Oud 23-11-2002, 02:09
rockyj
Avatar van rockyj
rockyj is offline
Ik weet niet hoe actueel dit is maarja is wel lache

8 families hebben de Mac aangeklaagd omdat ze niet wisten dat ze door het eten bij de MacDonalds dik konden worden

I love America
__________________
Tsja, ik had natuurlijk ook wat anders kunnen typen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2002, 02:27
Verwijderd
Feest...

Sja, Amerika, land van de onbegrensde mogelijkheden. Er zit nog best wel een kans in dat ze die schadevergoeding toegewezen krijgen ook, gezien eerdere vergelijkbare gevallen.

Gewoon ziek, gelukkig is zoiets in Nederland (vrijwel) ondenkbaar.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 03:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
macvoedsel is juist gezond joh
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 08:56
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ja, omdat ze iedere dag naar de mac gingen
Als je een beetje inteligent bent kun je wel weten dat dat niet gezond is. Maar het is Amerika he?

Maar de mac smaakt daar wel beter als hier.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 09:26
dystopia
dystopia is offline
Gelijk hebben ze wel: McDonnalds propagandeert dat hun voedsel gezond is. Niet dmv. simpele reclamestuntjes van 'lekker & gezond' nee uitgebreid dmv. voedingsschijven ed. die gewoonweg niet kloppen.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 12:38
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Gelijk hebben ze wel: McDonnalds propagandeert dat hun voedsel gezond is. Niet dmv. simpele reclamestuntjes van 'lekker & gezond' nee uitgebreid dmv. voedingsschijven ed. die gewoonweg niet kloppen.
Teveel water drinken is ook niet goed (hierbij denk ik aan een lethale dosis van 12 liter). Ik zou dit soort claims ontoegankelijk verklaren. Je proeft het vet gewoon in die McShit.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 12:40
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
heb je geen bron ofzo?
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 14:05
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
REIE schreef:
Teveel water drinken is ook niet goed (hierbij denk ik aan een lethale dosis van 12 liter). Ik zou dit soort claims ontoegankelijk verklaren. Je proeft het vet gewoon in die McShit.
Ja. En een spuit met water in je aders injecteren is ook niet goed. Tabak is ook niet goed. Friet ook niet. Sommige laptops ook niet. Zwarte broodjes ook niet. Asbest ook niet.

Mijn punt was dat MD propagandeert dat 't gezond is dmv. voedingswijzers. Dat doen ze notabene op Amerikaanse scholen (en dan Unicef steunen hoe hypocriet! ). Je leest nergens dat 12 liter water drinken gezond is.

PS: ik proef 't niet want ik eet het niet
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 15:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
mss domme vraag, maar:

is het dan strafbaar om iemand dikker te laten worden?
Kbedoel, van alle etenswaren word je toch dik als je d'r veel van eet? Gaan we nou binnenkort ook chocoladepasta aanklagen ofzo?
Of gaat het er puur om dat ze hebben gedaan alsof het gezond is?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 15:35
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
linda85 schreef:
mss domme vraag, maar:

is het dan strafbaar om iemand dikker te laten worden?
Kbedoel, van alle etenswaren word je toch dik als je d'r veel van eet? Gaan we nou binnenkort ook chocoladepasta aanklagen ofzo?
Of gaat het er puur om dat ze hebben gedaan alsof het gezond is?
volgens mij is het punt dat de mac voordoet alsof het wel gezond is, terwijl het dat niet is...

maar nee, het is niet strafbaar om iemand dikker te laten worden, denk ik. tenzij je ze dwingt macfood te eten , maar ik neem aan dat die acht families uit vrije wil bij de mac zijn gaan eten.

ik denk toch dat je zelf uiteindelijk verantwoordelijk bent voor wat je eet en de mac kan nog zo zeggen dat hun voedsel gezond is, maar ik snap dan toch nog niet helemaal hoe mensen dat nou kunnen geloven... zoveel vet kan nooit gezond zijn... maar als ze zulk soort voorlichting zelfs op scholen geven , dan is het misschien wel weer begrijpelijk...

ingewikkeld probleem, als je er langer over gaat nadenken.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 15:42
Verwijderd
Dystopia heeft wel een punt...McDonalds..en alle andere bedrijven die adverteren met dingen die zo misleidend zijn moeten maar eens flink aangepakt worden.. (ja, dat zijn d'r gigantisch veel ) Maar als het aan mij ligt liever op een andere manier.

T'is aan de andere kant gewoon heel zielig en hypocriet om een bedrijf aansprakelijk te stellen voor het feit dat je gigantisch aangekomen bent..
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 16:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Glow schreef:
Dystopia heeft wel een punt...McDonalds..en alle andere bedrijven die adverteren met dingen die zo misleidend zijn moeten maar eens flink aangepakt worden.. (ja, dat zijn d'r gigantisch veel ) Maar als het aan mij ligt liever op een andere manier.

