Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2010, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Ik vond je verhaal heel goed en geloofwaardig totdat ik hier kwam. Jullie? Als in ik niet? Het lijkt een klein detail, maar juist in de details en foutjes komt de ware aard van iemand naar boven. Ik kan een heel leuke anekdote vertellen over sigaretten en WO2 die dit bevestigen, maar ik denk niet dat iemand daar op zit te wachten.
Ik bedoelde daarmee dat ik mezelf natuurlijk niet op ga hangen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2010, 18:43
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
De volgorde van analyse om maar zo te zeggen is als volgt:
  1. Wammus
  2. Eye of Sauron
  3. Etmakas
  4. Geel
  5. Sann
  6. Little Phoebe
  7. Bright Blue
Dit om de volgorde die ik in mijn vorige "grote" post heb gebruikt te behouden.

1. Wammus

Ik zie Wammus als een speler die niet veel post. Hij geeft door wat hij gestemd heeft en plaatst ook regelmatig de standaard 'hè, kut' posts als er een dorpeling opgehangen is. Tussen die posts door maakt hij wel scherpe observaties. Zijn eerste echt goede post is deze. Hij is de eerste die opmerkt dat Repelsteels reactie op Twinkebel nogal overdreven is en hij betwijfelt of het al dan niet express was om onschuldig over te komen. Zoals we nu weten had hij het hier bij het rechte eind en dit geeft hem een plus op de betrouwbaarheidsschaal.

Kijk, een latere post zet hij zijn vroege verdenkingen uiteen. Hij noemt RP vreemd, net als DaT. Hij zegt hier meerdere keren 'als Repelsteel een wolf blijkt te zijn', dan zijn Etmakas, Sann en DaT verdacht. DaT is uiteindelijk onschuldig, maar ik kan Wammus het hier niet kwalijk nemen aangezien ik DaT ook raar vond posten, ook al was hij dan een dorpeling. In deze post gooit hij Mr.Mark ook nog eens op als potentiële verrader. Met deze post noemt hij een aantal mensen die zijn potentiële verdachten zijn als Repelsteel wolf bleek te zijn. Deze post komt me over als verdachtmakingen van een aantal mensen nu Repelsteel eruit gaat. Als ik deze post en die ervoor optel lijkt dit me een verraderspost. Hij noemt Repelsteel verdacht, als dat opblaast en knalt noemt hij gauw wat mensen waarvan we nu weten dat ze onschuldig zijn schuldig als Repelsteel een wolf blijkt te zijn. Aan de andere kant lijkt Wammus me een verstandige speler en dit zou wel heel doorzichtig zijn als verrader. Ik weet op dit moment niet helemaal wat ik van Wammus moet denken.

Bij deze post vallen me een paar dingen op. Hij noemt DaT en Etmakas een wolf, een logisch gevolg uit zijn eerdere theorieën. Mr.Mark de verrader en Sann de evilziener. Het valt me op dat hij hier redelijk resoluut zegt: zo zit het. Alsof er geen andere opties mogelijk zijn. Wederom, Wammus lijkt me een slimme speler, dus voor een verrader is dit wel heel opzichtig. Alleen de laatste verdenking, die van Sann, komt ongefundeerd op me over. Ik vind Wammus op dit punt balanceren op het randje van verdacht - onschuldig.

En post maakt een gedachteweergave die zijn verdenkingen omtrent Mr.Mark verdiepen en geloofwaardiger maken. Vanuit die optiek zou ik Mr.Mark ook als verrader bestempelen en deze post, hoewel foutief, maakt dat ik Wammus meer in het onschuldigenvak vermoed. Later gaat hij mee met Mr.Mark en deelt hij zijn wantrouwen naar Daboman. Misschien merkt hij dat zijn verraderverdenkingen richting Mr.Mark niet aanslaat, misschien maakt hij een afweging tussen de twee. Ook met deze post weet ik niet precies wat ik van Wammus moet denken, maar ik geeft hem het voordeel van de twijfel.

N deze laatste post maakt hij de observatie dat de wolven ook wel een stille wolven kunnen zijn. Mijn vertrouwen in Wammus groeit aangezien hij zichzelf hier behoorlijk verdacht zou kunnen krijgen. Hij is een van de minst postende spelers en dat zou hem dus verdacht maken.

Eindoordeel: Wammus is soms verdacht bezig, maar hij krijgt het voordeel van de twijfel van mij.

