Oud 10-04-2002, 21:39
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Ik houd ook van vleesetende diersoorten, die eten andere dieren op om in leven te blijven. Stel ik zie een konijn op het grasveld zitten, boven het konijn zweeft een adelaar, de adelaar pakt het konijn en eet het op, de meeste gaan dan zeggen van: ow ik vind het zielig voor het konijn dat die nu dood is, maar ik vind het zielig als de adelaar het konijn niet kan pakken, dat vind ik zielig omdat die dan niets te eten heeft.

>>Ja, da's ook best kut voor de arend alleen heeft het totaal geen fuck met de topic te maken maar goed.

Je kunt dan wel vleesproducten gaan vervangen voor groente en zo, er zullen altijd dieren dood gaan die vervolgens worden opgegeten.

>>Nee, want als jij de faschistische vleesindustrie boycot wordt er niet meer voor jou gedood.

Wil jij soms zeggen dat je elk vleesetend dier een vegetariers-menu voor hun neus wil schuiven? Als je dat doet dan verstoor je het evenwicht in de natuur.

>.Nee, dat kan niet, sommige dieren kunnen simpelweg niet overleven zonder vlees. Dat gaat niet op voor de mens, wij kunnen uitstekend leven zonder vlees en ik ben er van overtuigd dat zodra het overgrote deel van de mensheid geen vlees meer eet bepaalde problemen opgelost zullen zijn. Vleeseten doet namelijk ook iets geestelijks met je, en da's niet koel. En, je kunt veel meer mensen voeden van hetzelfde stukje land.

En dan heb je meer slecht gedaan dan goed, snap je nu waarom ik geen vegetarier ben?

>>Nee, jij snapt het niet

__________________
Ik koop, dus ik besta
Advertentie
Oud 11-04-2002, 08:21
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Aplausje voor Drama. Wederom vat u alles al bij de horens (juist...).
*Ieme heeft niks meer om op te reageren, aangezien Drama dat dus al gedaan heeft*
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Oud 11-04-2002, 09:21
^Marije^
^Marije^ is offline
Iedereen nu klaar?
__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Oud 11-04-2002, 11:00
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
drama schreef:
Wow ben maar rustig hoor, je hoeft niet gelijk zo in de aanval te gaan. Ik wil geen ruzie hoor.
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 11-04-2002, 17:00
The Holy Terror
The Holy Terror is offline
Citaat:
^Marije^ schreef:
Iedereen nu klaar?
fool
__________________
Rien ne se crée, tout se transforme -- Van de maan af gezien is iedereen even groot
Oud 11-04-2002, 18:15
~eef
Avatar van ~eef
~eef is offline
damn drama zou het goed doen als jehova... zo erg probeert hij mensen te overtuigen van de goedheid van het vegetarisch zijn.. mwehehe..

owja en ik vind gewoon dat of iemand er nou voor kiest wel of geen vlees te eten dat is die persoon zijn eigen keuze en die heb je maar te respecteren.
__________________
I’m addicted to you.. Don’t you know that you’re toxic.. ^^
Oud 11-04-2002, 19:29
Verwijderd
mjah
maar ik vind vlees/vis gewoon lekker...

maar goed:
dat een leeuw een gazelle afmaakt vind jij dus ook moord?
Oud 11-04-2002, 21:07
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Kben het volledig uit eigenwil

Ik vind het ergens zielig voor de diertjes enzo je kent dat hele verhaal. Ik weet ook dat het de natuur is, dat het ene dier het andere opeet heb ik ook geen problemen mee... Kmaak me dr ook helemaal niet boos om dat andere het wel eten....

