Oud 10-06-2002, 12:00
lieke !!
lieke !! is offline
Mijn vriend en ik worden gek van die condooms.
Zijn we net lekker bezig, moeten we weer die condoom omdoen.Nou ben ik wel aan de pil, maar die is niet helemaal veilig dacht ik.
Weten jullie een voorbehoedsmiddel die wel 100 % veilig is, zodat we die condooms niet meer hoeven te gebruiken.

Oja en nog iets, ik slik Microgynon 30
Maar ik heb gehoord dat deze niet veilig is in de eerste week na je ongesteldheid.Is dit waar??
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 12:05
luke skyfarter
luke skyfarter is offline
100% zeker kan je nooit zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 12:06
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
hum pil was 99,9 % als je hem goed gebruikt dacht ik, 100% betrouwbaar ? Pil + Condoom + alle andere voorbehoedsmiddelen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 12:20
The_Vampire
The_Vampire is offline
Pil is inderdaad 99.9% veilig. Ze zeggen gewoon geen 100% omdat als er dan toch iets zou fout lopen (wat bijna onmogelijk is) ze aansprakelijk kunnen gesteld worden. Je kan stellen dat het 99.9 ipv 100 is om de makers juridisch veilig te stellen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 12:22
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
De pil is erg veilig, zoals al gezegd. En er is een nieuw soort spiraaltje, ik weet de naam zo niet meer, maar dat heeft de gebruikelijke werking van een spiraaltje(baarmoederwand irriteren om innesteling te voorkomen) en nog iets, ik dacht ook iets met hormonen. En dat spiraaltje is nog veiliger, maar ik weet niet meer hoe het heet...
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 12:30
Anal Avenger
Avatar van Anal Avenger
Anal Avenger is offline
spiraaltje moet je ook nog in laten brengen door een dokter, dus dat kan je niet bij de drogist ofzo kopen, en ik denk dat het hier niet gaat om drastische maatregelen, gewoon wat makkelijker.

maarja pil lijkt me veilig genoeg.
__________________
en wat dacht je van die mensen in meer
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 12:38
youriw
Avatar van youriw
youriw is offline
nee - ik heb een heel lief neefje wat bewijst dat de pil niet 100% safe is
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 12:56
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
youriw schreef:
nee - ik heb een heel lief neefje wat bewijst dat de pil niet 100% safe is

werd de pil wel goed gebruikt éh?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 13:56
youriw
Avatar van youriw
youriw is offline
Citaat:
Kali schreef:
werd de pil wel goed gebruikt éh?
yep
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 14:05
Verwijderd
castratie????
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 17:29
Anal Avenger
Avatar van Anal Avenger
Anal Avenger is offline
Citaat:
Riddlermark schreef:
castratie????
we hebben het hier over voorbehoedsmiddelen

castratie valt daar niet onder vind ik
__________________
en wat dacht je van die mensen in meer
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 17:43
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Zie onze announcement, dit hoort op L&G en niet op Sex.

Verplaatst: Sexualiteit -> Lichaam & Gezondheid.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:12
Psychopath
Avatar van Psychopath
Psychopath is offline
geen sex!!!!
__________________
"Well if it’s from the internatz it must be true!" © Jamie Hyneman 27-5-2009
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:53
notbonefish
notbonefish is offline

Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 09:52
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Anal Avenger schreef:
spiraaltje moet je ook nog in laten brengen door een dokter, dus dat kan je niet bij de drogist ofzo kopen, en ik denk dat het hier niet gaat om drastische maatregelen, gewoon wat makkelijker.

maarja pil lijkt me veilig genoeg.

spiraaltje is niet zo veilig als je denkt !
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 10:04
M@TRIX
Avatar van M@TRIX
M@TRIX is offline
Citaat:
bonefish schreef:

nou leuk
__________________
Je suis Napoleon, ik heb america ontdekt!!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 22:32
Verwijderd
Ik slik pas de pil en de dokter zei dat ik pas niet meer ongesteld zou worden de 2e keer ongesteld...maar of ie veilig is weet ik niet hij was meer bedoeld voor de vakantie..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 20:49
Sterrenkijkster
Avatar van Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
is er nu ook niet zo'n staafje op de markt, dat je door je huisarts moet laten inschuiven onder je huid in je arm?
Het heeft de zelfde werking als de pil, maar het voordeel is dat je er niet dagelijk moet aan denken, en dat het 3 jaar werkt,