2. Eye of Sauron

Dit is EoS' eerste echte goed onderbouwde post waarin hij een aantal verdenkingen maakt. Even afgezien van de precieze verdenkingen en argumenten maakt deze post duidelijk dat EoS een voorzichtige speler is. Hij noemt mensen wel verdacht, maar noemt ze niet direct wolf oid. Hij zorgt ervoor dat hij niet mensen eruit laat steken die bijzonder verdacht zijn. Wel vertrouwt hij een aantal mensen. Ik denk als eerste aan een leerling of een ziener/evilziener die nog niet veel gezien heeft. Aangezien we weten dat het niet de leerling of ziener is houd ik evilziener in mijn achterhoofd.

Een recentere post is hij wat veranderd. In plaats van de voorzichtigheid die hij in het begin heeft profileert hij zich meer als een actievere verdenker. Met name richting Etmakas en LP.

Vanaf zijn laatste post zegt hij dat het duidelijk is dat Etmakas een wolf is. Zijn zekerheid vind ik een beetje apart, maar het kan zijn dat hij een gedachtesprong maakt die wij niet kunnen volgen omdat hij het niet gepost heeft.

Eindoordeel: Mede door de voorzichtigheid waarin hij zijn eerste posts maakt vertrouw ik zijn latere bevindingen meer. Het evilzienerschap waar ik hem eerder van verdacht is nog steeds mogelijk, maar dat ligt meer aan zijn speelstijl, denk ik, dus hij krijgt het voordeel van twijfel.

3. Etmakas

Etmakas is een ander verhaal. Dit is haar tweede spel las ik ergens dus ik houd er rekening mee dat ze anders post dan 'veteranen'.

Rare posts maakt ze. In haar eerste posts(deze en deze) is ze het eens met DaT en stemt ze op mij. Daarna gaat ze toch voor DaT(post 3 en 4). Ze komt me niet per se over als iemand die iets (nog) weet. Ze stemt eerst op mij, maar naarmate er meer mensen op DaT stemmen en hij ook vreemder gaat posten stemt ze toch op DaT. Mijn spider-sense zegt me: evilziener. Ze weet nog niet precies wie verdacht is en wie niet dus bouwt ze zich in zodat ze in ieder geval niet verdacht overkomt.

Reze post laat een observatieve kant van Etmakas zien. Deze post vind ik heel sterk in argumentatie en analyse. Dit geeft me meer het gevoel dat ze toch aan de goede kant staat, ook al was Daboman geen dorpeling.

Al hier noemt Etmakas EoS verdacht vanwege inactiviteit. Ze laat hier Wammus met een even postcount buiten beschouwing. Ik snap de redenatie, als je weinig hebt kan je beter een stille speler ophangen aangezien hij/zij toch niet veel nut heeft, EoS' belangrijke posts in mijn ogen worden ook pas later geplaatst.

Deze post is met name gebaseerd op onderbuikgevoel. Ze noemt Wammus en EoS verdacht die ikzelf niet verdacht vind en ze stijgt hier op de verdachtenschaal van Batave.

Eindoordeel: Mjah, niet heel veel tegen in te brengen, maar wel een beetje verdacht.

4. Geel

Eigenlijk lijkt Geel een hoge postcount te hebben, maar in effect heeft hij bijna net zoveel nuttige posts als Wammus en Eye of Sauron, dat bevestigd weer dat lage postcounts niet per se weinig inbreng hoeven zijn.

Hij vindt in deze post BB en Repelsteeltje een beetje verdacht en DaT helemaal niet. Maar hij stemt toch op Soija omdat hij Soija is. Nu weten we dat hij wat betreft Repelsteeltje en DaT gelijk had, maar hier blijft hij voorzichtig. Dat kan twee dingen betekenen: óf hij is slecht en weet dingen óf hij is goed en weet dingen niet zeker. Dit leidt tot mijn vermoeden dat hij in ieder geval geen evilziener is, aangezien hij Repelsteeltje bij het rechte eind heeft. Ik neig eerder te zeggen dat hij goed is en dingen niet zeker weet.

Hier vertrouwd hij Wammus, dat geeft hem in mijn ogen een pluspunt aangezien ik Wammus ook vertrouw.

Net als EoS komt Geel op me over als een voorzichtige speler. Hier bijvoorbeeld noemt hij niet direct mensen verdacht, maar blijft hij voorzichtig met bewoordingen. Ik weet niet of hij gewoon voorzichtig is of dat hij dingen moet verbergen.

