Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2007, 23:55
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Zelfs op het MBO en HBO zouden ze eens moeten stoppen met aanwezigheidsplicht. Zo voorkom je teminste dat mensen alleen de lessen volgen omdat dat moet en niet omdat ze het interessant vinden.
Het ligt eraan wat die aanwezigheidsplicht inhoudt. Op de UU is het zo dat je maar een bepaald aantal werkgroepen mag missen, omdat anders je kans op reparatie vervalt. Ik vind dat eigenlijk best logisch. Het wordt een ander verhaal als je niet aan de reguliere tentamens mag deelnemen wanneer je vaak afwezig bent, dat is inderdaad vrij kinderachtig. Is dat op sommige universiteiten zo?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2007, 14:12
Crimson
Crimson is offline
In Groningen is de aanwezigheidsplicht 80%, als je bij ons meer dan 3x afwezig bent, mag je niet meedoen aan het tentamen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 15:20
Verwijderd
Wij hebben niet zozeer een aanwezigheidsplicht als wel een soort van aanwezigheidsverwachting... dat is eigenlijk nog veel erger. (We zijn ook maar met zes).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 18:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
In Groningen is de aanwezigheidsplicht 80%, als je bij ons meer dan 3x afwezig bent, mag je niet meedoen aan het tentamen.
Da's vreemd. Bij ons krijg je geen herkansing als je niet voldoet aan de inspanningsverplichting (waaronder aanwezigheid). Weigeren van tentamens is er niet echt. Ja, je kan uitgesloten worden voor een vak als je verplichte zaken als workshops waar je een cijfer voor krijgt niet doet.

Dat ter bescherming van mensen die geen college's nodig (denken) te hebben en het dan wel halen. Zal vaak genoeg voorkomen dat mensen het daardoor niet halen, maar goed, je moet er toch een opening voor bieden vind ik.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 22:28
Verwijderd
Citaat:
In Groningen is de aanwezigheidsplicht 80%, als je bij ons meer dan 3x afwezig bent, mag je niet meedoen aan het tentamen.
Dat moet niet zijn in groningen, want dat verschilt compleet per studie.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 22:37
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Dat moet niet zijn in groningen, want dat verschilt compleet per studie.
Weet je wat dan heel goed zou kunnen...
Op mijn studie haalde vorig jaar maar 20% hun propedeuse. Misschien dat ze daarom dat hebben ingevoerd.
Maar ik hoor wel vaak over Groningen dit soort verhalen, mensen die moeite hebben met 2 studies tegelijk doen vanwege die aanwezigheidsplicht bij werkcolleges.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 18:20
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
In Groningen is de aanwezigheidsplicht 80%, als je bij ons meer dan 3x afwezig bent, mag je niet meedoen aan het tentamen.
oh welke opleiding
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 09:39
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
oh welke opleiding
American Studies aan de RuG
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 09:46
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Het ligt eraan wat die aanwezigheidsplicht inhoudt. Op de UU is het zo dat je maar een bepaald aantal werkgroepen mag missen, omdat anders je kans op reparatie vervalt. Ik vind dat eigenlijk best logisch.
Inderdaad, dan vervalt je herkansing en als je aan het einde van het jaar niet genoeg punten hebt gehaald voor 't BSA en het blijkt dat je er nooit was, dan zullen ze geen moeite voor je doen en je met plezier eruit schoppen.

En daarbij ben je gewoon niet slim als je er niet bent tijdens werkcollege. Alles wat daar wordt besproken kan gewoon terug komen in de toets. Maar dat verschilt vast ook wel weer per studie hoe erg het nodig is.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 10:54
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Waarom zou je überhaupt iets moeten zeggen bij een werkcollege? Bij ons was dat gewoon begeleid sommen maken met een docent die af een toe extra iets uitlegde als het niet duidelijk was.


Lijkt me ook volstrekt nutteloos en tijdverspillend. Wat leer je daar nou weer van behalve een slag in het ronde lullen.Beter dat men meer op zelfstudie richt
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Weet je wat dan heel goed zou kunnen...
Op mijn studie haalde vorig jaar maar 20% hun propedeuse. Misschien dat ze daarom dat hebben ingevoerd.
Maar ik hoor wel vaak over Groningen dit soort verhalen, mensen die moeite hebben met 2 studies tegelijk doen vanwege die aanwezigheidsplicht bij werkcolleges.
Kan er ook aan liggen dat je bij ons 2a3 keer zoveel vakken als aan de UU of aan de VU moet doen. En de UvA past ook nog in dat rijtje.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 14:34
Sens.
Sens. is offline
Ik volg orthopedagogie in Dilbeek ( België )... Er zijn toch al een aantal mensen weggevallen... Ik kan dat wel begrijpen, maar ik heb de indruk dat dat toch niet altijd doordacht is...

Er is een meisje gestopt omdat ze bij het leren van de proefexamens besefte dat ze het niet zou kunnen en dus is ze leerkracht lager onderwijs gaan doen, alleen weet ik van een vriendin dat dat zeker en vast even zwaar is en dat ze bovendien meer werkjes hebben... en dan moet ze alles nog inhalen natuurlijk... Ik hoop dat het haar bevalt maar ik vrees er een beetje voor.

Een andere vriendin wist na 2 dagen al dat hetn iets voor haar was en zij is overgeschakeld en momenteel heel erg bij met haar nieuwe keuze...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 17:07
Nyawa
Citaat:
In Groningen is de aanwezigheidsplicht 80%, als je bij ons meer dan 3x afwezig bent, mag je niet meedoen aan het tentamen.
Dat is bij IO/IB inderdaad ook zo, maar wij hebben geen participatieplicht (bij ons schijnt 6% zijn propedeuse in één keer te hebben gehaald dus het zou me niets verbazen als dat ook wordt ingevoerd). Er zijn overigens ook zat opleidingen aan de RuG die dat soort regeltjes niet hebben. Iig, die aanwezigheidsplicht is bijvoorbeeld wel een reden waarom ik geen tweede studie doe en ik vind het eigenlijk ook een beetje je eigen verantwoordelijkheid: als je slim genoeg bent om een universitaire studie te doen kun je toch ook wel inschatten of je je werkcolleges moet volgen of niet?

(Sorry dat ik weer op deze offtopicdiscussie reageer, maar ik geloof niet dat de TS het heel erg vindt)

Laatst gewijzigd op 14-11-2007 om 08:33.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je überhaupt iets moeten zeggen bij een werkcollege? Bij ons was dat gewoon begeleid sommen maken met een docent die af een toe extra iets uitlegde als het niet duidelijk was.
Eh, ga een letterenstudie doen, dan heb je interessante discussies en interactie met de docent
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Stoppen met studie en een jaar later weer doorgaan
Suikerdons
4 16-12-2012 19:08
Algemene schoolzaken tijdelijk stoppen met studie mogelijk?
Jocelyna01234
1 28-10-2010 15:30
Studeren Gestopt met studie/jaar er tussenuit of wat nieuws...
Joopiedegekste
29 18-09-2007 13:44
Psychologie stoppen met studie?
ikkuh15
34 24-10-2006 20:10
Werk, Geld & Recht stoppen met studie voor 1 februari
Chloe Siere
23 26-01-2005 08:20
Algemene schoolzaken Gestopt met studie, wat nu?
kakelkip
35 15-01-2005 19:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.