Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2011, 16:50
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Na de q komt altijd de u en dan de e toch?
klopt.

@ Ratio:
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Advertentie
Oud 13-01-2011, 16:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Een man staat voor de rechter omdat hij zijn vrouw heeft doodgeslagen. Rechter: "Dat is een zwaar misdrijf, maar als u verzachtende omstandigheden kunt aantonen wordt de straf niet zo hoog." De man: "Ze was dom, ik moest haar gewoon doodslaan." De rechter: "Dat is niet echt een verzachtende verklaring van u, als u echt niet levenslang achter tralies wilt zult u met iets beters moeten komen." Waarop de man verklaart: "We woonden in een flat. Op de 12e verdieping woonde een gezin met 2 kinderen, het was gewoon zielig. Ze waren heel klein. De zoon van 12 was maar 90 cm en die van 19 was maar 85 cm. Op een dag zei ik tegen mijn vrouw: dat is toch zielig hè, die kinderen van die mensen. Ja, zegt mijn vrouw, dat zijn pyreneeën." Ik zeg: "Je bedoelt pygmeeën." "Nee," zegt ze, "pygmeeën dat is dat wat onder de huid zit waar je sproeten van krijgt." Ik zeg: "Dat is pigment." "Nee," zegt ze, "pigment dat is waar de oude Romeinen op schreven." Ik zeg: "Dat is perkament." "Nee," zegt ze, "perkament is als een dichter iets begint en niet afmaakt." Edelachtbare U kunt zich voorstellen dat ik niet van plan was te zeggen dat het fragment is. Ik ging dus in mijn stoel zitten en las mijn krantje. Plotseling komt mijn vrouw met de volgende zin en ik denk: "Ze is rijp voor het gesticht.." "Schat kijk eens," ze maakt een boek open en laat een stuk tekst zien. "Het zonnedak van de handtas was de lerares van pooier 15." Ik neem het boek en zeg: "Maar schat, dat is frans daar staat: La Marquise de Pompadour est la Maitresse de Louis XV. Dat betekent: De Markiezin van Pompadour was de minnares van Lodewijk de 15e." "Nee" zegt mijn vrouw, "dat moet je letterlijk vertalen. La marquise- het zonnedak, Pompadour - de handtas, la maitresse- de lerares, Louis XV - de pooier." Ik moet dat toch weten, ik heb extra voor mijn franse les een legionair in dienst gehad." Ik zeg: "je bedoelt een lector." "Nee," zegt ze, "Lector is een Griekse held." Ik zeg: "Dat was Hector en dat was een trojaan." "Nee," zegt ze, "Hector is een vlaktemaat." Ik zeg: "Dat is een hectare." "Nee," zegt ze, "hectare is een godendrank." Ik zeg: "Dat is nektar." "Nee," zegt ze, "dat is een rivier in zuid-Duitsland." Ik zeg: "Dat is de Neckar." Mijn vrouw: "Ken jij dat lied niet? 'Gauw graas ik aan de Nektar, gauw graas ik aan de rijn', dat heb ik pas nog met mijn vriendin in duo gezongen." Ik zeg: 'In duet." "Nee," zegt ze, "duet is als twee mannen met een sabel vechten." Ik zeg: "Dat is een duel." "Nee," zegt ze, "duel is als een trein uit een donker berggat naar buiten komt." "Edelachtbare...toen heb ik de hamer genomen en haar doodgeslagen." Even stilte.. Dan zegt de rechter: "Vrijspraak! Ik had haar bij Hector al doodgeslagen!"