Deze post geeft hem wel pluspunten, hij geeft aan dat hij een fout heeft gemaakt en zo gooit hij zichzelf wel een beetje voor de leeuwen(wolven? ). Daarnaast verdenkt hij wel Wammus, daar ben ik het gedeeltelijk mee eens; omdat Wammus wel een paar keer verdacht uit de hoek kwam, maar hij lijkt hem met meer zekerheid te verdenken, dat deel ik niet.

Eindoordeel: Hij is niet altijd even duidelijk, maar ik gok dat hij goed is.

5. Sann

Sann post ook veel zonder echt wat te zeggen, maar eens om de zoveel posts is er een post waarin ze duidelijk zegt en onderbouwt wie ze verdacht vindt. Wat me vooral opvalt in haar posts is dat ze hier en hier zowel BB als een andere speler verdenkt, maar ze gaat nagenoeg altijd voor de andere speler. Blijkbaar vindt ze BB net niet verdacht genoeg. Verder vind ik over het algemeen sann niet veel belangrijks of verdachts doen.

Eindoordeel: Ik kan er ook niet meer dan dat over zeggen en dus nomineer ik haar ook wel een beetje voor stille wolf, maar dat heeft ook niet veel grond, afgezien van dat ze hier Repelsteel beschermd(al vind ik dat bij deze omstandigheid niet echt verdacht).

6. Little Phoebe

Wat betreft LP vind ik deze post typerend voor haar gedrag. Ze zegt dat ze als wolf een paar keer medewolven noemt om buiten schot te blijven. In deze post noemt ze Repelsteel vreemd, maar niet wolvig. Dus verdacht, maar niet ophangmateriaal.

Daar komt bij dat RP LP een kakwolf noemde, als ziener zijnde. Dit wordt weerlegd met dit. Verder valt LP buiten verdenking tot EoS(?) haar een stille wolf noemt. Zelfs als RP LP regelmatig een wolf noemt, ook buiten het spel dus, dan vind ik de benaming kakwolf alsnog verdacht.

Hier zegt ze weer: "toen ik wolf was." Dat hoeft niet per se iets te betekenen, maar ik laat het ook niet buiten beschouwing. Net als deze post, ik vind het een behoorlijk vreemde post.

In deze post wordt gezegd dat EoS inactief is en niks te melden heeft, terwijl ik vind dat EoS' post vaak behoorlijk veel zeggen.

Eindoordeel: Ik vind haar niet per se verdacht, maar er zijn een aantal eigenaardigheden die me haar loyaliteit bevragen.


7. Bright Blue

Als laatste Bright Blue. In het begin vind ik de volgende posts apart: 1, 2 en 3. Eerst maakt ze expliciet duidelijk dat ze niet DaT beschermd en later denkt ze toch dat hij een dorpeling is. Vindt ze dus dat dorpelingen niet beschermd moeten worden? Of wist ze van te voren al dat het een dorpeling was?

Ook deze post gericht aan mij vind ik raar. Het is toch niet vreemd om af en toe niet voldoende tijd te hebben? Vervolgens zegt ze, gebaseerd op topic nr. 2 dat ik ongefundeerde posts maak. Zonder mij te vergelijken met de andere spelers of naar mijn algemene gedrag en speelwijze door het hele topic te bekijken.

Dit vind ik ook een raar argument.

Algemeen oordeel: Ze is geen wolf denk ik, maar ze past wel perfect in de rol van verrader.

Ik verdenk dus BB van verraderschap, Etmakas en LP in de rol van weerwolf en omdat ik niet iemand anders zou kunnen aanwijzen zou EoS dan evilziener moeten zijn, maar dat laatste vind ik te onzeker om aan te wijzen. Even kijken wat de wolven doen vanavond en daarna kijken op wie ik stem.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 19:34
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Een paar dagen lang gebeurde er niks. Kerst hing in de lucht en alle wolven wisten het. Deze nachten zou er niet gevochten worden.

Het was zalig om even rust te hebben. De jongen speelden met elkaar, de ouderen hadden tijd om bij te komen, te slapen en hun wonden te verzorgen. Toch voelden ze allemaal dat de kerstdagen gauw weer voorbij zouden zijn.

's Ochtends vroeg was het toen Etmakas het gehuil hoorde. Er kwam een roedel wolven in hoge snelheid dichterbij, dat kon niet goed wezen. Ze herkende het gehuil, het was zacht maar duidelijk hoorbaar voor haar gevoelige oren. Heel haar lichaam spande zich. Er was een gevecht op komst en de uitslag zou hoe dan ook rampzalig zijn.