ALLEEN VAAK DE MANIER WAAROP....
( en dan heb ik het lekker niet over de bereidingswijze maar over bv mishandelingen en verwaarlozing...)
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Oud 12-04-2002, 11:43
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:
The Holy Terror schreef:


fool
Waan jezelf geen Mr. T
__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Oud 14-04-2002, 19:51
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Havock schreef:
maar goed:
dat een leeuw een gazelle afmaakt vind jij dus ook moord?
Waarom komt iedereen daar toch steeds mee??? Dat is gewoon natuur, natuurlijk is dat niet zielig en al helemaal geen 'moord', zoals in onze "beschaving".
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Oud 14-04-2002, 20:20
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Waarom komt iedereen daar toch steeds mee??? Dat is gewoon natuur, natuurlijk is dat niet zielig en al helemaal geen 'moord', zoals in onze "beschaving".
Natuur? Vergeet niet dat mensen ook natuur zijn, omdat we simpelweg ook dieren zijn.
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 15-04-2002, 09:31
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Natuur? Vergeet niet dat mensen ook natuur zijn, omdat we simpelweg ook dieren zijn.
In dat geval vind ik de mens een vrij gemakzuchtig dier.

Een leeuw die een gazelle afmaakt neemt niet meer dan dat nodig is, zodat de zaak nog in evenwicht blijft. De mens is dan wel natuur maar valt meer onder de categorie parasiet, omdat het alles gebruikt wat het tegenkomt. Ik zie een leeuw nog geen regenwoud omploegen om er een hardhouten stoelenset voor op z'n terrasje van te maken.
De mens is nog nauwelijks natuur ook al worden we keihard in het hokje 'zoogdier' gepropt. 'Jagen' wordt voor ons gedaan, omdat we met z'n allen tot 1 grote consumptiemaatschappij zijn gemorphed, die liever lui dan moe 's avonds voor de buis zit. We staan echt niet meer zo dicht bij de natuur als dat we denken.
__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Oud 15-04-2002, 11:05
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Nou... Ik weet het allemaal niet meer. Ik houd echt veel van dieren en van platnten, maar ik kan maar weinig dingen eten die niet gemaakt zijn van dieren of planten. Dus ik probeer maar zo weinig mogelijk te eten want dan weet ik tenminste dat ik zo weinig mogelijk dieren en planten dood. Maarja eigenlijk zou ik moeten stoppen met eten. Dat houd ik op zich nog wel vol, maar na twee a drie dagen begin ik me zwakjes te voelen en moet en zal ik eten...

het is ook zo moeiluk
__________________
levuh de diere!
Oud 15-04-2002, 11:25
Verwijderd
Citaat:
dierenliefhebster schreef:
Nou... Ik weet het allemaal niet meer. Ik houd echt veel van dieren en van platnten, maar ik kan maar weinig dingen eten die niet gemaakt zijn van dieren of planten. Dus ik probeer maar zo weinig mogelijk te eten want dan weet ik tenminste dat ik zo weinig mogelijk dieren en planten dood. Maarja eigenlijk zou ik moeten stoppen met eten. Dat houd ik op zich nog wel vol, maar na twee a drie dagen begin ik me zwakjes te voelen en moet en zal ik eten...

het is ook zo moeiluk
2 mogelijkheden:
1- je loopt ons te flessen met die extreme 'ik hou van dieren en planten en zou mezelf er zelfs voor opofferen om er 1tje een dag langer te laten leven motivatie'

2- je hebt die motivatie echt en ik verwijs je door naar de dichtstbijzijnde psychiater...
Oud 15-04-2002, 19:24
marie
marie is offline
[QUOTE]^Marije^ schreef:
-Dieren geen producten zijn. => planten wel dan?
>> imo wel, die moeten gewoon dingen kwijt; een tomatenplant moet zn tomaten kwijt, een koe hoeft zn vlees niet kwijt. Ooit een koe gesproken die zei 'hee ik heb nog een biefstuk over, heb je interesse?'

