Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2009, 17:04
Laura220
Laura220 is offline
Hallo!

Ik doe dit jaar eindexamen vwo en wil volgend jaar verloskunde gaan doen. Ik vroeg me af of er op dit forum nog meer mensen zitten die verloskunde willen gaan doen? Dan kunnen in dit topic de spanningen voor de aankomende selectie gedeeld worden
Ik kijk ook vaak rond op het verloskunde studenten forum maar daar is het wat aankomende studenten betreft nu een beetje dood dus ik hoop dat ik hier meer geluk heb!

Groetjes, Laura
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2009, 20:37
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Heej!

Leuk dat je verloskunde wilt gaan studeren! Ik studeer het nu in Rotterdam, dus kan helaas niet met je mee in spanning gaan zitten. Ben wel heel erg benieuwd naar welke plaats je het liefste toe wilt, en wanneer de selectie is . Is hij weer in Utrecht?

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel,

Groetjes Laura. ()
Met citaat reageren
Oud 17-05-2009, 20:44
Laura220
Laura220 is offline
hoi Laura

Ooh welk jaar zit je nu? bevalt het goed? Ik heb heel veel gezocht naar wat voor een soort vakken je krijgt maar kon niet echt iets vinden dus misschien kun jij me wat vertellen

Ik wil graag naar Maastricht. Nee het is dit jaar niet in Utrecht, ze hebben de selectie procedure aangepast, je loot niet meer voor de vier opleidingsplaatsen maar je meld je gewoon aan bij een van de vier plaatsen en die selecteren dan zelf. Mensen die naar Maastricht willen moeten 30 mei naar Heerlen. Hopen dat er zich maar weinig mensen aanmelden voor maastricht

Groetjess
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 00:37
HarrydeYaeger
HarrydeYaeger is offline
Met alle respect maar is er een selectie bij de studie verloskunde?
In de branche zitten ze toch al met een tekort waar je U tegen zegt?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 08:36
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Hihi. Ja, er is een selectie. En daarbij vielen er vorig jaar bij Rotterdam 90 bij af.
Er is helaas niet echt een tekort, er is zelfs weinig werk te vinden als je afstudeert. De meeste afgestudeerde verloskundigen beginnen dan ook als waarneemster in verschillende praktijken te werken.

Ik zit nu in mijn eerste jaar. Nog 8 weken! Het bevalt goed, ik heb net mijn eerste echte stage achter de rug, en daar wordt je erg happy van. Ik kan je wel vertellen wat voor vakken we in Rotterdam hebben, maar het is waarschijnlijk anders dan Maastricht. Wij hebben 3 soorten vakken; slb, pgo en sova. Slb = studieloopbaanbegeleiding, oftewel mentorles Gaan ze heel erg in op je leerproces enzow. Dan hebben we PGO = probleemgestuurdonderwijs. Dit betekent dat je elke week een nieuwe casus krijgt, waarbij je zelfstandig informatie gaat zoeken. Dit komt dus neer op biologie, maar dan over de zwangerschap, baring en het kraambed. En dan hebben we SOVA, dit zijn de sociale vaardigheden. Dus bijvoorbeeld hoe neem ik een intake af, wat vraag ik als een cliënte belt dat ze aan het bevallen is, hoe presenteer ik. Al dat soort onderwerpen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Wel spannend hoor zo met die selectie! En hij is al bijna! Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen bij je! Doe je trouwens havo nu? *gwn nieuwsgierig*

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 09:28
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik heb vorig jaar meegedaan met de selectieprocedure van verloskunde. Helaas had ik de SQ test niet gehaald (ik was dus 1 van de 90 die bij Rotterdam afviel). Nu bevalt mijn andere opleiding zo goed, dat ik niet meer mee ga loten. Hoewel ik het nog steeds een super gaaf vak vind. Succes met SQ test en de gesprekken! En met je eindexamen uiteraard!

