Oud 24-04-2020, 13:40
TimoStraaten
TimoStraaten is offline
Ik heb moeite met de keuze tussen Computing Science en econometrie. Thuis hobby ik soms met programmeren, maar dit zegt voor mij natuurlijk niks over mijn studiekeuze. Het werk en het geld van Econometrie trekken me meer aan, maar ik ben bang de verkeerde keuze te maken aangezien ik Computing Science al langere tijd in mijn zicht heb. Hoe weet ik nu waar ik voor moet gaan? Tips zijn welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2020, 14:56
Verwijderd
Grappig, iemand vroeg laatst ook al naar deze twee studies. Ik heb alleen ervaring met econometrie en dan niet omdat ik het gestudeerd heb, maar omdat wij veel mensen aannemen die dat gestudeerd hebben. Je kunt er in onze wereld (geld beleggen) erg leuk werk mee krijgen.

Maar ik weet niets van Computing Science dus je hebt hier verder niets aan - ongetwijfeld is er ook leuk werk in die richting.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2020, 13:34
lola_fabulous
lola_fabulous is offline
In beide keuzes is er veel werk te vinden. Van de studie Econometrie heb ik van verschillende studenten te horen gekregen dat als je goede punten haalt dat je al snel een contract aangeboden krijgt aan het einde van je studie. Ook weet ik dat de studie heel gewild is. Computing Science is echt een studie met een blik op de toekomst en hier zal dus ook veel vraag naar zijn. Voor beide studies is genoeg werk te vinden, dus nu ligt het eraan wat je het leukst vindt. Op sommige scholen kan je vragen of misschien een hoorcollege bij een universiteit kan bijwonen, dus wil je je beter orienteren, zou ik dat zeker proberen en dus even aankloppen bij je mentor. Veel succes met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2020, 14:38
Verwijderd
Beide studies lijken me razend interessant. Ik heb ook een vermoeden dat ze op termijn best te combineren zijn, al eens over nagedacht?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.