dat houdt geen steek!! dan bedoel je dat wij vegetariërs bijvoorbeeld geen salade mogen eten, en alleen maar vruchten??? zoek een ander iets om te bewijzen dat we groenten mogen eten!
__________________
In ThE MeMoRy YoU'lL FiNd Me...
Oud 15-04-2002, 19:32
marie
marie is offline
Citaat:
punkbastard!!! schreef:


maar ook geen strikte vleeseter..en men fokte vroeger ergens in de steentijd ook geen dieren voor hun luxe..ze slachtten de dieren uit overlevingsnood en niet omdat ze geen groente lustten...maar omdat ze wel moesten.
ik ga dus totaal akkoord met punkbastard!! ik vind dat in oorsprong we geen vlees aten omdat planteneters een lange darmstelsel hebben --> planten moeten meer en langer verteerd worden dan vlees,
vleeseters een korte darmstelsel hebben --> omdat vlees minder lang verteerd moet worden...
misschien zeg je van -ja de mens is een alleseter?- ,maar was de mens echt wel vroeger een alleseter??? ik denk dat de mens vroeger planten at en uit noodzaak op vis begon te jagen en later op dieren...
__________________
In ThE MeMoRy YoU'lL FiNd Me...
Oud 15-04-2002, 23:12
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
Havock schreef:


2 mogelijkheden:
1- je loopt ons te flessen met die extreme 'ik hou van dieren en planten en zou mezelf er zelfs voor opofferen om er 1tje een dag langer te laten leven motivatie'

2- je hebt die motivatie echt en ik verwijs je door naar de dichtstbijzijnde psychiater...


da zijn geen argumenten...
__________________
levuh de diere!
Oud 16-04-2002, 07:46
^Marije^
^Marije^ is offline
[QUOTE]marie schreef:
Citaat:
dat houdt geen steek!! dan bedoel je dat wij vegetariërs bijvoorbeeld geen salade mogen eten, en alleen maar vruchten??? zoek een ander iets om te bewijzen dat we groenten mogen eten!
*zucht*

1. Denk aan je bloeddruk
2. Dat is helemaal niet mijn punt
3. 'wij'vegetariers idd, ik ben net zo veggie als jij voor het geval je het nog niet doorhad.
4. stel je niet zo aan, ik kom met een argument waarom ik vind dat het onlogisch is om vlees te eten en dat jij dat weer verdraaid en er zo'n punt van maakt is dus niet mijn probleem.
5. veel plezier met je salade, die ik ook heus wel eet



__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Oud 16-04-2002, 12:15
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
[QUOTE]marie schreef:
Citaat:

dat houdt geen steek!! dan bedoel je dat wij vegetariërs bijvoorbeeld geen salade mogen eten, en alleen maar vruchten??? zoek een ander iets om te bewijzen dat we groenten mogen eten!
ik moet toegeven dat ik haar argumentatie ietwat sterker vind dan de jouwe eigenlijk...
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 16-04-2002, 15:24
Verwijderd
Citaat:
dierenliefhebster schreef:




da zijn geen argumenten...
nee, dat zijn mogelijkheden...
Oud 16-04-2002, 17:47
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
Havock schreef:
mjah
maar ik vind vlees/vis gewoon lekker...

maar goed:
dat een leeuw een gazelle afmaakt vind jij dus ook moord?
da's de natuur en nog belangrijker een leeuw kan neit zonder vlees...hij eet nou eenmaal niks anders. en een mens kan dan misschiewn wel vleeseter zijn ossow maar mensen kunnen hartstikke goed zonder vlees.

en dat je het lekker vindt is geen argument....ik vind vlees ook heel lekker maar ik heb het er tóch voor over....en als ik weer vlees zou eten zou'k net zo makkelijk mensen eten.
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Oud 16-04-2002, 17:55
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
Havock schreef:

2- je hebt die motivatie echt en ik verwijs je door naar de dichtstbijzijnde psychiater...
waar slaat dat nou weer op? da's best wel zielig dat je de mening van een ander niet respecteert..als iemand iets anders dan jij denkt moeten ze gelijk naar een psychiater? volgens mij ben jij dan de gene die daarheen moet...aangezien je je beter voelt dan anderen....zeker ook dan dieren?
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Oud 16-04-2002, 20:11
Verwijderd
Citaat:
punkbastard!!! schreef:


waar slaat dat nou weer op? da's best wel zielig dat je de mening van een ander niet respecteert..als iemand iets anders dan jij denkt moeten ze gelijk naar een psychiater? volgens mij ben jij dan de gene die daarheen moet...aangezien je je beter voelt dan anderen....zeker ook dan dieren?
hallo, ze zegt dat ze soms helemaal neit eet om andere dingen te sparen, dat vind ik niet echt noraal hoor

tzoekkel
Oud 17-04-2002, 10:52
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Havock schreef:
hallo, ze zegt dat ze soms helemaal neit eet om andere dingen te sparen, dat vind ik niet echt noraal hoor
Fijn zo. Laten we daar dan maar even niet op ingaan. Ik denk niet dat dit nl. iets wezenlijks bijdraagt in onze discussie.
Neemt niet weg dat veel vleesetende mensen zich boven anderen (dieren) plaatsen. Ik vraag me intens af waar zij dat recht vandaan halen. En nu even niet aankomen met 'het is altijd al zo geweest en evolutie en al die bla, want dat weten we zo langzamerhand wel (en ik vind dat onzin). Kom eens met iets nieuws!
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Oud 17-04-2002, 12:32
Verwijderd
het heeft pas zin als minstens half nederland belsuit vegetariër te worden!!!! dan is er geen sprake meer van bio-industrie wat toch wel 1 van de belangrijkste redenen is om vegetariër te zijn/ worden. ik ben het dus niet omdat ik weet dat het geen zin heeft als ik vegetariër word is er nog steeds sprake van bio-industrie

probleem opgelost nee!!!!!!!
Oud 17-04-2002, 17:23
marie
marie is offline
[QUOTE]^Marije^ schreef:
[B]


4. stel je niet zo aan, ik kom met een argument waarom ik vind dat het onlogisch is om vlees te eten en dat jij dat weer verdraaid en er zo'n punt van maakt is dus niet mijn probleem.


ik weet wel dat je je best doet, maar toch moet het een argument zijn waarop je weet dat niemand een antwoord op kan geven...toch bedankt dat je probeert, maar ik vond die argument eerst ook zeer logisch, tot mijn vriendin (die ook vegetariër is) dat zei van die salade...
__________________
In ThE MeMoRy YoU'lL FiNd Me...
Oud 17-04-2002, 17:32
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Fijn zo. Laten we daar dan maar even niet op ingaan. Ik denk niet dat dit nl. iets wezenlijks bijdraagt in onze discussie.
Neemt niet weg dat veel vleesetende mensen zich boven anderen (dieren) plaatsen. Ik vraag me intens af waar zij dat recht vandaan halen. En nu even niet aankomen met 'het is altijd al zo geweest en evolutie en al die bla, want dat weten we zo langzamerhand wel (en ik vind dat onzin). Kom eens met iets nieuws!
dat komt omdat we verder zijn ontwikkeld.. iig dat zullen ze dan zeggen en dat is wel zo (wat neit het recht geeft om je boven anderen te plaatsen), maar het is neit bepaald de goede ontwikkeling..en de mens is daarom ook de domste diersoort..aangezien we het voor elkaar krijgen om de aarde waar we op leven helemaal onleefbaar te krijgen.
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Oud 17-04-2002, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef:
Kom eens met iets nieuws!
wist je dat de beattles uit elkaar zijn?
Oud 17-04-2002, 18:40
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef:
het heeft pas zin als minstens half nederland belsuit vegetariër te worden!!!! dan is er geen sprake meer van bio-industrie wat toch wel 1 van de belangrijkste redenen is om vegetariër te zijn/ worden. ik ben het dus niet omdat ik weet dat het geen zin heeft als ik vegetariër word is er nog steeds sprake van bio-industrie

probleem opgelost nee!!!!!!!
hoeveel werklozen?
Oud 17-04-2002, 20:01
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Wow, als je een echte vegetarier bent dat eet je niet alleen geen vlees meer (omdat je het zielig vind voor de dieren), nee, dan eet je ook geen plantenproduchten meer!!! Want dat is toch ook zielig voor al het groen? Ik vind het zielig dat er hele plantages worden aangeplant met mais, omdat die zo lekker smaken. Dat is toch zielig voor die maisplant????