Na het schandelijke gevecht was de maat vol. Wammus had genoeg van die vervelende Onait Sirch en diens gedrag. Hij had hem uitgedaagd voor een gevecht en was als winnaar uit de bus gekomen. Hij had Onait Sirch permanent verbannen.

Hierdoor was Wammus de nieuwe leider van de roedel geworden. Niet iedereen was het eens met deze beslissing, maar niemand durfde nog tegen Wammus in te gaan. Wammus besloot dat hun vijandige roedel nog steeds te grazen moest worden genomen. Maar, in tegenstelling tot Onait Sirch hield hij zich wel aan de kerstregels. Hierdoor was het dat hij de ochtend na kerst pas het sein gaf om aan te vallen.

Wammus verwachtte dat hij het voordeel zou hebben door aan te vallen terwijl ze nog sliepen, maar wist ook dat er weerstand zou zijn. Ze slopen naar de vijandige wolven toe, maar waren verbaasd dat er maar 1 slapende wolf lag. Wammus kreeg een naar gevoel. Plotseling was zijn groep omsingeld door wolven. Hij was niet voldoende op zijn hoede geweest en had de valstrik van Etmakas niet zien aankomen.

Het gevecht brak los. Wammus' wolven waren van hun stuk gebracht, maar waren zeker niet van plan zomaar op te geven. Overal werd gebeten, gekrabd, gehuild en vielen wolven op de grond.

Toen gebeurde het. Bright Blue zag haar kans, en greep vol naar de keel van Geel. Hij was nog een jonge, onervaren wolf en zag de aanval niet aankomen. Bright Blue wist dat dit zijn einde zou worden. Maar vanuit het niets kreeg zij een dreun in zijn flank. Sann was in actie gekomen en gebruikte al haar krachten om Geel te beschermen.

Toen voelde Sann de tanden van Little Phoebe haar keel doorbijten. Ze voelde hoe het bloed haar lichaam verliet. 'Oh', zei ze verbaasd, voor ze weerloos op de grond stortte.

Het moment dat Sanns leven haar lichaam verliet, stopte het vechten en begonnen alle wolven te huilen. Sann was een wolf die alle andere wolven hadden gemogen, ondanks hun verschillen. Ze hadden respect voor haar goede neus, en naar het schijnt ze had met meer dan 1 mannetje van beide roedels de nacht doorgebracht. Zij had enkel geprobeerd om Geel te redden, en had hier de prijs voor betaald. Geen van de wolven gunde haar zo'n laffe dood, om van achteraf doodgebeten te worden.

Wammus gaf het signaal om terug te trekken. Ook hij had intieme ervaringen gehad met Sann, en vond het niet respectvol ten opzichte van haar om nu nog door te vechten. Bovendien had ook zijn roedel grote verliezen geleden.

Etmakas en de anderen bleven vol verdriet achter, terwijl zij naar Sanns levenloze lichaam keken.

1. Absinthe (dorpeling)
2. Rode Panda (Ziener)
3. Sann (tovenaar)
4. Little Phoebe
5. Twinkebel (dorpeling)
6. Etmakas
7. Mr.Mark (dorpeling)
8. Geel
9. Repelsteel (weerwolf)
10. Solero (dorpeling) (geliefde)
11. Batave
12. Bright Blue
13. Wammus
14. Daboman (dorpeling)
15. VeGs (leerling) (geliefde)
16. Dingaantouwtje (dorpeling)
17. Onait Sirch (dorpeling)
18. Eye of Sauron

Groen = Opgehangen
Rood = Opgegeten
Paars = Dood door liefdesverdriet

De wolven hebben Sann gegrepen en zij was de tovenaar. De dorpelingen kunnen niet langer rustig slapen met de gedachte dat zij beschermd worden door de machtige tovenaar. Gelukkig komt de zon weer op en is het aan de dorpelingen om een wolf op te hangen. Een echte dit keer, hopelijk. De tijd begint te dringen, kunnen de dorpelingen nog winnen? Het bewijs hiervan mogen zij sturen tot morgen 20.30u..
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 19:37
Verwijderd
Neeeeeeeeeee!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 19:38
Verwijderd
Ik was er al een beetje bang voor. Wilde voor half 9 nog inhoudelijk posten, maar had er geen tijd meer voor

