Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2011, 16:38
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
je kan ze zo kut vinden als je wilt, maar om te zeggen dat ze in de jaren 90 niet vernieuwend waren is gewoon bullshit.
Heb je dat liedje niet geluisterd dat ik postte? Can heeft de blauwdruk gelegd voor vrijwel alles wat Radiohead heeft gedaan. Als je denkt dat ze zo vernieuwend zijn, betekent dat gewoon dat je niet zo veel verschillende muziek luistert.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Advertentie
Oud 10-01-2011, 16:39
Verwijderd
Ik heb morgen een schoolexamen en zo diehard geen zin, terwijl ik normaal gesproken niet zo heel soggerig ben. Maar ik heb zo erg een 'ik ken het al en wat ik niet ken snap ik toch niet'-gevoel.
Oud 10-01-2011, 16:40
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
als die knul die al vanaf half 10 bij de computer bij de scanner zit, gewoon eens even oprot
Oh ja! Dat was ik vandaag van plan. Ik ga zometeen beginnen met lezen
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 10-01-2011, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Heb je dat liedje niet geluisterd dat ik postte? Can heeft de blauwdruk gelegd voor vrijwel alles wat Radiohead heeft gedaan. Als je denkt dat ze zo vernieuwend zijn, betekent dat gewoon dat je niet zo veel verschillende muziek luistert.
Regressie schmegressie. Je weet toch.
Oud 10-01-2011, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Oh ja! Dat was ik vandaag van plan. Ik ga zometeen beginnen met lezen
Wut, ben jij die knul achter de computer bij de scanner?
Oud 10-01-2011, 16:41
Verwijderd
Wtf, ik probeer iets te posten, maar het staat er telkens niet

nou, dan maar zo:
Maar dan kan het toch nog wel goed zijn, of leuk om te luisteren? Alle muziek komt ergens vandaan. Als je volledige originaliteit als criterium gaat nemen kan je nergens meer naar luisteren.
Oud 10-01-2011, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Oh ja! Dat was ik vandaag van plan. Ik ga zometeen beginnen met lezen
Oud 10-01-2011, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Wtf, ik probeer iets te posten, maar het staat er telkens niet

nou, dan maar zo:
Maar dan kan het toch nog wel goed zijn, of leuk om te luisteren? Alle muziek komt ergens vandaan. Als je volledige originaliteit als criterium gaat nemen kan je nergens meer naar luisteren.
Qft.
Oud 10-01-2011, 16:44
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
GVD, waarom kunnen sommige mensen niet normaal lachen. Ik probeer hier te studeren en ik hoor alleen maar HAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAA! hiernaast.
Jezus, zo grappig is het leven nou ook weer niet.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 10-01-2011, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Heb je dat liedje niet geluisterd dat ik postte? Can heeft de blauwdruk gelegd voor vrijwel alles wat Radiohead heeft gedaan. Als je denkt dat ze zo vernieuwend zijn, betekent dat gewoon dat je niet zo veel verschillende muziek luistert.
Iedere artiest "jat". Dat is gewoon normaal. Radiohead is in het licht gekomen en beroemd geworden en Can helaas niet. Daarmee is Radiohead de vernieuwende band geworden die de nieuwe muziekstijl aan het licht bracht. Jammer voor Can, maar shit happens. Ik bedoel Frank Sinatra heeft zijn muziekstijl en populariteit ook alleen maar te danken aan het feit dat hij naar zwarte artiesten van vroeger luisterde. En die stijl kopiërde hij en hij verkreeg bekendheid omdat hij nou eenmaal "acceptabeler" was in dat tijdperk omdat hij wit was. Shit happens.

