Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2014, 20:14
Muziek
Muziek is offline
Hallo,


Ik vroeg mij af wat de beste en snelste manier is om iemand te vergeten.
Ze zeggen altijd dat afleiding helpt, maar wat is jullie ervaring met liefdesverdriet verwerken?
Wat werkt er en wat niet ?Hoe snel waren jullie over iemand heen en wat deden jullie dan precies? Wat heeft jullie echt zo erg geholpen in die periode?
Alle reacties zijn welkom en alvast bedankt.

<3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2014, 21:28
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Volkomen negeren. Dat werkte redelijk. Ik had het wel makkelijk, want mijn eerste ex verbrak contact nadat ik het had uitgemaakt en mijn tweede ex schold me finaal uit nadat ze het uit had gemaakt. Dan is het moeilijk om verliefd te blijven. Verliefdheid is iets in je hoofd en je kunt het wel onderdrukken. Ik weet niet hoe ik dat kan, maar het lukt me wel redelijk geloof ik.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2014, 21:35
Muziek
Muziek is offline
Dank je wel voor jouw reactie
mmm negeren zal ik proberen. Mijn gsm een week uitzetten, bijvoorbeeld. Zo blijf ik ermee niet bezig.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2014, 22:46
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Als ik je een tip mag geven: je kan je ex op FB (en alle andere sociale media) ook negeren door ze te blokkeren en op what app ook te blokkeren. Ik denk persoonlijk dat een week niet genoeg is om afstand te nemen, ik zou eerder voor minstens 3 maanden kiezen.
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 10:19
Muziek
Muziek is offline
Oh 3 maanden zonder mobiel en dus zonder contact. Lijkt een goed idee....

Dus volgens jou werkt het goed "uit het oog uit het hart" ?


Dat zou mij wel een goede uitdaging worden. 3 maanden zonder contact! Ik ga het proberen, benieuwd of het gaat lukken. Ik wil hem kost wat kost vergeten.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 11:57
Muziek
Muziek is offline
Zo net, mijn mobiel gesloten voor 3 maanden. Vandaag dag 1.

Ik voel al een soort van opluchting omdat ik zeker ben dat ik dagen lang kan focussen op andere dingen dan om de twee minuten naar mijn mobiel kijken.
Ik hoop dat ik dit ga volhouden en dat het gaat werken.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 12:23
Verwijderd
Whisky werkt goed.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 12:44
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Whisky werkt goed.
tot als je wakker wordt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 13:36
Verwijderd
Whiskykaters zijn beter te doen dan die van andere alcohol!

Maargoed, even serieus. Als je van diegene hield gaat het liefdesverdriet nooit over, maar leer je er met de tijd mee om te gaan. Verschilt per persoon en valt weinig aan te doen behalve afleiding zoeken en whisky, dus. Ook copuleren met ander vlees doet wonderen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 13:47
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Whiskykaters zijn beter te doen dan die van andere alcohol!