T'is aan de andere kant gewoon heel zielig en hypocriet om een bedrijf aansprakelijk te stellen voor het feit dat je gigantisch aangekomen bent..
idd, laat dan die bedrijven dat geld doneren aan een goed doel ofzo.

*kan er nooit zo goed tegen als mensen anderen verantwoordelijk stellen voor hun eigen stomme daden*
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 16:49
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
linda85 schreef:
idd, laat dan die bedrijven dat geld doneren aan een goed doel ofzo.
Dat doen ze niet uit zichzelf. Een bedrijf heeft over het algemeen 1 doelstelling: voortzetting van de continuiteit. Dat kan waar worden gemaakt dmv. geld, positieve reclame, etc. Daarom doet de Mac ook mee aan Unicef: om van hun verneukte imago af te komen. Er zijn ook bedrijven met ethiek en met een goed hart die ook van ethiek gehoord hebben. Vrees echter dat die op enkele handen te tellen zijn.

Citaat:
*kan er nooit zo goed tegen als mensen anderen verantwoordelijk stellen voor hun eigen stomme daden*
Nogmaals: McDonnals houdt grote groepen mensen voor 't lapje. Zie o.a. http://www.autonoomcentrum.nl/berichten/mcdonalds.htm, http://www.mcspotlight.org en er staat ergens een mooie column op http://www.vrijwazig.org

Zie het als een Amerikaans spelletje: groot/rijk bedrijfje leegzuigen kaapitalisme (copyleft VIULenin )
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 17:00
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Mijn punt was dat MD propagandeert dat 't gezond is dmv. voedingswijzers. Dat doen ze notabene op Amerikaanse scholen (en dan Unicef steunen hoe hypocriet! ). Je leest nergens dat 12 liter water drinken gezond is.
Kijk maar eens naar die Spa-reclames... Staat er een blote vrouw met daarboven "1986". Op de volgende bladzijde staat diezelfde vrouw even bloot met daarboven "2002". Het enige verschil tussen de twee foto's is een piepklein rimpeltje bij de mond. Zo wordt er gesuggereerd dat spa-H2 O je lichaam mooi houdt, terwijl al die geconsumeerde plastic flessen lekker het milieu vervuilen...
Dit zijn inderdaad bijzaken, het klopt dat de Macdonalds producten gezonder doet lijken dan ze zijn (en wie drinkt er nu 12 liter water?).

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 17:06
Verwijderd
1. Het maakt niet uit of het strafbaar is of niet, het kan wel een onrechtmatige daad ofleveren. Het is echter geen misdrijf. Alle misdrijven zijn onrechtmatige daden, maar niet alle onrechtmatige daden zijn misdrijven.

2. Als het waar is wat dys zegt, dat McDonalds verkeerde voedingsschijven verspreidt op scholen, dan is er misschien íets meer grond om de vordering toe te wijzen. Maar dan nog acht ik die kans vrij klein. Hoe mongoloïde moet je zijn om niet te snappen dat vijf BiGMacs per dag niet gezond is (ook al is het dan best wel mager vlees en gebakken in magere olie)? Het gaat hier niet zozeer om misleiding van de kant van McDonalds, maar veel meer om de domheid van de personen die er dik van zijn geworden.

3. Wat voor schade hebben ze dan eigenlijk opgelopen? Kijk, als ze medische ingrepen hebben moeten ondergaan omdat ze anders ziek zouden worden, O.K. dan heb je daadwerkelijk materiële schade. Maar schadevergoeding alléén omdat je dik bent, dat is natuurlijk belachelijk.

Fuck Amerika.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 17:31
Verwijderd
lomp gedoe vroeger wisten ze al dat je van eten dik werdt, en daar werden vroeger mensen op uitgezocht(weldoorvoede mensen geloof ik)

en dan zeggen dat ze van niks wisten
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 19:21
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ze kunnen toch sowieso ook zelf bedenken dat telkens hetzelfde eten niet gezond is? Dat lijkt me toch algemeen bekend.. En tja, als je dat risico neemt, kan het gebeuren dat eten vervelende gevolgen heeft, zoals dik worden
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 19:35
Verwijderd
Trouwens nog even iets, waarom staat 'dikke' tussen aanhalingstekens in de topictitel? Of is het onbeleefd om mensen 'dik' te noemen? Heet dat tegenwoordig 'met een lichaamsomvangsuitdaging' ofzo?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-11-2002, 20:09
Verwijderd
ik denk toch dat er in een big mac een redelijk gezonde verhouding zit van noodzakelijke voedingsstoffen, en dat als je daarvan tig keer zoveel eet als de d.a.h. (dagelijks aanbevolen hoeveelheid) dan zal je snel in omvang groeien.

