Oud 20-11-2012, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Hallo,

Ik heb een hele lijst vragen over university college en SUMMA

UC:
Moet je bij UCU dan elke zomer je meubilair en al je spullen verhuizen en waar laat je ze tijdens de zomer? Bevallen de kamers goed (geluidsoverlast, heel koud in winter)? Hoe zit het met de dining hall, je moet daar toch niet per se eten? Zou iemand iets kunnen vertellen over de pre-med track? Oja, en is het bekend welke masters je al dan niet zonder schakeljaar zou kunnen na UC?

SUMMA:
Wat is de bachelor studie die je het meest tegenkomt bij SUMMA? Waarom hebben mensen met university colleges een voorsprong vergeleken met biomedisch of farmaceutisch? Doe je meer dan de gewone geneeskunde student, begin je bij jaar drie geneeskunde of doe je gewoon bijna alles van geneeskunde in vier jaar?

Alvast bedankt
Ik ben maar net een paar maanden bezig, maar ik kan wel wat vragen beantwoorden, denk ik. Ik vind de kamers helemaal prima, vooral de grootte was toch wel een positieve verrassing. Sommige kamers zijn gehoriger dan anderen, en als je last van geluid van anderen mocht hebben, dan kun je dat prima even overleggen.

Wat Dining Hall betreft is het nu zo dat je 750 euro op een pasje krijgt en je het hele semester kunt besteden. Het ligt nogal aan de hoeveelheid die je eet of dat genoeg is of niet, maar voor zover ik weet is het niet bedoeld om elke dag lunch + diner van te kunnen eten, zodat je ook de mogelijkheid hebt om eens niet naar Dining Hall te gaan.
Advertentie
Oud 20-11-2012, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Wat hebben jullie voor reccommendations? Want ik kan alleen op mijn mentor komen, maar AUC vraagt er twee.. Er is alleen verder niet echt een leraar die mij goed kent..
Probeer inderdaad eens te denken aan leraren of mentoren van eerdere jaren. En als je echt niemand kunt bedenken kun je misschien de beste uitkiezen en samen met diegene proberen iets in te vullen?
Oud 21-11-2012, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Probeer inderdaad eens te denken aan leraren of mentoren van eerdere jaren. En als je echt niemand kunt bedenken kun je misschien de beste uitkiezen en samen met diegene proberen iets in te vullen?
Waarschijnlijk worden het mijn mentor & geschiedenisleraar, omdat die laatste de coördinator van het bijlesgeven is, wat ik doe. Maar toch bedankt!
En om nog even terug te komen op je reactie hierboven, hoe werkt dat dan met dat pasje? Jij zegt dat het niet de bedoeling is dat je er ontbijt, lunch en avondeten van haalt? Hoe doen de meeste mensen/jij dat dan? Ik snap het niet helemaal haha.
Oud 21-11-2012, 11:16
Verwijderd
Ik bedoelde dat het bedrag niet is vastgesteld op elke dag lunch en avondeten, omdat mensen hebben aangegeven dat ze niet altijd in Dining Hall willen eten. Ik eet bijna altijd in Dining Hall (ik denk eens per twee weken niet, ofzo) en ik kom prima uit met het geld op dat pasje. Ontbijt zit er sowieso niet meer bij in Dining Hall, en stiekem vind ik het ook gewoon veel fijner om 's ochtends in je eentje op je kamer te ontbijten zonder andere mensen te zien