Maar in mijn opzicht was Radiohead in de 90's vernieuwend, of ze die stijl nou hebben gejat of niet.
Oud 10-01-2011, 16:45
Verwijderd
Citaat:
GVD, waarom kunnen sommige mensen niet normaal lachen. Ik probeer hier te studeren en ik hoor alleen maar HAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAA! hiernaast.
Jezus, zo grappig is het leven nou ook weer niet.
qft. Mensen die je van een afstandje hoort lachen terwijl jij verre van moet lachen.
Oud 10-01-2011, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Maar dan kan het toch nog wel goed zijn, of leuk om te luisteren? Alle muziek komt ergens vandaan. Als je volledige originaliteit als criterium gaat nemen kan je nergens meer naar luisteren.
dit
Oud 10-01-2011, 16:47
Verwijderd
Maar ik denk dat Uice bedoeld dat het nergens het imitatie-niveau ontstijgt, nou ja, dat kan. Ik ken Radiohead nauwelijks.

Maar dan zal je Muse wel helemaal niks vinden, omdat die weer voortborduren op (vooral) de stem van Radiohead.
Oud 10-01-2011, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Wtf, ik probeer iets te posten, maar het staat er telkens niet

nou, dan maar zo:
Maar dan kan het toch nog wel goed zijn, of leuk om te luisteren? Alle muziek komt ergens vandaan. Als je volledige originaliteit als criterium gaat nemen kan je nergens meer naar luisteren.
Eens.
Daarom vond ik het ook raar om John Frusciante een guilty pleasure te noemen. Als die muziek toch gewoon goed in elkaar zit en (in dit geval vooral) goed uitgevoerd wordt, wat is dan het probleem...?
Oud 10-01-2011, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Maar dan zal je Muse wel helemaal niks vinden, omdat die weer voortborduren op (vooral) de stem van Radiohead.
Eh, lolwut?
Oud 10-01-2011, 16:48
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar dan zal je Muse wel helemaal niks vinden, omdat die weer voortborduren op (vooral) de stem van Radiohead.
die link heb ik nog nooit gelegd.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-01-2011, 16:48
Verwijderd
ik denk dat iedere band een periode heeft waarin hij een andere band imiteert.
Oud 10-01-2011, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Eh, lolwut?
In het begin hadden veel recensies het erover dat hij Thom Yorke duidelijk als inspiratiebron had.

Dus ga me nu niet zitten lolwutten alsof je een hoogleraar popmuziek bent.
Oud 10-01-2011, 16:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
In het begin hadden veel recensies het erover dat hij Thom Yorke duidelijk als inspiratiebron had.
Gelukkig is Bellamy wat talentvoller!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-01-2011, 16:51
Verwijderd
Citaat:
ik denk dat iedere band een periode heeft waarin hij een andere band imiteert.
Dat lijkt mij ook. De meeste mensen met een hobby hebben daar wel een voorbeeld in. En als je daardoor geïnspireerd raakt, is het niet vreemd als je muziek daarnaar klinkt. En vooral: je voorbeeld maakt muziek die jij mooi vindt, en je maakt zelf ook muziek die jij mooi vindt, en als dat dan op elkaar lijkt is dat niet toevallig.
Oud 10-01-2011, 16:51
Verwijderd
Citaat:
In het begin hadden veel recensies het erover dat hij Thom Yorke duidelijk als inspiratiebron had.

Dus ga me nu niet zitten lolwutten alsof je een hoogleraar popmuziek bent.
Dusch mensen die recensies schreven waren van mening dat hij Thom Yorke als inspiratiebron had dus is dat zo? Nou, nee hoor. Ik vind Muse behoorlijk ver van Radiohead staan -- Buckley-esque zangers veranderen daar niet veel aan.
Oud 10-01-2011, 16:52
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Screenshot or it didn't happen.
Spoiler
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 10-01-2011, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Dusch mensen die recensies schreven waren van mening dat hij Thom Yorke als inspiratiebron had dus is dat zo? Nou, nee hoor. Ik vind Muse behoorlijk ver van Radiohead staan -- Buckley-esque zangers veranderen daar niet veel aan.
Ik ken Radiohead zelf verder nauwelijks hoor, maar je kan toch niet ontkennen dat ze best dezelfde manier van zingen en stemgebruik hebben, en dat mensen daar logischerwijs een verband tussen legden, toen Muse opstond als nieuwe Engelse band.
Oud 10-01-2011, 16:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar dan kan het toch nog wel goed zijn, of leuk om te luisteren?
Ja.
Citaat:
Alle muziek komt ergens vandaan. Als je volledige originaliteit als criterium gaat nemen kan je nergens meer naar luisteren.


