Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2004, 18:00
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Waarschijnlijk schiet ik hier weinig mee op, maar ik zit met iets in m'n hoofd.

Sinds kort heb ik een vriend, allemaal geweldig maar dat doet er verder even weinig toe. Waar ik wel mee zit, is zijn ex-vriendin.
Hij heeft voor mij een relatie van 2,5 jaar met een meisje gehad die ik ook oppervlakkig ken. Ik kende hem ook al in die tijd als 'kennis', en haar dus ook. Sinds kort is er dus iets tussen ons, terwijl het nog maar kort uit is met zijn ex (nu ong. 3 maanden).

Ik weet dat zij het er best moeilijk mee heeft om ons samen te zien, ik was laatst bijvoorbeeld op een feestje van een gezamenlijke vriendin van ons, en nadat ik binnenkwam was ze vrij snel weg. Ook toen ik met mijn vriend en andere vrienden op mijn verjaardag uit ging, was ze er niet omdat ze wist dat ik er ook zou zijn.

Ik vind haar echt een aardig meisje voor zover ik haar ken, en ik snap heel goed haar probleem. Ik heb het ook gezien hoe mijn ex na twee maanden met iemand anders voor mijn neus zat te flirten, en was daar ook echt niet blij mee, m'n maag keerde toen echt om.

Ik kan haar dus niet uit m'n hoofd krijgen, als het gesprek op haar komt ga ik nadenken over hoe mijn vriend met zijn ex was. Ik had dit overigens met mijn ex ook, die had voor mij vijf jaar een vriendin gehad, en daar voelde ik me ook niet prettig bij.

Heeft iemand hier ervaring mee, en misschien een idee hoe je de ex van je vriend(in) kunt vergeten? Het is een stomme vraag natuurlijk, maar ik merk aan mezelf dat hoe graag ik het niet wil, hier toch mee zit.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much

Laatst gewijzigd op 14-11-2004 om 18:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2004, 18:17
droomkoningin
Avatar van droomkoningin
droomkoningin is offline
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik heb het idee dat jij al zo'n beetje rekening houdt met haar gevoelens?
Meer kun je niet doen denk ik.
Jij kent haar oppervlakkig, jullie hebben gezamenlijke vrienden, dus tja..je niet meer in het openbaar vertonen met je vriend is ook geen optie.
Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden in ieder geval. Ik bedoel, het is uit tussen hun, het is te begrijpen dat zij het er moeilijk mee heeft, maar je houdt al rekening met haar en je kunt niet altijd en eeuwig met iedereen rekening houden.
__________________
~Jij bent mooi, niet mooier, jij bent anders mooi~Mijn advies: blijf dan weg!~I can't feel a thing from my head down to my toes~
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 18:18
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik herken dit heel erg. Toen ik net lid was op het forum heb ik zelf een eigen topic + reactie erover geplaats. Dit zijn de links:

http://forum.scholieren.com/showthre...ight=xStefjuhx
http://forum.scholieren.com/showthre...25#post7204625

Ik weet precies hoe je je voelt in deze situatie. Ik heb me zoveel zorgen gemaakt toen ik net met mijn vriend had, ik was heel bang dat ie terug zou gaan, of dat ik 'minder' was dan zn ex (waar hij ook 2,5 jaar mee heeft gehad). Het heeft erg lang geduurd voordat ik inzag dat hij niets meer met zn ex wilde beginnen. Het was uitgegaan om een reden en dat zorgde ervoor dat hij er vrede mee had. Hij vindt haar nog steeds een hele leuke meid, maar meer niet.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 18:32
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 14-11-2004 @ 19:18 :
Ik weet precies hoe je je voelt in deze situatie. Ik heb me zoveel zorgen gemaakt toen ik net met mijn vriend had, ik was heel bang dat ie terug zou gaan, of dat ik 'minder' was dan zn ex (waar hij ook 2,5 jaar mee heeft gehad). Het heeft erg lang geduurd voordat ik inzag dat hij niets meer met zn ex wilde beginnen. Het was uitgegaan om een reden en dat zorgde ervoor dat hij er vrede mee had. Hij vindt haar nog steeds een hele leuke meid, maar meer niet.
Dank je Wel ironisch trouwens, ik heb zelf nog gereageerd op je topic.

Citaat:
Pffff, lastig...

Ik snap je situatie wel een beetje. Mijn vriend heeft twee lange relaties gehad, een van vijf jaar en een van twee jaar. Hij spreekt zijn ex-en nu vrijwel nooit meer, maar het zou natuurlijk kunnen voorkomen dat hij met ze af zou willen spreken.
In dat geval zou ik er geen punt van maken. Ik zou wel een beetje met een dubbel gevoel zitten, maar ik denk dat ik mezelf erger zou voelen als ik hem zou 'verbieden' zijn ex te zien (of in ieder geval proberen om te praten haar niet te zien).

Natuurlijk is het een kwestie van vertrouwen. Ik hoop dat jouw vertrouwen in je vriend groter is dan het jaloerse gevoel, en je hem toch vrij kunt laten in zijn keuzes
Bij jou was het alleen meer dat je haar (in het begin dan) als een soort bedreiging zag. Dit heb ik niet zozeer, omdat ik weet dat hij nooit meer iets met haar zou beginnen.