Oud 21-11-2012, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoelde dat het bedrag niet is vastgesteld op elke dag lunch en avondeten, omdat mensen hebben aangegeven dat ze niet altijd in Dining Hall willen eten. Ik eet bijna altijd in Dining Hall (ik denk eens per twee weken niet, ofzo) en ik kom prima uit met het geld op dat pasje. Ontbijt zit er sowieso niet meer bij in Dining Hall, en stiekem vind ik het ook gewoon veel fijner om 's ochtends in je eentje op je kamer te ontbijten zonder andere mensen te zien
Oke, dankjewel voor de verheldering haha. Dit wordt namelijk nergens verder vermeld ofzo. Waarschijnlijk heb ik nog veel meer vragen, maar dit was voor nu even de laatste.
Oud 21-11-2012, 15:30
Verwijderd
Ik dacht dat ik het wel ergens had zien staan op de site, maar dat weet ik ook niet meer zeker. Kom je naar de open dag op vrijdag/zaterdag? En anders kun je hier natuurlijk altijd nog vragen stellen.
Oud 21-11-2012, 18:46
Scholier20
Scholier20 is offline
Is er eigenlijk iemand die precies weet hoeveel aanmeldingen er vorig jaar waren voor AUC/UCU/RA?? Ik hoorde van mijn ouders dat het bij AUC zelfs over de 1000 was afgelopen jaar, maar dat lijkt me toch een beetje teveel?
Oud 21-11-2012, 18:56
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Is er eigenlijk iemand die precies weet hoeveel aanmeldingen er vorig jaar waren voor AUC/UCU/RA?? Ik hoorde van mijn ouders dat het bij AUC zelfs over de 1000 was afgelopen jaar, maar dat lijkt me toch een beetje teveel?
UCU zit over het algemeen dik in de 700, varieert per jaar. AUC ging idd gerucht over 1000, weet niet of dat waar is. RA is lager dan UCU voorzover ik weet.
Oud 21-11-2012, 19:43
Scholier20
Scholier20 is offline
Citaat:
UCU zit over het algemeen dik in de 700, varieert per jaar. AUC ging idd gerucht over 1000, weet niet of dat waar is. RA is lager dan UCU voorzover ik weet.
ah oke, erg bedankt voor je snelle antwoord!
Oud 21-11-2012, 21:50
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Is er eigenlijk iemand die precies weet hoeveel aanmeldingen er vorig jaar waren voor AUC/UCU/RA?? Ik hoorde van mijn ouders dat het bij AUC zelfs over de 1000 was afgelopen jaar, maar dat lijkt me toch een beetje teveel?
Op de open dag van AUC was er een dame die ons over de Admissions vertelde, en zij noemde op een gegeven moment een aantal van 900-1000... Waarvan 30% met een science major, 60-70% social science, en de rest humanities.
Oud 21-11-2012, 21:58
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Het is ook niet eens zozeer de tuition fee vind ik (1000 per jaar extra is niet extreem veel ext), 't is gewoon dat elk element iets meer kost dan normaal and it adds up tot een totaalplaatje dat idd best prijzig is. Maar het is het waard, vindt iedereen.
1000? 3900! Oh na een check zie ik dat de tuition fee bij Utrecht inderdaad een stuk lager ligt dan in Amsterdam. Daar liggen de woonkosten dan weer een stuk lager. En ja, het totaalplaatje is duizelingwekkend. Maar het lijkt het vooralsnog zeker waard
Oud 22-11-2012, 14:24
Verwijderd
Als alles goed gaat met de recommendations, gaan morgen mijn aanmeldingen voor AUC en UCU de deur uit. En dan begint het lange wachten haha.

@Diamera: duizelingwekkend is het inderdaad ja. Soms voel ik me ook wel eens een beetje schuldig omdat ik mijn ouders het financieel toch wel een beetje moeilijk maak (als ik uberhaupt al toegelaten wordt haha). Maargoed. Hopelijk kan ik met een baantje in ieder geval nog een beetje mijn eigen boontjes doppen, dat ik niet geheel afhankelijk ben.. Je hebt trouwens PM als het goed is!
Oud 22-11-2012, 16:10
Endorsed
Endorsed is offline
-

