Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2006, 21:37
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Morgen nog een exam en dan GALA! Yay!
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Advertentie
Oud 13-12-2006, 21:59
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Jeej, ik ben al klaar vanaf vandaag, en morgen lekker gala! Heb dr echt super zin in. Hihi, we gaan die roggen en haaitjes in het Arsenaal eens laten zien hoe je moet feesten
Oud 14-12-2006, 08:46
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik zal mijn mededeling nog maar een keer herhalen. Sommige dingen die hier besproken worden, horen niet in dit topic. Het gaat over studiekeuze, niet over alle feesten die gegeven worden en concurrentie tussen studenten.
__________________
Oud 14-12-2006, 15:59
Laura89
Laura89 is offline
Yay, ik ben vandaag eindelijk terug gemaild Ik was dus te laat en had twee mailtjes gestuurd, geen antwoord op gehad, gebeld, ook geen duidelijk antwoord gehad (behalve dat ik moest mailen) en dus weer gemaild. Dat laatste mailtje was een week geleden en hoorde weer niks. Ik stond dus op 't punt om weer te bellen want ik wilde weten of ik nog met deze ronde mee kon doen enzo, maar nu heb ik antwoord en mag meedoen met deze ronde
Oud 14-12-2006, 19:13
MissFoxy
MissFoxy is offline
You Go Girl.. gefeliciteerd!
__________________
* boy.. you're in love with a girl who's in love with the world *
Oud 15-12-2006, 14:52
Verwijderd
Net bericht gekregen van Roosevelt Academy dat ik ben uitgenodigd voor een gesprek
Oud 15-12-2006, 14:59
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Feli!
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 15-12-2006, 15:10
ickeicke
ickeicke is offline
inderdaad .


(Feestje was leuk gister , sorry dat ik de brunch heb gemist kiss_the_sky )
Oud 15-12-2006, 21:11
Laura89
Laura89 is offline
Citaat:
Martha my dear schreef op 15-12-2006 @ 15:52 :
Net bericht gekregen van Roosevelt Academy dat ik ben uitgenodigd voor een gesprek
Zo da's snel! De deadline van RA was toch 5 december? Gefeliciteerd
Oud 16-12-2006, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Laura89 schreef op 15-12-2006 @ 22:11 :
Zo da's snel! De deadline van RA was toch 5 december? Gefeliciteerd
Ja, stond er ook van te kijken, had het ook nog helemaal niet verwacht.
En dank je wel
Oud 16-12-2006, 19:21
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Laura89 schreef op 15-12-2006 @ 22:11 :
Zo da's snel! De deadline van RA was toch 5 december? Gefeliciteerd
Ja, RA is best wel snel met dat soort dingen. Ook wel fijn, hoef je niet zo lang in de stress te zitten
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 18-12-2006, 11:34
lysias
lysias is offline
Hmmm...bij RA gaat het inderdaad vele malen sneller. Ik heb vandaag pas een bevestiging gekregen dat ze mijn spullen binnen hadden bij UCU (overigens pas nadat ik een mailtje gestuurd had of het nu inderdaad goed aangekomen was).
Oud 22-12-2006, 20:58
Laura89
Laura89 is offline
Ik mag op interview komen bij UCU Heb mailtje gehad.
Oud 23-12-2006, 17:29
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Laura89 schreef op 22-12-2006 @ 21:58 :
Ik mag op interview komen bij UCU Heb mailtje gehad.
Ik ook
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 23-12-2006, 20:24
lysias
lysias is offline
Gefeliciteerd.

Stuurden ze vorig jaar alle mailtjes gelijktijdig uit? Ik vrees dat ik er geen heb ontvangen (ik kreeg pas de bevestiging van mijn aanmelding een paar dagen geleden...).
Oud 24-12-2006, 17:00
Verwijderd
nee hoor.. vrees nog maar niet...
Oud 06-01-2007, 14:09
Verwijderd
Het is al een tijdje rustig op dit topic, maar ik hoop toch dat één van jullie nog antwoord kan geven op een vraag van mij..
Een studiekeuzeadviesbureau (van de UU zelf..) heeft me aangeraden UC(U) te gaan doen, omdat mijn profiel em deed denken aan iemand voor het UC.. Breed academisch ingesteld met ambitie, etc.. Dus ik ben me erin gaan verdiepen en ben er erg in geïnteresseerd, máár.. Ik heb totaal geen buitenlandse ervaringen en ik heb geen extreem goede cijfers (volgensmij is een 7,8 het hoogste..). Wel heb ik N&G+N&T en sta allemaal voldoendes.. maar dat is ook niet echt bijzonder.