Succes jongens, zet 'm op

Edit: en spelleiders, onwijs bedankt maar weer Mooi verhaal
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 20:02
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Godver!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 20:10
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh wauw, de zag ik echt niet aankomen! mooi kut dus.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 20:23
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ze heeft het wel netjes gespeeld als tovenaar, weinig aandacht op zichzelf vestigend etc. Jammer genoeg heeft ze niemand kunnen beschermen oid. Maar toch jammer . Ik denk dat ik morgen op Etmakas stem, ik switch naar LP als daar meer stemmen op zijn, maar voor nu op Etmakas.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 21:56
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Batave, ik snap niet zo goed dat je op mij stemt, terwijl er anderen zijn die veel verdachter zijn dan ik. Ik roep niet dat ik word opgegeten (kijk mij eens dorpeling zijn). Dat je me afrekent op mijn 'toen ik wolf was' uitspraak, vind ik vreemd. Ik herkende een strategie in DaT. Ik zat achteraf fout, maar het was om aan te geven dat het niet onwaarschijnlijk is dat wolven elkaar noemen om zelf buiten schot te blijven. Ik ben zelf nog nooit verrader geweest, maar die doen dat ongetwijfeld ook.

Ik hoop dat je op je verdenking kunt terugkomen en je beseft dat het op vrijwel niks dan vage uitspraken van een ziener en een strategische notitie van eerdere spellen van mij gebaseerd is.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 22:43
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Batave, ik snap niet zo goed dat je op mij stemt, terwijl er anderen zijn die veel verdachter zijn dan ik. Ik roep niet dat ik word opgegeten (kijk mij eens dorpeling zijn). Dat je me afrekent op mijn 'toen ik wolf was' uitspraak, vind ik vreemd. Ik herkende een strategie in DaT. Ik zat achteraf fout, maar het was om aan te geven dat het niet onwaarschijnlijk is dat wolven elkaar noemen om zelf buiten schot te blijven. Ik ben zelf nog nooit verrader geweest, maar die doen dat ongetwijfeld ook.

Ik hoop dat je op je verdenking kunt terugkomen en je beseft dat het op vrijwel niks dan vage uitspraken van een ziener en een strategische notitie van eerdere spellen van mij gebaseerd is.
Het probleem is dat er op dit punt in het spel moeilijk mensen aan te wijzen zijn als zijnde verdacht. Ik stem daarom ook liever op Etmakas, dan op jou. Als ik nu mijn eigen analyse teruglees is het misschien nog waardevoller om eerst BB op te hangen en kijken wat daar uitkomt, maar we moeten wel erg goed opletten met wie we ophangen.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 00:24
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Daar ben ik het met je eens. Ik vind BB op zich niet zo heel verdacht, maar ik zal morgen even haar posts doorlezen, en die van EoS ook, die verdenk ik ook van wolf zijn, of in ieder geval evil.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 08:16
Verwijderd
Oh jongens, ik vind dit ZO moeilijk. Ik wil het liefst op EoS stemmen omdat ik hem, zoals ik heb uitgelegd, echt het verdachtst vind, maar als niemand met me mee wil gaan, heeft dat natuurlijk geen zin. Maar ik moet deze ochtend nog stemmen, want ik ga vanmiddag weg en ik moet nog het een en ander doen.
Wat ik niet zo goed begrijp, is waarom Batave Wammus en EoS noemt als verdachter dan mij, maar hij wil wel op mij stemmen. Is dat omdat hij op mij de meeste mensen meekrijgt? Dat pleit in dit stadium echt niet tegen mij, eerder voor mij. De slechteriken zijn namelijk in de meerderheid.

Ik geef nu mijn stem op EoS door, omdat ik niet weet of ik ergens anders vandaag nog tijd heb. Als ik dat wel heb en het blijkt nodig te zijn, kan ik mijn stem nog wijzigen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 09:22
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Oh jongens, ik vind dit ZO moeilijk. Ik wil het liefst op EoS stemmen omdat ik hem, zoals ik heb uitgelegd, echt het verdachtst vind, maar als niemand met me mee wil gaan, heeft dat natuurlijk geen zin. Maar ik moet deze ochtend nog stemmen, want ik ga vanmiddag weg en ik moet nog het een en ander doen.
Wat ik niet zo goed begrijp, is waarom Batave Wammus en EoS noemt als verdachter dan mij, maar hij wil wel op mij stemmen. Is dat omdat hij op mij de meeste mensen meekrijgt? Dat pleit in dit stadium echt niet tegen mij, eerder voor mij. De slechteriken zijn namelijk in de meerderheid.

