. Zo geschiede:

De receptionist verbond me weer eens door maar er werd (weer niet) opgenomen. Ik ben dus nog steeds niks wijzer

Ik hoop niet dat dit een voorbode is van de chaos die we op de HU kunnen verwachten

Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:45
olifantje_18
olifantje_18 is offline
Ik heb schrijfvaardigheid echt zwaar verkloot terwijl ik normaal best snel en goed kan schrijven. Ik vond de tijd écht te kort... En dat mens dat bij ons uitdeelde (wij ergerde ons rot aan haar!!!) schoot voor geen meter op waardoor we steeds later dan de rest de opdrachten hadden. De eerste 5 minuten hadden we ook geen kladpapier...
Ik vond de stelling lastig. Ik wist gewoon niet of ik voor of tegen was... Ik vond het gewoon zo'n bullshit! Wat is nou 'goed nieuws'??? Ik bedoel, voor iedereen is dat toch anders? Na een kwartier was ik er pas uit wát ik er van vond en had ik argumenten bedacht. Ik ben gewend om eerst in het klad te schrijven maar na het middenstuk moest ik als een gek de boel gaan overschrijven. Mijn stelling en conclusie zijn echt té zwak
Ik baalde er echt van dat we niet normaal de tijd kregen om er iets moois van te maken! Terwijl ik bij die andere onderdelen kei veel tijd over had...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:48
Isany
Isany is offline
ohwjah een vraag: ik heb gewoon:

De media moet meer goed nieuws brengen. (dat van de opdracht)

majah ik ben ertegen dus ja dan moest ik toch andere stelling, heb ik dat dus ook al verkloot he?

of moest je uit t betoog kunne afleiden ( jou argumenten ) of je ertegen was of ervoor.

want mijn titel / stelling heb ik klakkeloos van de opdracht overgeschreven. dat kost veel punte he
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 19:50
itakepictures
itakepictures is offline
Citaat:
olifantje_18 schreef op 10-04-2007 @ 16:45 :
Ik heb schrijfvaardigheid echt zwaar verkloot terwijl ik normaal best snel en goed kan schrijven. Ik vond de tijd écht te kort... En dat mens dat bij ons uitdeelde (wij ergerde ons rot aan haar!!!) schoot voor geen meter op waardoor we steeds later dan de rest de opdrachten hadden. De eerste 5 minuten hadden we ook geen kladpapier...
Ik vond de stelling lastig. Ik wist gewoon niet of ik voor of tegen was... Ik vond het gewoon zo'n bullshit! Wat is nou 'goed nieuws'??? Ik bedoel, voor iedereen is dat toch anders? Na een kwartier was ik er pas uit wát ik er van vond en had ik argumenten bedacht. Ik ben gewend om eerst in het klad te schrijven maar na het middenstuk moest ik als een gek de boel gaan overschrijven. Mijn stelling en conclusie zijn echt té zwak
Ik baalde er echt van dat we niet normaal de tijd kregen om er iets moois van te maken! Terwijl ik bij die andere onderdelen kei veel tijd over had...
Vorig jaar had je maar 30 minuten voor het schrijven Maar bij mij ging het ook zwaar klote, ben echt benieuwd of ik ben toegelaten, vorig jaar was dat wel zo maar m'n gevoel is nu veel minder.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 11:23
Verwijderd
Citaat:
olifantje_18 schreef op 10-04-2007 @ 16:37 :
Ik heb even met de HU gebeld over de uitslag die op de site gezet zou worden. Na heel vaak doorverbinden werd de verbinding verbroken... Dus nog maar eens gebeld, wordt er gewoon niet opgenomen! Een aardige mevrouw vertelde me doodleuk dat het nummer niet opgenomen werd en verzocht me vriendelijk het later nog eens te proberen en dat ook nog eens in meerdere talen. Zo geschiede:

De receptionist verbond me weer eens door maar er werd (weer niet) opgenomen. Ik ben dus nog steeds niks wijzer

Ik hoop niet dat dit een voorbode is van de chaos die we op de HU kunnen verwachten
*lacht stiekem*
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 16:21
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
http://www.hu.nl/NR/exeres/89068ABF-...MODE=Published

de antwoorden zijn er inmiddels, dacht laat ik het hier nog ff posten voor degene die het nog niet hadden gezien

Edit: @ olifantje, vraag 22 over dat heerde ongeval is toch C damn

Laatst gewijzigd op 12-04-2007 om 16:32.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 17:09
Isany
Isany is offline
shit had ik die toch eerst goed, ik had eerst C maakte ik er toen A van. echt dom van me, twijfel is nooit goed zeggen ze hé.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 17:28
Isany
Isany is offline
Tot nu toe heb ik:

Actualiteiten: 18,75
Inzicht in de Media: 12,80 --> kwas ervan overtuigd dat ik dit goed gemaakt had.