@Lauwie101: ze doet eindexamen vwo.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 21:31
Laura220
Laura220 is offline
HarrydeYaeger:
Ja helaas is die er wel en nog een strenge ook, ze hebben dit jaar in Maastricht maar 58 plekjes weg te geven, in Nederland totaal zo'n 200, dus dat wordt vechten

Lauwie101:
Het klinkt echt zo leuk allemaal! Krijg er extra veel zin in nu haha. In Maastricht wordt ook met Pgo gewerkt, ben je daar tevreden over?
Ik heb vandaag de brief binnengekregen over de exacte tijd van de SQ en motivatiebrief en kan echt niet wachten! Zo spannend zal hier wel vertellen hoe het ging na de 30e
Oh en ik doe inderdaad nu eindexamen vwo.

dark*dizzie*:
Dat is wel jammer joh maar wel echt fijn dat je nu een opleiding hebt gevonden die voor jou nog leuker is. Wat doe je nu?
Bedankt dat eindexamen zal wel lukken hoop alleen dat het ook met de selectie goed komt..

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 22:56
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik weet nog hoe enorm zenuwachtig ik was zeg voor die SQ test. En dat zo net na je examens.
Ik studeer nu Biomedische wetenschappen, echt iets heel anders dus. Ik was er echt heilig van overtuigt dat ik mijn tentamen niet ging halen toen ik in dezelfde zaal van die SQ test mijn tentamen moest doen.
Je kunt je op die SQ test gewoon niet voorbereiden. Ga er gewoon blanco heen en doe je best! Ik hoop voor je dat je er doorheen komt!
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 00:46
HarrydeYaeger
HarrydeYaeger is offline
Citaat:
HarrydeYaeger:
Ja helaas is die er wel en nog een strenge ook, ze hebben dit jaar in Maastricht maar 58 plekjes weg te geven, in Nederland totaal zo'n 200, dus dat wordt vechten
Naja, ook wel begrijpelijk opzich. Je kunt moeilijk een of andere halve struisvogel de branche insturen..

Citaat:
Er is helaas niet echt een tekort, er is zelfs weinig werk te vinden als je afstudeert. De meeste afgestudeerde verloskundigen beginnen dan ook als waarneemster in verschillende praktijken te werken.
Geeft maar weer eens aan dat onze vrolijke vrienden bij het journaal ook niet te vertrouwen zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 08:33
niekske17
Avatar van niekske17
niekske17 is offline
Hoi Dames,

Wat leuk een topic over verloskunde! Het verloskunde forum is helaas een beetje dood gevalllen.
Ik ding niet meer aan een selectie omdat ik in Belgie verloskunde ga doen (turnhout). Ik ben op het moment doktersassistente in een verloskundigepraktijk ik kan dus met mijn mbo niveau-4 niet terecht in Nederland en zie het ook niet zitten om sheikunde en bio certificaten te gaan halen.

Erg jammer dat er zoveel negatieve verhalen over turnhout de ronde doen, het is een prima school met goede opleidingsmogelijkheden. Hier in de praktijk werken ook 2 verloskundigen die in Turnhout hebben gestudeerd.

Erg leuk om ervaringen te delen.
__________________
[URL=http://www.fotopocket.nl][IMG]http://www.fotopocket.nl/img/0aaef9b60ce1bddbde30e519a1058fa8/basset.gif[/IMG][/URL]
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 13:12
Loulou28
Loulou28 is offline
Hallo dames!!

Ik heb me dit jaar opgegeven voor de opleiding tot verloskundige. Alleen merk ik wel dat er veel meer vraag is naar de verloskunde opleiding in Maastricht en Amsterdam. Ik vroeg me af, nu dat de selectie per locatie gaat, of dit ook je kans meer vergroot om een plaats te kunnen bemachtigen. Natuurlijk moet je wel goed scoren voor de SQ test en de motivatiebrief. Ik zie weinig reactie's voor de opleiding Rotterdam. Nou Ik wens iedereen succes die dit jaar mee gaan doen!!

Succes allemaal.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 13:30
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
Het klinkt echt zo leuk allemaal! Krijg er extra veel zin in nu haha. In Maastricht wordt ook met Pgo gewerkt, ben je daar tevreden over?
PGO moest ik echt aan wennen. Het is heel erg zelfstandig, en wij krijgen niet meer duidelijk aangegeven wat je dus moet leren. Je krijgt een onderwerp op, en dat moet je leren. Het duurt even voordat je ook je boeken door hebt, en precies weet hoe en waar je moet zoeken. Maar ik vind het niet vervelend ofzo!