Laatst gewijzigd op 12-08-2013 om 17:06.
Oud 23-11-2012, 01:15
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Kan iemand mij overtuigen om voor een University college te kiezen? Ik ben van plan om Theoretische Natuurkunde te studeren omdat mij dat leuk lijkt om te doen, maar aan de andere kant heb ik ook nog andere interesses zoals Scheikunde/Wiskunde/Economie/Biologie. Ik heb begrepen dat je breder wordt opgeleid aan een university college en dat lijkt mij inderdaad leuk. Aan de andere kant zie ik mijzelf niet als super gemotiveerd en heb ik het idee dat je dat wel moet zijn, voor mij SE-cijfers sta ik nu een 7.5 gemiddeld maar ik heb gehoord dat je een 8 moet staan.
Wat ik je vooral aan kan raden is om dan naar een open dag te gaan of om een dag mee te lopen en te kijken wat je ervan vindt; da's de beste manier om te zien of een UC iets voor je is.
Je moet inderdaad wel gemotiveerd ervoor zijn, want anders is het voor jezelf ook een tegenvaller. Aan de andere kant is een 7,5 op een N-profiel echt prima en zeker niet een reden dat je afgewezen zou worden; bij UC is gemiddelde 7.4-7.5 geloof ik. UC geeft je idd wel een veel bredere opleiding en als je dat wil moet je er zeker naar kijken; bedenk aan de andere kant wel dat voor gebieden als theoretische natuurkunde een UC misschien iets te breed georiënteerd is.
Dit zijn de algemene dingen, maar misschien dat een UC-science major daar meer over kan zeggen?
Oud 23-11-2012, 09:10
Verwijderd
Ik ben van plan om een science-major te doen. Voor de vakken wiskunde/natuurkunde is het aanbod relatief beperkt (maar het is er dus zeker, hier kun je alle courses die binnen het science department worden aangeboden zien). Het vergt wat planning omdat niet alle vakken elk semester aangeboden worden, maar dat kan prima (en wat vergt trouwens geen planning ). Verder kun je natuurlijk nog altijd vakken off-campus doen.

Een 7,5 lijkt me prima om aangenomen te worden, als je gemotiveerd bent. En of je daar gemotiveerd voor bent, daar kun je vooral op een student for a day, maar ook op een open dag wel achter komen.
Oud 23-11-2012, 22:33
Endorsed
Endorsed is offline
Ik zal is een kijkje nemen
Oud 24-11-2012, 10:33
Verwijderd
Zo, mijn aanmeldingen voor AUC en UCU zijn verstuurd. Toch wel erg spannend eigenlijk, al zal het nog wel even duren voordat ik weer wat hoor :')
Oud 24-11-2012, 16:00
rkooiker
rkooiker is offline
Is iemand anders nog naar de open dag geweest?

Ik ben nu écht overtuigd dat UCU geweldig is. Het lijkt me heel leuk om daar te studeren.
Oud 24-11-2012, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Zo, mijn aanmeldingen voor AUC en UCU zijn verstuurd. Toch wel erg spannend eigenlijk, al zal het nog wel even duren voordat ik weer wat hoor :')
Oeh, dan kan het grote wachten nu beginnen

Citaat:
Is iemand anders nog naar de open dag geweest?

Ik ben nu écht overtuigd dat UCU geweldig is. Het lijkt me heel leuk om daar te studeren.
Is het ook! Heb je je al aangemeld? En weet je al een beetje wat je wil gaan doen?
Oud 24-11-2012, 21:12
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Zo, mijn aanmeldingen voor AUC en UCU zijn verstuurd. Toch wel erg spannend eigenlijk, al zal het nog wel even duren voordat ik weer wat hoor :')
Sowieso voor 1 maart toch, met de nieuwe early bird procedure?
Oud 24-11-2012, 21:30
Rizzie
Rizzie is offline
Hallo allemaal, even een vraagje over the recommendations voor UCU. Ik heb mensen horen praten over brieven en over formulieren. Weet iemand welke van de twee het is? Moet je docent een soort formulier invullen of moeten ze een brief voor je schrijven? Alvast bedankt!
Oud 25-11-2012, 02:40
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Hallo allemaal, even een vraagje over the recommendations voor UCU. Ik heb mensen horen praten over brieven en over formulieren. Weet iemand welke van de twee het is? Moet je docent een soort formulier invullen of moeten ze een brief voor je schrijven? Alvast bedankt!
Voorzover ik me herinner is het een 'gewone' brief met daarbij een paar antwoorden op een formulier, maar ben niet zeker meer. Zou duidelijk moeten worden als je begint met je aanmelden en 't naar je docent verstuurt.
Oud 25-11-2012, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Sowieso voor 1 maart toch, met de nieuwe early bird procedure?
Ja, als het goed is wel! Vind ik wel fijn eigenlijk haha, dat je het nog enigzins op tijd weet..