maarja de brutalen hebben de halve wereld en de onbeschoften de rest.

weet je wat, ik ga laxeermiddel nemen en daarna de fabrikant daarvan aanklagen dat ik zo hard moet schijten

ik word rijk
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 20:16
Yamyam
Yamyam is offline
Ga dan niet naar mac Donalds.
Stelletje dozen...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 01:16
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
OH nee niet weer!! *zucht*
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 07:37
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
nare man schreef:
2. Als het waar is wat dys zegt, dat McDonalds verkeerde voedingsschijven verspreidt op scholen, dan is er misschien íets meer grond om de vordering toe te wijzen. Maar dan nog acht ik die kans vrij klein. Hoe mongoloïde moet je zijn om niet te snappen dat vijf BiGMacs per dag niet gezond is (ook al is het dan best wel mager vlees en gebakken in magere olie)? Het gaat hier niet zozeer om misleiding van de kant van McDonalds, maar veel meer om de domheid van de personen die er dik van zijn geworden.
In de friet zit meer vet dan in een gemiddelde hamburger. Zie ook deze post (neem aan dat je xs hebt daar).
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 08:30
Saartje*
Avatar van Saartje*
Saartje* is offline
Als ze merken dat ze *dik* worden door die handel, waarom blijven ze het dan eten. Stel dat ik niet weet van... pas op... daar word ik nog vetter van dan ik al ben, en ik probeer het... En ik probeer het vijf keer per dag... En ik merk na één hele week dat mijn gewicht als een pijl omhoog schiet, is het toch ook logisch dat een mens zich daar vragen gaat rond stellen. Je moet het ook niet té ver laten komen eh... Van de ene dag op de andere kom je geen 10-20-30kg bij hoor
__________________
<3 Anything I neeeeeed... <3
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 09:22
shiver inside
Avatar van shiver inside
shiver inside is offline
Ze zijn waarschijnlijk te lui om te werken en willen hiermee een mooi inkomen genereren. Wie weet komt Mac Donalds binnenkort wel met zo'n dumbwarning: Ons voedsel kan overgewicht veroorzaken.
__________________
Been dead before. Didn't much cotton to it. Tell you what chickenshit. You do your worst. We'll settle up after.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 13:32
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Het is hun domme eigen fout, als ze vroeger een beetje opgelet hadden op school wisten ze wel dat het voedsel vet is en niet gezond is.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2002, 13:43
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
nare man schreef:
Heet dat tegenwoordig 'met een lichaamsomvangsuitdaging' ofzo?
Je hebt goed opgelet wat Ratelband zei: "Er zijn geen problemen, maar enkel uitdagingen."
De NRC van gisteren schreef nog over een 180 kilo zwaar 14-jarig meisje dat 3 jaar lang al haar maaltijden bij de MacDo nuttigde en nu haar favoriete vetleverancier aanklaagt omdat ze dacht dat die hamburgers met kaas en ham zo gezond waren omdat er kaas en ham op zat.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 13:56
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Het is hun domme eigen fout, als ze vroeger een beetje opgelet hadden op school wisten ze wel dat het voedsel vet is en niet gezond is.
Oh ja? Ook als McDonnalds foutieve informatie/leugens levert?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 19:05
mocrodealer
mocrodealer is offline
het is gewoon onzin ik ga de mac niet aanklagen
omdat ik niet wist dat ik er dik van zou worden
klaag ah ook aan
wist niet dat ze ongezonde dingen verkochten
__________________
wafa
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 19:30
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
nare man schreef:
Heet dat tegenwoordig 'met een lichaamsomvangsuitdaging' ofzo?