Maargoed, even serieus. Als je van diegene hield gaat het liefdesverdriet nooit over, maar leer je er met de tijd mee om te gaan. Verschilt per persoon en valt weinig aan te doen behalve afleiding zoeken en whisky, dus. Ook copuleren met ander vlees doet wonderen.
haha grappig hoe je het zegt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 13:55
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Je hoeft je mobiel niet drie maanden weg te leggen, lijkt me. Of gebruik je het niet om contact te hebben met andere mensen, behalve je ex?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 14:21
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Je hoeft je mobiel niet drie maanden weg te leggen, lijkt me. Of gebruik je het niet om contact te hebben met andere mensen, behalve je ex?
Ik heb twee mobiels ik zal mijn vrienden vertellen dat ze tijdelijk dat ander nummer (dat mijn ex niet kent) moet en gebruiken. Ik hoop dat dit echt gaat werken omdat ik bang ben dat als hij blijft smeken ik bij hem terug zal gaan. Maar als ik het niet zie of hoor, dan geraak ik er overheen ( hopelijk).
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 21:15
Apple1996
Avatar van Apple1996
Apple1996 is offline
Waarom blokkeer je hem niet gewoon? Dan heb je ook geen ander nummer nodig lijkt me
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 21:28
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Waarom blokkeer je hem niet gewoon? Dan heb je ook geen ander nummer nodig lijkt me
Heb ik gedaan maar dan ging ik hem om de 5 minuten deblokkeren omdat ik toch nog contact mistte ofzo. Dus die mobiel niet meer gebruiken staat een beetje als symbool voor geen verwachting meer ofzo. Moeilijk om uit te leggen... het is eerder teken van "ik ga niet meer om de twee minuten benieuwd zijn naar wat hij stuurt dit dat".
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 23:50
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Zelfdiscipline, hoe moeilijk het soms is het om het op te brengen, doet wonderen. Of je mobiel uitzetten, dat kan ook.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 06:36
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Zelfdiscipline, hoe moeilijk het soms is het om het op te brengen, doet wonderen. Of je mobiel uitzetten, dat kan ook.
Daarom ben ik dus van plan om mijn mobiel niet meer te gebruiken gedurend 3 maand. Dat is toch zelfscipline?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 11:27
Muziek
Muziek is offline
Ik voel mij al vrij zonder mijn mobiel, nu heb ik precies wat ik toch al wou, beetje niets meer van hem verwachten en het lukt. Hij mag nog veel smeken, mijn mobiel is toch uit.
voel me vrij!

Laatst gewijzigd op 20-10-2014 om 11:32.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 16:03
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Oh 3 maanden zonder mobiel en dus zonder contact. Lijkt een goed idee....

Dus volgens jou werkt het goed "uit het oog uit het hart" ?


Dat zou mij wel een goede uitdaging worden. 3 maanden zonder contact! Ik ga het proberen, benieuwd of het gaat lukken. Ik wil hem kost wat kost vergeten.
Wow, wow, wow! Ik heb nooit gezegd 'uit het oog, uit het hart'! Je al best nog weleens aan hem denken. Ik heb gezegd dat je met minstens 3 maanden afstand kan krijgen. De tijd plaatst een laagje over je wondjes en misschien kan je dan objectiever naar de situatie kijken. het ging niet voor niks uit!
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-10-2014, 16:12
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Wow, wow, wow! Ik heb nooit gezegd 'uit het oog, uit het hart'! Je al best nog weleens aan hem denken. Ik heb gezegd dat je met minstens 3 maanden afstand kan krijgen. De tijd plaatst een laagje over je wondjes en misschien kan je dan objectiever naar de situatie kijken. het ging niet voor niks uit!
Ja klopt.
In ieder geval, heb je wel gelijk hoor, na 2 dagen zonder mobiel voel ik mij al vrij in de zin van emotioneel onafhankelijk van wat hij allemaal kan sturen etc.
Nu ben ik dus op mijzelf gefocust. Hoewel ik nog aan hem af en toe denk, ben ik wel minder "afhankelijk" aan wat hij nu zou sturen en de verleiding om hem te vergeven en terug te gaan. Dus bedankt voor jou tip.

Nu moet ik het nog 3 maanden volhouden hè.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 21:57
ZaadPlantje
Avatar van ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
je bent gek 3 maanden zonder mobiel dan zou ik van mijn eigen school afspringen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 09:12
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
je bent gek 3 maanden zonder mobiel dan zou ik van mijn eigen school afspringen
Haha ik heb een ander mobiel, het is niet echt dat ik zonder mobiel ben hè. Alleen ben ik onbereikbaar voor hem.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 11:21
martino_g97
martino_g97 is offline
Citaat:
Hallo,


Ik vroeg mij af wat de beste en snelste manier is om iemand te vergeten.
Ze zeggen altijd dat afleiding helpt, maar wat is jullie ervaring met liefdesverdriet verwerken?
Wat werkt er en wat niet ?Hoe snel waren jullie over iemand heen en wat deden jullie dan precies? Wat heeft jullie echt zo erg geholpen in die periode?
Alle reacties zijn welkom en alvast bedankt.