@Loulou28: Waar heb jij je opgegeven? Op zich, als er meer mensen zich aanmelden voor bijv. Amsterdam, terwijl er overal ong. 60 studenten worden aangenomen, je daar dus een nadeel hebt..

Succes in ieder geval allemaal!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 23:34
Loulou28
Loulou28 is offline
@ Lauwie: Ik heb me opgegeven voor Rotterdam, want je kan je nu alleen maar per regio aanmelden. Het is niet niet meer zo dat je 1e en 4e keuze moet opgeven.
Je kan of alleen voor Rotterdam of alleen voor Amsterdam opgeven, dit was tot vorig jaar niet het geval.

Bedankt voor je reactie

succes jij ook verder met je opleiding.

Ik had ook nog een vraag: hoe was het gesprek, wat kan je daarvan verwachten, zit je met alleen een persoon of met meerdere.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 09:08
Laura220
Laura220 is offline
Citaat:
Hoi Dames,

Wat leuk een topic over verloskunde! Het verloskunde forum is helaas een beetje dood gevalllen.
Ik ding niet meer aan een selectie omdat ik in Belgie verloskunde ga doen (turnhout). Ik ben op het moment doktersassistente in een verloskundigepraktijk ik kan dus met mijn mbo niveau-4 niet terecht in Nederland en zie het ook niet zitten om sheikunde en bio certificaten te gaan halen.

Erg jammer dat er zoveel negatieve verhalen over turnhout de ronde doen, het is een prima school met goede opleidingsmogelijkheden. Hier in de praktijk werken ook 2 verloskundigen die in Turnhout hebben gestudeerd.

Erg leuk om ervaringen te delen.
Nou Turnhout lijkt mij een prima alternatief als je hier niet kunt of wil studeren, toch? Maar ik heb inderdaad wel vaak gehoord dat je toch echt minder makkelijk aan een baantje komt na je studie en dat het vinden van een stageplekje ook niet altijd goed gaat.
Ik hoop maar dat dat allemaal meevalt want als ze me hier niet aannemen ga ik misschien ook naar Turnhout dus dan kom ik je misschien nog tegen volgend jaar

Citaat:
Hallo dames!!

Ik heb me dit jaar opgegeven voor de opleiding tot verloskundige. Alleen merk ik wel dat er veel meer vraag is naar de verloskunde opleiding in Maastricht en Amsterdam. Ik vroeg me af, nu dat de selectie per locatie gaat, of dit ook je kans meer vergroot om een plaats te kunnen bemachtigen. Natuurlijk moet je wel goed scoren voor de SQ test en de motivatiebrief. Ik zie weinig reactie's voor de opleiding Rotterdam. Nou Ik wens iedereen succes die dit jaar mee gaan doen!!

Succes allemaal.
Het ligt dan aan het aantal aanmeldingen per opleidingsplek of je kans vergroot is op een plekje. als er zich in Rotterdam bij wijze van spreken 10 mensen aanmelden en ik Amsterdam 100 dan hebben de mensen van Rotterdam dus geluk. Maar ik denk niet dat er hele grote verschillen zijn wat betreft het aantal aanmeldingen. Met de open dag in Maastricht zeiden ze dat er voor Maastricht rond de 200 aanmeldingen waren en in heel Nederland over de 700 dus dat klopt ongeveer wel. Zal nu overigens al wel meer zijn want dat is al twee maanden geleden of zo.
De selectie dag komt wel echt dichtbij nu he! waar moet jij heen voor de selectiedag?

Citaat:
PGO moest ik echt aan wennen. Het is heel erg zelfstandig, en wij krijgen niet meer duidelijk aangegeven wat je dus moet leren. Je krijgt een onderwerp op, en dat moet je leren. Het duurt even voordat je ook je boeken door hebt, en precies weet hoe en waar je moet zoeken. Maar ik vind het niet vervelend ofzo!

