Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2005, 21:08
Daaaan
Daaaan is offline
Drie kippen, drie laarzen en schone lakens

Hoop is het gevoel van vertrouwen. Het brengt ons tot de volgende dag. En als je hoop wordt weggenomen, ook als het maar voor heel even, slaat broertje wanhoop toe.

Deze week kreeg een telefoontje uit Senegal, Afrika. Ik heb totaal geen verleden met Afrika dus de beller was me totaal vreemd. Toch had hij al een beter zicht om m’n toekomst dan ikzelf. En mijn toekomst lag onder de graszoden. Ja, dames en heren, deze goede man had een visioen gehad. ‘Soon you will be death and I just want to warn you’. Zijn stem klonk gemeend bezorgd. Ik zei dat hij zich geen zorgen hoefde te maken en ik hing lachend op.

Enkele minuten later sloeg de paniek toe. Hoe kwam hij aan mijn nummer? En hoe groot is de kans dat een man vanuit Afrika belt om jou te vertellen dat je niet lang meer te leven hebt? Een lot uit de loterij win ik niet, maar met dit soort dingen val ik met m’n kont in de boter. Getver. Verschillende liedjes spookten al door m’n hoofd die ik graag op de begrafenis zou willen horen. Acda en de Munnik is wel aardig. Of Coldplay, die doet ’t ook altijd goed. Innig verdrietige mensen en lofvolle toespraken sluipen m’n gedachten binnen.

Hij had het ook over de duivel. Maar daar geloof ik niet in. Voorspellingen eigenlijk ook niet, maar als zo’n grapjas belt ga ik toch ook even zweven. Om mezelf niet gek te maken ga ik even op analytisch niveau zitten. Kijk, de mens wil altijd alles kunnen verklaren. Kunnen ze dat niet, dan gaan ze maar iets verzinnen. Onweer? Vroeger had men geen idee waar het vandaan kwam. Dus dan maar een god voor het onweer. Inmiddels weet iedereen hoe onweer ontstaat dus gaat onze vriend voor het onweer van de baan. Maar niemand heeft ooit kunnen verklaren waarom mensen doodgaan en wat er dan gebeurd. Dus dan is er een god en hemel, en voor sommige nog als toetje een duivel of vagevuur.

He, gelukkig. Ik hoef me dus geen zorgen te maken. Het zit allemaal tussen de oortjes. Het was gewoon een of andere bosaap die wat van die hallucinerende plantjes heeft gegeten en met toeval mijn nummer heeft gebeld. Mm… ik denk dat ik toch nog even de stad induik om een zilveren kruisje te kopen. Ik kijk zes keer naar links en rechts en ren dan de weg over.

Oja, en wilde ik zeker weten dat ik nog even óp het gras mocht blijven dan had mijn helderziende dé oplossing. Gooi drie kippen, drie laarzen en schone lakens in de rivier, dan komt alles weer goed.

Dus is er toch nog een beetje hoop.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 09:48
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Is het nu een column of een klein verhaaltje? Of iets er tussenin?

Hm, ik weet niet.. Het doet me denken aan een verhaal dat ik ooit schreef, over iemand die iemand opbelde om te zeggen dat ze voorzichtig moest zijn enzovoorts en die haar dan ging vermoorden. Telefoons zijn best eng

Ik geloof dat ik je verhaaltje niet al te sterk vind, de echte verhaallijn ontgaat me een beetje
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:51
Verwijderd
Ja, mijn eerste indruk was; leuk!
Maar als ik dan de reactie van Vogelvrij lees, geef ik haar toch wel een beetje gelijk. Eigenlijk gaat het neit écht ergens over..
Wel leest het lekker en is het wel grappig.
Ik zou zeggen, ik wil meer van je lezen!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:47
Verwijderd
Niet sterk, maar wel leuk geschreven!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 13:35
Verwijderd
Ik hou hier wel van. Heel stuk tekst en uiteindelijk nog niks gezegd. Heerlijke titel ook. Good job.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:47
Daaaan
Daaaan is offline
Ik ben nogal een chaotische schrijver dus een rode draad is vaak ver te vinden
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:07
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Leuk als je je verveelt.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 10:14
Daaaan
Daaaan is offline
heerlijk toch
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 12:03
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Daaaan schreef op 10-07-2005 @ 11:14 :
heerlijk toch
Precies!

Ik vind het inderdaad wel leuk, maar niet meer dan dat. Wat Grimm al zei: niet sterk, maar wel leuk geschreven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.