Citaat:
Voorzover ik me herinner is het een 'gewone' brief met daarbij een paar antwoorden op een formulier, maar ben niet zeker meer. Zou duidelijk moeten worden als je begint met je aanmelden en 't naar je docent verstuurt.
@Rizzle dus,

Het zijn vier open vragen, over hoe sociaal jij bent, etc. Vervolgens is het een lijst met ehh, karaktertrekken? Bijvoorbeeld, good oral skills, self-confidence, etc. Dus kies wel echt een docent die jou een beetje kent! Anders wordt het nog best wel moeilijk denk ik..

Laatst gewijzigd op 25-11-2012 om 09:15.
Oud 25-11-2012, 09:13
Scholier20
Scholier20 is offline
Iemand nog meer geweest naar de open dag van UCU vorige week? Ik vond de campus erg mooi, alleen de huisvesting vond ik iets minder als ik het zou vergelijken met AUC en RA. Verder vond ik de Dining Hall eigenlijk ook wel een pluspunt en het kwam gewoon over als een heel gezellige university college. Ik denk er nu zelfs aan om voor utrecht te gaan, pff moeilijke keuze!
Oud 25-11-2012, 09:13
Scholier20
Scholier20 is offline
Met vorige week bedoel ik gisteren, nog niet helemaal wakker
Oud 26-11-2012, 14:19
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Ik denk er nu zelfs aan om voor utrecht te gaan, pff moeilijke keuze!
Haha, ik heb me tot 24u voor de deadline van kiezen tussen LUC en UCU nog het hoofd zitten breken over waar ik heen wilde en heb nul spijt gehad van Utrecht, dus ik zou zeggen: denk er goed over na, meld je overal aan en zie dan wat je beslist.
Oud 26-11-2012, 17:16
Scholier20
Scholier20 is offline
Citaat:
Haha, ik heb me tot 24u voor de deadline van kiezen tussen LUC en UCU nog het hoofd zitten breken over waar ik heen wilde en heb nul spijt gehad van Utrecht, dus ik zou zeggen: denk er goed over na, meld je overal aan en zie dan wat je beslist.
hoezo heb je er dan spijt van?
Oud 26-11-2012, 18:34
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
hoezo heb je er dan spijt van?
Nee, heb er nul spijt van, dus helemaal geen.
Oud 26-11-2012, 18:45
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Iemand nog meer geweest naar de open dag van UCU vorige week? Ik vond de campus erg mooi, alleen de huisvesting vond ik iets minder als ik het zou vergelijken met AUC en RA. Verder vond ik de Dining Hall eigenlijk ook wel een pluspunt en het kwam gewoon over als een heel gezellige university college. Ik denk er nu zelfs aan om voor utrecht te gaan, pff moeilijke keuze!
Precies dat had ik ook UCU heeft een veel gezelligere sfeer dan AUC. Komt denk ik door het terrein en die Dining Hall. En natuurlijk dat je met een vijftal andere mensen een huisje deelt. De kamers zijn echt wel minder mooi en je bent minder vrij in je inrichting dan op AUC, maar het jaarlijks verhuizen is dan weer lang niet zo vervelend als het in eerste instantie klonk. Ik ga nog maar eens goed naar de vakken kijken voordat ik me ergens ga aanmelden :3
Oud 26-11-2012, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Precies dat had ik ook UCU heeft een veel gezelligere sfeer dan AUC. Komt denk ik door het terrein en die Dining Hall. En natuurlijk dat je met een vijftal andere mensen een huisje deelt. De kamers zijn echt wel minder mooi en je bent minder vrij in je inrichting dan op AUC, maar het jaarlijks verhuizen is dan weer lang niet zo vervelend als het in eerste instantie klonk. Ik ga nog maar eens goed naar de vakken kijken voordat ik me ergens ga aanmelden :3