Succes in ieder geval allemaal!
Maar heb je dan niet dat je dan wel eens totaal het verkeerde leert? Of zorgen die mentoren (of hoe heten de mensen die er dan bij aanwezig zijn om de boel een beetje te sturen) er dan wel voor dat je wel op tijd er achter komt dat het niet klopt? Wel fijn dat je ook in studeren al leert om zelfstandig te zijn, toch? Later komt het in ieder geval allemaal op jou neer..

Aah ik kan echt niet wachten tot Zaterdag!! ik heb er echt super veel zin in. Ik ga morgen nog maar eens dat hele selectietopic van vorig jaar op het verloskunde forum lezen voor wat tips enzo Loulou jij ook heel veel succes dit weekend!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 12:35
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Bij mij was het gesprek gewoon met een iemand. Ze kunnen er streng uitzien, maar ze zijn eigenlijk allemaal aardig. Mij ging ze vorig jaar wat vragen stellen over de dingen die ik had ingevuld op het formulier bij de SQtest. Ook vragen ze natuurlijk waarom je persé verloskunde wil gaan studeren. En zolang jij er helemaal van overtuigd ben, of in ieder geval hun er volledig van kan overtuigen dat jij persé verloskunde wil gaan studeren, ben je al een heel eind. Gewoon vertrouwen in jezelf hebben, en lekker enthousiast zijn.

Probeer bij die SQ test vooral op je gevoel af te gaan. Wat zou jij doen als jij in die situatie zou zitten. Je ziet dus een situatie, en kan dan kiezen uit een aantal keuze mogelijkheden over hoe jij zou reageren. Er zit er meestal 1ntje bij die gewoon asociaal is. En dan hou je er vaak 2 of 3 over. Het is belangrijk om respectvol te zijn, duidelijk zijn over je handelen, en niet te afwachtend zijn. Ik denk dat je dan een heel eind komt.

Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 15:44
Loulou28
Loulou28 is offline
@ Lauwie,

heel erg bedankt voor je tips!!!! Het is idd erg dichtbij allemaal. Het is dit weekend al en ik doe mijn selectie in Rotterdam. Ik ben erg benieuwd. Ik vertrouw op mezelf en als het lukt dan is het mijn gelukt. We zien wel, ik hou je wel op de hoogte!! Jij ook heel erg veel succes op je opleiding.

Tot gauw weer
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 21:22
Kers92
Kers92 is offline
Hee!

Wat leuk, een forum over verloskunde. Ook ik heb me ingeschreven dit jaar. En ik hoop zóóó dat ik aangenomen word. Dit is echt de studie waar ik al jaren naar uit kijk (A). Het schijnt echt een roeping te zijn, verloskundige worden.
Ik heb a.s. zaterdag de eerste ronde van de selectieprocedure. Ben daar eerlijk gezegd ook veel zenuwachtiger voor dan voor m´n hele eindexamen bij elkaar.

Hopen dat we er door komen

Liefs
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 08:44
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Spannend Kers92! Ik wilde dit ook jaren al doen, zag het ook als een soort roeping. Maar goed, ik ben terug gekomen op mijn roeping.

Succes allemaal morgen voor de toets. Ik weet ook dat ik enorm zenuwachtig was. Gewoon niet te veel aan denken!
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-05-2009, 14:18
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Succes!!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 18:42
Kers92
Kers92 is offline
Duimen hè! !
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 19:49
Laura220
Laura220 is offline
Dames, succes allemaal morgen!!! We gaan gewoon ons best doen en dan gaat het ons lukken!
Marijke ik ga morgen ook naar Maastricht! Ik hoef wel pas om 13.00 uur dus ik kom je niet tegen. Half negen is inderdaad vrij vroeg, moet je van ver komen?

SUCCES!!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 13:54
Lauwie101
Lauwie101 is offline
En? En? En? Hoe ging het?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 14:12
Brooklynn
Brooklynn is offline
Ik had hier nog niet eerder gepost maar ook ik heb vanmorgen de SQ-test en de motivatiebrief gehad (voor de opleiding in Amsterdam). De SQ-test ging volgens mij erg goed. De brief vond ik een stuk moeilijker, ik schrijf nogal groot en dan maar zes regels mogen schrijven...

