Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2015, 07:24
appleimac
Avatar van appleimac
appleimac is offline
Het zit zo;
Mijn ex-vriendin en ik zijn nu zo'n 6 weken uit elkaar.
We zien elkaar elke dag op school. [KLASGENOOT]
Ik probeer het contact met haar te negeren, en doe mijn eigen ding.
Ik ga uit met (nieuwe) vrienden en heb mijn hobby's weer opgepakt.
Zij doet dit - naar mijn weten - ook. Maar op school doet ze alles behalve het contact
compleet negeren.
Het is niet zo dat ze ineens hele gesprekken met me voert, maar op de een of andere
manier is ze ALTIJD aanwezig in mijn comfort-zone/gezichtsveld.
Ze is altijd in mijn buurt.

Verder houdt ze mij ontzettend veel in de gaten.
*af en toe voel ik (letterlijk) de ogen in mijn rug branden*
Ze kan er dus blijkbaar niet tegen dat ik 'zonder haar' mijn leven weer oppak.
Verder stuurt ze via WhatsApp, zo af en toe, berichten naar haar moeder over mij,
en over de dingen die ik doe.

Op geilen is ze ook een kei in. Vorige week was het zelfs zo erg dat;
Ik sprak haar in privé, en zei dat ze een leuke broek aan had (hij was nieuw).
Er zaten van die oh-zo hippe scheuren in, dus ik zei als grapje;
'Er zit een scheur in je broek...'
Waarop zij, mij een knipoog gaf en zei; 'Zal ik hem dan maar uitdoen?'

Ik schrok hier eigenlijk best wel van, aangezien ik dit ontzettend raar (en tegendraads) gedrag vindt.
Verder heb ik het gevoel dat ze 'dit' wil, en 'dat' doet/zegt.
Ze doet in de klas bijv.; heel arrogant en bitchy, en maakt ze snerende opmerkingen naar me ('hou je bek eens'/'doe eens niet zo kinderachtig'). En in privé - als ik haar bijvoorbeeld tegenkom in de stad, of we moeten samen een opdracht doen, is ze super zenuwachtig en verlegen.

Ik weet nu niet goed wat ze wil, en al helemaal niet hoe ik met haar om moet gaan.
Ik wil graag gewoon netjes blijven doen ('gentleman ik'), maar zo als ze me nu
'manipuleert' kan ik dat natuurlijk niet.

Verder zijn we samen tot het beëindigen van de relatie gekomen.
Zonder ruzie (of wat dan ook). Ik weet zelf gewoon ook niet goed wat ik wil.
Het verschilt van dag tot dag...

De meerderheid in me zegt NEE,
maar ik heb gewoon zo'n zwak voor haar, dat ik - met mijn botte kop - TOCH altijd
wel iets vind waar ik voor val.

Ik heb vorige week een berichtje naar haar gestuurd met de vraag of ze ALS VRIENDEN ff bij wilde kletsen.
Hier reageerde ze super snel op met ''Wanneer ''
Na wat heen en weer ge-app, leek het ineens alsof ze bang was om de confrontatie aan te gaan, en zei ze;
''Ik heb er toch geen behoefte aan. Ik snap ook niet waarom jij dit wil. De situatie veranderd er niks door.''

Dit is natuurlijk een belachelijke reactie, aangezien ik haar NIETS heb verteld over de zogenaamde 'situatie' veranderen.
Ik wilde haar gewoon duidelijk maken dat ze moet kappen met dat flirty gedoe (niet alleen omdat IK er gek van wordt, maar
klasgenoten komen naar mij toe met de vraag of ik 'mijn ex een beetje binnen de lijntjes wil houden').

Daarentegen weet ik nu wel een BEETJE waar ik aan toe ben.
Maar weet dus niet of ze dit doet om een reactie uit te lokken, OF om gewoon met mijn gevoelens te spelen...
Ze is gewoon bang om de confrontatie in privé met me aan te gaan, aangezien ik vorige week ook nog van een vriendin van ons beide de vraag kreeg 'hoe het met me ging, want dat wilde *mijn ex* weten'...