en, ik val in herhaling maar...ik blijf het grappig vinden...dat het , dankzij het hondje van een vrouwtje , in de USA verplicht is op elke microgolfoven te zetten: "Geen dieren insteken"...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 19:41
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Oh ja? Ook als McDonnalds foutieve informatie/leugens levert?
Ik geloof niet dat ze zeggen dat hun voedsel gezond is, het tegendeel ook niet natuurlijk want dat zou anti reclame voor hun zijn.
Ieder verstandig mens weet toch dat de MacDonalds niet gezond voor je is
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 22:26
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Ik geloof niet dat ze zeggen dat hun voedsel gezond is, het tegendeel ook niet natuurlijk want dat zou anti reclame voor hun zijn.
Ieder verstandig mens weet toch dat de MacDonalds niet gezond voor je is
"Wat is er zo ongezond aan McDonald's-voedsel? De McDonald's 'voedingswijzer' staat vol met -indrukwekkende maar zeer irrelevante- feiten en cijfers om aan te tonen dat aan de lopende band geproduceerde hamburgers, patat en milkshakes een nuttig en voedzaam onderdeel van ons dagelijks eten zijn. Wat ze vergeten te vertellen is dat voedsel met veel vet, suiker, dierlijke produkten en zout en weinig vezels, vitaminen en mineralen - zo ongeveer een gemiddeld McDonald's menu dus - de oorzaak kan zijn van kanker en hartklachten. Dit is geen vergezochte theorie, maar een algemeen aanvaard medisch feit. In Groot-Brittannie alleen al sterven jaarlijks ongeveer 180.000 mensen door hartklachten. " Een andere bron. Bron staat in Google cache: http://www.google.nl/search?q=cache:...hl=nl&ie=UTF-8
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 12:26
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ja, maar of het nou elke dag Maccie of elke dag Febo is, ze zijn allebij ongezond en je krijgt er dezelfde kwalen van.
Van die voedingswijzers weet ik verder niks van als ik eerlijk ben.
Maar wat ik probeer te zeggen is, dat elk mens wel weet dat de Mac ongezond is
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 12:55
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Zulke mensen zijn hatelijk.

Bah, geldwolven
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 13:27
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Ja, maar of het nou elke dag Maccie of elke dag Febo is, ze zijn allebij ongezond en je krijgt er dezelfde kwalen van.
Hoezo? Gebruikt de Febo dierlijk vet bij het bereiden van hun friet? Wij thuis gebruiken plantaardig vet en mijn favo frituur insgelijks. Plantaardig vet is niet zo gevaarlijk voor de gezondheid...

Citaat:
Maar wat ik probeer te zeggen is, dat elk mens wel weet dat de Mac ongezond is
Als de Mac anders propagandeert is 't dan gek dat mensen dat geloven? De Amerikaanse samenleving is behoorlijk anders dan de onze. Reclame heeft daar veel meer invloed dan in Nederland.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 15:13
Verwijderd
Jemig wat stom... net alsof je niet weet dat het eten van hamburgers e.d. dik maakt..
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 15:17
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef:
Je hebt goed opgelet wat Ratelband zei: "Er zijn geen problemen, maar enkel uitdagingen."
De NRC van gisteren schreef nog over een 180 kilo zwaar 14-jarig meisje dat 3 jaar lang al haar maaltijden bij de MacDo nuttigde en nu haar favoriete vetleverancier aanklaagt omdat ze dacht dat die hamburgers met kaas en ham zo gezond waren omdat er kaas en ham op zat.

REIE
Stank voor dank dus

de verdediging zou een IQ test op dat meisje moeten toepassen, om te kijken of ze dom genoeg is om te geloven wat ze zegt.

sorry hoor maar ik heb ook geen zwiffer in huis, mn moeder gebruikt ook geen oil'of oilaz, we wassen niet met dixan megaperrls en hebben ook geen waterbedden van de waterbeddenconcurrent in huis.

zo'n meisje zou haar ouders moeten aanklagen, die zijn eerder verantwoordelijk voor haar omvang....

180 kilo!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-11-2002, 21:34
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Oh ja? Ook als McDonnalds foutieve informatie/leugens levert?
Dat is zeker fout en daar mogen ze ook best op worden veroordeelt. Maar toch vind ik dat men het best kan weten dat het slecht is. Denk een beetje na en je kan het zelf wel bedenken dat het slecht voor je is, zeker als je het iedere dag eet. Ik hoop dat ze daar nog een beetje kunnen nadenken en niet alles geloven wat dooe fabrikanten wordt gezegt. Die brengen toch die dingen op de manier dat het hen het beste uitkomt. Het is dom om alles zo maar aan te nemen wat er wordt gezegt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 22:14
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Lis@nne schreef:
Jemig wat stom... net alsof je niet weet dat het eten van hamburgers e.d. dik maakt..
Ik had het net over hun friet?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 22:23
nps
Avatar van nps
nps is offline
omg, waar is de bron van dat stukje over dat 14 jarige meisje dat 180 kilo weegt

Maar idd, misschien heeft McDonalds verkeerd voorgelicht, maar vooralsnog hebben die mensen de keus gehad om er wel of niet te gaan eten. Daar heeft McDonalds ze geenszins toe gedwongen, dat hebben ze helemaal zelf gedaan. En als je dan zo dik word, is het ook wel een beetje dom om niet te denken van *goh, misschien komt het wel door mijn voedingspatroon!*
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 22:58
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ieke schreef:
Dat is zeker fout en daar mogen ze ook best op worden veroordeelt. Maar toch vind ik dat men het best kan weten dat het slecht is.
Volgens mij is het vrij uniek dat frieten met dierlijk vet worden bereid. Als McDonnals een vegetarische maaltijd aanbied met daarbij inbegrepen diezelfde friet, dan zijn zij toch fout bezig?