Nou ja, de 16e krijgen we als het goed is allemaal een brief (tenzij je gezakt bent voor de SQ-test, dan al eerder) of je wel of niet uitgenodigd bent.

Voor Amsterdam hadden zich zo'n 240 mensen aangemeld en er mogen er 60 starten volgend jaar!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 21:30
niekske17
Avatar van niekske17
niekske17 is offline
Ik vroeg me af, wat gaan jullie doen als jullie niet door zijn? Andere opleiding en dan volgend jaar weer proberen?
__________________
[URL=http://www.fotopocket.nl][IMG]http://www.fotopocket.nl/img/0aaef9b60ce1bddbde30e519a1058fa8/basset.gif[/IMG][/URL]
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 23:48
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Een goed gevoel zegt niet altijd alles hoor. Ik had ook een super goed gevoel, maar helaas toch niet gehaald. Niet om jullie te ontmoedigen hoor. Ik zal voor jullie duimen!

O ja, ze doen geloof ik altijd de SQ-test de laatste zaterdag van de maand mei. Ik moest namelijk ook 31 mei doen vorig jaar. Toen waren net de examens afgelopen. Maar nu duren de examens ook 3 weken in plaats van 2 weken wat andere jaren altijd was.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2009, 09:19
Brooklynn
Brooklynn is offline
Als ik niet wordt aangenomen ga ik misschien nog een jaartje een andere opleiding doen, en misschien blijf ik gewoon wel een extra jaar thuis... Ik ga het dan sowieso volgend jaar nog een keer proberen, en misschien het jaar erop weer, en weer... Ik kan nogal volhardend zijn...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 15:14
Kers92
Kers92 is offline
Hee dames,

Oeh, wat vond ik het spannend gister! Zat in de eerst groep van Amsterdam (9.30). Ik had de SQ-test al een keer geoefend, dus ik wist wel wat ik kon verwachten. Vond hem ook niet heel moeilijk ofzo. Heb ook gehoord dat er hiermee meer 'de rotte appels' worden uitgehaald. Alleen vond ik de nogal ontmoedigende zin "Ja meiden, er hebben zich voor Amsterdam 240 aangemeld en er kunnen er 60 aangenomen worden" niet echt fijn zo vlak voor die toets.

Die brief vond ik wel pittig maar ik denk dat ik alles goed onder woorden heb kunnen brengen. Ik denk wel dat ze door die brief zien of je gemotiveerd bent ja of nee. Omdat het vrij lastige vragen zijn die je volgens mij niet zo makkelijk beantwoord als je niet zéér gemotiveerd bent.

Maar volgens mij heb ik de brief fout gelezen. Ik dacht dat je sowieso 10 juni hoorde of je afgevallen was OF dat je door mocht voor gesprekken. Lijkt me ook wel handig omdat als je geen brief krijgt je er min of meer van uit gaat dat je door mag toch?

Jeeetje, wat vind ik het spannend! Nou, hopen dat wij allemaal aangenomen worden!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 16:14
~Nathalie~
~Nathalie~ is offline
Hallo

Ik op de verloskunde forum is het rustig en vond nu deze forumsite.
Ik heb ook gister de toets gemaakt in Groningen. Vorig jaar was ik ook van de partij, maar kom vanwege familieomstandigheden niet verder(was vorig jaar in Rotterdam 3de keus geplaatst). Gek genoeg was de SQ test hetzelfde als vorig jaar.
De vragen in de brief ook m.u.v. de laatste.

Het is nu afwachten....

@ kers 92

Als je 10 juni bericht krijgt betekent dit dat je niet door bent naar de tweede ronde.
Op 16 juni krijgen de mensen bericht die wel door zijn.
En het eindoordeel krijg je op 2 juli te horen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 16:18
Loulou28
Loulou28 is offline
Hallo allemaal, gisteren was idd DE grote dag!!! De SQ test ging best wel goed, MAARRRRR de brief vond ik echt minderrrrrrr. Ik heb mijn best gedaan en ja het is maar afwachten. Maar dames waar hebben jullie gelezen wanneer je de uitslag krijgt??? Ik kan dat nergens terug vinden. Of ik ben een beetje kippig. Nou succes allemaal en we horen het wel

groetjesssss
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 16:24
Kers92
Kers92 is offline
@ Nathalie.