Mijn vraag: Heeft het überhaupt wel zin om ervoor te "solliciteren"? Of zijn de cijfers / buitenlandse ervaringen echt heel belangrijk?

Oja.. en als ik word aangenomen wil ik de science-richting gaan doen.. Het is zeker niet zo dat ze heel graag veel science-mensen willen vanwege een tekort hieraan?

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 06-01-2007 om 14:14.
Oud 06-01-2007, 14:12
Verwijderd
Oja.. en we hebben pas één cijfer gekregen voor het vak Engels, welke bij mij een zesje is.. En voor half maart krijgen we er maar één cijfer bij.. Dus ik kan het nooit heel erg meer ophalen.. Maar m'n engels is (denk ik) wel goed genoeg ervoor..

En nog een laatste vraag.. je moet zo'n brief in laten vullen door je decaan of mentor, maar wat als je je mentor nooit spreekt en nooit wat voor je doet.. en je in twee jaar tijd pas één decaan-gesprekje hebt gehad? En ze je dus totaal niet kennen..

Suuuperthanks.
Oud 06-01-2007, 18:03
Laura89
Laura89 is offline
Je kan die brief ook laten invullen door een andere leraar die je wel goed kent (misschien je Engelse leraar, die kan dan ook gelijk zeggen dat je goed bent in Engels).

Verder hoop ik zelf ook dat er een tekort is aan science mensen en ze daarom graag science mensen aannemen, maar ik weet niet of dit echt waar is

Verder zou ik me als ik jou was gewoon aanmelden. De mensen die er zitten zijn echt niet allemaal superintelligent en internationaal georiënteerd enzo. Gewoon proberen een goed verhaal van je motivatiebrief te maken enzo
Oud 06-01-2007, 19:18
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Zit je in de 6e? Want je komt uit 1989 maar in je profiel staat dat je in de 5e zit.
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 07-01-2007, 12:47
Verwijderd
Nee ik zit wel in de 6e! Even veranderen in mijn profiel dan

Nouja dan ga ik het in ieder geval proberen voor de tweede selectierondes!
Oud 07-01-2007, 12:50
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Joyce, hou je een blog of iets dergelijks bij over je Berkeley experience? Ik wil ook naar Berkely in mijn derde jaar, zou wel willen lezen over alles wat je meemaakt!
Oud 07-01-2007, 17:33
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 07-01-2007 @ 13:47 :
Nee ik zit wel in de 6e! Even veranderen in mijn profiel dan

Nouja dan ga ik het in ieder geval proberen voor de tweede selectierondes!
Ik zou het zeker gewoon proberen Ik ben nog niet aangenomen maar iig wel uitgenodigd voor een gesprek en ik had ook niet zo extreem hoge cijfers. En het gaat qua engelse cijfer vooral om je cijfer van VWO-5. Ik stond een 7,2, dus ook geen 8.

Ik had ook niet veel internationale ervaring (behalve 1 uitwisseling via school) maar ben (omdat ik in de 5e al wist dat ik graag UC wilde gaan doen) toen maar naar Malta gegaan in mijn eentje om daar engels op zo'n internationale school te leren. Ik weet niet of mijn engels daar nou echt zoveel vooruit is gegaan maar ik leerde wel gewoon om makkelijk engels te spreken en heb een hoop (niet nederlandse) vrienden er aan overgehouden waar ik ook nog heen ben gegaan (Duitsland). Als je dus nou in de 5e had gezeten had je ook evt. zoiets kunnen doen.

Maar ik denk dat je geslacht en het feit dat je science-richting wilt gaan doen in jouw geval wel positief is . En misschien ook wel omdat je twee profielen doet?
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 07-01-2007, 23:53
Verwijderd
Hm.. ik heb nog steeds niets gehoord van Utrecht; geen mailtje met een uitnodiging, maar ook geen brief met een afwijzing.
We wachten rustig af....

