Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2002, 14:08
dream-chaser
Avatar van dream-chaser
dream-chaser is offline
Hoe zullen de 3e en misschien 4e wereld oorlog er uit zien?

De derde wereld oorlog ben ik eigenlijk niet zo zeker van hoe die gevoerd zal worden maar er zullen wel een paar grote bommen vallen maar als er daarna nog een oorlog toevallig uit kan breken omdat niet iedereen al is om gekomen de een bom anders door schadelijke straling, dan wordt die oorlog denk ik weer gevoerd op een hele oude manier met stokken en stenen. Ik denk dat deze dan niet op wereld omvang gevoerd wordt maar gewoon zoals in de middeleeuwen (afgezien van de kruistochten).

Misschien hebben anderen hier wel andere gedachten kronkels over.
__________________
Allow yourself to slide into a world as real as you want it to be.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2002, 16:44
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Een chemische of nuceaire wereldoorlog is bijna onmogelijk, behalve als een van de terrorstische landen besluit hoogmoedig te worden. Als zij dan toch met zulke wapens aankomen kunnen ze er op rekenen dat er de vloer met ze aangeveegd wordt.

Rusland-VS is helemaal niet meer zo gespannen en ze zouden best samen kunnen werken. Iedereen is veel te bang voor een nucleaire oorlog om moedwillig zo'n oorlog uit te lokken.

Alleen terroristische acties zouden kunnen, maar jij had het over een wereldoorlog. Ik denk dus niet dat een wereldoorlog ooit nog zal voorkomen.
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:54
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
met laserwapens
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:21
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Met huidige regeringvormen zullen er idd nog wel wat wereldoorlogjes komen ja... so what.

En over nuke-fights ben ik wat sceptischer... alle partijen die ze hebben weten eigenlijk wel dat als ze ze inzetten ze niet meer winnen. Zoiets geef je uiteraard niet toe maar ik betwijfel wel of ze ooit zullen worden gebruikt op een manier die uitroeing metnsheid kunnen veroorzaken. Bijvoorbeeld Irak die een nuke op Israël gooi; Israël gooit waarschijnlijk terug op Irak & bondgenoten maar dan is het ook wel opgehouden. Europa, Amerika, Rusland, China of whatever zullen niet achter Irak of Israël staan en zullen het zeker veroordelen en niet mee doen met de nukes.
Nu zou Amerika ook teruggooien op Irak tenzij Irak genoeg nukes heeft om heel Amerika & meer plat te gooien. Dus hele wereld kappot... dachhut echt niet.

Maar zolang de regeringen niet perfect geregeld zijn (nog steeds democratisch hoor) zullen er geregeld oorlogen zijn. Een onvolmaaktheid is nu vind ik dat politici gesponsord worden... zie je vooral in Amerika - en dan handelen ze ook in voordeel van sponsor. Mja, je zult zelf ook nog erg veel imperfectheden kunnen onderscheiden.
Ow, en nogiets, perfectie kan wel worden nagestreefd maar niet bereikt (= altijd oorlog, so what?).


Ow, en voor alle duidelijkheid... ik ben geen doemsprofeet; - ik heb gewoon een bepaalde kijk op de zaken.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:24
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
VoRaZ schreef:
Een chemische of nuceaire wereldoorlog is bijna onmogelijk, behalve als een van de terrorstische landen besluit hoogmoedig te worden. Als zij dan toch met zulke wapens aankomen kunnen ze er op rekenen dat er de vloer met ze aangeveegd wordt.

Rusland-VS is helemaal niet meer zo gespannen en ze zouden best samen kunnen werken. Iedereen is veel te bang voor een nucleaire oorlog om moedwillig zo'n oorlog uit te lokken.

Alleen terroristische acties zouden kunnen, maar jij had het over een wereldoorlog. Ik denk dus niet dat een wereldoorlog ooit nog zal voorkomen.
En ik betwijfel ook of Rusland-VS ooit nukes op elkaar hadden gegooid... beiden wisten dat ze dat niet konden winnen.


Citaat:
CraigDavid schreef:
met laserwapens
Klinkt erg simpel enzo maar erg goed gezegd ja... vooral de simpelheid die in die zin schuilgaat vinnik goed - er komen gewoon simpel wat oorlogen
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:48
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
derde wereldoorlog tussen wie en wie

hooguit tegen china in verre toekomst; met alle andere landen heeft de VS te sterke economische banden en kan dus slechts korte oorlogen veroorloven.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 23:17
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
derde wereldoorlog tussen wie en wie
VS en Nederland.
Kan allemaal met dat internationale strafhof in The Hague.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 23:50
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
mitsj schreef:

VS en Nederland.
Kan allemaal met dat internationale strafhof in The Hague.
Zelfs dat zou Onwaarschijnlijk zijn. Want Europa laat echt een invasie toe in Nederlands Grondgebied. Dus bij een eventueel treffen staan we er echt niet alleen voor.

Daarnaast zal Amerika die stap toch nooit ondernemen. Staat te veel op het spel.