Maar ben ik nou heel dom of is het dan niet gewoon zo dat als je 10 juni géén brief krijgt je dan ook sowieso door bent.
Ik bedoel, als je een brief krijgt ben je niet door, dus als je geen brief krijgt wel, toch
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 17:45
Brooklynn
Brooklynn is offline
Kers, dan zaten wij in dezelfde groep

10 juni versturen ze brieven of iets dergelijks aan mensen die gezakt zijn voor de SQ-test, en 15 juni versturen ze uitnodigingen voor de gesprekken en afwijzing.

Maar wat die motivatiebrief betreft... Ik ben enorm gemotiveerd, maar dit betekent zoveel voor me dat ik toch erg veel moeite met die brief had. De vraagstelling vond ik erg lastig...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 18:06
Kers92
Kers92 is offline
@ Brooklynn.

Haha wat grappig! Hoe zag je eruit, haha.

Ik vond de vraagstelling ook wel lastig, maar had van te voren een paar aspecten die ik graag terug wilde laten komen in mijn brief. Dat is me wel gelukt gelukkig. Ik denk niet dat het zo is dat als je nu afvalt niet geschikt als verloskundige bent, maar ik denk ook dat als er mensen zijn die toch twijfelen aan het vak, er met deze brief wel uit worden gehaald. Ik weet niet of ik 5 aspecten had kunnen noemen van het vak verloskundige als ik me er niet in had verdiept en het zo graag wilde, snap je?

Ik weet niet, ik heb echt ontzettend mijn best gedaan met die brief en meer dan dat kan je niet doen. Zullen we maar hopen dat wij er met z'n alle bij zitten?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 22:36
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Spannend hoor! Wel fijn dat je nu een goed gevoel erover hebt, en dat de uitslag vrij snel komt!
Nu maar afwachten!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 10:00
Brooklynn
Brooklynn is offline
Ik snap wat je bedoelt inderdaad. Ik vond de term 'aspect' alleen wel moeilijk... Bedoelden ze daar mee wat de taken van een verloskundige zijn, of welke eigenschappen een verloskundige moet hebben, etc.

Ik was een van de vijf mensen die aan het begin op de banken moesten plaatsnemen omdat de PC's het niet deden hihihi.

Ik duim inderdaad voor jullie en voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 11:10
Kers92
Kers92 is offline
Ja, kan inderdaad begrijpen dat je met zulke woorden in de war raakt. Ze bedoelden -volgens mij hoor, verbeter me als ik er totaal naast zit- eigenschappen/kenmerken van het vak verloskundige.

Vraagje hè, wat is jullie alternatief als jullie niet ingelood worden? Is dat totaaaal iets anders, of iets wat er toch mee te maken heeft zodat je volgend jaar misschien meer kans hebt om ingeloot te worden? En gaan jullie volgend jaar gewoon weer meeloten of is en blijft het gewoon bij deze ene keer?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 11:16
Brooklynn
Brooklynn is offline
Als ik niet wordt ingeloot dan twijfel ik of ik een jaartje een andere studie volg, of dat ik een jaartje ga werken, of thuis blijf bij mijn kindjes.

Volgend jaar doe ik dan sowieso weer mee. Eigenlijk hoop ik gewoon dat ze me dit keer de kans geven om me mondeling te bewijzen, want (klinkt arrogant) dan denk ik eigenlijk dat ik wel aangenomen wordt.

Heb zelf al drie kindjes en dat waren allemaal zwangerschappen die niet echt makkelijk waren. Heb ook een goede band met mijn verloskundigen en een van hen was zelfs degene die tegen mij zei dat het een geweldige studie voor me zou zijn... Volgens mij heeft ze daar wel zicht op zeg maar... Alleen om het op papier te zetten vind ik moeilijker dan om het mondeling te laten zien.