Ik weet niet welke huisvesting je op de open dag gezien hebt, maar besef dat er best wel wat verschil zit in grootte van kamer en met hoeveel mensen je een unit deelt. (Ik heb de huisvesting van AUC nooit gezien, dus dat kan ik niet vergelijken.) En naar de vakken kijken is natuurlijk altijd een goed idee, maar bedenk ook dat je nog altijd off campus courses kunt doen als je net iets mist. En bij twee UC's aanmelden is natuurlijk ook nog altijd een optie.
Oud 26-11-2012, 22:00
Scholier20
Scholier20 is offline
Citaat:
Nee, heb er nul spijt van, dus helemaal geen.
Oh foutje, verkeerd begrepen!
Oud 26-11-2012, 22:11
Scholier20
Scholier20 is offline
Citaat:
Ik weet niet welke huisvesting je op de open dag gezien hebt, maar besef dat er best wel wat verschil zit in grootte van kamer en met hoeveel mensen je een unit deelt. (Ik heb de huisvesting van AUC nooit gezien, dus dat kan ik niet vergelijken.) En naar de vakken kijken is natuurlijk altijd een goed idee, maar bedenk ook dat je nog altijd off campus courses kunt doen als je net iets mist. En bij twee UC's aanmelden is natuurlijk ook nog altijd een optie.
Ja dat laatste is sowieso slim om te doen lijkt me. En over die off campus courses, dat vond ik wel een pluspunt bij UCU. Je kan daar namelijk ook een minor ondernemerschap doen aan de gewone universiteit. Dit wil ik echt heel graag, daarom staat UCU ook bij mij op nummer 1 nu. Alleen misschien is een minor ondernemerschap bij AUC ook mogelijk en dan aan de UvA/VU? Zou ik eigenlijk over moeten informeren.. Want stel dat dit het geval is, dan neig ik toch meer naar AUC. Vooral omdat ik nogal een freak ben qua orde en als ik dan die kamers zag in UCU Dan toch liever een eigen kamer voor mezelf, ook al was de sfeer in UCU aangenamer naar mijn mening
Oud 26-11-2012, 22:18
Scholier20
Scholier20 is offline
Citaat:
Precies dat had ik ook UCU heeft een veel gezelligere sfeer dan AUC. Komt denk ik door het terrein en die Dining Hall. En natuurlijk dat je met een vijftal andere mensen een huisje deelt. De kamers zijn echt wel minder mooi en je bent minder vrij in je inrichting dan op AUC, maar het jaarlijks verhuizen is dan weer lang niet zo vervelend als het in eerste instantie klonk. Ik ga nog maar eens goed naar de vakken kijken voordat ik me ergens ga aanmelden :3
Vakken zijn inderdaad belangrijk! Er is ook best wel een verschil bij de UC's wat betreft de aangeboden courses. Volgens mij heeft AUC het grootste aanbod (?). Alleen had ik begrepen dat je daar nogal beperkt bent in je keuze maar dat weet ik niet zeker. Op de site staat in ieder geval zo'n schema met de keuzes die je kunt maken in je curriculum en er waren maar max. 5 tracks die je buiten je major zou kunnen doen en dat vind ik erg weinig.. Kan ook zijn dat ik het helemaal verkeerd heb begrepen hoor
Oud 26-11-2012, 22:23
Scholier20
Scholier20 is offline
Morgen ga ik mijn Engels lerares vragen of ze een aanbevelingsbrief wil schrijven. Ik vind het supercool dat ze vorige maand uit zichzelf aanbood een brief te willen schrijven! Ook ga ik mijn Spaans lerares die ook Engels geeft vragen. Mijn decaan zou er wel een willen schrijven, wat volgens mij ook officieel zou moeten -of principal-, maar hij kent me haast niet dus ik betwijfel de waarde van zo'n brief

Zo genoeg gespamd nu
Oud 26-11-2012, 22:53
rkooiker
rkooiker is offline
Citaat:
Oeh, dan kan het grote wachten nu beginnen



Is het ook! Heb je je al aangemeld? En weet je al een beetje wat je wil gaan doen?
Ik zit nu in V5, dus ik heb nog even de tijd. Maar ik weet al wel wat ik wil. Ik wil namelijk na het vwo in Amerika studeren. UCU is dan eigenlijk plan B, voor als Amerika niet lukt.