Kan je m ook uit je hoofd?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 13-01-2011, 16:51
Verwijderd
Omg ik naamzoek op quaesy en het blijkt dat er meer mensen moeite hebben met mijn naam
Ja ik zag niet dat het topic dicht was
Oud 13-01-2011, 16:51
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Maar Queasy, ben je ook queasy?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 13-01-2011, 16:52
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Een man staat voor de rechter omdat hij zijn vrouw heeft doodgeslagen. Rechter: "Dat is een zwaar misdrijf, maar als u verzachtende omstandigheden kunt aantonen wordt de straf niet zo hoog." De man: "Ze was dom, ik moest haar gewoon doodslaan." De rechter: "Dat is niet echt een verzachtende verklaring van u, als u echt niet levenslang achter tralies wilt zult u met iets beters moeten komen." Waarop de man verklaart: "We woonden in een flat. Op de 12e verdieping woonde een gezin met 2 kinderen, het was gewoon zielig. Ze waren heel klein. De zoon van 12 was maar 90 cm en die van 19 was maar 85 cm. Op een dag zei ik tegen mijn vrouw: dat is toch zielig hè, die kinderen van die mensen. Ja, zegt mijn vrouw, dat zijn pyreneeën." Ik zeg: "Je bedoelt pygmeeën." "Nee," zegt ze, "pygmeeën dat is dat wat onder de huid zit waar je sproeten van krijgt." Ik zeg: "Dat is pigment." "Nee," zegt ze, "pigment dat is waar de oude Romeinen op schreven." Ik zeg: "Dat is perkament." "Nee," zegt ze, "perkament is als een dichter iets begint en niet afmaakt." Edelachtbare U kunt zich voorstellen dat ik niet van plan was te zeggen dat het fragment is. Ik ging dus in mijn stoel zitten en las mijn krantje. Plotseling komt mijn vrouw met de volgende zin en ik denk: "Ze is rijp voor het gesticht.." "Schat kijk eens," ze maakt een boek open en laat een stuk tekst zien. "Het zonnedak van de handtas was de lerares van pooier 15." Ik neem het boek en zeg: "Maar schat, dat is frans daar staat: La Marquise de Pompadour est la Maitresse de Louis XV. Dat betekent: De Markiezin van Pompadour was de minnares van Lodewijk de 15e." "Nee" zegt mijn vrouw, "dat moet je letterlijk vertalen. La marquise- het zonnedak, Pompadour - de handtas, la maitresse- de lerares, Louis XV - de pooier." Ik moet dat toch weten, ik heb extra voor mijn franse les een legionair in dienst gehad." Ik zeg: "je bedoelt een lector." "Nee," zegt ze, "Lector is een Griekse held." Ik zeg: "Dat was Hector en dat was een trojaan." "Nee," zegt ze, "Hector is een vlaktemaat." Ik zeg: "Dat is een hectare." "Nee," zegt ze, "hectare is een godendrank." Ik zeg: "Dat is nektar." "Nee," zegt ze, "dat is een rivier in zuid-Duitsland." Ik zeg: "Dat is de Neckar." Mijn vrouw: "Ken jij dat lied niet? 'Gauw graas ik aan de Nektar, gauw graas ik aan de rijn', dat heb ik pas nog met mijn vriendin in duo gezongen." Ik zeg: 'In duet." "Nee," zegt ze, "duet is als twee mannen met een sabel vechten." Ik zeg: "Dat is een duel." "Nee," zegt ze, "duel is als een trein uit een donker berggat naar buiten komt." "Edelachtbare...toen heb ik de hamer genomen en haar doodgeslagen." Even stilte.. Dan zegt de rechter: "Vrijspraak! Ik had haar bij Hector al doodgeslagen!"
Leuke mop, maar slappe climax
Oud 13-01-2011, 17:00
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
I killed ze topique.
Oud 13-01-2011, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Maar Queasy, ben je ook queasy?
Nee niet echt eigenlijk
De naam komt daar ook niet vandaan.
Oud 13-01-2011, 17:04
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
quea·sy also quea·zy (kwz)
adj. quea·si·er also quea·zi·er, quea·si·est also quea·zi·est
1. Experiencing nausea; nauseated.
2. Easily nauseated.
3. Causing nausea; sickening: the queasy lurch of an airplane during a storm.
4.
a. Causing uneasiness.
b. Uneasy; troubled.
5.
a. Easily troubled.
b. Ill at ease; squeamish
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 13-01-2011, 17:06
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
LP:
Dat ik jan heet vind maakt niet uit
Ik vind het juist wel leuk dat een heet iemand de mol is
nou dan ben je gewoon raar
Citaat:
Jan is de Mol niet.
Jawel


Omg en ik ben zo stoer. Ik heb altijd van die loopgaten in mijn spijkerbroeken (binnenkant van dijen) en die heb ik nu dus even helemaal zelf gefikst met opstrijkbaarstickermateriaal ik was zo blij dat er uitleg op dat doosje stond en dat mijn moeder me dwong op te letten toen ze het de vorige keer deed
En nu ga ik wasje draaien!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 13-01-2011, 17:13
Verwijderd
Met je opstrijkbaarstickermateriaal KAK OP!!!