Heeft iemand trouwens enig idee aan welke termijn ik moet denken als ze in het mailjte van RA, dat op 15 december bij mij binnenkwam, zeggen dat ze "soon" contact met me op zullen nemen voor het plannen van mijn interview? Ik ben ongeduldig...

Oh en @JeroenJeroen: nee heb je, ja kun je krijgen, niet geschoten is altijd mis etc. etc.
Gewoon proberen dus
Oud 08-01-2007, 09:45
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
RA was dicht tussen kerst en nieuwjaar, maar ik denk dat je nu wel snel iets zult horen. Ze zijn meestal wel erg snel met dat soort dingen.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 08-01-2007, 09:59
CoolJessy
CoolJessy is offline
Volgens mij zijn er in de "echte" kerstvakantie weinig mensen actief geweest op RA dus onder soon zou ik deze of volgende week verwachten.

Bij je aanmelding gaat het natuurlijk om het totaal plaatje, het is zeker zo dat ze proberen een balans te vinden tussen science/A&H/Social science maar dat zegt niet dat ze de domste mensen dan maar aannemen voor science omdat er daar nog een bij moet. (Niks persoonlijks, als je allemaal voldoendes hebt zal je daar ook niet bij horen).

Wat belangrijk is is je motivatie, waarom wil je het doen? De meeste mensen komen denk ik met een standaard verhaal: internationaal georienteerd, brede ontwikkeling, klein schalig, etc. Niks mis mee als je het goed kan verwoorden, maar probeer eens iets extra's te bedenken, zeker als je over je cijfers en ervaring onzeker bent.

Daarnaast moet je internationaal georienteerd zijn, dat betekend niet dat je al minimaal een jaar in het buitenland verbleven moet hebben, dat betekend dat je interesse moet hebben in andere nationaliteiten, engels spreken op de campus, eventueel plannen om tijdens of na je studie naar het buitenland te gaan. Zelf had ik 3 weken op een camping in België gewerkt, dat kun je amper interationaal noemen, maar ik had wel plannen voor een reis naar het buitenland.

Wat ook belangrijk is, zeker als je cijfers wat minder zijn, wat heb je nog meer gedaan? Heb je een bijbaantje in het toerisme? (internationaal ;-)) Zit je in het bestuur van de schoolkrant? Leerlingenraad? Heb je meegedaan aan het lagerhuis/Model European Parliament?
Of zijn je cijfers gewoon laag omdat je ofwel niet slim genoeg bent ofwel hele dagen zit te msnen? Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat je dat dan beter weg kunt laten...

En tja, er is ook nog altijd het gezegde "niet geschoten is altijd mis" Als jij denkt dat UCU/RA iets voor jou is moet je het zeker proberen, en voor de zekerheid bij meerdere. Het zal aan je motivatie dan niet liggen en een beetje overdrijven hoort bij het schrijven van die brief, je vertelt toch ook niet in een sollicitatiebrief dat het je om het geld gaat?
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 08-01-2007, 10:12
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 07-01-2007 @ 13:50 :
Joyce, hou je een blog of iets dergelijks bij over je Berkeley experience? Ik wil ook naar Berkely in mijn derde jaar, zou wel willen lezen over alles wat je meemaakt!
Yup, www.JoyceBrowne.nl =) Ik ben begonnen met de whereareyou.net, maar ik werd een beetje geirriteerd doro het feit dat je maar 10 foto's kan hebben en die ook nog eens nie tin je berichten zelf kan plaatsen.

Zijn er mensen die een labcourse volgen?

