Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2006, 16:59
daqueen
daqueen is offline
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 21:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2006, 17:12
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
hallo...
het lijkt mij ook heel moeilijk om dan een brief te gaan sturen naar je tante... en zeker ook als het zo'n groot leeftijdverschil is...
en ook de redene waarom misschien je oom die brief kan lezen is natuurlijk ook niet goed als dat zou gebeuren...
misschien dat je beter iets leuks met je tante kan gaan doen... een dagje weg en dat je gewoon gaat praten met elkaar...
ik weet niet of jullie veel met elkaar praten enzo... maar misschien verteld zij dan ook haar verhaal... en kan jij zeggen wat jij er van vind...
je tante heeft dan ook een brief naar jou geschreven die gewerkt heeft en jij ook wel fijn vond om te krijgen neem ik aan... als je dan toch een brief gaat schrijven moet je er ook in zetten wat zij allemaal tegen jou gezegd heeft en alles op een positieve bekant benaderen...
maar ja hoe je dat allemaal het beste kan doen weet ik ook niet... maar als je een brief schrijft zal ik er wel voor zorgen dat je het persoonlijk aan haar geeft en dat ze moet zorgen dat haar man het niet zou vinden...

verder weet ik eigenlijk natuurlijk ook niet wat er precies gaande is... ik hoop dat het je lukt om je tante er boven op te helpen...
sterkte ermee
__________________
life sucks but it beats the alternative
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 17:14
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
als je de brief wilt schrijven kan je de twijfels laten merken.
schrijf gewoon dat je haar zeker niet de les wilt lezen, maar dat jij het idee hebt dat.....
en schrijf haar dat de brief voor haar bedoeld is en niet voor anderen. dat kan toch prima?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 22:08
drilboor sjakie
Avatar van drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Ik denk dat het niet zo erg is dat je 30 jaar jonger bent, als je echt probeert te helpen en/of een hart onder de riem te steken zal ze dat echt wel merken en het fijn vinden.
Dus ik zeg:"goed plan en vooral doen".
__________________
Ik ben niet ziek maar ik had beter kunnen zijn. (ja mijn avatar is coldplay)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 11:39
AnGeL4LiFe
Avatar van AnGeL4LiFe
AnGeL4LiFe is offline
Hai ...
Misschien moet je idd een dagje met haar op stap gaan, shoppen/uit eten/enz... Maar als dat nie lukt/gaat om een of andere reden moet je er misschien gewoon die brief geven, want anders word ie misschien onderschept... Geef haar die brief of ga met haar op stap, en dat leeftijdsverschil is niet zo erg, ze heeft jou OOK geholpen... Ze waardeert het heus wel want je bent haar nichtje,haar familie... SUC6!!
__________________
--- Wat me niet doodt, maakt me sterker! :) (Nietzsche) --- Me LoVe Me BeStE vRiEnDjE AaRoN 4LiFe! --- LaDy&Leyla,Me DoGGieS! --- LeNzEn=BeTeR ---
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 20:09
Verwijderd
Het zal je tante zeker goed doen om een brief te krijgen van iemand waar zij zelf ook steun aan heeft gegeven. Ik snap je twijfels, maar het is een goed en lief idee. Gewoon doen dus. Als je het eng vind om te zeggen dat ze niet over zich heen moet laten lopen door haar baas en man, kun je het misschien iets subtieler brengen. Bijvoorbeeld (het zijn voorbeelden, dus reken me er niet op af!): Ik weet zeker dat u sterk genoeg bent om u te verzetten tegen datgene wat u verdrietig maakt, want u verdient zoveel beter! Of: Er is niks mis mee om te laten merken dat u er mag zijn, want dat is zo! U mag er best zijn, en de mensen die dat niet zien, zijn (vul dat zelf in, daar kan ik niks verzinnen....)
Zo noem je niet meteen je oom en haar baas, maar verwijs je er wel naar. Je tante snapt dat wel. Het zal haar goed doen!
Sterkte er mee, en als je het niet erg vindt, zou ik het leuk vinden om te horen wat je r mee doet.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 08:26
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Ik denk dat je tante inderdaad heel blij zal zijn met een brief van jou en dat ze het helemaal niet ziet als "de les lezen". Je kunt toch gewoon schrijven dat je haar wilt steunen en zo? Daarvoor maakt leeftijd niet uit. Je kunt trouwens ook opschrijven dat je twijfelt over hoe je iets moet formuleren, dat is helemaal niet erg.
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 11:34
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik zou die brief zeker schrijven! Ik denk dat het je tante goed zal doen om zoiets te lezen. Ik denk niet dat je te veel moet letten op wat je wel of niet moet schrijven. Als je dat gene schrijft wat uit je hart komt dan wardeert de ander dat bijna altijd wel denk ik.
Zelf vind ik ook niet dat het stom is om er in te schrijven dat ze niet over zich heen moet laten lopen. Leeftijdsverschil en dus minder ervaring maakt voor mijn gevoel niet uit omdat mensen dingen vaak allemaal op een andere manier ervaren.
Wat dat betreft denk ik dus dat je gewoon in die brief moet zetten wat je er in wil zetten.
Wat betreft dat je niet wil dat andere die brief lezen...ik denk dat je tante dat niet zal doen (ook al ken ik haar natuurlijk niet). Meestal als mensen een brief krijgen met hele persoonlijke woorden en bemoedigende teksten laten ze dat niet meteen aan iemand anders lezen. Het kan natuurlijk wel, in dat geval zou ik ook gewoon in de brief schrijven dat de brief alleen voor haar bedoelt is.
Veel succes!
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 22:13
Valentine
Avatar van Valentine
Valentine is offline
als je de brief liever niet wilt schrijven kun je ook een dagje wat leuks met haar gaan doen of gewoon een goed gesprek voeren, succes
__________________
A veces ángel, a veces demonio, pero siempre yo...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Valentine schreef op 02-03-2006 @ 23:13 :
als je de brief liever niet wilt schrijven kun je ook een dagje wat leuks met haar gaan doen of gewoon een goed gesprek voeren, succes
Zoiets kan natuurlijk ook. Of stuur een mooie kaart met een gedicht, opbeurende tekst, wat dan ook. Als jij graag wil laten weten dat je aan haar denkt, kan dat op zoveel manieren. Ik zou het gewoon lekker doen joh. Het is vreselijk fijn en leuk om te merken dat er mensen aan je denken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 19:50
reactievanmij
reactievanmij is offline
Volgens mij moet je het ook gewoon doen!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 22:02
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
of bel haar, persoonlijk,
En zeg gewoon eerlijk dat je toen die brief hebt gekregen dat heel fijn vond enz.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 17:46
daqueen
daqueen is offline
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 21:21.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 17:47
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
goed gedaan dat je een brief gestuurd heb!!
ik vind dat echt goed van je...
het zou wel allemaal goed komen en ik denk dat ze het wel allemaal goed zal begrijpen...

