Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2011, 20:42
Sv3nie
Sv3nie is offline
Beste mensen,

Ik wil in de zomervakantie graag extra werken, maar ik twijfel een beetje wat voor werk handig is om te doen. Ik wil lekker verdienen en vind het niet erg om hard te werken. Heb al wat rond zitten kijken bij de horeca, maar vraag me af of jullie nog goede suggesties willen. Ik ben 18 jaar en wil geen werk doen als oproepkracht aangezien ik vaak druk bezig ben en dus wel vaste tijden wil hebben.

Als jullie suggesties hebben dan zou ik dit zeer waarderen.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2011, 19:19
Woezle
Woezle is offline
Je kan in een winkel gaan werken? Daar hebben ze in de vakantieperiode ook veel hulp nodig. Ik ga van de zomer bij de Kruidvat werken, maar je kan natuurlijk ook bij kledingwinkels ofzo kijken.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 08:21
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb zelf op die leeftijd op een camping en bij de thuiszorg (schoonmaakwerk) gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 09:44
Sv3nie
Sv3nie is offline
Bij een winkel zoals kruidvat werken ofso verdient volgens mij echt niets, ik weet in ieder geval dat je bij de hema echt het laagste van het laagste verdient.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 10:08
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Bedenk je dat veel bijbanen geen bijster hoog uurloon hebben, omdat je er immers niet voor geschoold hoeft te zijn.

Een oproep- of 0-urencontract betekent niet per sé dat je heel flexibel moet zijn voor je werk. Er zijn zat banen waar je op basis van een van deze contracten toch een vast rooster kunt hebben (vaak in overleg met de manager).
0-urencontract in een winkel kan een veel vaster karakter hebben dan een contract met een vast aantal uren in de horeca. Júist voor de horeca moet je heel erg flexibel inzetbaar zijn, rekenen op drukte (dus gebeld kunnen worden of je vroeger komt, of komt invallen) en langer doorwerken.

Ik zou wel opschieten, samen met jou is heel jong Nederland op dit moment op zoek naar een bijbaan voor de zomervakantie. Je kunt je ideeën ook eens voorleggen bij een uitzendbureau waar ze jongeren zoeken.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 11:39
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Beste mensen,

Ik wil in de zomervakantie graag extra werken, maar ik twijfel een beetje wat voor werk handig is om te doen. Ik wil lekker verdienen en vind het niet erg om hard te werken. Heb al wat rond zitten kijken bij de horeca, maar vraag me af of jullie nog goede suggesties willen. Ik ben 18 jaar en wil geen werk doen als oproepkracht aangezien ik vaak druk bezig ben en dus wel vaste tijden wil hebben.

Als jullie suggesties hebben dan zou ik dit zeer waarderen.

Alvast bedankt.
Horeca moet je het ook echt alleen hebben van de fooi hoor, want daar verdien je ook gewoon minimumloon. Plus je moet er véél harder werken, en rare tijden dan in een winkel als bijvoorbeeld de Hema...

Ik had in mijn begintijd bij CoffeeCompany vaak iets van uhhh 1 euro fooi over hele shift werken? En bij Bagels&Beans kreeg ik zo'n 1,50 per úúr fooi, dus het ligt er ook echt aan wát voor horeca je gaat doen, hoe de fooien verdeeld worden etc.

En wat al gezegd is, horeca moet je véél flexibeler voor zijn dan voor werken in winkels. Maar oproepkracht betekent écht niet alleen dat ze je bellen wanneer ze je nodig hebben, ze delen je negen van de tien keer zeker een week van te voren in, maar als er zieken zijn kun je gebeld worden. En dan kun je ja of nee zeggen, maar zeg je te vaak nee dan zijn ze je zo zat natuurlijk!
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 16:28
Sv3nie
Sv3nie is offline
Heb je bij een uitzendbureau dan kans op een goed betaalde baan? En kun je misschien met hard werken op het platteland een goed uurloon verdienen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 07:21
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Heb je bij een uitzendbureau dan kans op een goed betaalde baan? En kun je misschien met hard werken op het platteland een goed uurloon verdienen?
Paprika of tomaten plukken verdiende vroeger wel redelijk ja, hoe dat nu zit met al die Polen en andere Oost-Blokkers die in die branche werken, géén idee... Het zal geen vetpot zijn...