Mijn profielwerkstuk gaat trouwens ook over complicaties bij conceptie, zwangerschap, baring en kraamtijd. Eigenlijk opzienbarend hoeveel mensen daar complicaties bij hebben. Zal waarschijnlijk ook komen door de hogere leeftijd waarop mensen aan kinderen beginnen.

Haha ik kan er eigenlijk uren over praten... spildraaien, handgrepen, apgar scores, fundushoogte...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-06-2009, 12:52
Kers92
Kers92 is offline
Ah Brooklynn, ik heb echt exact het zelfde! Ik denk ook dat ik me veel beter mondeling kan tonen. Ik heb mijn profielwerkstuk over geheel verloskunde gehouden. Ook heel gaaf. Ik vond het echt zo leuk om daar mee bezig te zijn. Heb daarvoor ook 3 stages geregeld. Heb twee bevallingen meegemaakt, één keizersnede en spreekuur. Dat is toch wel heel leuk als je graag verloskundige wilt worden. Heb dat ook allemaal in m''n motivatiebrief gezet en hopen dat dat een beetje de aandacht trekt.

Mag ik trouwens vragen hoe oud je bent omdat je al 3 kindjes hebt?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 16:27
Brooklynn
Brooklynn is offline
Wat goed dat je dat hebt kunnen regelen joh! Echt tof!!

Ik ben 24 was 19 toen mijn oudste geboren werd, 21 toen mijn tweede werd geboren (zij is na vijf dagen opgenomen op de NICU met neonatale convulsies, en zo is de band met mijn verloskundige gegroeid) en 22 toen mijn jongste werd geboren.

Doe alles een beetje andersom... Waar heb je stage gelopen trouwens?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 16:38
Kers92
Kers92 is offline
Mijn vader werkt in het bovenIJ ziekenhuis in Amsterdam. Dus via via heb ik daar een stage kunnen regelen. Had heel veel verwacht maar niet dat ik op dag één al twee bevallingen mocht zien. Heb zelfs bij één het kindje er echt zelf uit mogen halen. Nou echt, ik wist al zeker dat ik dit wilde doen, maar toen al helemaal . Op dag twee mocht ik bij een keizersnede assisteren en ook dat was echt heel leuk.

Ag, jij hebt precies de goede leeftijd om aangenomen te worden. Ik ben net 17 en dat is toch vrij jong. Al weet ik dat ik het echt aan kan!

Maar jouw zwangerschappen zijn niet helemaal lekker verlopen?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 16:46
Brooklynn
Brooklynn is offline
Wauw wat goed joh! Echt enorm gaaf!!

Mijn eerste zwangerschap was serotien, mijn dochter werd met 42+3 uiteindelijk geboren met behulp van prostaglandinegel. Die zwangerschap was verder vrij complicatieloos.

Mijn tweede zwangerschap ging ook prima, maar vier dagen na de geboorte kreeg mijn tweede dochter koorts. Die ging naar beneden na het uittrekken van de kleertjes, dus dat leek goed te gaan, maar de volgende dag had ze last van linkszijdige convulsies... Nou ja, het hele verhaal kan je vinden op: http://www.couveuseouders.nl/modules...ent.php?id=328

Mijn derde zwangerschap kreeg ik met 12+3 last van helderrood bloedverlies. In eerste instantie leek het een spontane abortus te worden, maar uiteindelijk bleek er nog wel hartactiviteit te zijn. Er was een bloedvat geknapt tussen de baarmoederwand en het vruchtvlies. Ik had een stolsel van 10x1x7cm en moest stoppen met werken. Ook was ik heel bang voor de kraamtijd waardoor ik toen de bevalling uiteindelijk zich aankondigde was ik zo bang dat het niet echt vorderde. Daarnaast was mijn zoontje 4340 gram!!! Dus hij moest helemaal ontwikkeld worden.

Verder is het met hem helemaal goed gegaan
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 18:35
sanne-18
sanne-18 is offline
Hey allemaal!

