Oud 27-08-2002, 20:18
20marianne12
20marianne12 is offline
Wij hebben 2 ratten gehad, omdat ratten liever niet alleen zijn. Nou is de ene rat overleden en zit de andere heel stil zielig in zijn hokje. Nou lijkt het me dat daar geen nieuwe (jonge) rat bij kan ofwel?? Iemand die dit toevallig weet??
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2002, 20:33
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Hoe oud is die andere rat? misschien toch maar beter dat je er weer eentje bijdoet, het zijn erg sociale dieren, en horen in groep toch?

misschien moet je een niet-jonge maar ook niet erg oude rat erbij zetten.?
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 20:56
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Frida schreef:
Hoe oud is die andere rat? misschien toch maar beter dat je er weer eentje bijdoet, het zijn erg sociale dieren, en horen in groep toch?

misschien moet je een niet-jonge maar ook niet erg oude rat erbij zetten.?
Ja het zijn sociale dieren die eigenlijk ook liever niet alleen in een hok zitten, vandaar dat we er 2 hadden. Ik heb ook wel eens gehoord/ gelezen dat je ratten eigenlijk nooit alleen mag houden omdat ze dan erg eenzaam worden, hoe vaak je zo er ook uithaalt een mens kan nou eenmaal niet een rat vervangen. Het meisje in de dierenwinkel wist het ook niet... misschien moet je het gewoon proberen zei ze... lekker handig. Misshcien hebben mensen hier ervaring mee...???
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 21:04
she_devil
she_devil is offline
een vriendin van mij had ongeveer hetzelfde maar dan met cavia's. zij moest van een man bij de dierenwinkel het hok helemaal afwassen en daarna inspuiten met deodorant, en daarna de oude cavia en de jonge bij elkaar zetten, zodat ze eigenlijk allebei in een nieuwe omgeving komen. kweet niet of die deo wel zo gezond is, maar ze heeft het gedaan en dat ging wel goed, misschien kun je net zoiets met je rat proberen? anders weet ik het ook niet...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 07:02
Verwijderd
ik heb ook 2 ratten gehad, en toen is er een overleden. De andere hebben we alleen in het hok gelaten.
Een tijdje later kocht mijn zus 2 andere ratten, en die 3 ratten hebben we gebrobeerd bij elkaar te zetten op de bank, maar de 'oude' ging wel heel erg vechten met de 2 'nieuwe', dus mij lijkt het niet zo'n slim idee om ze bij elkaar te zetten
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 11:17
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Citaat:
she_devil schreef:
een vriendin van mij had ongeveer hetzelfde maar dan met cavia's. zij moest van een man bij de dierenwinkel het hok helemaal afwassen en daarna inspuiten met deodorant, en daarna de oude cavia en de jonge bij elkaar zetten, zodat ze eigenlijk allebei in een nieuwe omgeving komen. kweet niet of die deo wel zo gezond is, maar ze heeft het gedaan en dat ging wel goed, misschien kun je net zoiets met je rat proberen? anders weet ik het ook niet...
nouw dit lijkt me wel een vrij goed punt, buiten dat van die deo. Dan denk ik dat je verder komt wanneer je het hok gaat wassen met een soort dierenshampoo...hondenshampoo lijkt me minder schadelijk dan deo
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Frida schreef:

nouw dit lijkt me wel een vrij goed punt, buiten dat van die deo. Dan denk ik dat je verder komt wanneer je het hok gaat wassen met een soort dierenshampoo...hondenshampoo lijkt me minder schadelijk dan deo
ik weet niet of die ratten dan niet alsnog gaan vechten hoor, wij hadden het ook geprobeerd op de bank (een plek die dus niet van de 'oude' rat is, maar ook niet van de 'nieuwe'), en die gingen ook vechten
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:27
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

ik weet niet of die ratten dan niet alsnog gaan vechten hoor, wij hadden het ook geprobeerd op de bank (een plek die dus niet van de 'oude' rat is, maar ook niet van de 'nieuwe'), en die gingen ook vechten
ehh,......
was dat toevallig toen mijn ratten op bezoek waren?
en, wie hebben er gewonnen?
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 18:38
Verwijderd
Het kan wel. Wij hebben al 3 keer nieuwe ratten bij de oude gezet, en alledrie de keren is het goed gegaan. Ze vochten wel in het begin, maar dat was, denk ik, om de rangorde te bepalen.

Is de rat die je nu nog over hebt een mannetje of een vrouwtje? Want bij vrouwtjes gaat het sneller goed dan bij mannetjes (mannetjes = grotere territoriumdrift oid).

Wel is het ieg slim om ze eerst op neutraal terrein, bv bank/tafel, kennis te laten maken, en daarna in een *schone* kooi bij elkaar te zetten.

Veel succes, laat ons weten hoe het afloopt!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 14:40
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
dat maakt niet uit, wij hebben 2 ratten gehad die bijna 2 jaar van elkaar scheelde en het waren hele goeie vriendinnen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 11:18
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Tip: ga hier naartoe en stel je vraag op het forum, je hebt gegarandeerd een serieus antwoord en bovendien is het een speciale ratjessite, met allemaal mensen die er veel van weten.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 16:06
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Alopia schreef:
Tip: ga hier naartoe en stel je vraag op het forum, je hebt gegarandeerd een serieus antwoord en bovendien is het een speciale ratjessite, met allemaal mensen die er veel van weten.
Thnx, das echt een leuke site! (ik had hem zelf ook wel kunnen zoeken eigenlijk, beetje lui misschien ) En het ant staat daar ook op!
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 13:33
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:


Thnx, das echt een leuke site! (ik had hem zelf ook wel kunnen zoeken eigenlijk, beetje lui misschien ) En het ant staat daar ook op!
ik weet heb er zelf alle info afgehaald voor onze ratjes, leuke beestjes, btw!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Ratje tam maken
Birte1991
6 09-03-2013 21:50
Flora & Fauna 2 ratten aan elkaar laten wennen?
aapje
11 13-01-2007 10:59
Flora & Fauna oppas ratjes
Ui
5 11-08-2005 11:51
Flora & Fauna Jong ratje erbij wordt knokpartij
Verwijderd
36 31-03-2004 21:13
Flora & Fauna Ratje met schurft
Verwijderd
13 22-02-2004 17:06
Flora & Fauna ratje dood -> nieuwe rat erbij
AlopiA
12 02-10-2003 18:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.