Veel mensen geloven dat niet alleen dieren een ziel hebben, maar ook planten, alles wat leeft. Dus dat is toch ook zielig??

P.S. Ik blijf een alleseter.
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 17-04-2002, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Wow, als je een echte vegetarier bent dat eet je niet alleen geen vlees meer (omdat je het zielig vind voor de dieren), nee, dan eet je ook geen plantenproduchten meer!!! Want dat is toch ook zielig voor al het groen? Ik vind het zielig dat er hele plantages worden aangeplant met mais, omdat die zo lekker smaken. Dat is toch zielig voor die maisplant????

Veel mensen geloven dat niet alleen dieren een ziel hebben, maar ook planten, alles wat leeft. Dus dat is toch ook zielig??

P.S. Ik blijf een alleseter.
lol, idd, kom op, we gaan onszelf uithongeren om de arme plantjes en beestjes langer te laten leven

whehehe

maar nogmaals; ik blijf vlees eten, want wat jullie met die dieren voelen is medelijden, ikzelf distantieer mij van dat gevoel....
Oud 18-04-2002, 08:06
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Wow, als je een echte vegetarier bent dat eet je niet alleen geen vlees meer (omdat je het zielig vind voor de dieren), nee, dan eet je ook geen plantenproduchten meer!!! blablabla enz.
Welkom bij:"Zet jezelf voor lul voor een heel forum!" Aplaus, aplaus, voor een van de vele ki-mensjes. (waarmee we onderhand doodgegooid worden op mysiek) enz.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Oud 18-04-2002, 09:34
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Havock schreef:


lol, idd, kom op, we gaan onszelf uithongeren om de arme plantjes en beestjes langer te laten leven

whehehe

maar nogmaals; ik blijf vlees eten, want wat jullie met die dieren voelen is medelijden, ikzelf distantieer mij van dat gevoel....
Ja ik ben het ook met jou eens.
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 18-04-2002, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef:
Welkom bij:"Zet jezelf voor lul voor een heel forum!" Aplaus, aplaus, voor een van de vele ki-mensjes. (waarmee we onderhand doodgegooid worden op mysiek) enz.
anders is dat ff een zielige reactie. iedereen mag toch hier zijn mening geven
Oud 18-04-2002, 10:15
^Marije^
^Marije^ is offline
ik weet wel dat je je best doet, maar toch moet het een argument zijn waarop je weet dat niemand een antwoord op kan geven...
>> Het enige argument waar niemand iets op te zeggen heeft is een heel achterlijk argument. Daarbij heb jij ook niet zo'n argument

toch bedankt dat je probeert, maar ik vond die argument
>> DAT argument

eerst ook zeer logisch, tot mijn vriendin (die ook vegetariër is) dat zei van die salade...
>> het slaat toch als een tang op een varken, die opmerking van de salade?? Bedoel je soms dat vleeseten net zo achterlijk is als groenten en salades en zo? Ik snap echt niet waar je heen wilt met die beweringen van jou.
__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Oud 18-04-2002, 15:45
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:


anders is dat ff een zielige reactie. iedereen mag toch hier zijn mening geven
Ja dat "dacht" ik ook, maar dat is blijkbaar dus niet zo.
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 18-04-2002, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef:
Welkom bij:"Zet jezelf voor lul voor een heel forum!" Aplaus, aplaus, voor een van de vele ki-mensjes. (waarmee we onderhand doodgegooid worden op mysiek) enz.
ik moet zeggen dat ik het met je eens ben.... deze keer,