Amerikanen zijn een ander volk dan Nederlanders. Zij hebben niet zo'n terughoudende kijk op geld uitgeven dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zoals de algemene, Nederlandse mentaliteit is.

Als jij vanaf de middelbare wordt geindoctrineerd met voedingswijzers dat McDonnalds gezond is, waarom zou dat dan niet zo zijn? Reclame stikt van de propaganda; ook propaganda komt voor in een kapitalistische samenleving.

Citaat:
Denk een beetje na en je kan het zelf wel bedenken dat het slecht voor je is, zeker als je het iedere dag eet.
Helaas heeft McDonnalds die voedingsschijven van propaganderen dat dat niet zo is. Ze hebben ze naar ik heb gehoord verwijderd van hun site. Hier staat onder het kopje 'variatie' een mooi stukje wat er wat van weg heeft denk ik:

http://www.mcdonalds.nl/over/content.asp?o=voeding

Citaat:
Ik hoop dat ze daar nog een beetje kunnen nadenken en niet alles geloven wat dooe fabrikanten wordt gezegt. Die brengen toch die dingen op de manier dat het hen het beste uitkomt. Het is dom om alles zo maar aan te nemen wat er wordt gezegt.
Amerikanen geloven nogal snel wat ze wordt voorgeschoteld; Nederlanders zijn terughoudender en kritischer

(jaja, een aantal generalisaties maar ik denk dat deze mentaliteitsverschillen wel correct -doch ook onvolledig- zijn)
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 10:28
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Volgens mij is het vrij uniek dat frieten met dierlijk vet worden bereid. Als McDonnals een vegetarische maaltijd aanbied met daarbij inbegrepen diezelfde friet, dan zijn zij toch fout bezig?


das fout, maar zoek het maar op als het zo is.

Amerikanen zijn een ander volk dan Nederlanders. Zij hebben niet zo'n terughoudende kijk op geld uitgeven dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zoals de algemene, Nederlandse mentaliteit is.

dat staat toch nog los van hun eetpatroon ten opzichte van nederlanders.

Als jij vanaf de middelbare wordt geindoctrineerd met voedingswijzers dat McDonnalds gezond is, waarom zou dat dan niet zo zijn? Reclame stikt van de propaganda; ook propaganda komt voor in een kapitalistische samenleving.

juist, en daarvoor heb je ouders
die voeden je tenslotte op.



Helaas heeft McDonnalds die voedingsschijven van propaganderen dat dat niet zo is. Ze hebben ze naar ik heb gehoord verwijderd van hun site. Hier staat onder het kopje 'variatie' een mooi stukje wat er wat van weg heeft denk ik:

http://www.mcdonalds.nl/over/content.asp?o=voeding



hier jouw bron: Variatie

Mensen zijn zich tegenwoordig steeds meer bewust van hun voeding en letten goed op ingrediënten. McDonald’s wil daar graag aan tegemoet komen. Alles wat voor een gevarieerde maaltijd nodig is, zoals brood, groente, melk, vis of vlees, is daarom terug te vinden in ons assortiment. Een maaltijd bij McDonald’s past heel goed in een gezond en evenwichtig eetpatroon.


dit klopt toch gewoon? je kan echt wel gezond eten bij mcdonalds als je de juiste dingen bestelt.


Amerikanen geloven nogal snel wat ze wordt voorgeschoteld; Nederlanders zijn terughoudender en kritischer

(jaja, een aantal generalisaties maar ik denk dat deze mentaliteitsverschillen wel correct -doch ook onvolledig- zijn)
misschien, maar ik denk dat zowel amerikanen als nederlanders 'gezond verstand' bezitten die hen verteld waar het aan ligt als men dik wordt.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 12:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
das fout, maar zoek het maar op als het zo is.
McDonald’s is onweerstaanbaar lekker! En van al dat lekkers kun je heel voordelig genieten. Want McDonald’s heeft een speciaal McMenu™ dat bestaat uit je favoriete burger, een medium portie Franse Frietjes en een medium Frisdrank. En als je grote trek hebt, kun je kiezen voor een Super McMenu! Dit Super McMenu bestaat uit een burger, een grote portie Franse Frietjes en een grote Frisdrank. In twee jaar tijd ontwikkelde McDonald’s de Groenteburger™, die in 1993 op het menu verscheen. Deze burger draagt het Keurmerk van de Nederlandse Vegetariërsbond en is ook geschikt voor veganisten. De Groenteburger is een heerlijk gepaneerde groenteschijf op een getoast sesambroodje, geserveerd met knapperige ijsbergsla, tomaat en een frisse saus. (maar de friet daar blaten ze niet over!!!) Bron.