Ik geef nu mijn stem op EoS door, omdat ik niet weet of ik ergens anders vandaag nog tijd heb. Als ik dat wel heb en het blijkt nodig te zijn, kan ik mijn stem nog wijzigen.
In het totaalplaatje vind ik jou verdachter dan Wammus of Eye of Sauron.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 11:01
Bright Blue
Bright Blue is offline
Lieverds! Ik moet heel snel want ik heb vandaag geen tijd! Iknow, een heel slecht moment voor het spel maar ik moet naar het ziekenhuis vandaag, en ik ben bang dat dat nog heel lang gaat duren. Ik stem op Batave, omdat hij me als enige (negatief) is opgevallen. Ik heb nog meer argumenten, maar ik moet nu echt weg. Als ik vandaag overleef dan zal ik het onderbouwen. Heel erg sorry jongens! Ik heb nu mijn stem dus alvast doorgegeven.
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 14:17
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik stem vandaag op Etmakas, zoals ik vorige ronde al aangaf. Ik geef mijn stem nu al door, want ik heb een date straks en ik ben zeker weten niet op tijd terug.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 16:21
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Lieverds! Ik moet heel snel want ik heb vandaag geen tijd! Iknow, een heel slecht moment voor het spel maar ik moet naar het ziekenhuis vandaag, en ik ben bang dat dat nog heel lang gaat duren. Ik stem op Batave, omdat hij me als enige (negatief) is opgevallen. Ik heb nog meer argumenten, maar ik moet nu echt weg. Als ik vandaag overleef dan zal ik het onderbouwen. Heel erg sorry jongens! Ik heb nu mijn stem dus alvast doorgegeven.
Citaat:
Ik vind deze post een beetje jammer. Je baseert je stem op een 'gevoel', omdat je geen tijd hebt om alles door te lezen.

Nou sorry hoor maar als je een beetje bij was, heb je zo in 10 minuten alles terug gelezen. En hoef je niet te wachten op andere theorieën, maar kan je zelf wat bedenken.
Je geeft trouwens niet eens echt een argument.

[EDIT]: Of bedoel je die collectie wanargumenten die je vorige ronde hebt gegeven over mijn activiteit die ook op Absinthe hadden kunnen slaan?
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 16:24
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Trouwens lijstje:

Eye of Sauron
1. Etmakas

Batave
2. Bright Blue

Etmakas
3. Eye of Sauron
4. Batave
6. Geel

Bright Blue
5. Little Phoebe

Nog niet gestemd: Wammus.
__________________
Wat een briljante deductie!

Laatst gewijzigd op 29-12-2010 om 17:03.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 16:30
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik stem op Bright Blue. Omdat ze vaag doet, het nog steeds gooit op 'ik ben een domme speler' en omdat ze geen argumenten geeft. En bij gebrek aan beter.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 17:02
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik stem op Etmakas, aangezien niemand nog op Wammus gestemd heeft en ik Etmakas dus ook wel verdenk.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 18:49
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik hoop dat Wammus zijn stem nog gaat doorgeven, het lijkt erop dat we deze keer echt iets aan de stemlijstjes gaan hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 19:38
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Helaas Dorpelingen, weer geen Wolf.
Etmakas stond aan jullie kant, ze was wolfsbane.

1. Absinthe (dorpeling)
2. Rode Panda (Ziener)
3. Sann (tovenaar)
4. Little Phoebe
5. Twinkebel (dorpeling)
6. Etmakas (wolfsbane)
7. Mr.Mark (dorpeling)
8. Geel
9. Repelsteel (weerwolf)
10. Solero (dorpeling) (geliefde)
11. Batave
12. Bright Blue
13. Wammus
14. Daboman (dorpeling)
15. VeGs (leerling) (geliefde)
16. Dingaantouwtje (dorpeling)
17. Onait Sirch (dorpeling)
18. Eye of Sauron

Groen = Opgehangen
Rood = Opgegeten
Paars = Dood door liefdesverdriet

De wolven hebben tot morgen 20.30 om te happen.
Ook de evilziener kan opvragen
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 19:43
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Etmakas is een zij!

En fuck
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 19:49
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ach nee! Ik dacht dat ze gewoon dorpeling was, wat ontzettend zonde.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 19:55
Bright Blue
Bright Blue is offline
Kak. Mensen, kunnen we überhaupt nog wel winnen?
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 20:13
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Volgens mij hebben de wolven gewonnen als ze niet vergeten te stemmen. Dus het is alleen maar hopen..
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 08:19
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Er zijn 6 spelers over. 4 hebben er nog een stem. 2 dorpelingen en 2 badguys (evilziener en verrader). En er zijn 2 wolven.