<3
Met iemand anders praten de hele tijd via app ofz die lief is voor je...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 13:10
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Met iemand anders praten de hele tijd via app ofz die lief is voor je...
hhhmmm je doet mij aan iemand denken.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 13:21
Verwijderd
Citaat:
hhhmmm je doet mij aan iemand denken.
Helaas, ik ben momenteel al aan de hossel.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 13:26
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Helaas, ik ben momenteel al aan de hossel.
haha en hoe gaat het ermee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2014, 11:19
Muziek
Muziek is offline
Vandaag dag 4! dit werkt zo goed!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 12:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Fijn, geniet van je vrijheid!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 13:48
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Fijn, geniet van je vrijheid!
Dank je.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2014, 20:12
Verwijderd
ik had de hele zomervakantie geen contact meer met degene aan wie ik het had gevraagd (en afgewezen was) maar ik had toen nog geen telefoon dus ja... en dat hielp wel erg goed want na de vakantie was ik er overheen

Laatst gewijzigd op 25-10-2014 om 23:08.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2014, 23:07
Rachelll
Rachelll is offline
Wat voor mij altijd super goed werkt is meteen een ander nemen, dan focus je je volledig daarop en ben je de ander zo vergeten.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2014, 23:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat voor mij altijd super goed werkt is meteen een ander nemen, dan focus je je volledig daarop en ben je de ander zo vergeten.
Rebound-relaties zijn over het algemeen niet geweldig, is mijn ervaring. En niet helemaal fair tegenover die nieuwe persoon.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-10-2014, 18:45
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Rebound-relaties zijn over het algemeen niet geweldig, is mijn ervaring. En niet helemaal fair tegenover die nieuwe persoon.
Hier ben ik het mee eens.

Tot nu toe werkt het beter voor mij om die afstand te nemen dan een rebound , maar soms heb ik het gevoel dat ik er overheen ben en soms helemaal niet, maar ik hoop dat het gaat vervagen na een tijd. Ik probeer vol te houden. Maar als ik hem blijf missen na 2 maanden zonder contact te hebben dan wil dat misschien zeggen dat het uitmaken met hem toch geen goed idee was.

Enfin we ziel wel, ondertussen werkt die afstand goed.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2014, 22:55
Rommeltje
Rommeltje is offline
Ik wil gewoon even wat zeggen hopelijk heb je er wat aan:

Wees eerlijk tegen jezelf en tegen hem. Hij zal blijven smeken omdat jij hem waarschijnlijk hoop geeft. Je zit nu al te twijfelen en zegt zelf dat je het contact dan mist.
Spreek met hem af. Zeg hem recht in zijn gezicht dat je hem niet meer wilt, zo kan hij ook weer verder.
Het aller kutste is dat hij uberhaupt de mogelijkheid heeft om je te kunnen bereiken, neem dat van hem af, dan help je hem alleen maar meer.
negeren, doen alsof er niets is... kinderachtig naar mijn mening, jullie waren iets voor elkaar dus maak het op een mooie eerlijke manier een einde aan.

<
Met citaat reageren
Oud 27-10-2014, 07:57
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Ik wil gewoon even wat zeggen hopelijk heb je er wat aan:

Wees eerlijk tegen jezelf en tegen hem. Hij zal blijven smeken omdat jij hem waarschijnlijk hoop geeft. Je zit nu al te twijfelen en zegt zelf dat je het contact dan mist.
Spreek met hem af. Zeg hem recht in zijn gezicht dat je hem niet meer wilt, zo kan hij ook weer verder.
Het aller kutste is dat hij uberhaupt de mogelijkheid heeft om je te kunnen bereiken, neem dat van hem af, dan help je hem alleen maar meer.
negeren, doen alsof er niets is... kinderachtig naar mijn mening, jullie waren iets voor elkaar dus maak het op een mooie eerlijke manier een einde aan.