Ki fighter, vegetarier heeft duidelijk het woord vegeta vegetation in zich wat groenten/planeten betekent, maar je kan ze dus ook herbivoren noemen
Oud 18-04-2002, 20:31
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Havock schreef:


ik moet zeggen dat ik het met je eens ben.... deze keer,

Ki fighter, vegetarier heeft duidelijk het woord vegeta vegetation in zich wat groenten/planeten betekent, maar je kan ze dus ook herbivoren noemen
W
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 18-04-2002, 20:32
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Havock schreef:


ik moet zeggen dat ik het met je eens ben.... deze keer,

Ki fighter, vegetarier heeft duidelijk het woord vegeta vegetation in zich wat groenten/planeten betekent, maar je kan ze dus ook herbivoren noemen
Wil je alsjeblieft es vertellen waar je het over hebt? Ik zit hier bij flora en fauna, niet op mystiek. En ik heb het over vegetariers en niet over DBZ. Waarom beginnen jullie daar eigelijk over? Ik heb het over eten, niet over tekenfilmpjes.
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 19-04-2002, 08:02
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Wil je alsjeblieft es vertellen waar je het over hebt? Ik zit hier bij flora en fauna, niet op mystiek. En ik heb het over vegetariers en niet over DBZ. Waarom beginnen jullie daar eigelijk over? Ik heb het over eten, niet over tekenfilmpjes.
Waar de tekenfilmpjes ineens vandaan komen weet ik niet, maar ik wil best even een uitleg geven bij mijn eerdere reactie. De opmerking van 'geen plantjes meer eten' (inclusief dat salade-gedoe van Marie) slaat geheel nergens op. Planten hebben geen centraal zenuwstelsel en voelen dus geen pijn, DAAROM is het niet zielig om plantjes te eten.
Aangezien bovenstaande opmerking veel vaker aangehaald wordt, om vegetariërs toch ergens mee onderuit te halen, vond ik dat de plaatser ervan zich ronduit voor lul heeft gezet.

Zoooo.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Oud 19-04-2002, 08:44
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Waar de tekenfilmpjes ineens vandaan komen weet ik niet, maar ik wil best even een uitleg geven bij mijn eerdere reactie. De opmerking van 'geen plantjes meer eten' (inclusief dat salade-gedoe van Marie) slaat geheel nergens op. Planten hebben geen centraal zenuwstelsel en voelen dus geen pijn, DAAROM is het niet zielig om plantjes te eten.
Aangezien bovenstaande opmerking veel vaker aangehaald wordt, om vegetariërs toch ergens mee onderuit te halen, vond ik dat de plaatser ervan zich ronduit voor lul heeft gezet.

Zoooo.
Nou en dat planten geen zenuwstelsel hebben. Het leeft tenslotte ook, het was alleen bedoelt om te vergelijken.

Zoooo.
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 19-04-2002, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Wil je alsjeblieft es vertellen waar je het over hebt? Ik zit hier bij flora en fauna, niet op mystiek. En ik heb het over vegetariers en niet over DBZ. Waarom beginnen jullie daar eigelijk over? Ik heb het over eten, niet over tekenfilmpjes.
wtf?

das alleen toeval, ik zeg alleen dat de vegeta van vegetarier ook in vegetables zit...

dat betekend groente


denken met die hersenen, daar zijn ze voor....
Oud 20-04-2002, 21:22
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
flowgirl schreef:
damn drama zou het goed doen als jehova... zo erg probeert hij mensen te overtuigen van de goedheid van het vegetarisch zijn.. mwehehe..

>>Tsja...ik vind de vleesconsumptie in deze zieke wereld ook een van de meest gruwelijke en erge dingen. 11 september, Israel valt daarbij totaal in het niet imo, dus vanuit dat oogpunt niet zo gek da'k er fel op ben.

owja en ik vind gewoon dat of iemand er nou voor kiest wel of geen vlees te eten dat is die persoon zijn eigen keuze en die heb je maar te respecteren.

