Oud 05-02-2007, 21:32
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Hoe zit het precies met de financiele verantwoordelijkheid tot 21 jaar van je ouders? Ik probeer het op te zoeken, maar het lukt niet goed. Houdt dan in dat ze mee moeten helpen je studie te betalen ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2007, 23:50
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ze worden geacht een bepaalde bijdrage te doen aan jouw onderhoud, maandelijks 200 euro als ik het goed begrepen heb. Waar je dat verder aan besteedt kunnen zij niet bedwingen. Ze zijn ook niet verplicht jouw schulden af te betalen als je onverantwoordelijk bezig bent ofzo.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 01:24
Verwijderd
het nibud houdt met stufi rekening met een ouderlijke bijdrage van zo'n 200 euro per maand idd. willen of kunnen ze dit niet betalen krijg je meer stufi.
zou het trouwens aan T_ID vragen, die geilt op wetten
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 22:38
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ok dan moet die hier ff posten. Bedankt nog
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 00:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 06-02-2007 @ 01:24 :
het nibud houdt met stufi rekening met een ouderlijke bijdrage van zo'n 200 euro per maand idd. willen of kunnen ze dit niet betalen krijg je meer stufi.
zou het trouwens aan T_ID vragen, die geilt op wetten
Uhm, die ondersteuning was geloof ik zo dat het naar inkomen ouders ging totdat je een verklaring van die ouders hebt dat ze niet kunnen/willen betalen en je er financieel alleen voor staat, dat is dus voor instanties als de IBG. 'Willen' van ouders is wel onderhevig aan wat ze wettelijk verplicht zijn. Dat varieerd.

Onder de 18 moeten de kosten voor levensonderhoud door ouders worden geregeld. Tussen de 18 en 21 wordt dit vastgesteld aan de hand van het inkomen van de ouders en niet aan de hand van de behoeften van het 'kind' (voor zover je daar tussen 18 en 21 nog van kan spreken).

Ik had hier iets over gelezen van iemand aan de Uva, ik zal even kijken of ik het nog heb liggen.


Edit: u vraagt, wij linken. Het stuk in kwestie:
http://www.lri.jur.uva.nl/~winkels/r...oudsplicht.htm

En een ander redelijk helder stuk tekst, met het verschil dat ontstond in de onderhoudsplicht sinds de nieuwe bijstand duidelijk uitgelegd.
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=58142
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 08-02-2007 om 00:34.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 00:34
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-02-2007 @ 00:26 :
Tussen de 18 en 21 wordt dit vastgesteld aan de hand van het inkomen van de ouders en niet aan de hand van de behoeften van het 'kind' (voor zover je daar tussen 18 en 21 nog van kan spreken).
Het vervelende dat daarbij weer kan voordoen is wanneer de ouders een WWB-uitkering hebben: dan wordt het kind geacht weer aan de ouders mee te betalen. Bijvoorbeeld een gedeelte van de huur. Ik zie het wel bij mensen gebeuren dat hun uitkeringsbedrag daalt op het moment dat hun kind 18 wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Ik word binnenkort 18, hoe zit het met verzekeringen, toeslagen en uitkeringen?
Verwijderd
10 26-02-2013 17:12
Liefde & Relatie Ik word vader
unkwnown
55 11-03-2011 12:20
Algemene schoolzaken weekendbaantjes
de abt van sion
151 02-11-2007 11:58
Werk, Geld & Recht schulden / verantwoordelijkheid
Verwijderd
6 13-10-2004 17:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Gemeenten niet verantwoordelijk voor gasnet'
Gatara
5 29-07-2003 14:32
Psychologie wettelijke leeftijd samenwonen
sneakie
12 08-10-2002 10:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.