misschien eens informatie vragen
__________________
Manlómë
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 10:33
Python
Python is offline
Er zijn erg veel verschillende voorbehoedsmiddelen, maar geen enkel voorbehoedsmiddel beschermt 100% tegen zwangerschap!!!!
- condoom: enige voorbehoedsmiddel dat tegen zwangerschap en SOA beschermt, mits het goed gebruikt wordt!!! Lees dus altijd de gebruiksaanwijzing!!!!! (ong. 97-99%)
- pil: beschermt alleen tegen zwangerschap, theoretische bescherming is hoger dan in de praktijk omdat er nogal eens foutjes optreden met innemen (vergeten, tijd, etc). ong 97%, let er op dat je (vooral in je eerste en laatste week) de pil niet vergeet en elke dat om ongeveer dezelfde tijd inneemt! En het is niet zo dat je met Microginon of welke andere pil dan ook een week wel zwanger kunt worden, want als je de pil slikt (zonder vergeten, uitbraken, oid) ben je continu beschermt tegen zwangerschap
- spiraaltje: ook niet 100% betrouwbaar, maar het inbrengen is niet fijn. Het is een soort staafje dat in je baarmoeder geplaatst wordt, het inbrengen is meestal vrij pijnlijk, omdat je baarmoedermond vaak nog smal is, als je kinderen hebt gehad is die wat breder en is het inbrengen vaak makkelijk en minder pijnlijk. Je wordt wel gewoon ongesteld en bent beschermd tegen zwangerschap, niet tegen soa's.
- pressarium (+zaaddodende pasta): is een soort halve bol die je in je vagina brengt tegen je baarmoedermond (bot) met zaaddodende pasta die het sperma dood. Ook deze methode is niet 100% betrouwbaar, wel kun je dit van te voren inbrengen.
- prikpil: je kunt ook eens in de 3 maanden een hormooninjectie krijgen waardoor je beschermd bent tegen zwangerschap. Alleen deze methode schijnt minder betrouwbaar te zijn dan eerst gedacht werd.
- implanon: er wordt een staafje met hormonen in je arm gebracht die daar een aantal jaar kan blijven zitten en je bent dan beschermd tegen zwangerschap. Deze methode is echter vrij nieuw en nog niet echt heel erg betrouwbaar.
- 'dubble dutch': gebruik van condoom en pil, deze methode is het meest betrouwbaar, vrijwel 100%.
- alle andere methodes, zoals 'voor het zingen de kerk uitgaan' of seks tijdens je menstruatie zijn absoluut niet veilig!!

Wel moet je je goed bedenken dat als je géén condoom gebruikt, maar wel een ander voorbehoedsmiddel, je wel tegen zwangerschap beschermd wordt, maar niet tegen soa's (seksuleel overdraagbare aandoeningen) en hiv (veroorzaakt aids) soa's kunnen vervelende gevolgen hebben, niet alleen jeuk oid maar op lange termijn ook onvruchtbaarheid en schade aan andere organen....

Succes met het kiezen van je voorbehoedsmiddel en anders kun je altijd langs je huisarts gaan of langs de GGD.

En als jullie van elkaar zeker weten dat jullie beide geen soa of hiv hebben, is de pil wel voldoende (maar toch geen 100% betrouwbaar, wel bijna 100% vooral al je een beetje precies inneemt, vooral begin en einde van je strip!)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 12:36
lieke !!
lieke !! is offline


Jeetje, dank je zeg..wat een verhaal, maar wel erg duidelijk.
Ik zal maar eens naar de huisarts gaan en vragen wat hij het beste vind.

Dank je
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid iemand ervaring met (prive) seksuele voorlichting
Verwijderd
8 19-07-2010 06:46
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic #2
rare kwast
500 24-03-2009 15:13
Lichaam & Gezondheid abortus moord?!
???
60 23-07-2003 18:36
Seksualiteit voorbehoedsmiddelen
framboosje
3 23-11-2002 18:29
Lichaam & Gezondheid Mening over abortus
don't forget
63 15-03-2002 20:45
Seksualiteit condoom=100%veilig?
ingrid15xxx
16 21-02-2002 13:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.