Groetjes
Ben(die het maar als een 'afschrik-wet' ziet, en niet zozeer als enig praktisch nut
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 10:02
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Over een 4e wereldoorlog heb ik serieuze twijfels, maar een 3e wereldoorlog staat volgens mij in de planning voor de toekomst. Nostradamus had namelijk eens voorspeld dat er een 3e wereldoorlog zou komen, tussen een machtig westers land en een oosters land. Over een 4e wereldoorlog heeft hij nooit iets gezegd/voorspeld.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 10:55
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Over een 4e wereldoorlog heb ik serieuze twijfels, maar een 3e wereldoorlog staat volgens mij in de planning voor de toekomst. Nostradamus had namelijk eens voorspeld dat er een 3e wereldoorlog zou komen, tussen een machtig westers land en een oosters land. Over een 4e wereldoorlog heeft hij nooit iets gezegd/voorspeld.

Ripper
*kuch* *kuch* jaja, nostradamus! Dat is dè waarheid dan!

Groetjes
Ben(die de verhalen van nostradamus op alle mogelijke manier kan lezen
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 11:59
dream-chaser
Avatar van dream-chaser
dream-chaser is offline
Dus nostradamus iets niet heeft voorspeld komt het ook niet?
__________________
Allow yourself to slide into a world as real as you want it to be.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 12:01
dream-chaser
Avatar van dream-chaser
dream-chaser is offline
Waarom zijn er dan kernwapens als men die toch niet van plan is om te gebruiken. MEnsen zijn eigenlijk net kleine kinderen ze willen iets hebben en als ze het een maal hebben gebruiken ze niet of niet meer.
__________________
Allow yourself to slide into a world as real as you want it to be.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 15:19
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Over een 4e wereldoorlog heb ik serieuze twijfels, maar een 3e wereldoorlog staat volgens mij in de planning voor de toekomst. Nostradamus had namelijk eens voorspeld dat er een 3e wereldoorlog zou komen, tussen een machtig westers land en een oosters land. Over een 4e wereldoorlog heeft hij nooit iets gezegd/voorspeld.

Ripper
En heeft meneer N. ook gezegd in welk jaar en tussen welke lande de oorlog zal gaan? Nee, want hij lulde ook maar wat...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 17:07
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Tja, als een paar moslim-fundamentalisten de hele wereld platgooien, en ook daarmee elke mens doden zou het voor hun niet uitmaken. Ze denken dat alle ongelovigen dood naar de hel zullen gaan en zijzelf naar de hemel (naar de 40 maagden...)

REIE
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 21:42
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik verwacht om te beginnen voor 2040 een wereldoorlog tegen moslimlanden uitgelokt door Amerika. Amerika vindt het dus echt niet prettig dat terroristen-landen hun oliekraantje dicht kunnen draaien. Ze zoeken gewoon een excuus en vallen dan aan.

Ik denk dat ze Israël de Palestijnen zodanig laten aanvallen dat de Palestijnen hulp krijgen van andere moslim-landen. Amerika verordeelt Israël maar schiet ze toch te hulp en stoot in een keer door en jat de olie.

en zolang er ontevredenheid in de wereld is (integraal deel van de mens) zullen er oorlogen zijn.

Citaat:
dream-chaser schreef:
Waarom zijn er dan kernwapens als men die toch niet van plan is om te gebruiken. MEnsen zijn eigenlijk net kleine kinderen ze willen iets hebben en als ze het een maal hebben gebruiken ze niet of niet meer.
Kernwapens worden niet gebruikt omdat de ander ze dan ook gebruikt waardoor allebei verliezen. Als die ander dus geen kernwapens heeft dan is er wel een winnaar mogelijk (namelijk diegene met nukes). Als beiden nukes hebben dan is er geen winnaar mogelijk en dat beseffen beiden maar al te goed.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 11:00
dream-chaser
Avatar van dream-chaser
dream-chaser is offline
Waarom zijn die nukes er dan want elk land kan nu aan nukews koman als ze winnen en dan zijn ze dus weer overbodig omdat iedereen ze heeft en dan niet gebruikt.Dus wat is dan nog het nut. Mensen zijn gewoon kleine kinderen. Ze kunnen om de kleinste dingen ruzie gaan maken omdaat ze gelijk willen hebben.
__________________
Allow yourself to slide into a world as real as you want it to be.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 13:19
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik zei... ze hebben nukes omdat er dan geen nukes op hen worden gegooid...