sterkte ermee verder
__________________
life sucks but it beats the alternative
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 19:54
reactievanmij
reactievanmij is offline
super!

Ik vind het toch erg knap dat je het gedaan hebt..! zo makkelijk is het ook niet hoor..

kben benieuwd hoe je tante erop zal reageren.. maar ze vind het vast heel erg lief van je!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 20:00
drilboor sjakie
Avatar van drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Citaat:
reactievanmij schreef op 05-03-2006 @ 20:54 :
super!

Ik vind het toch erg knap dat je het gedaan hebt..! zo makkelijk is het ook niet hoor..

kben benieuwd hoe je tante erop zal reageren.. maar ze vind het vast heel erg lief van je!
__________________
Ik ben niet ziek maar ik had beter kunnen zijn. (ja mijn avatar is coldplay)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Schrijf een kwartier en post!
flyaway
94 18-03-2009 10:57
Algemene schoolzaken VWO literatuurlijst
Guimaraes
13 09-01-2005 14:18
Verhalen & Gedichten Graag even jullie mening / suggestie's voor mijn stalkers brief
Verwijderd
7 23-03-2004 18:35
Verhalen & Gedichten Brieven
Raakvlak
10 04-03-2004 22:31
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Yvonne Keuls
Zozo
5 18-01-2004 13:41
ARTistiek Verhaal: brieven en bloed
Anne
10 22-07-2001 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.