Wat betreft de aanmelding en de reactie: als je nu nog niets vernomen hebt zou ik even een mailtje sturen met de vraag of alles uberhaupt is aangekomen. Er was een periode (kerst/oud&nieuw) waarin iedereen weg was, maar als het goed is zijn ze nog een tijdje doorgegaan nadat het semester was afgelopen en zijn ze inmiddels ook alweer begonnen. Daar er nu geen lessen zijn, is er alle tijd om flink bezig te gaan met het doorspitten van alle brieven en afnemen van de interviews!
Oud 08-01-2007, 18:25
Verwijderd
Haha, ja oke.. Ik maak dan niet zo heel veel kans maar ik kan het inderdaad altijd proberen! Bedankt voor alle reacties..!
Oud 08-01-2007, 20:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Er was vandaag een onderzoeker van de RA bij mijn college.
__________________
Oud 09-01-2007, 08:46
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-01-2007 @ 21:14 :
Er was vandaag een onderzoeker van de RA bij mijn college.
Wie waarom waar? *nieuwsgierig*
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 09-01-2007, 12:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 09-01-2007 @ 09:46 :
Wie waarom waar? *nieuwsgierig*
Nel Verhoeven, om vragenlijsten over Statistiek in te laten vullen (we beginnen net aan een blok statistiek) voor haar promotieonderzoek (als ik me niet vergis).
__________________
Oud 09-01-2007, 15:49
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 08-01-2007 @ 11:12 :
Yup, www.JoyceBrowne.nl =) Ik ben begonnen met de whereareyou.net, maar ik werd een beetje geirriteerd doro het feit dat je maar 10 foto's kan hebben en die ook nog eens nie tin je berichten zelf kan plaatsen.

Oh die ga ik zeker lezen! Ik wil denk ik ook naar Berkeley!
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 09-01-2007, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Joyceb schreef op 08-01-2007 @ 11:12 :
Yup, www.JoyceBrowne.nl =) Ik ben begonnen met de whereareyou.net, maar ik werd een beetje geirriteerd doro het feit dat je maar 10 foto's kan hebben en die ook nog eens nie tin je berichten zelf kan plaatsen.

Zijn er mensen die een labcourse volgen?

Wat betreft de aanmelding en de reactie: als je nu nog niets vernomen hebt zou ik even een mailtje sturen met de vraag of alles uberhaupt is aangekomen. Er was een periode (kerst/oud&nieuw) waarin iedereen weg was, maar als het goed is zijn ze nog een tijdje doorgegaan nadat het semester was afgelopen en zijn ze inmiddels ook alweer begonnen. Daar er nu geen lessen zijn, is er alle tijd om flink bezig te gaan met het doorspitten van alle brieven en afnemen van de interviews!
Hehe, ik zie nu pas wie je bent door die foto's. Niet dat ik je ken, maar wel eens zien lopen...
Oud 12-01-2007, 14:06
MissFoxy
MissFoxy is offline
Terwijl ik nogsteeds geduldig op een uitnodiging (of een afwijzing) wacht..
begin ik hem toch een beetje te knijpen

Maare ik was benieuwd wanneer jullie, janneke en laura,
op gesprek mogen komen, is dat al snel.

En ervaringsdeskundigen, hoe ging dat bij jullie.
Waren alle uitnodigingen en afwijzingen verstuurd toen
de gesprekken begonnen.. lijkt me wel logisch..

zucht.. fijn weekend allemaal
__________________
* boy.. you're in love with a girl who's in love with the world *
Oud 12-01-2007, 15:15
Laura89
Laura89 is offline
Ik weet nog niet wanneer ik op gesprek mag komen. Er stond in dat mailtje dat ze ergens in januari zou laten weten wat de datum is, dus ik wacht geduldig af.

Wat bij mij misschien een beetje mee heeft gespeeld (tenminste, dat heb ik zelf bedacht), is dat ik te laat was met insturen, dus dat ik boven op de stapel lag ofzo

Hebben ze wel laten weten dat ze alle spullen hebben ontvangen? Dan zou ik me geen zorgen maken verder
Oud 12-01-2007, 18:34
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Maar ik heb het wel op tijd gestuurd. Ik weet niet precies hoe de selectie gaat maar ik weet wel dat de afgelopen jaren wel nog mensen uitgenodigd werden terwijl er al veel mensen op gesprek waren geweest, dus MissFoxy, ik zou me (nog) geen zorgen maken (nou ja misschien heb ik wat makkelijk praten nu). Zelfs eind februari kunnen nog mensen worden uitgenodigd die wel keurig voor 1 december het hadden opgestuurd.

Ik ga trouwens als ik op gesprek mag komen die dag van te voren naar UC want ik mocht slapen bij een meisje dat ik (eigenlijk niet eens zo goed) ken. Dat vind ik wel super leuk en dan kom ik een beetje in de engelse sfeer want dat vind ik normaal lastig om zo over te schakelen.