daardoor worden ze idd niet gebruikt. *zucht*

als beidne ze niet hadden gingen beiden ze maken zodat ze voordeel hadden op ander... dan ontdekken ze dat ander ze ook heeft en dan doen ze dus niks.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 14:17
dream-chaser
Avatar van dream-chaser
dream-chaser is offline
Ik ben iemand die vin dals e wat zegt moet je het doen. Ik ben zelf iemand die nooit bluft. Als ik iets zeg dan doe ik het ook. Deze hele wereld met al die regeringen kunnne niets anders dan bluffen. Er moet gewoon ook een verbod komen op al die nukes.
__________________
Allow yourself to slide into a world as real as you want it to be.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-06-2002, 19:08
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 21:44
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
maar om ff on-topic te komen
het zou wel eens kunnen dat er dan oorlog wordt gevoerd met genetisch gemanipuleerde bacterien die alleen een bepaalde soort mens (zwart, amerikaan) doden
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 19:22
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
In de 20ste eeuw hebben er 2 wereldoorlogen plaatsgevonden. Daarom is (bijna) iedereen er van overtuigd dat er ooit (binnenkort of iets verder weg) een derde wereldoorlog aankomt.
Oorlogen zijn er sinds de eerste troep mensapen een geschil kregen over de machtsverhouding tussen 2 mannetjes mensapen. Zo speciaal is het niet.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 19:29
John Simon
John Simon is offline
Aangezien een nucleare oorlog veel te destructief is om te houden, verwacht ik als er een oorlog komt gewoon een old-skool oorlog, met soldaatjes en tanks...
__________________
geen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 20:26
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Het politiek klimaat is er niet aanwezig om een wereld oorlog te krijgen.

De vorige 2 wereldoorlogen waaren 2 compleet verschillende tijdsbeelden die absoluut niet te vergelijken zijn met nu.

En die wereldoorlogen zijn ook door specifieke gebeurtenissen tot stand gekomen. Die factoren zijn simpelweg niet aanwezig.

Iedereen die nu een beetje populistische doemscenario's loopt te bedenken, moet wel even verder nadenken.

Een wereldoorlog vergt heel wat meer dan 2 landen die mekaar niet leuk vinden, of zomaar wat gebeurtenissen. Het is een samenspel van veel verschillende factoren en vooral de mentaliteiten van betreffende en omringende landen. Het mentaliteit van de Europese Unie is er verre 1 van laten we alles platgooien als ze niet luisteren.

Groetjes
Ben(die dus een nieuwe wereldoorlog onwaarschijnlijk acht
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 19:43
purplerose
Avatar van purplerose
purplerose is offline
Ik denk dat als dr een vierde wereld komt dsat de aarde dat niet overleefd ,als de aarde dan nog bestaat maar ik hoop van wel..
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 20:09
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Een 3e zou me niet verbazen, aangezien de wereld niet bepaald in vrede met elkaar is allemaal....Na mijn weten iig. Ik snap niet waarom we niet gewoon 1 land kunnen hebben ofziets, mja wordt een beetje lastig te overzien enzo, en ik wil geen Duits als wereldtaal krijgen ofzo En dan zouden er wel flink veel burgeroorlogen komen....
Maar ja, die 3e komt wel denk ik
4e is hopelijk nog te ver weg dus dat zou ik niet weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2002, 09:34
Verwijderd
Ik denk dat beiden er niet meer komen.
Het is dan wel afhankelijk van hoe snel onze geestelijke vooruitgang vordert, maar ik heb goede hoop.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 20:12
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
zoalng mens bestaat is er oorlog.

De tijden die er tussen zitten worden bepaald door.
1) Toeval 1 (hoe goed is het economisch met de wereld)
2) Toeval 2 (hoe goed zijn de democratiën georganiseerd)
3) Aantal mensen
4) Niveau van technologie (als wereld-communicatie netwerk is vernietigd heb je ff super-veel oorlogjes tussen kleinere staten (steden worden middeleeuwse steden) totdat wereld-communicatie weer is opgebouwd. Dit houdt dus in een erg lange periode geen wereldoorlog direct gevolgd door 1, 2 of 3 nieuwe, weer gevolgd door periode van rust.)

aha, wow, ik typ iets en krijg nieuwe visie
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 18:26
Sterrenkijkster
Avatar van Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
Hoe de derde wereldoorlog er zal uitzien, weet ik niet. Maar de vierde is met pijl en boog
__________________
Manlómë
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 10:09
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Oorlog heeft altijd te maken met geloof en macht, ik denk soms ook wel kan de wereld geen 1 land worden maar je hebt al die verschillende culturen en godiensten, dus er zouden wel honderden mischien wel duizenden jaren voorbij gaan dat zoiets nog ooit zal komen.

Dat er een 3e wereldoorlog lijkt me zeer waarschijnelijk ik denk wel dat het nog even duurt, maar oorlog en geweld zouden altijd blijven daar ben ik van overtuigd.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 10:10
mallemischa
Avatar van mallemischa
mallemischa is offline
Citaat:
Sterrenkijkster schreef:
Hoe de derde wereldoorlog er zal uitzien, weet ik niet. Maar de vierde is met pijl en boog
En wordt geteld als eerste WO, denk ik
__________________
As long as life is, the shorter it gets
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 10:44
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
purplerose schreef:
Ik denk dat als dr een vierde wereld komt dsat de aarde dat niet overleefd ,als de aarde dan nog bestaat maar ik hoop van wel..
dus jij bent bang dat als de 4e wereldoorlog op het punt staat te beginnen dat er helemaal niemand meer is om op het knopje te drukken?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Levensverhaaltjuh
Somebody Special
37 31-05-2005 00:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.