Citaat:
dat staat toch nog los van hun eetpatroon ten opzichte van nederlanders.
Als je je door reclame laat overtuigen het te eten niet!

Citaat:
juist, en daarvoor heb je ouders
die voeden je tenslotte op.
Er zijn ook oudere mensen die McDonnalds eten hoor. Daarnaast weten ouders er ook niet 't fijne van.

Citaat:
dit klopt toch gewoon? je kan echt wel gezond eten bij mcdonalds als je de juiste dingen bestelt.
Haha, omdat zij 't zeggen zeker? De friet is ongezond en barbaars + ze lichten de consument er niet goed over voor.

Citaat:
misschien, maar ik denk dat zowel amerikanen als nederlanders 'gezond verstand' bezitten die hen verteld waar het aan ligt als men dik wordt.
Zucht, niet als er gepropagandeerd wordt dat mcDonnalds gezond is. Blabla.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 13:44
*Burning water*
*Burning water* is offline
Als je weet dat er echt duidelijk is gezegd door McDonals's dat hun eten gezond is, zou je die mensen die hen aanklagen nog gelijk kunnen geven ook. En toch vind ik het niet echt slim van dat meisje dat ze heeft gewacht tot ze 180 kg woog en toen pas dacht: 'Hee, ik word dik, misschien komt het doordat ik McDonals'svoedsel eet!'
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 14:53
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
McDonald¨ˆs is onweerstaanbaar lekker! En van al dat lekkers kun je heel voordelig genieten. Want McDonald¨ˆs heeft een speciaal McMenu¡Ý dat bestaat uit je favoriete burger, een medium portie Franse Frietjes en een medium Frisdrank. En als je grote trek hebt, kun je kiezen voor een Super McMenu! Dit Super McMenu bestaat uit een burger, een grote portie Franse Frietjes en een grote Frisdrank. In twee jaar tijd ontwikkelde McDonald¨ˆs de Groenteburger¡Ý, die in 1993 op het menu verscheen. Deze burger draagt het Keurmerk van de Nederlandse Vegetari§¬rsbond en is ook geschikt voor veganisten. De Groenteburger is een heerlijk gepaneerde groenteschijf op een getoast sesambroodje, geserveerd met knapperige ijsbergsla, tomaat en een frisse saus. (maar de friet daar blaten ze niet over!!!) Bron.


best wel asociaal, ik ga bij mn eerstvolgende mcdonalds bezoek navraag doen.


Als je je door reclame laat overtuigen het te eten niet!

vandaar moeten die mensen ook een iq-test krijgen om te zien of ze dom genoeg zijn.



Er zijn ook oudere mensen die McDonnalds eten hoor. Daarnaast weten ouders er ook niet 't fijne van.

nee, maar vast wel dat je van eten dik wordt. er is overigens nog een verantwoordelijke, nl. de staat die voorlichting dient te geven op bv. scholen.



Haha, omdat zij 't zeggen zeker? De friet is ongezond en barbaars + ze lichten de consument er niet goed over voor.

de friet ja, maar dan kan ik net zo goed sjakie om de hoek aanklagen. ik bedoel dat je uit hun aanbod maaltijden kan samenstellen waar alles van eiwitten, mineralen, vitamines en de noodzakelijke koolhydraten in de juiste verhoudingen in zitten. Je moet alleen de porties niet te groot nemen, maar wat moet mcdonalds dan doen, zeggen tegen haar gasten dat ze te veel eten



Zucht, niet als er gepropagandeerd wordt dat mcDonnalds gezond is. Blabla.
mcdonalds is ook gezond, ze hebben gewoon gelijk. alleen niet ¨¢lles van de mac is gezond, en niks is gezond als je er teveel van neemt.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 18:10
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Volgens mij is het vrij uniek dat frieten met dierlijk vet worden bereid. Als McDonnals een vegetarische maaltijd aanbied met daarbij inbegrepen diezelfde friet, dan zijn zij toch fout bezig?
Het is idd vrij uniek dat friet met dierlijk vetten worden bereid en ik vind dat als ze dat doen het moeten vermelden. Ik ben het zeker met je eens dat dat fout is.