Laatst gewijzigd op 26-11-2012 om 23:00.
Oud 27-11-2012, 01:18
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Ik weet niet welke huisvesting je op de open dag gezien hebt, maar besef dat er best wel wat verschil zit in grootte van kamer en met hoeveel mensen je een unit deelt. (Ik heb de huisvesting van AUC nooit gezien, dus dat kan ik niet vergelijken.) En naar de vakken kijken is natuurlijk altijd een goed idee, maar bedenk ook dat je nog altijd off campus courses kunt doen als je net iets mist. En bij twee UC's aanmelden is natuurlijk ook nog altijd een optie.
Jep, ik heb ook al 1 off-campus course gedaan en ga er volgend semester nog een doen; heel tof dat je je curriculum zo aan kunt vullen idd.
Oud 27-11-2012, 12:29
Verwijderd
Van AUC inmiddels al een mailtje teruggekregen: ze wilden aanvullende cijferlijsten, van 5vwo en 4vwo, en ze waren al bezig met mijn application. Toch wel heel erg spannend haha. Momenteel neig ik wel meer naar AUC, vooral omdat ze daar in het humanities department veel communicatie/media-vakken hebben, en dat vind ik toch wel heel interessant.

Weet iemand of je bij AUC je kamer mag verven eigenlijk?
Oud 27-11-2012, 16:28
Scholier20
Scholier20 is offline
Citaat:
Van AUC inmiddels al een mailtje teruggekregen: ze wilden aanvullende cijferlijsten, van 5vwo en 4vwo, en ze waren al bezig met mijn application. Toch wel heel erg spannend haha. Momenteel neig ik wel meer naar AUC, vooral omdat ze daar in het humanities department veel communicatie/media-vakken hebben, en dat vind ik toch wel heel interessant.

Weet iemand of je bij AUC je kamer mag verven eigenlijk?
Hey, dat laatste weet ik eigenlijk wel zeker! Aii, willen ze echt ook cijferlijsten van v5 en v4? Ik was van plan mijn vwo 6 cijferlijst van deze periode te sturen waarop mijn behaalde examencijfers in v5 staan en mijn behaalde examencijfers in v6 ... Mijn cijferlijsten van v4 en v5 hebben namelijk nogal wat rode cijfertjes
Oud 27-11-2012, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Hey, dat laatste weet ik eigenlijk wel zeker! Aii, willen ze echt ook cijferlijsten van v5 en v4? Ik was van plan mijn vwo 6 cijferlijst van deze periode te sturen waarop mijn behaalde examencijfers in v5 staan en mijn behaalde examencijfers in v6 ... Mijn cijferlijsten van v4 en v5 hebben namelijk nogal wat rode cijfertjes
Dat was ook mijn plan, want mijn laatste toetsweek ging erg goed (al zeg ik het zelf haha), maar toen kreeg ik een mailtje dat ze ook graag eerdere cijferlijsten wilden, om een betere overview van mijn academic abilities te krijgen.. Maar misschien geldt dit wel alleen voor mij hoor, dat dat niet voor iedereen nodig is..
Oud 28-11-2012, 20:24
Scholier20
Scholier20 is offline
Citaat:
Dat was ook mijn plan, want mijn laatste toetsweek ging erg goed (al zeg ik het zelf haha), maar toen kreeg ik een mailtje dat ze ook graag eerdere cijferlijsten wilden, om een betere overview van mijn academic abilities te krijgen.. Maar misschien geldt dit wel alleen voor mij hoor, dat dat niet voor iedereen nodig is..
Haha bij mij voor het eerst een toetsweek zonder onvoldoendes, dus wil echt graag mijn v6 rapport tot nu toe laten zien! In v5 en v4 had ik best vaak de gedachte 'het telt toch niet mee voor het examen' (foute gedachte, I know)

