Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2006, 17:03
icecool
icecool is offline
Ik wil me gaan verdiepen in programmeren en dan voornamelijk met de GR (oa. omdat ik dan ook iets te doen heb onder de les).
Op internet heb ik al gezocht naar tutorials, maar heb er helaas geen (goed) gevonden. Heb ook geen verstand van programma's als Pascal of Java helaas. Kent iemand een goede site waar het duidelijk op staat, of die het me duidelijk uit kan leggen?

alvast bedankt,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2006, 18:43
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Dat hangt natuurlijk allemaal af van welk toestel je hebt. Voor TI-84 zijn er genoeg sites te vinden (maar je zoekt dan beter op TI-83 of zelfs TI-82).

Wat betreft het programmeren zelf, tja, het is een BASIC-dialect, niet uitstekend om mee te leren programmeren (vanaf de TI-83 Plus kan je ook wel met TI-ASM werken (assembler voor TI), maar dat is al helemaal niet zon goed idee als je begint met programmeren omdat die taal te specifiek is en veel te low level (in Basic kan je bijvoorbeeld "if ... then ..." ingeven, terwijl in ASM moet je daar zelf een constructue voor schrijven).

Als je van plan bent om meer te gaan doen dan enkel wat programmeren op je rekenmachine, zou i je eerder aanraden om eerst op de computer te leren programmeren. Pascal (Turbo Pascal, Object Pascal (Delphi)) zijn geen slecht startpunt. Je kan ze allebei trouwens gratis downloaden. Met een echte programmeertaal ga je veel sneller leren om goed te programmeren, terwijl het programmeren op een rekenmachine altijd maar een beperkte afspiegeling van de echte mogelijkheden zullen blijven; in feite stelte TI-BASIC niet zo veel voor; je hebt enkel wat extra stuurcommando's, maar voor de rest gebruik je in feite (al dan niet impliciet) de functies die je dagdagelijks ook gebruikt voor wiskunde...

Wat betreft het leren, ofzel kan je proberen met sites, maar een goed boek is nog zo handig.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 19:21
Codaz
Codaz is offline
Leuk en aardig Illusion, maar dat is allemaal voor de vergevorderden.

icecool, lees eerst Hoofdstuk 16 van je handleiding eens door. Dat hoofdstuk heet Programmeren geloof ik.

Als je daarmee aan de slag gaat kun je al behoorlijk wat.

PM me maar eens dan stuur ik je een eigengemaakt programma.

Op mijn vorige opleiding (na de Havo ging ik Bedrijfskundige Informatica doen) werd mij het gebruik van Basic ten stelligste afgeraden omdat het een spaghetti programmeertaal is met al die labels.

MAARRRRRRR, het is echt ontzettend vet als je tooltjes kunt programmeren, en zeker als het met menu's werkt enzo.

Ik heb er zelf een 40-50 tal gemaakt en daar zijn toch behoorlijk wat uren in gaan zitten.

Voornamelijk ook veeeeel batterijen versleten op Uncle Worm voor de 83plus. Dat is helaas alweer 4 jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 19:33
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Codaz schreef op 29-11-2006 @ 20:21 :
Leuk en aardig Illusion, maar dat is allemaal voor de vergevorderden.

icecool, lees eerst Hoofdstuk 16 van je handleiding eens door. Dat hoofdstuk heet Programmeren geloof ik.

Als je daarmee aan de slag gaat kun je al behoorlijk wat.

PM me maar eens dan stuur ik je een eigengemaakt programma.

Op mijn vorige opleiding (na de Havo ging ik Bedrijfskundige Informatica doen) werd mij het gebruik van Basic ten stelligste afgeraden omdat het een spaghetti programmeertaal is met al die labels.

MAARRRRRRR, het is echt ontzettend vet als je tooltjes kunt programmeren, en zeker als het met menu's werkt enzo.

Ik heb er zelf een 40-50 tal gemaakt en daar zijn toch behoorlijk wat uren in gaan zitten.

Voornamelijk ook veeeeel batterijen versleten op Uncle Worm voor de 83plus. Dat is helaas alweer 4 jaar geleden.
Waarom denk je nu juist dat ik aanraad om eerst op de computer te leren? Omdat TI-BASIC een afgeslankte vorm is van BASIC, een vreselijke programmeertaal (zoals je zelf ook al zegt).

Je hebt er meer aan om eerst deftig te leren programmeren en dan een stapje terug te zetten naar TI-BASIC; omdat je door op de computer te leren programmeren meer inzicht krijgt in het programmeren zelf, belangrijke concepten en dergelijke. Ik heb gehoord dat het universitair bewezen is dat mensen die de concepten van het leren programmeren kennen, na de simpele programma's veel sneller en beter kunnen programmeren dan dat iemand dat kan die geen inzicht heeft in die concepten. Het is ook maar een raad die ik geef, maar als je kan programmeren op computer (en dan bedoel ik gewoon "denken als een programmeur" en niet "vette programma's maken"), dan is TI-BASIC een peulenschil. Als je verder niets wilt doen met programmeren, dan heb je waarschijnlijk genoeg aan enkel TI-BASIC zonder eerst een echte taal te leren; maar als je TI-BASIC leuk vindt, zal je ook verder willen, denk ik (programmeren is een manier van denken, dat laat je niet zomaar los, geloof me vrij).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde A en B
Chris-Verhoeckx
29 18-01-2011 16:27
Eindexamens 2005 Examentips
Fantôme
97 30-05-2005 21:59
Eindexamens 2005 Het Grote GR Topic!
HarmenM
131 28-05-2005 09:54
Software & Hardware Object georienteerd programmeren (OOP)?
marreco_k
21 22-12-2002 23:34
Software & Hardware Welke computertalen ken je?
PCBOY
81 23-04-2002 17:50
Huiswerkvragen: Exacte vakken Programmeren
DeEend
3 18-10-2001 14:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.