Citaat:
Amerikanen zijn een ander volk dan Nederlanders. Zij hebben niet zo'n terughoudende kijk op geld uitgeven dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zoals de algemene, Nederlandse mentaliteit is.
Dat zal ik ook niet ontkennen. Maar het gaat hiet toch niet om geld uitgeven. Het punt is dat ze zelf ook een beetje moeten nadenken en niet de hele tijd achter die grote bedrijven aanlopen en alles voor zoete koek slikken.
Citaat:
Als jij vanaf de middelbare wordt geindoctrineerd met voedingswijzers dat McDonnalds gezond is, waarom zou dat dan niet zo zijn? Reclame stikt van de propaganda; ook propaganda komt voor in een kapitalistische samenleving.
Wie maakt die voedingswijzers dan? Doet de mac dat of de makers van de schoolboeken? Ik denk dat er op scholen ook een soort voorlichting moeten geven over gezonde voeding.
Citaat:
Helaas heeft McDonnalds die voedingsschijven van propaganderen dat dat niet zo is. Ze hebben ze naar ik heb gehoord verwijderd van hun site. Hier staat onder het kopje 'variatie' een mooi stukje wat er wat van weg heeft denk ik:

http://www.mcdonalds.nl/over/content.asp?o=voeding
Ik heb hier in huis een foldertje van de mac met allerlij info over hoeveelheiden koolhydraten, vetten ed. Ik zou het er wel op willen zetten, maar het uploaden wil niet. (Dat wil me niet lukken ) Ik weet niet in hoeverre het klopt en ik kijk er ook niet naar. Het is var mijn broertje en hij kreeg het van de diabetesverpleegkundige. Ik kan het je wel evt. mailen.

Citaat:
Amerikanen geloven nogal snel wat ze wordt voorgeschoteld; Nederlanders zijn terughoudender en kritischer

(jaja, een aantal generalisaties maar ik denk dat deze mentaliteitsverschillen wel correct -doch ook onvolledig- zijn)
Ja dat denk ik ook wel. (Ik ben ook aan het generaliseren, maar je dat doet iedereen wel eens). Maar toch blijf ik vinden dat men wel een beetje zelf kan nadenken.
Zelf ben ik in de afgelopen zomervakantie naar Amerika geweest. Als je het mij vraagt ligt het zeker niet alleen aan de mac. Men eet daar de salades met allerlij vette dressings en als je dan vraagt of heet ook zonder kan kijken ze je toch raar aan. De opmerking die je dan krijgt is dat ze het niet zonder zouden kunnen eten. Ook had je bij het ontbijt een zakje met chocolademelkpoeder waar je alleen maar water bij hoefde te doen. 1 zakje voor een kopje. Ik deed er nooit 1 heel zakje in: dan was het veel te zoet. Er is daar in de supermarkt bijna geen gewone sinasappelsap te krijgen. Het is een soort limonade met een hoop suiker. Ze ontbijten daar met eieren, spek, pannenkoeken, aardappels, ketchup,worstjes, toast enz. Heel vet allemaal. Je kan niet eens een normaal broodje krijgen in zo'n restaurant en als je ergens gaat eten staan er alleen maar van dat soort dingen op de kaart. Ze eten daar vreselijk zoet en vet en veel(!) (ik kon mijn ontbijt nooit op) dat het me niet verbaast dat men zo dik is (ik heb me daar ook een paar figuren gezien, onvoorstelbaar!).
Daarom denk ik dat het dan ook niet alleen aan de mac ligt, maar aan de mentaliteit daar. Maar alsze onjuiste informatie geven moeten ze daar ook zeker voor gestraft worden.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 19:06
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ieke schreef:
Het is idd vrij uniek dat friet met dierlijk vetten worden bereid en ik vind dat als ze dat doen het moeten vermelden. Ik ben het zeker met je eens dat dat fout is.
Friet eten dat dmv. plantaardige/onverzadigde vetten wordt bereid wordt je helemaal niet (zo) dik van. Cholesterol en verzadigde vetten zijn wel ongezond (mayonaise en ons voorbeeld van McDrek friet).

Citaat:
Dat zal ik ook niet ontkennen. Maar het gaat hiet toch niet om geld uitgeven. Het punt is dat ze zelf ook een beetje moeten nadenken en niet de hele tijd achter die grote bedrijven aanlopen en alles voor zoete koek slikken.
Dat doen Amerikanen dus niet zo en dat schuiven ze de schuld af bij McDrek. Werkt daar toch echt anders dan bij ons. Daarnaast vraag ik me af of 't niet met te weinig sporten te maken heeft.

Citaat:
Wie maakt die voedingswijzers dan? Doet de mac dat of de makers van de schoolboeken? Ik denk dat er op scholen ook een soort voorlichting moeten geven over gezonde voeding.
Weet ik niet. Denk McDrek zelf dmv. massaal posters ed. ophangen op de school. Zullen ze dan wel voor dokken.