Maar goed even een algemene vraag aan de studenten, mijn Spaans en Engels docenten vroegen aan me wat ze precies in de aanbevelingsbrief zouden moeten zetten. Natuurlijk hoop ik dat ze me beschrijven als een hardwerkende, leergierige, sociale leerling met internationale ambities, maar na 5-7 regels heb je dat al verteld lijkt me. Wat stond er nog meer in jullie aanbevelingsbrieven??
Oud 29-11-2012, 00:49
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Maar goed even een algemene vraag aan de studenten, mijn Spaans en Engels docenten vroegen aan me wat ze precies in de aanbevelingsbrief zouden moeten zetten. Natuurlijk hoop ik dat ze me beschrijven als een hardwerkende, leergierige, sociale leerling met internationale ambities, maar na 5-7 regels heb je dat al verteld lijkt me. Wat stond er nog meer in jullie aanbevelingsbrieven??
Geen idee, want je hoort je aanbevelingsbrief niet te zelf te lezen. Wat ik me echter voor kan stellen is dat een docent dingen over jou kan zeggen die jij zelf niet goed naar voren kunt brengen, zoals of je het gemiddeld beter doet dan je medestudenten, of je op een andere manier speciaal bent in de klasinteractie, etc.
Oud 29-11-2012, 16:29
Scholier20
Scholier20 is offline
Citaat:
Geen idee, want je hoort je aanbevelingsbrief niet te zelf te lezen. Wat ik me echter voor kan stellen is dat een docent dingen over jou kan zeggen die jij zelf niet goed naar voren kunt brengen, zoals of je het gemiddeld beter doet dan je medestudenten, of je op een andere manier speciaal bent in de klasinteractie, etc.
oh dat wist ik niet..

Nou ja, dan lijkt het me ook dat ik me daar niet te veel mee moet bemoeien enzo, ik laat het maar wat meer aan hen over.
Oud 30-11-2012, 14:21
Priya_xxx
Priya_xxx is offline
is het ook een optie om alleen de examencijfers van v4 en v5 op te sturen? ik heb namelijk nog maar weinig cijfers van v6 , waaronder 2 onvoldoendes die ik pas in maart kan herkansen....
Oud 30-11-2012, 15:42
Verwijderd
Citaat:
is het ook een optie om alleen de examencijfers van v4 en v5 op te sturen? ik heb namelijk nog maar weinig cijfers van v6 , waaronder 2 onvoldoendes die ik pas in maart kan herkansen....
Dat is vast ook prima! Sterker nog, volgens mij vragen ze eigenlijk ook om de cijfers van 5vwo.. Waar ga je je aanmelden?
Oud 30-11-2012, 22:46
Priya_xxx
Priya_xxx is offline
Citaat:
Dat is vast ook prima! Sterker nog, volgens mij vragen ze eigenlijk ook om de cijfers van 5vwo.. Waar ga je je aanmelden?
Ah top!
Mijn voorkeur is UCU dus daar ga ik me voor inschrijven voor 1 januari. Als plan B zat ik te denken aan LUC The Hague, dinsdag ga ik naar een open avond dus we zullen zien of dat wat is. Over AUC was ik ook heel positief maar ik twijfel nog een beetje. Het is namelijk 10 minuten van mijn huis dus om dan op kamers te gaan is een beetje apart lijkt me.