<
Dank voor jouw reactie, al snap ik niet goed wat je bedoelt.
Ik heb het al uitgemaakt met hem, het is niet zo dat ik hem aan het negeren ben zonder het duidelijk te hebben gemaakt dat het gedaan is tussen ons. Het is meer het feit dat ik het uitmaakte maar dat hij toch nog een (3de) kans aan het smeken was. Aangezien ik nog wat voel voor hem wil ik liever helemaal contact stoppen zodat hij mij niet kan bereiken en hopen dat hem missen overgaat.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2014, 08:01
Verwijderd
Lees de topics die rommeltje aanmaakt maar eens om je een beeld te vormen van hoe verstandig zijn adviezen zijn.

Contact verbreken is echt het beste. Ik heb relaties gehad die over waren waarbij ik intensief contact hield en dat duurt het jaren voor je over de breuk heen bent. En relaties waarbij het contact patsboem helemaal weg was en dan gaat het een stuk sneller.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2014, 08:05
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Lees de topics die rommeltje aanmaakt maar eens om je een beeld te vormen van hoe verstandig zijn adviezen zijn.

Contact verbreken is echt het beste. Ik heb relaties gehad die over waren waarbij ik intensief contact hield en dat duurt het jaren voor je over de breuk heen bent. En relaties waarbij het contact patsboem helemaal weg was en dan gaat het een stuk sneller.
Waar vind ik de topics van rommeltje?
Ik denk inderdaad ook dat hoe langer ik hem niet zie of hoor, het beter gaat werken. Ik ben nu al een tijdje bezig en hoopt het zo vol te houden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-10-2014, 08:22
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1891782

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1893793

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1895045

Leuk detail: in zijn eerste topic is hij 20, in zijn tweede topic opeens 18
Met citaat reageren
Oud 27-10-2014, 08:29
Muziek
Muziek is offline
thanx!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2014, 09:05
Muziek
Muziek is offline
Euuuhh ik heb nu net de topics van rommeltje gelezen en ik heb daar niets aan. Ik vind het eigenlijk een dikke loser. Sorry voor mijn taalgebruik.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2014, 09:31
Verwijderd
Ja, dat was precies wat ik bedoelde, dat je zijn tips/adviezen met een korreltje zout moet nemen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2014, 18:09
Muziek
Muziek is offline
Vandaag heb ik nog iets anders gedaan. Ik heb alle slechte dingen over hem op papier gezet en telkens wanneer ik hem mis herinner ik mij dankzij dat lijstje aan de reden waarom ik het uitmaakte. Dit werkt ook goed. mmm ja wou dit even melden ofzo...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2014, 21:08
Verwijderd
Gaat dit nog over die louche Spanjaard?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2014, 00:06
Scrimble
Scrimble is offline
Citaat:
Gaat dit nog over die louche Spanjaard?
Of die persoon weer daarvoor.

Maar je probeert iemand te vergeten, maar telkens update je het topic en ben je bezig hoe je het beste de persoon kan vergeten. Zo vergeet je hem nooit.

Gewoon lekker lol maken, hoe lastig het ook is. Maar elke keer topic update, wat je nu weer hebt bedacht om hem te vergeten, gaat echt niet helpen. Tenslotte ben je er dan nog steeds mee bezig.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2014, 08:13
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Of die persoon weer daarvoor.

Maar je probeert iemand te vergeten, maar telkens update je het topic en ben je bezig hoe je het beste de persoon kan vergeten. Zo vergeet je hem nooit.

Gewoon lekker lol maken, hoe lastig het ook is. Maar elke keer topic update, wat je nu weer hebt bedacht om hem te vergeten, gaat echt niet helpen. Tenslotte ben je er dan nog steeds mee bezig.