Ik ga weer eens verder werken.
Oud 13-01-2011, 17:13
Verwijderd
kusje voor LP
Oud 13-01-2011, 17:13
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik las opstrijk-BAARD-sticker en ik was meteen helemaal enthousiast.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 13-01-2011, 17:14
Verwijderd
De sultan van brunei en Bea kwamen vandaag langs op m'n werk.
De sultan heeft maar liefst 5500 auto's (waaronder iets van 350 rollsen) en 9 privevliegtuigen.
Oud 13-01-2011, 17:16
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Met je opstrijkbaarstickermateriaal KAK OP!!!

Ik ga weer eens verder werken.
Citaat:
kusje voor LP
thanks

Citaat:
Ik las opstrijk-BAARD-sticker en ik was meteen helemaal enthousiast.
Hahahaha ja nee, het zit aan de binnenkant, dus een baard heb ik al niks aan.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 13-01-2011, 17:19
Verwijderd
er zit een zwarte bol in mijn mond ;d;:; en ik kan alleen maar vloeibare dingen eten. Eigenlijk heb ik gewoon een beetje een faallichaam!
Oud 13-01-2011, 17:20
Verwijderd
Citaat:
quea·sy also quea·zy (kwz)
adj. quea·si·er also quea·zi·er, quea·si·est also quea·zi·est
1. Experiencing nausea; nauseated.
2. Easily nauseated.
3. Causing nausea; sickening: the queasy lurch of an airplane during a storm.
4.
a. Causing uneasiness.
b. Uneasy; troubled.
5.
a. Easily troubled.
b. Ill at ease; squeamish
Oud 13-01-2011, 17:26
Verwijderd
Citaat:

Omg en ik ben zo stoer. Ik heb altijd van die loopgaten in mijn spijkerbroeken (binnenkant van dijen) en die heb ik nu dus even helemaal zelf gefikst met opstrijkbaarstickermateriaal ik was zo blij dat er uitleg op dat doosje stond en dat mijn moeder me dwong op te letten toen ze het de vorige keer deed
En nu ga ik wasje draaien!
Hehehe. Dikke benen-alert!
Oud 13-01-2011, 17:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Hehehe. Dikke benen-alert!
Ik zal je op de stoeprandschaaf lijst zetten jongen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 13-01-2011, 17:32
Verwijderd
Citaat:
klopt.