En het kan zijn dat je geluk hebt met een baan die wel goed betaald, maar ga nou maar gewoon uit van minimumloon, dan valt alles wat daarboven zit gewoon mee. Daarnaast krijg je als vakantiekracht meestal nog eens je vakantiegeld bij je loon opgeteld (8% van je bruto uurloon) en negen van de tien keer ook je eindejaarsuitkering nog, dus dan valt het al met al nog wel mee... En alle belasting die je teveel betaalt vraag je gewoon terug in februari... Weet niet of je al een normaal baantje hebt? Zo niet, gewoon loonheffingskorting laten toepassen, dan betaal je dus al gelijk minder belasting bij je vakantiebaantje.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2011, 22:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waar woon je? Als je in een beetje landelijke omgeving woont zou ik proberen of je aardbeien, tomaten, appels of peren ofzo kan gaan plukken. Dat verdient niet fantastisch en is zwaar werk maar ze zoeken wel bijna altijd mensen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 09:59
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Zelfs sinds de zorg geprivatiseerd is, is de huishouding voor jongeren ook al minder interessant. Ik vond het best zwaar werk, maar het verdiende als een trein. Da's tegenwoordig dus ook al niet meer zo volgens mij.

Ga maar uit van wat JustADreamer zegt, een hoog uurloon moet je niet als uitgangspunt nemen. Met vakantiegeld + eindejaarsuitkering + loonheffingskorting kom je ook een eind.
Neem in gedachten dat je in je vakantie lekker bezig bent en er nog wat aan verdient ook. Het is ook ervaring die je op doet en goed staat op je CV. Soms betalen banen goed omdat ze juist niet bepaald de leukste zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 22:39
Sv3nie
Sv3nie is offline
Heeft iemand enige ervaring met een ban bij TNT? Is hier redelijk mee te verdienen?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 13:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij nemen ze bij de TNT nauwelijks mensen meer aan. M'n broertje heeft er jarenlang gewerkt maar nu hij drie keer een tijdelijk contract gehad heeft wordt zijn contract niet meer verlengd. Ook heb ik begrepen dat je tegenwoordig niet denderend verdiend en ook geen geweldige arbeidsvoorwaarden meer hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 13:18
Gary Brown
Avatar van Gary Brown
Gary Brown is offline
Ik zeg vakkenvullen of post rondbrengen. Niet al te zwaar, goeie werktijden, en het verdiend ook redelijk.
__________________
''A gun isn't deadly without someone firing it.''
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 15:56
lalalalie
Avatar van lalalalie
lalalalie is offline
Thuiszorg misschien? Verdient erg goed. Schoonmaakwerkzaamheden bij oude mensen, koffie/thee/eten rondbrengen in verzorgingstehuizen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 15:15
Sv3nie
Sv3nie is offline
Citaat:
Bedenk je dat veel bijbanen geen bijster hoog uurloon hebben, omdat je er immers niet voor geschoold hoeft te zijn.

Een oproep- of 0-urencontract betekent niet per sé dat je heel flexibel moet zijn voor je werk. Er zijn zat banen waar je op basis van een van deze contracten toch een vast rooster kunt hebben (vaak in overleg met de manager).
0-urencontract in een winkel kan een veel vaster karakter hebben dan een contract met een vast aantal uren in de horeca. Júist voor de horeca moet je heel erg flexibel inzetbaar zijn, rekenen op drukte (dus gebeld kunnen worden of je vroeger komt, of komt invallen) en langer doorwerken.

Ik zou wel opschieten, samen met jou is heel jong Nederland op dit moment op zoek naar een bijbaan voor de zomervakantie. Je kunt je ideeën ook eens voorleggen bij een uitzendbureau waar ze jongeren zoeken.
Als je via een uitzendbureau werkt, houden ze dan niet een deel van je geld in voor zichzelf zeg maar, waardoor je minder verdient?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 10:36
Yvonne Post
Yvonne Post is offline
Citaat:
Heeft iemand enige ervaring met een ban bij TNT? Is hier redelijk mee te verdienen?
Bij TNT Post zijn zeker goede mogelijkheden om in de zomer (en daarna) als postbezorger te werken! Je verdient lekker en je werkt lekker buiten in de zon! Het grote voordeel is nog wel dat je je tijd flexibel in kunt delen en je zo je eigen dag kunt indelen. Wel zo lekker in de vakantie
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 10:38
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Als je via een uitzendbureau werkt, houden ze dan niet een deel van je geld in voor zichzelf zeg maar, waardoor je minder verdient?
Je mag nooit minder verdienen dan het minimumloon voor jouw leeftijd.

Misschien is het slim als je gaat zoeken (zowel naar een baan als naar arbeidsvoorwaarden) in plaats van het hier te vragen? Dan ervaar je het zelf en gaat het een stuk sneller. Je gaat geen €15+ netto verdienen, hou daar maar vast rekening mee.
Als je je inschrijft bij uitzendbureaus (vaak via internet tegenwoordig) en je komt op gesprek, dan kun je ze best vragen stellen.