Ik wil ook ontzettend graag toegelaten worden tot deze opleiding.
Heb vorig jaar ook mee gedaan aan deze selectie, en had toen 1 puntje te weinig voor de sq test!! Ben toen psychologie gaan studeren maar ben daar nu weer mee gestopt omdat ik gewoon zo graag verloskundige wil worden.

Zijn er nog meer mensen hier die mee doen voor Amsterdam?

Ben benieuwt naar de uitslag!!

Ik had trouwens ook moeite met die ene vraag over de aspecten. En heb uit eindelijk de eigenschappen die een verloskundige moet hebben opgeschreven, volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling..

XX
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 20:54
Kers92
Kers92 is offline
Jeetje Brooklynn, best heftig. Naja, het werkt voor dit beroep natuurlijk wel in je voordeel. Jij kan je totaal inleven in zwangere vrouwen, en dat werkt bij mij nog net even anders. Ik vind het wel stoer van je hoor, 24 en al 3 kinderen.

@ Sanne-18. Ja ik doe ook mee voor Amsterdam. 240 aanmeldingen voor 60 plaatsen is bar weinig. Volgens mij maken jullie je allemaal veel te druk over die aspecten! Het is echt niet zo dat als je niet helemaal exact die vraag hebt beantwoord ze je hele brief niks vinden.

Oooh, ik wil 10 juni écht géén brief!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 22:07
Brooklynn
Brooklynn is offline
Ik schreef al aan iemand die ik ken die derdejaars is dat ik de 10e een Nee-Nee sticker op de brievenbus ga plakken;

"Nee, geen post van de VAA, Nee, geen slecht bericht"

En de 16e lig ik in een slaapzak voor de brievenbus.

Maar goed, eerst morgen nog Havo Scheikunde doen. Ik ben speciaal alsnog mijn Havo examen gaan doe om te kwalificeren voor de opleiding (dat heb ik ook in m'n motivatiebrief geschreven trouwens).
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 19:11
Renren
Renren is offline
Hoi allemaal!

Ik ben dit jaar gestopt me de opleiding verloskunde in Turnhout (belgie).. Ik heb mijn boeken nog en ze zijn allemaal in hardstikke goede staat! Ik wil ze graag verkopen. Sommige boeken heb ik zelfs niet open gehad omdat ik na 3 maand al stopte.

Iemand intresse?

xx
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 11:11
Brooklynn
Brooklynn is offline
Als het dezelfde boeken zijn, en we worden aangenomen zal er vast wel interesse zijn ja ;-)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 16:25
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik studeer nu in Rotterdam, maar ga als ik word aangenomen op geneeskunde switchen komend schooljaar. Dus ik heb ook nog een hele zwik aan boeken te koop staan (als dat doorgaat)..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 16:47
Brooklynn
Brooklynn is offline
Ik houd jullie in gedachten
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 20:04
niekske17
Avatar van niekske17
niekske17 is offline
@Renren, mag ik vragen waarom je bent gestopt?

Ik zal duimen voor jullie dat jullie geen broef krijgen!
__________________
[URL=http://www.fotopocket.nl][IMG]http://www.fotopocket.nl/img/0aaef9b60ce1bddbde30e519a1058fa8/basset.gif[/IMG][/URL]
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 14:23
sanne-18
sanne-18 is offline
oeh nog 2 dagen!! begin goed zenuwachtig te worden..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 16:55
Brooklynn
Brooklynn is offline
Neeee helemaal niet twee dagen! Over twee dagen horen we allemaal helemaal niks!!

Het leeghalen van m'n brievenbus is ondertussen gedegradeerd tot rotklusje hihi.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren verloskunde
xie2
0 03-01-2014 23:39
Studeren Verloskundige toelatingseisen
xxAmbertjee.
1 17-03-2011 19:39
Studeren Verloskunde
IrmZjeuh
5 16-06-2008 12:18
Studeren verloskunde
dark*dizzie*
10 31-03-2005 17:46
Algemene schoolzaken Verloskunde
ellen16
3 14-07-2003 19:27
Algemene schoolzaken vraagje over toelatingseisen verloskunde
rianne_tje
5 30-08-2002 02:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.