Dit is de eetronde, waarschijnlijk weten de wolven wie er dorpeling is en wie niet. Dan ga ik er vanuit dat na de eetronde er nog maar één dorpeling over is tegen een evilziener en verrader (die dus beide een stem hebben).

Als dit is wat er gaat gebeuren, hebben de wolven dan gewonnen?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 10:32
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ik denk niet dat de wolven dat zeker weten .
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 12:21
Verwijderd
Sukkels.
Doei en liefs!

Citaat:
Etmakas is een zij!
fuck yeah
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 12:57
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik denk niet dat de wolven dat zeker weten .
En waarom denk je dat?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 14:57
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Vanwege enkele rare riskante aannames die er rond gingen.
__________________
Wat een briljante deductie!

Laatst gewijzigd op 30-12-2010 om 15:04. Reden: mooiere bewoording
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 15:08
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Vanwege enkele rare riskante aannames die er rond gingen.
Welke aannames precies? Ik heb geen rare riskante aannames gezien?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 18:00
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Welke aannames precies? Ik heb geen rare riskante aannames gezien?
Het is niet leuk als ik het al verklap. Laat ik één ding zeggen: ik ben geen wolf en dat is mijn oprechte ik pratende. Overigens heb je denk ik de hint gemist.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 18:02
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Het is niet leuk als ik het al verklap. Laat ik één ding zeggen: ik ben geen wolf en dat is mijn oprechte ik pratende. Overigens heb je denk ik de hint gemist.
Juh, maar later snapte ik hem alsnog.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 18:02
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Maar ik vergeet het steeds. Tellen de verrader en de evilziener mee als dorpeling als het erom gaat wanneer wie wint?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 18:04
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, die zijn toch slecht

Al zou het inderdaad wel fijn zijn als een Spelleider even de winconditites kwam vertellen. Misschien hebben de wolven al gewonnen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 18:33
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Wat mij betreft is het zo dat zolang de dorpelingen nog kunnen winnen in theorie, dat het spel nog niet beslist is. De wolven zouden deze ronde de verrader / evil ziener kunnen eten. Dan zouden de dorpelingen met 2 stemmen (vs 1 slechte) een wolf kunnen ophangen. De wolven zouden dan de andere verrader / evil ziener kunnen eten (dus dan blijven er 2 dorpelingen over) en die kunnen dan de laatste wolf ophangen.

De kans is niet zo heel groot, maar wel nog mogelijk. Nu hebben ze dus sowieso nog niet gewonnen.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 18:34
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Wat mij betreft is het zo dat zolang de dorpelingen nog kunnen winnen in theorie, dat het spel nog niet beslist is. De wolven zouden deze ronde de verrader / evil ziener kunnen eten. Dan zouden de dorpelingen met 2 stemmen (vs 1 slechte) een wolf kunnen ophangen. De wolven zouden dan de andere verrader / evil ziener kunnen eten (dus dan blijven er 2 dorpelingen over) en die kunnen dan de laatste wolf ophangen.

De kans is niet zo heel groot, maar wel nog mogelijk. Nu hebben ze dus sowieso nog niet gewonnen.
En als de wolven deze ronde een dorpeling eten?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 18:37
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wat mij betreft is het zo dat zolang de dorpelingen nog kunnen winnen in theorie, dat het spel nog niet beslist is. De wolven zouden deze ronde de verrader / evil ziener kunnen eten. Dan zouden de dorpelingen met 2 stemmen (vs 1 slechte) een wolf kunnen ophangen. De wolven zouden dan de andere verrader / evil ziener kunnen eten (dus dan blijven er 2 dorpelingen over) en die kunnen dan de laatste wolf ophangen.

De kans is niet zo heel groot, maar wel nog mogelijk. Nu hebben ze dus sowieso nog niet gewonnen.
Je mag toch wel hopen dat ze aan het einde van het spel wel doorhebben wie aan hun kant staat en wie niet

Maar goed, hopen dat ze iemand van het eigen kamp pakken dus.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 18:38
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
En als de wolven deze ronde een dorpeling eten?
Dat moet ik dan even bedenken. Volgens mij kunnen de dorpelingen dan sowieso niet meer winnen, maar dat weet ik niet zeker.