Nu maar hopen dat mijn betoog / motivatie voldoende waren, zal wel niet zo zijn !

Andere mensen die misschien al een 'tussenscore' kunnen zegge?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 18:24
Clay
Clay is offline
Als onze berekening klopt heb ik voor actualiteiten 24,75(7 fout) en voor inzicht in de media 14,4(7 fout). Ik dacht echt dat afbeelding vijf bij vraag 23, Vietnam was. Ook 21 vind ik een beetje raar. En ik was ook een beetje veraast door vraag 11 bij de actualiteiten. Dacht echt dat die was gestolen...

Laatst gewijzigd op 12-04-2007 om 18:38.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 18:48
Isany
Isany is offline
jah inderdaad, bij die foto wist ik ook zeker weten Vietnam en met dat stelen ook!

noujah jij bent dan eigenlijk al door, je hebt al 41 punte. dat haal je wel
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 18:49
Isany
Isany is offline
sorry rond de 39, ben een beetje gek t worden hier
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:36
Elizea
Elizea is offline
Aaaaaarrrgg... Ik heb echt fouten gemaakt... zo dom.
Ik weet trouwens niet hoe jullie het berekenen. (slecht in wiskunde )
Mijn score: Actualiteiten: 14 fout
Inzicht: 9 fout.
Dramatisch.

overrigens ben ik er ook van overtuigd dat de denker van Rodin in eerste instantie in het nieuws was door dat deze gestolen was. En die foto kwam trouwens ook zeker weten uit vietnam.

Wat mij trouwens ook nogsteeds verbaast is dat er in de brief die je van tevoren kreeg stond dat er enkel naar nieuws vanaf januari 2007 gevraagd zou worden. Ik had die andere dingen kunnen weten, als ik had geweten dat dit er ook bij gevraagd zou worden.
__________________
Carpe Diem
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:52
pollewop
Avatar van pollewop
pollewop is offline
Mhm ik kan het niet openen op deze computer en om nou helemaal Adobe te gaan downloaden..
Ik kijk er maar niet naar, ik word toch alleen maar gestoord.
__________________
Napaku. 'Cause it isn't the rush of remembering, it's just mush
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 21:36
Isany
Isany is offline
Elizea: dan heb je ongeveer tzelfde als mij de scores
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 21:40
Clay
Clay is offline
Maarja als we zeker denken te weten dat het Vietnam moet zijn kunnen we dan niets doen?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 22:12
itakepictures
itakepictures is offline
Ik weet 200% zeker dat die foto uit Vietnam komt, ik ga daar morgen over bellen. het is ook op internet te vinden, dat meisje heet Kim Phuc en de foto is gemaakt in Trang Bang tijdens de Vietnam oorlog.

Ohja, ik heb 5 fouten bij Actualiteiten en 6 fouten bij Inzicht in de Media
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 23:45
olifantje_18
olifantje_18 is offline
Ik heb 5 fout in de actualiteiten en 8 in de inzicht in de media. Ik weet ook zeker dat die foto in Vietnam gemaakt is! En het beeld werd eerst gestolen en is later terug gevonden... Dan is diefstal toch het belangrijkste????

Wie gaat er ff zeuren bij de HU?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren journalistiek utrecht
Tietie
3 05-05-2010 18:26
Studeren Aanmelden Selectietoets Journalistiek Hu
Bubblerune
0 09-02-2010 13:49
Eindexamens 2005 Wat ga je volgend jaar doen?
Poesket
137 28-06-2005 13:46
Algemene schoolzaken Journalistiek Utrecht toelating
Sam20v
6 03-03-2004 19:05
De Kantine Het ongeluk afwachten...
Secreet
31 14-06-2003 11:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.