Het uitzendbureau wordt jouw werkgever, die jou weer uitlenen aan een derde. Vaak heb je dus een contract van het uitzendbureau.
Zij moeten uiteraard onkosten terugbetaald zien en winst maken. Dat hoeft niet ten koste van jouw inkomen - het uitzendbureau maakt een afspraak met de derde partij. Zeg dat zij €50,- per uur voor jou aan het uitzendbureau betalen, waarvan jij €9,- per uur krijgt (een goed uitzendbureau spreekt het uurloon met je af). De rest is voor het uitzendbureau, maar daar merk jij niks van.

En denk nu niet dat je zonder tussenkomst van het uitzendbureau €40,- op had kunnen strijken.. Je uurloon kan wat hoger liggen zonder tussenkomst omdat de derde dan geen kosten hoeft te maken, maar die afweging ligt bij hen en niet bij jou.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 10:41
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Bij TNT Post zijn zeker goede mogelijkheden om in de zomer (en daarna) als postbezorger te werken! Je verdient lekker en je werkt lekker buiten in de zon! Het grote voordeel is nog wel dat je je tijd flexibel in kunt delen en je zo je eigen dag kunt indelen. Wel zo lekker in de vakantie
Heb de link verwijderd, want we zijn geen forum bedoeld om vakantiekrachten te werven!

Oh en, al zouden we het nu niet zeggen, het kan ook regenen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-05-2011, 20:24
Sv3nie
Sv3nie is offline
Ik hoopte ook niet op 9 euro per zou al erg tevreden zijn met 6 euro per uur maar ik heb me ingeschreven bij het uitzendbureau, misschien dat werk hebben waarbij je meer kunt verdienen, omdat het werk is dat intelligentie vraagt.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 04:28
Verwijderd
Citaat:
Heeft iemand enige ervaring met een ban bij TNT? Is hier redelijk mee te verdienen?
Mijn zusje werkt daar, kreeg een contract van drie maanden en dat werd niet verlengd. Op 2 collega's na van haar vestiging wordt van niemand nog het contract verlengd daar.

Citaat:
Als je via een uitzendbureau werkt, houden ze dan niet een deel van je geld in voor zichzelf zeg maar, waardoor je minder verdient?
Ik werk voor een uitzendbureau en ik verdien meer dan leeftijdsgenoten die zelfs nog een niveau hoger werken dan ik. In mijn geval gaat die vlieger dus niet op.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 11:07
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een zomer in de (vrachtwagen-)industrie gewerkt. Via een uitzendbureau, maar wel met vaste dagen & tijden. Verdiende echt supergoed, twaalf euro per uur of zo. Maar dan moet je dus maar net geluk hebben dat er een of ander bedrijf bij je in de buurt zit. En dat die geen last hebben van de economische crisis en zo. En het niet erg vinden om hard te werken in ploegendiensten. (maar zelf ben ik helemaal niet zó enorm sterk of zo, dus dat zal wel goedkomen.)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 12:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik deed vroeger schoonmaakwerk, omdat dat goed betaald werd. Destijds beurde ik per uur meer dan twee keer zoveel als een klasgenoot die vakkenvuller was.
Citaat:
Als je via een uitzendbureau werkt, houden ze dan niet een deel van je geld in voor zichzelf zeg maar, waardoor je minder verdient?
Dat is zo, maar ze zijn nog steeds gebonden aan het minimumloon. In de praktijk is het dus vooral de opdrachtgever van het uitzendbureau die het merkt in de prijs.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 15:18
Sv3nie
Sv3nie is offline
Citaat:
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een zomer in de (vrachtwagen-)industrie gewerkt. Via een uitzendbureau, maar wel met vaste dagen & tijden. Verdiende echt supergoed, twaalf euro per uur of zo. Maar dan moet je dus maar net geluk hebben dat er een of ander bedrijf bij je in de buurt zit. En dat die geen last hebben van de economische crisis en zo. En het niet erg vinden om hard te werken in ploegendiensten. (maar zelf ben ik helemaal niet zó enorm sterk of zo, dus dat zal wel goedkomen.)
Ik woon vlak onder Rotterdam zeg maar dat gebied, en hoe oud was je dan dat je zoveel verdiende en wat hield je werk in?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 15:20
flower1989
flower1989 is offline
In de horeca vragen ze ook veel mensen in de zomer maanden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.