Euh ik vind het persoonlijk beter om het via een forum te verwerken dan dat ik hem zou bellen of sms-en. Dit topic helpt mij dus wel om het te verwerken. Ieder zijn manier.
Verder....inderdaad lol maken probeer is zoveel mogelijk en dat helpt ook.
Alles is beter dan teruggaan.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2014, 10:46
Muziek
Muziek is offline
HET lukt mij niet!

Ik ga voor een rebound. Dit weekend uitgaan en een rebound voor een nacht! Het kan niet anders, lijkt mij!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2014, 10:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ga je je daar uiteindelijk beter door voelen? Zo niet kan je beter andere afleiding zoeken, ff lekker gaan sporten o.i.d. of een vriendinnen avond met films, popcorn en chocolade.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-11-2014, 10:59
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Ga je je daar uiteindelijk beter door voelen? Zo niet kan je beter andere afleiding zoeken, ff lekker gaan sporten o.i.d. of een vriendinnen avond met films, popcorn en chocolade.
Mijn vriendinnen zijn allemaal bezig met studies en kunnen zich niet vrij maken.
Ik weet niet of ik mij beter ga voelen door een rebound, maar dan ga ik (hoop ik) tenminste bezig zijn met wat anders.
Of misschien een avondje films met popcorn in mijn eentje? zou dat helpen, denk je?
Het probleem is dat ik continue blijf piekeren, het lukt mij niet om er afstand van te nemen. Echt een kut gevoel. Daarom dacht ik aan een rebound, dan neem ik volledig afstand...(denk ik dan).
Met citaat reageren
Oud 13-11-2014, 11:05
Verwijderd
Een rebound kan prima werken om wat afstand te nemen en vooral om voor afleiding te zorgen en te merken dat er ook anderen in de wereld zijn. Maar verwacht niet dat het een absoluut werkende totaaloplossing is.

Iedereen gaat hier anders mee om, maar wat wel duidelijk is (uit eigen ervaring en uit verhalen van anderen) is dat afstand nemen en geen contact hebben het snelste werkt. Als voor jou een rebound daarbij kan helpen, vooral doen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2014, 11:23
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Een rebound kan prima werken om wat afstand te nemen en vooral om voor afleiding te zorgen en te merken dat er ook anderen in de wereld zijn. Maar verwacht niet dat het een absoluut werkende totaaloplossing is.

Iedereen gaat hier anders mee om, maar wat wel duidelijk is (uit eigen ervaring en uit verhalen van anderen) is dat afstand nemen en geen contact hebben het snelste werkt. Als voor jou een rebound daarbij kan helpen, vooral doen

Ik heb nu al een tijdje geen contact met hem. Tot nu toe werkte het inderdaad goed, maar toch merk ik dat ik continue blijf piekeren alsof het een spook in mijn hoofd is geworden. Vandaar dat ik aan een rebound denk. Ik ben het beu dat ik mijzelf zoveel pijn blijf doen voor niets.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2014, 14:21
Muziek
Muziek is offline
Even een update.

Hij heeft na een maand al een ander Muhahahahahaha Niet te geloven.
Zo is het natuurlijk NOG makkelijker om erover heen te gaan. Nu weet ik tenminste dat ik niets voor hem heb betekend, pijnlijk maar lucht ook op om te weten dat hij alleen maar mooie woorden kon zeggen zonder daden. Wow na een maand al een ander
Ik zou hem moeten bedanken om het proces voor mij nog korter te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Vergeetachtig
leila1
5 16-05-2015 19:04
De Kantine Weerwolfspel #87 deel 2
Verwijderd
470 15-08-2011 14:29
Liefde & Relatie Ik kom er niet van af.
ladygagafan1
16 13-01-2011 09:28
Liefde & Relatie Afspraak vergeten
Verwijderd
38 02-04-2005 07:36
Liefde & Relatie Zo snel iemand vergeten!
lieve
15 04-11-2002 10:05
Psychologie what would you do ?
nisha
9 15-01-2002 21:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.