Oud 26-11-2006, 16:47
Verwijderd
Wat jij niet beseft of niet wil beseffen, fractal-illusio, is dat veel mensen geen nestje 'nemen' maar dat de poes in kwestie gewoon besluit dat ze wel wat kinders op de wereld wil brengen. Meestal van een willekeurige kater van de straat.

En geen enkele check-up die dat tegen kan gaan, afgezien van sterilisatie, waar mijn ouders bijvoorbeeld flink tegen waren voordat bekend was dat de poes geen kittens mocht (of in ieder geval niet van haar reusachtige liefje).

Wat erfelijke ziektes betreft, onze poes heeft meer medische controles en whatever gehad dan ik, omdat het een blauwe pers is met een stamboom van hier tot ginder. (Voor dat men daar op gaat zeiken, nee, niet van een fokker maar van een stel mensen met prijswinnende showkatten in een huis dat omgebouwd was tot kattenparadijs, met overal krabpalen en huisjes en whatever. Zij wilden graag twee jonkies, 'de rest' zou geplaatst worden bij vrienden en bekenden, onder andere dus bij ons.)

Op zich ben ik 't ook met je eens wat betreft de alarmerende hoeveelheid (zwerf)katten in Nederland. Wanneer ik op mezelf woon dan haal ik ook zeker een kat uit het asiel of van marktplaats of whatever, die vervolgens gesteriliseerd wordt.

Echter, jij doet overkomen alsof iedereen met een ongesteriliseerde poes of een niet-gecastreerde kater een misdadiger is. En als die dan ook nog een nestje kittens ter wereld laten brengen, dan zijn het niet alleen misdadigers, maar ook nog vreselijke dierenbeulen die geen liefde kennen voor welk dier dan ook en alleen maar een maand of wat naar kleine beestjes willen kijken.

Daarmee overtuig je mensen niet. Ik word er bijvoorbeeld enkel vijandig van, aangezien niemand ongestraft aan mijn kat of mijn liefde voor haar komt. Beweer je het tegendeel, dan mag je een langzame pijnlijke dood sterven. En ik gok dat wel meer kattenliefhebbers mijn mening delen.

Dus als je je wil inzetten voor de goede zaak van voorlichting en whatever, dan kun je beter je praatje upgraden naar iets dat geen oeverloze irritatie opwekt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2006, 19:30
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Wat vriendelijker en meer ontopic graag.
De TS heeft niet gevraagd of het fokken van nestjes van jullie wel of niet mag.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 18:48
Verwijderd
@TS; je poes is hier idd te klein voor, het zou te zwaar voor haar zijn aangezien ze zelf nog volop groeit. als ik jou was zou ik even naar de dierenarts gaan en vragen wat de beste optie is (of poes sterilliseren of kater castreren) en eventueel kan je de andere later nog laten doen natuurlijk.

verder ben ik het eens met paranoide.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 07:23
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Ik dank de genen die de moeite hebben genomen een serieuse reactie op mijn vraag te geven.
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 21:21
juno
Avatar van juno
juno is offline
Meisjes van 13 jaar kúnnen ook zwanger worden, maar ik geloof dat iedereen het er wel over eens is dat ze daar fysiek nog niet aan toe zijn.

Ongesteld zijn, geslachtsrijp zijn dus, betekent nog niet meteen ook klaar zijn voor zwangerschap en baren en zogen en de hele santemekraam. Dat geldt voor poezen net zo goed als voor mensen, of honden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.