Er is een verschil tussen geïnspireerd zijn door iemand en daar een heel eigen ding van maken, en iemand nadoen. En daartussen is ook nog heel veel ruimte. Radiohead zit ergens in die tussenruimte, maar vaak meer richting het nadoen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 10-01-2011, 16:56
Verwijderd
dat is jouw mening.
Oud 10-01-2011, 16:57
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Radiohead is in het licht gekomen en beroemd geworden en Can helaas niet.
...niet? Popliefhebbers kennen Can over het algemeen wel, hoor.

Citaat:
Daarmee is Radiohead de vernieuwende band geworden die de nieuwe muziekstijl aan het licht bracht.
Aan het licht bracht, nee. Krautrock bestond al heel lang.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 10-01-2011, 16:58
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ken Radiohead zelf verder nauwelijks hoor, maar je kan toch niet ontkennen dat ze best dezelfde manier van zingen en stemgebruik hebben, en dat mensen daar logischerwijs een verband tussen legden, toen Muse opstond als nieuwe Engelse band.
er zijn wel meer zangers die voornamelijk hoog zingen, al dan niet falsetto. Volgens mij is het gewoon meer dat toentertijd ook Radiohead nogal in the picture stond; dus dan is het makkelijk vergelijken ja.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-01-2011, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Ik ken Radiohead zelf verder nauwelijks hoor, maar je kan toch niet ontkennen dat ze best dezelfde manier van zingen en stemgebruik hebben, en dat mensen daar logischerwijs een verband tussen legden, toen Muse opstond als nieuwe Engelse band.
Ik zeg toch ook dat een Buckley-stylo zanger eigenlijk het enige raakvlak (at all, if you must) is?
Oud 10-01-2011, 16:59
Verwijderd
Citaat:
...niet? Popliefhebbers kennen Can over het algemeen wel, hoor.

Aan het licht bracht, nee. Krautrock bestond al heel lang.
maar het was nog niet bekend blijkbaar.
Oud 10-01-2011, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Er is een verschil tussen geïnspireerd zijn door iemand en daar een heel eigen ding van maken, en iemand nadoen. En daartussen is ook nog heel veel ruimte. Radiohead zit ergens in die tussenruimte, maar vaak meer richting het nadoen.
Ik vind dit een briljante post
Oud 10-01-2011, 17:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
dat is jouw mening.
Eh, ja. Dat is een beetje het idee van een discussie, dat je je mening geeft.

