Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2007, 16:56
Gast2342423424
Hey,

Volgende week heb ik Engels Se Brief op school. Omdat Engels niet mijn sterkste vak is wil ik graag tips van jullie ontvangen. Ik heb namelijk problemen met de tijden van het Engels. Volgens de leraar vertaal ik onbewust Nederlandse zinnen exact naar Engels .

Wat ik wel weet is (niet veel ;o): tijdsbepaling achter- of voorop, have+3, did+1, zo weinig mogelijk -ing vormen gebruiken. Geen ''I want'' gebruiken maar "I would" en nog een aantal modale woorden. En dat was het eigelijk ;o

Volgens mijn leraar moet ik mijn hele brief continu (als het kan) +2 vorm gebruiken, maar dat snap ik niet kan. Kan iemand mij dat uitleggen?

Kan iemand mij ook vertellen wanneer ik on of at moet gebruiken. Ik gebruik het soms verkeerd.

Wat ik ook niet begrijpt is dat that's sounds goed is en that is sounds verkeed. De 's is toch is ? Of zie ik dat verkeerd?

Nog één laatste vraag waarom is ''Just send a letter soon back ?'' fout . Op mij brief is een streep door back getrokken. De goede zin is '''Just send a letter soon.
Kan iemand mij dat uitleggen?

In ieder geval bedankt voor het lezen!

Alle tips voor het schrijven van een Engelse brief zéér welkom!

greets,

Gast234234
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2007, 18:04
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Hey,

Volgende week heb ik Engels Se Brief op school. Omdat Engels niet mijn sterkste vak is wil ik graag tips van jullie ontvangen. Ik heb namelijk problemen met de tijden van het Engels. Volgens de leraar vertaal ik onbewust Nederlandse zinnen exact naar Engels.
In dat geval is het raadzaam om eens een overzicht van de Engelse grammatica te raadplegen, met name wat betreft de verschillen in woordvolgorde tussen het Nederlands en het Engels.

Citaat:
Wat ik wel weet is (niet veel ;o): tijdsbepaling achter- of voorop, have+3, did+1, zo weinig mogelijk -ing vormen gebruiken. Geen ''I want'' gebruiken maar "I would" en nog een aantal modale woorden. En dat was het eigelijk ;o
Wat bedoel je precies met have+3 en did+1?

Citaat:
Volgens mijn leraar moet ik mijn hele brief continu (als het kan) +2 vorm gebruiken, maar dat snap ik niet. Kan iemand mij dat uitleggen?
Wat bedoel je precies met "+2 vorm"?

Citaat:
Kan iemand mij ook vertellen wanneer ik on of at moet gebruiken. Ik gebruik het soms verkeerd.
In dat geval is het raadzaam om in je woordenboek onder on en at naar de uitdrukkingen te kijken die daar vermeld staan. At kan als voorzetsel van plaats worden gebruikt in de betekenis "aan (de)", om een gebouw of een deel daarvan aan te geven, of om een openbare instelling of groepsactiviteit aan te geven. Als voorzetsel van tijd wordt at gebruikt om tijdstippen, dagdelen (behalve bij morning, afternoon en evening), feestdagen en maaltijden aan te geven. On kan als voorzetsel van plaats worden gebruikt in de betekenis "op" of "aan". Als voorzetsel van tijd wordt on gebruikt om dagen van de week, feestdagen en datums aan te geven.

Citaat:
Wat ik ook niet begrijp is dat that's sounds goed is en that is sounds verkeed. De 's is toch is ? Of zie ik dat verkeerd?
That's sounds is niet goed. Het moet gewoon that zijn, omdat that's inderdaad een samentrekking is van that is.

Citaat:
Nog één laatste vraag waarom is ''Just send a letter soon back ?'' fout . Op mij brief is een streep door back getrokken. De goede zin is '''Just send a letter soon.
Kan iemand mij dat uitleggen?
Soon moet achter back komen staan, dus ''Just send a letter back soon" is wel juist.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help bij formele brief engels
antonioooo
4 26-06-2011 10:28
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen engels brief. DRINGEND HULP NODIG GRAAG VANDAAG NOG
marcelkastelein
6 26-05-2011 09:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hulp nodig met formele brief Engels
Bubbeldoosje
6 17-03-2009 17:25
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hulp nodig bij Engelse Brief
badmdog
9 10-09-2007 16:50
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen engels brief hulp nodig
swolha
11 22-01-2006 17:58
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen even hulp nodig
Verwijderd
3 12-10-2004 21:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.