Nu is het wel zo dat ze - sinds deze week - 'normaler' tegen me doet. Ze vroeg dinsdag op school zelfs of ik tegen haar aan kwam liggen! Ik heb haar hierna apart genomen, en haar ernaar gevraagd wat ze nou precies wil. Ik heb haar gevraagd of ze me terug wilde, ja of nee, en haar antwoord hierop was 'nee'. *Dit geloof ik trouwens niet 100%, want haar gedrag wijst volledig op iets anders*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2015, 07:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Zeg tegen haar dat als ze iets wil zeggen of weten, dat ze naar jou moet komen, en het niet via via hoeft te vragen. Verder ben ik bang dat het gewoon tijd nodig heeft. Jullie moeten beiden wennen aan de nieuwe situatie en een manier vinden om normaal met elkaar om te gaan. Ik denk dat je dat het beste kunt door raar gedrag te negeren of haar er op aan te spreken - zonder er zelf over te blijven malen met de vraag wat ze nu bedoelt. Het is uit, en als het nodig is mag je jezelf en haar daar best aan herinneren. En eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat zij wil (mogelijk weer een relatie met jou) zolang jij daar geen interesse in hebt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-10-2015, 09:32
appleimac
Avatar van appleimac
appleimac is offline
Bedankt voor je reactie
Maar op het laatste wil ik eventjes reageren;

Het hele gedoe om 'omdat ik er geen interesse meer in heb' ligt bij mij dus erg moeilijk.
Door haar gedrag vind ik het dus moeilijk om hierin een duidelijk standpunt aan te houden.
Soms heb ik een dag als; 'als ze nu bij me terug wil, pak ik die kans', terwijl ik de dag erop zo iets heb van; 'ik weet dat het beter is dat we uit elkaar zijn'.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2015, 10:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mag ik vragen waarom het precies uit gegaan is?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-10-2015, 10:48
Scrimble
Scrimble is offline
Lastige situatie inderdaad. Je kan natuurlijk ook jezelf afvragen: waarom jullie het uit hebben gemaakt of denken aan de minpunten.

Ik snap je wel hoor, alleen zoals het nu gaat maak je jezelf helemaal kapot / gek.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2015, 18:05
appleimac
Avatar van appleimac
appleimac is offline
Citaat:
Mag ik vragen waarom het precies uit gegaan is?
Omdat ik (door privé-redenen) een vertrouwensbreuk heb opgelopen, ben ik ontzettend onzeker geworden. Dit wantrouwige gedrag heb ik (helaas) meegenomen in mijn relatie.
Mijn ex-vriendin voelde zich ontzettend benauwd, en niet vertrouwd - door mijn jaloezie...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2015, 20:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Denk je dat een relatie wel zou werken op lange termijn als jullie nu weer opnieuw een relatie krijgen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-10-2015, 21:26
appleimac
Avatar van appleimac
appleimac is offline
Citaat:
Denk je dat een relatie wel zou werken op lange termijn als jullie nu weer opnieuw een relatie krijgen?
Aangezien ik mijn privé-probleem volledig heb uitgepraat en opgelost, denk ik eerlijk gezegd van wel. Maar waarschijnlijk is de kans op een 'nieuw begin' zó klein...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 09:29
Psychologie Spoiler: zeer lang verhaal
Scarlet Spider
21 21-09-2012 11:27
Liefde & Relatie ik ben het beu
fotj_undercover
7 14-01-2010 23:49
Liefde & Relatie verwerken van je ex
divindae
112 24-10-2006 10:20
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Het onbegrijpelijk verbod
clubje
23 12-10-2003 18:39
Liefde & Relatie ik weet niet hoe je het moet noemen
ziggy
8 20-05-2003 20:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.