Citaat:
maar het was nog niet bekend blijkbaar.
Eh, jawel. Bij popmuziekliefhebbers in ieder geval.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 10-01-2011, 17:00
Verwijderd
Wat een discussies weer.
Ik legde vroeger wel de link tussen Muse en Radiohead, maar dat was meer omdat men om mij heen dat deed en dat je van beide moest houden. Maar ik hield van Muse en mijn vader van Radiohead dus ik automatisch níet van Radiohead. Tot ik ontdekte dat dat ene fijne nummer uit Romeo + Juliet van Radiohead was, en toen moest ik toegeven dat ik het misschien toch niet zó kut vond.
Tegenwoordig luister ik beide eigenlijk nooit meer.
Oud 10-01-2011, 17:01
Verwijderd
Citaat:
maar het was nog niet bekend blijkbaar.
Maar liefje, Maria Callas heeft beduidend minder platen verkocht dan Britney Spears. Mogen we hieruit concluderen dat La Spears een betere zangerers is dan Maria Callas?
Oud 10-01-2011, 17:01
Verwijderd
Citaat:
er zijn wel meer zangers die voornamelijk hoog zingen, al dan niet falsetto. Volgens mij is het gewoon meer dat toentertijd ook Radiohead nogal in the picture stond; dus dan is het makkelijk vergelijken ja.
Volgens mij was dat het vooral, inderdaad.
Oud 10-01-2011, 17:01
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
pyramid song vond ik nog wel aardig, van de recentelijke Radiohead output. Maar het is een van de weinige bands waar ik totaal niets mee heb; waarschijnlijk ook omdat ik live compleet underwhelmed was. Aardige band of niet, het was oer en oersaai.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-01-2011, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Eh, ja. Dat is een beetje het idee van een discussie, dat je je mening geeft.
Oud 10-01-2011, 17:02
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wut, ben jij die knul achter de computer bij de scanner?
Ja! Wat een verrassing he?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 10-01-2011, 17:03
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
pyramid song vond ik nog wel aardig, van de recentelijke Radiohead output. Maar het is een van de weinige bands waar ik totaal niets mee heb; waarschijnlijk ook omdat ik live compleet underwhelmed was. Aardige band of niet, het was oer en oersaai.
Oh ja, dat is ook zo. Ik heb me best vaak staan vervelen in het Westerpark.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 10-01-2011, 17:03
Verwijderd
Over imiteren gesproken, in het nummer United States of Eurasia van Muse zit een stukje dat zo rechtstreeks uit een Queen-nummer gehaald kon zijn.
Rond 1:16.

edit: eigenlijk vrijwel het hele nummer
Oud 10-01-2011, 17:03
Verwijderd
Nou ja, ik vind Talk Show Host (die van Romeo + Juliet) dus nog steeds wel aardig, en heel af en toe kan ik Street Spirit nog wel waarderen. Pyramid Song geloof ik ook wel, maar die kan ik zo even niet meer voor de geest halen.
Oud 10-01-2011, 17:03
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline


Wat.
Oud 10-01-2011, 17:04
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
There there en Sail to the moon vind ik leuk. Paranoid Android is ook wel grappig. En 15 Step.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 10-01-2011, 17:04
Verwijderd
Vrouwen, Noedel. Leer ze kennen.
Oud 10-01-2011, 17:04
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Over imiteren gesproken, in het nummer United States of Eurasia van Muse zit een stukje dat zo rechtstreeks uit een Queen-nummer gehaald kon zijn.
Rond 1:16.
dadelijk ga je nog zeggen dat er een stukje Chopin op de plaat staat, en een aria uit Samson and Delilah!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-01-2011, 17:05
Verwijderd
Phoebe, wie is die Reinier en waarom lijkt hij niet zo op je gesteld te zijn?
Oud 10-01-2011, 17:05
Verwijderd
Citaat:
dadelijk ga je nog zeggen dat er een stukje Chopin op de plaat staat!
Nee dat had ik al ontdekt hoor Dat is datzelfde nummer trouwens.
Oud 10-01-2011, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Over imiteren gesproken, in het nummer United States of Eurasia van Muse zit een stukje dat zo rechtstreeks uit een Queen-nummer gehaald kon zijn.
Rond 1:16.

edit: eigenlijk vrijwel het hele nummer
En Chopin!

Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden
Oud 10-01-2011, 17:06
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
of dat Exogenesis 1/2/3 geinspireerd is door klassieke muziek en symfonische rock! Is toch nie te geleeuvuuuuuuuuuuuh
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-01-2011, 17:07
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Vrouwen, Noedel. Leer ze kennen.
je bedoelt, moeders, leer ze kennen
Oud 10-01-2011, 17:07
Verwijderd
Nou, nou. Wat een ontsteltenis!

Citaat:
Phoebe, wie is die Reinier en waarom lijkt hij niet zo op je gesteld te zijn?
Wat ik er van begrepen heb is Reinier haar ex-vriendje.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.