Trouwens als we allemaal aangenomen worden (wat ik dus hoop ) dan houden we alvast een big meeting zodat we elkaar al kennen idee?

Fijn weekend ja
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 13-01-2007, 15:11
MissFoxy
MissFoxy is offline
zeker een goed idee om een scholieren.com-meeting te houden
misschien kunnen we aansluiten bij de club van vorige jaren.

Ik heb al wel een bevestiging gehad.. dus ik wacht inderdaad (zo goed als) rustig af.

het systeem wat ze afhandelen bij de toelatingsprocedure blijft wel geheimzinnig,
volgens mij kan niemand er een structuur in vinden.. maar goed.

En janneke, wat leuk dat je al op de campus kan logeren de dag voor je gesprek.
Dan zit je inderdaad al helemaal in de sfeer en kan je nog wat tips vragen aan de mensen daar.
weet jij trouwens al wel wanneer je op gesprek mag komen?
__________________
* boy.. you're in love with a girl who's in love with the world *
Oud 13-01-2007, 17:26
Verwijderd
Heeft iemand trouwens enig idee hoeveel mensen ze per selectie doorlaten?
Bijvoorbeeld 120 bij ronde 1 en 80 bij 2, of nemen ze iedereen uit 1 aan die ze goed genoeg vinden, en in ronde 2 de overgebleven plekjes weggeven?
Oud 14-01-2007, 10:59
Verwijderd
er zit wel een limiet op, ik kreeg vorig jaar te horen dat ik in principe geschikt was maar dat ze al genoeg mensen in ronde 1 hadden doorgelaten.. ik moest wachten tot na ronde 2 of er nog een plaats zou zijn
Oud 14-01-2007, 20:25
lysias
lysias is offline
Voor welke eventuele major hebben jullie eigenlijk opgegeven? Zou dat een selectiecriterium zijn voor de volgorde van uitnodigen?
Oud 14-01-2007, 20:47
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Het topic is alweer bijna vol, misschien dat iemand zich geroepen voelt om een openingspost te schrijven met nuttige informatie voor studiekiezers?
__________________
Oud 15-01-2007, 12:01
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Ik heb na veel twijfel Humanities opgeschreven. Bij mij ligt het tussen Social science en humanities.

Maar ik heb nog steeds niks gehoord van een datum terwijl we dat begin januari zouden gehoord moeten hebben. Maar goed ik verwacht het eigenlijk deze week.
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 15-01-2007, 14:33
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
Jannekus schreef op 15-01-2007 @ 13:01 :
Ik heb na veel twijfel Humanities opgeschreven. Bij mij ligt het tussen Social science en humanities.

Maar ik heb nog steeds niks gehoord van een datum terwijl we dat begin januari zouden gehoord moeten hebben. Maar goed ik verwacht het eigenlijk deze week.
Je kan je major na het 1e jaar pas echt kiezen, de een kan toch tegen te vallen, of de andere juist reuze leuk zijn, maar als je van beide in het 1e jaar vakken kiest kun je beter beslissen wat je het leukst vind.

Een datum kan nog wel even duren, zelf was ik op RA al op gesprek geweest (19 januari, 2005) toen ik een brief van UCU kreeg, dat ik 22 Februari op gesprek mocht komen. Een vriendin van mij was op RA een week eerder op gesprek geweest en kreeg die 22e toen ik op gesprek was te horen dat zij niet werd uitgenodigd. Een systeem lijkt er niet te zijn in de volgorde, dus maak je nog steeds maar geen zorgen, als je weet dat alles binnen is is het goed.

Oh, en ik heb het nieuwe topic geopend... UC #4
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 15-01-2007, 15:57
Verwijderd
Citaat:
CoolJessy schreef op 15-01-2007 @ 15:33 :
Oh, en ik heb het nieuwe topic geopend... UC #4
dan doe ik deze dicht voor het overzicht
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #9
Verwijderd
500 05-04-2012 09:17
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #4
CoolJessy
500 29-06-2007 14:17
Algemene schoolzaken Afgewezen voor de University College?
ds
197 02-04-2005 22:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.