>>Dat vind ik dus niet. Door de keuze te maken vlees te eten dwing je dieren voor jou te sterfen. Het is niet alleen jouw keuze, het heeft niet alleen invloed op jouw. De grootste gevolgen merk jij niet, maar het dier, dat alleen voor jouw egoisme sterft.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 22-04-2002, 20:55
sunflouwer
Avatar van sunflouwer
sunflouwer is offline
ik ben ongeveer 2 jaar vegetarisch geweest, maar ik hoorde 2 maanden geleden van mijn dokter dat ik er beter mee kon stoppen, omdat ik ik veel te snel, veel te veel kilo ben kwijtgeraakt daar door, en ik ben vanmezelf al best dun, ik was dus bijna mager, en als ik door ging kon ik onvruchtbaar worden.

Toen heb ik dus toch maar voor mijn eigen leven gekozen i.p.v dat van dieren

ik was trouwens vegetarish omdat ik het zielig vond voor de dieren en een weddenschap had met mijn broer
__________________
beter 1 sunflouwer op het forum, dan 11 bloemen in een vaas
Oud 23-04-2002, 09:37
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Havock schreef:


wtf?

das alleen toeval, ik zeg alleen dat de vegeta van vegetarier ook in vegetables zit...

dat betekend groente


denken met die hersenen, daar zijn ze voor....
Ja nou en? Wat kan mij het schelen dat het op elkaar lijkt? Wat heeft het ermee te maken met flora en fauna?
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 23-04-2002, 11:17
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
sunflouwer schreef:
ik ben ongeveer 2 jaar vegetarisch geweest, maar ik hoorde 2 maanden geleden van mijn dokter dat ik er beter mee kon stoppen, omdat ik ik veel te snel, veel te veel kilo ben kwijtgeraakt daar door, en ik ben vanmezelf al best dun, ik was dus bijna mager, en als ik door ging kon ik onvruchtbaar worden.
Wat een onzin zeg! Als je zorgt voor een goede evenwichtige voeding kom je niks tekort. Het is logisch dat je afvalt, want je krijgt een stuk minder verzadigd vet binnen. Maar daar wordt je heus niet onvruchtbaar van hoor.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Oud 23-04-2002, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Ja nou en? Wat kan mij het schelen dat het op elkaar lijkt? Wat heeft het ermee te maken met flora en fauna?
kijk naar de post ervoor, preitaart


enne, voor niet iedereen is het gezond om vegetarier te worden...

als ik vegetarier zou worden zou ik volgens mij nog meer afvallen, en ik moet juist aankomen BREED worden

en dat wordt je niet door sla enzo
Oud 23-04-2002, 15:39
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Havock schreef:


kijk naar de post ervoor, preitaart


enne, voor niet iedereen is het gezond om vegetarier te worden...

als ik vegetarier zou worden zou ik volgens mij nog meer afvallen, en ik moet juist aankomen BREED worden

en dat wordt je niet door sla enzo
Zielig hoor, door meer te eten om breder te worden. Train dan gewoon, dat is veel gezonder dan al dat vet. En sommige mensen kunnen niet breed worden omdat hun botten zo zijn gebouwd preitaart.
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 23-04-2002, 17:10
Verwijderd
ik vreet gewoon veel OMDAT ik train

je akn geen spierweefsel uit lucht maken, weet je....
Oud 23-04-2002, 19:49
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
vlees maakt agressief.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Black Russaains bij Stef in bed. #1754
Trimm Trabb
500 14-12-2012 12:25
Eten & Drinken Waarom ben je wel/niet vegetariër?
Dreamerfly
158 26-01-2006 12:02
Eten & Drinken Waarom ben jij vegetariër?
WeR
369 27-10-2004 10:43
Eten & Drinken waarom vegetarier?!?(help)
pientje3
160 27-04-2004 14:50
Flora & Fauna 50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood
Kupu
87 13-10-2002 08:48
Flora & Fauna **Ben Jij Een Vegetarier En waarom?** [Deel 2]
[DFU]DutchGirllie
135 19-07-2002 21:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.