@ Ratio:
Klopt niet. Na de q komt in westerse talen altijd een u, maar daarna niet perse een e. (aquarel, aquarium, quoi?, quotum e.d.)
Oud 13-01-2011, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Klopt niet. Na de q komt in westerse talen altijd een u, maar daarna niet perse een e. (aquarel, aquarium, quoi?, quotum e.d.)
meestal, niet altijd.
Oud 13-01-2011, 17:34
Verwijderd
Citaat:
meestal, niet altijd.
Je bedoelt dat er meestal, niet altijd een u na de q komt? Noem dan 's een voorbeeld met iets anders erna? (en dan dus echt een woord, geen merknaam of importding uit iets niet-Indo-Europees of zo)
Oud 13-01-2011, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Je bedoelt dat er meestal, niet altijd een u na de q komt? Noem dan 's een voorbeeld met iets anders erna? (en dan dus echt een woord, geen merknaam of importding uit iets niet-Indo-Europees of zo)
Q-koorts, qwerty, Q-vlag, qat
Oud 13-01-2011, 17:37
Verwijderd
LP je bent bijna 21
Oud 13-01-2011, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Q-koorts, qwerty, Q-vlag, qat
Qat is geïmporteerd uit het Somalisch (=niet-Indo-Europees).
Voor de rest heb je gelijk, al zie ik dat toch als een ander soort woorden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Oud 13-01-2011, 17:38
Verwijderd
Werrrrken. Toedels!
Oud 13-01-2011, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Werrrrken. Toedels!
werken? Ik ben net thuis
Oud 13-01-2011, 17:43
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ben net thuis
Maar werkze! Time for spaghetti #3 van deze week
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 13-01-2011, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Qat is geïmporteerd uit het Somalisch (=niet-Indo-Europees).
Voor de rest heb je gelijk, al zie ik dat toch als een ander soort woorden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben het met je eens. Ik vind het niet echt goede voorbeelden.
Oud 13-01-2011, 17:44
Verwijderd
ik kijk Djungelboken
Oud 13-01-2011, 17:45
Verwijderd
Wacht, ik snap het verschil! In de woorden die Lucky noemt, wordt de Q gebruikt als de letter/het fenomeen Q, niet als een klank.
Oud 13-01-2011, 17:45
Verwijderd
Citaat:
ik kijk Djungelboken
Ahhww, jeg liker det <3
Oud 13-01-2011, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Ahhww, jeg liker det <3
nee, het is een zweedse film
Oud 13-01-2011, 17:47
Verwijderd
Citaat:
nee, het is een zweedse film
Zweeds Noors it is
Oud 13-01-2011, 17:47
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
LP je bent bijna 21
Ja, thanks.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 13-01-2011, 17:50
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Vad bra egon!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 13-01-2011, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het met je eens. Ik vind het niet echt goede voorbeelden.
Ik ook niet, maar ik heb niets beters
Oud 13-01-2011, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Ik ook niet, maar ik heb niets beters
Hoe is het met je bekabeling afgelopen?
Oud 13-01-2011, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Hoe is het met je bekabeling afgelopen?
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een S/PDIF kabel nodig heb. Als ik m'n hdmi aansluit op mn HC dan krijg ik er alleen geluid uit, maar geen beeld.
Oud 13-01-2011, 17:59
Verwijderd
ongelofelijk hoe goed dit geanimeerd is
Oud 13-01-2011, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Ik zal je op de stoeprandschaaf lijst zetten jongen
Oud 13-01-2011, 18:03
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:


Kan je m ook uit je hoofd?
Citaat:
Leuke mop, maar slappe climax

hij was gisteren bij somertijd en eigenlijk is ie uitgesproken nog veel leuker

http://www.radioveronica.nl/index.ph...87&p=Somertijd
Oud 13-01-2011, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een S/PDIF kabel nodig heb. Als ik m'n hdmi aansluit op mn HC dan krijg ik er alleen geluid uit, maar geen beeld.
Logisch als je receiver verder niets met dat signaal doet in de zin van doorsturen naar je TV. Maar geen optische verbinding?
Oud 13-01-2011, 18:09
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
hij was gisteren bij somertijd en eigenlijk is ie uitgesproken nog veel leuker

http://www.radioveronica.nl/index.ph...87&p=Somertijd
Die muziek erdoorheen is zwaar irritant :\
Oud 13-01-2011, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Logisch als je receiver verder niets met dat signaal doet in de zin van doorsturen naar je TV. Maar geen optische verbinding?
Nee, er zit alleen een s/pdif poort op
Oud 13-01-2011, 18:13
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Die muziek erdoorheen is zwaar irritant :\
neeeeeeeeeeeeeeeeee, dat is de moppentune!
Oud 13-01-2011, 18:25
Rationeel
Rationeel is offline
zo, voor het eerst sinds november ofzo weer eens hardlopen. als ik over een uur niet weer wat post ben ik óf overvallen in zuilen óf ben ik in een betere conditie dan ik dacht
Oud 13-01-2011, 18:27
Verwijderd
Was de keunigin op je werk LL?
Oud 13-01-2011, 18:28
Verwijderd
die jazz aap in jungle book
Oud 13-01-2011, 18:29
Verwijderd
wat een geniale film
Oud 13-01-2011, 18:30
Verwijderd
Yvon Jaspers tafeldame
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.