Toch blijft het in mijn hoofd rondspoken. Ik hoor dus net van hem dat ze vandaag hadden afgesproken om haar ergens mee te helpen voor school. Ik heb daar dan gewoon een apart gevoel bij
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much

Laatst gewijzigd op 14-11-2004 om 18:34.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 18:52
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
anders ga je een keer met haar praten...gewoon over hoe jij je voelt en of zij er last van heeft. niet dat je er rekening mee moet gaan houden maar misschien is het wat fijner voor jezelf als je weet hoe zij erover denkt...of is de kennis daarvoor te vaag?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 19:08
Suusjuhh
Avatar van Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Met haar praten lijkt me misschien wel verstandig.. Als dat bij mij in zon zelfde soort situatie waarin ik de ex was, was gebeurt had ik me een stuk beter gevoeld.
__________________
There is only one -- Feyenoord Rotterdam
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 19:59
barbiebitch
barbiebitch is offline
Ik vind het wel heel knap van je dat je rekening houdt met haar gevoelens en dat jij wil dat het voor jullie allebei goed gaat. Ikzelf (die altijd riep niet echt jaloers te zijn) voel de haatgevoelens al opkomen als ik de exen vasn mijn vriend zie. gisteravond nog gezellig met mn 2 vriendinnen de exen zitten afkraken...lucht ontzettend op
__________________
It only gets better..
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 20:03
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
barbiebitch schreef op 14-11-2004 @ 20:59 :
Ik vind het wel heel knap van je dat je rekening houdt met haar gevoelens en dat jij wil dat het voor jullie allebei goed gaat. Ikzelf (die altijd riep niet echt jaloers te zijn) voel de haatgevoelens al opkomen als ik de exen vasn mijn vriend zie. gisteravond nog gezellig met mn 2 vriendinnen de exen zitten afkraken...lucht ontzettend op
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 20:56
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
het is de EX van je vriend en dat zegt al genoeg. Je moet jezelf niet onnodig gek gaan zitten te maken. Geniet van de momenten
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 21:46
CharismaticBass
Avatar van CharismaticBass
CharismaticBass is offline
ik zou dat wijf eens flink op der kanis timmeren
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 22:25
Verwijderd
Wat ben ik blij dat de ene geen exen had en de andere een ex heeft die lekker nuchter tegen de wereld aankijkt plus ook nog eens een 'bekende'.
'Uit het oog, uit het hart' idee.
En als je dit leest;
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 09:46
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik begrijp wat je bedoelt. Mijn laatste liefde had het voor mij uitgemaakt met zijn vriendin, die ik ook kende... Zijn ex is een ontzettend lief meisje en ik heb me ook ontzettend schuldig gevoeld. Maar ik geloofde zo in wat er tussen ons was dat de verliefdheid het toch won van het schuldgevoel.
Dat was een moeilijke tijd, er waren veel geheimen. Hij wilde haar niet alles vertellen om haar niet te kwetsen. En ik bleef me maar schuldig voelen; heb zelfs veel over haar gedroomd.
Op een gegeven moment ben ik wat harder voor mezelf geworden en heb tegen mezelf gezegd: "Je kunt het wel erg voor haar vinden, maar blijkbaar niet erg genoeg want je gaat er toch voor." Ik heb haar een brief geschreven (niet verstuurd) en het luchtte op om al mijn gevoelens eens zwart op wit te zetten, mezelf te verantwoorden.
En dat hielp wel. Het klinkt egoistisch, maar uiteindelijk vind je je eigen liefdesgeluk belangrijker dan haar verdriet.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 12:24
ikbenLINDA
Avatar van ikbenLINDA
ikbenLINDA is offline
toen ik mijn vriend leerde kennen was zijn ex net het huis uit. ze hadden een relatie van 7 jaar gehad en ze woonden ook al heel lang samen. ze hadden nog wel de zelfde vrienden en ze kwamen elkaar dus ook nog regelmatig tegen. ik had tijdens onze relatie vaa het idee dat ik een soort plaatsvervangster was, iemand om de ruimte van z'n ex op te vullen. we zijn hierdoor en door andere dingen een tijdje uit elkaar geweest. ik had een andere vriend en hij was ook een beetje aan het daten. na een paar maanden kregen we weer een beetje contact, gingen we af en toe wat leuks doen enzo. inmidels woon ik nu bij hem en alles gaat een stuk beter. z'n ex is echt een aardige meid en ik heb er helemaal geen problemen mee als ze elkaar tegen komen en zij ook niet met mij.
mijn ervaring is dus als je denkt dat een relatie voor een van de twee te snel is, neem gewoon ff wat afstand. geef elkaar de ruimte en als jullie echt bij elkaar horen komt alles goed zodra de timing goed is.
__________________
can you really choose life?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 20:31
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
bracelance schreef op 14-11-2004 @ 21:56 :
het is de EX van je vriend en dat zegt al genoeg. Je moet jezelf niet onnodig gek gaan zitten te maken. Geniet van de momenten
Daar heb je gelijk in. Ik denk ook dat het een kwestie van tijd is om me even over dat gevoel heen te zetten.

Omdat ik door dit topic aan te maken mezelf wel aan het denken heb gezet, heb ik het er gisteren ook met hem over gehad, en dat heeft een hoop duidelijk gemaakt. Heb er nu in ieder geval al een veel beter gevoel over. Ik weet ook wel dat het om nu gaat, om wat wij nu met elkaar hebben, en niet over vroeger.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie ex blijft me irriteren
DriesDW
9 24-10-2015 16:47
Liefde & Relatie Houd nog van je ex
Jason2
15 31-12-2010 09:35
Liefde & Relatie verwerken van je ex
divindae
112 24-10-2006 10:20
Liefde & Relatie Wie van de 3
Shitonya
49 08-05-2005 20:40
Liefde & Relatie Zou jij vozelen met de ex van vrienden/vriendinnen?
Soezen
55 07-03-2005 16:27
Liefde & Relatie Wel eens contact met iemand verbroken voor je relatie?
Alistar
43 29-11-2004 15:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.