Jij hebt je ingeschreven voor UCU en AUC las ik? Leuk! Heel veel succes en laat maar weten wanneer je wat hoort
Oud 05-12-2012, 14:42
Scholier20
Scholier20 is offline
Nog even een vraag voor AUC-studenten / scholieren die zich aanmelden voor AUC. Er staat dat ze ook graag een essay willen over een bepaald onderwerp en deze vijftal onderwerpen worden vervolgens gegeven. Gaan ze er eigenlijk wel van uit dat je dit essay schrijft? Wordt er tijdens het interview diep op dit essay ingegaan (discussie erover)? De onderwerpen zijn namelijk best wel 'science'-achtig, dus mijn kennis erover is zeer gering. Daarom lijkt het me beter om dit essay maar niet te schrijven, stel dat er een aspect over bijv. klimaatverandering wordt gevraagd waar ik totaal niets vanaf weet Maar ik ben ook bang dat ik heel motivatieloos overkom als ik het essay oversla. Iemand met hetzelfde probleem?
Oud 05-12-2012, 20:44
Loor123
Loor123 is offline
Citaat:
is het ook een optie om alleen de examencijfers van v4 en v5 op te sturen? ik heb namelijk nog maar weinig cijfers van v6 , waaronder 2 onvoldoendes die ik pas in maart kan herkansen....
Hey Priya Ik weet dat voor zowel UCU als RA ze inderdaad je laatste rapport van vwo5 willen hebben. Het is echt een heerlijke studie kan ik nu na een paar maanden zeggen, al had ik wel onderschat hoe belangrijk het sociale aspect van UCU is. Ik weet niet in hoeverre dat ook voor RA of de andere UC's geldt, maar zeker voor UCU is het naast academisch ook sociaal een hele bijzondere plek! Zou zeker proberen erin te komen als ik jullie was
Oud 05-12-2012, 20:51
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Nog even een vraag voor AUC-studenten / scholieren die zich aanmelden voor AUC. Er staat dat ze ook graag een essay willen over een bepaald onderwerp en deze vijftal onderwerpen worden vervolgens gegeven. Gaan ze er eigenlijk wel van uit dat je dit essay schrijft? Wordt er tijdens het interview diep op dit essay ingegaan (discussie erover)? De onderwerpen zijn namelijk best wel 'science'-achtig, dus mijn kennis erover is zeer gering. Daarom lijkt het me beter om dit essay maar niet te schrijven, stel dat er een aspect over bijv. klimaatverandering wordt gevraagd waar ik totaal niets vanaf weet Maar ik ben ook bang dat ik heel motivatieloos overkom als ik het essay oversla. Iemand met hetzelfde probleem?
Hoe is een niet geschreven essay beter dan één die wel geschreven is? Als je bij alles denkt 'mwah, dit ligt me niet zo goed, laat ik het niet doen', dan is dat niet de werkhouding die ze daar van je willen hebben, gok ik zo (vooral omdat het zo enorm breed begint). En over alles kun je je inlezen en meer leren. En welke onderwerpen zijn het precies? Want ook 'sciencedingen' hebben meerdere kanten, klimaatverandering heeft bijvoorbeeld (ook) een enorme impact op mensen (of kan die hebben), daar kun je het ook over hebben.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 05-12-2012, 21:02
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Hey Priya Ik weet dat voor zowel UCU als RA ze inderdaad je laatste rapport van vwo5 willen hebben. Het is echt een heerlijke studie kan ik nu na een paar maanden zeggen, al had ik wel onderschat hoe belangrijk het sociale aspect van UCU is. Ik weet niet in hoeverre dat ook voor RA of de andere UC's geldt, maar zeker voor UCU is het naast academisch ook sociaal een hele bijzondere plek! Zou zeker proberen erin te komen als ik jullie was
Jep, heel herkenbaar; UC heeft een veel groter sociaal leven dan velen verwachten van tevoren!
Oud 06-12-2012, 06:43
Verwijderd
@Fiets23 & @Loor123 ervaren jullie dit dan als positief of negatief? En kunnen jullie een beetje toelichten?

@Scholier20 ik heb ook geen essay geschreven, grotendeels ook om de redenen die jij zei, en omdat ik graag de early deadline wilde halen en dus geen tijd had.. Maar ik weet niet, volgens mij is het niet heel belangrijk, maar kan het wel de doorslag geven. Zo van, ''we weten niet zeker of we hem aannemen.. hm, laten we eens kijken hoe zijn essay is. ''
Tenminste, dit was hoe ik het me bedacht had haha.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #11
dippedinice
1 27-09-2013 15:01
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31
Algemene schoolzaken Studeren in Amerika
rianne3006
14 09-01-2002 00:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.