Citaat:
Je mag toch wel hopen dat ze aan het einde van het spel wel doorhebben wie aan hun kant staat en wie niet

Maar goed, hopen dat ze iemand van het eigen kamp pakken dus.
Ja, maar om nou om die reden te beslissen dat de wolven winnen...
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 19:27
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Als de wolven vergeten te stemmen, maar dat hoop ik niet voor ze, want dat zou wel heel dom zijn .
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 19:48
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
1. Absinthe (dorpeling)
2. Rode Panda (Ziener)
3. Sann (tovenaar)
4. Little Phoebe (evil ziener)
5. Twinkebel (dorpeling)
6. Etmakas (wolfsbane)
7. Mr.Mark (dorpeling)
8. Geel
9. Repelsteel (weerwolf)
10. Solero (dorpeling) (geliefde)
11. Batave
12. Bright Blue
13. Wammus
14. Daboman (dorpeling)
15. VeGs (leerling) (geliefde)
16. Dingaantouwtje (dorpeling)
17. Onait Sirch (dorpeling)
18. Eye of Sauron

Groen = Opgehangen
Rood = Opgegeten
Paars = Dood door liefdesverdriet

Da's pech, evil ziener weg. Je mag toch wel hopen dat de wolven aan het einde van het spel wel doorhebben wie aan hun kant staat en wie niet. Hoe dan ook, de dorpelingen zijn aan de beurt. Het wordt nu wel redelijk belangrijk dat zij een wolf grijpen. Aan de andere kant, de wolven en verrader proberen nog steeds verwarring te zaaien, en de verrader heeft bovendien nog een stem in het geheel. Stemmen kan tot 20.30u... succes.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 19:51
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Losers what the hell!

Maak ze af!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 19:59
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Haha, stomme wolven.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 20:00
Bright Blue
Bright Blue is offline
We hebben nog best wel geluk mensen! Ik ga morgen alles heel goed doorlezen want we moeten nu echt een wolfje hangen!
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 23:19
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Losers what the hell!

Maak ze af!
Oh, ik dacht dat je goed was .

Hm.. op wie zal ik stemmen? Stiekem op een wolf voor de spanning?
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 10:56
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Oh, ik dacht dat je goed was .

Hm.. op wie zal ik stemmen? Stiekem op een wolf voor de spanning?
Is dit een verkapte hint dat jij de verrader bent? ;s
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 11:17
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Is dit een verkapte hint dat jij de verrader bent? ;s
Kijk nog maar eens naar mijn vorige post.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 11:49
Bright Blue
Bright Blue is offline
Mensen, het weerwolfspel de hangronde gaat vanavond gewoon door?
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 16:41
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
blah, ik had gehoopt dat er toch wat meer theorieën zouden zijn nu.
Anyway, de feiten zijn:
We hebben nog twee dorpelingen, een verrader en twee wolven over. De enige manier waarop de dorpelingen nog kunnen winnen is als ze beide op dezelfde wolf stemmen. De verrader stemt sowieso op een dorpeling dus als de dorpelingen verschillend stemmen dan verliezen we. Als we de verrader eruit gooien verliezen we, want dan eten de wolven morgen sowieso een dorpeling op.
Verder: Er bestaat een kans dat de wolven niet weten wie de verrader is. Ze kregen het namelijk ook voor elkaar om hun eigen evilziener op te eten. Maar voor ons is het op het moment irrelevant wat de wolven wel en niet weten. Het gaat erom wat de dorpelingen wel en niet weten. Zoals ik al zei, de dorpelingen moeten beide op dezelfde persoon stemmen, en dat moet vervolgens een wolf zijn.
Conclusie: FUBAR. Ik ben een dorpeling. De wolven weten dat, de verrader weet dat. Ik heb echter geen flauw idee wie de andere dorpeling is. Al mijn verdachten zijn dood, iedereen die nog leeft is me tijdens het spel min of meer betrouwbaar over gekomen. Ik hoor graag de meningen van de andere overgebleven spelers hierover vóórdat de deadline verstrijkt. Ik ga sowieso hetzelfde stemmen als één van jullie, anders hebben we helemaal geen kans meer om te winnen, maar ik heb op het moment echt geen idee wie van jullie ik kan vertrouwen en daarom baal ik er ook zo van dat er vandaag zo goed als niet gepost is in dit topic
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 17:20
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ja, ik had ook wel verwacht dat er wat meer mensen zouden posten in dit topic. Is het geen idee dat we de hangronde uitstellen Spelleiders?
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.