Ook een argument waarom tegen de invloed van het bedrijfsleven @ universiteiten en scholen te zijn In NL. Lekker hoor: McDrek investeerd wel in de school in ruil voor reclame. Zo ook met Unicef: doen ze echt niet zomaar bedrijven gaan voor continuiteit van hun bedrijf daarvoor hebben ze winst en naamsbekendheid nodig en met een goede naam haal je meer winst. Ook hier geldt: positieve reclame voor McDrek omdat ze Unicef helpen dat ze geld kost; krijgen ze reclame voor terug. En die grap gaat bij mij mooi niet op.

Citaat:
Ik heb hier in huis een foldertje van de mac met allerlij info over hoeveelheiden koolhydraten, vetten ed. Ik zou het er wel op willen zetten, maar het uploaden wil niet. (Dat wil me niet lukken ) Ik weet niet in hoeverre het klopt en ik kijk er ook niet naar. Het is var mijn broertje en hij kreeg het van de diabetesverpleegkundige. Ik kan het je wel evt. mailen.
Waar probeer je 'm te uploaden dan?
Je kunt het mailen naar:
zet ik 'm zo gauw mogelijk onlijn.

Citaat:
Ja dat denk ik ook wel. (Ik ben ook aan het generaliseren, maar je dat doet iedereen wel eens). Maar toch blijf ik vinden dat men wel een beetje zelf kan nadenken.
Zelf ben ik in de afgelopen zomervakantie naar Amerika geweest. Als je het mij vraagt ligt het zeker niet alleen aan de mac. Men eet daar de salades met allerlij vette dressings en als je dan vraagt of heet ook zonder kan kijken ze je toch raar aan. De opmerking die je dan krijgt is dat ze het niet zonder zouden kunnen eten. Ook had je bij het ontbijt een zakje met chocolademelkpoeder waar je alleen maar water bij hoefde te doen. 1 zakje voor een kopje. Ik deed er nooit 1 heel zakje in: dan was het veel te zoet. Er is daar in de supermarkt bijna geen gewone sinasappelsap te krijgen. Het is een soort limonade met een hoop suiker. Ze ontbijten daar met eieren, spek, pannenkoeken, aardappels, ketchup,worstjes, toast enz. Heel vet allemaal. Je kan niet eens een normaal broodje krijgen in zo'n restaurant en als je ergens gaat eten staan er alleen maar van dat soort dingen op de kaart. Ze eten daar vreselijk zoet en vet en veel(!) (ik kon mijn ontbijt nooit op) dat het me niet verbaast dat men zo dik is (ik heb me daar ook een paar figuren gezien, onvoorstelbaar!).
Daarom denk ik dat het dan ook niet alleen aan de mac ligt, maar aan de mentaliteit daar. Maar alsze onjuiste informatie geven moeten ze daar ook zeker voor gestraft worden.
Precies! Dan kun je wel zeggen van de salade zitten zoveel koolhydraten en zo weinig vetten in maar met een vette dressing die iedereen erbij eet is 't stukken minder gezond.

Die mensen denken daar niet bij na maar je kunt wel vinden dat ze dat meer moeten doen maar hoe dan? Andere cultuur daarzo; ander rechtssysteem. Dat 't zo'n populair nieuws is hierzo: vanwege de rare claim, het gigantische geldbedrag en 't feit dat wij de Mac hierzo ook kennen. Maar goed hun eetgewoonten kan ik ook niet bepaald gezond noemen als ik je zo hoor. Zou dat hiermee verband hebben:

Onderzoek in de Verenigde Staten heeft aangetoond dat meer dan 54 miljoen Amerikanen kampen met een overgewicht van ten minste 15 kilo. En vooral bij jongere mensen neemt dit aantal toe. Anderzijds zijn vooral de armere en kansarme bevolkingsgroepen die het meest vatbaar zijn voor het aankweken van overmatig lichaamsgewicht. Bron.

Eieren stikt ook van de cholesterol (eigeel dan) en dierlijke vetten (verzadigd). Compleet ontbijt zit ei in volgens hun site. Hier de voedingsmeter van dat ge-wel-di-ge ontbijt:

http://www.mcdonalds.nl/products/voe...aarde.asp?p=32

En vooral geen onderscheid maken tussen verzadigd en onverzadigde vetten!

Offtopic: Hmm je schrijft 't als McDonalds schrijf ik 't al 't hele topic fout
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 07:23
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
dystopia schreef:
*knip*
Ik ga straks wel reagereren, nu moet ik zo naar school. Ik heb het je gemailt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 16:13
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Friet eten dat dmv. plantaardige/onverzadigde vetten wordt bereid wordt je helemaal niet (zo) dik van. Cholesterol en verzadigde vetten zijn wel ongezond (mayonaise en ons voorbeeld van McDrek friet).
Je hebt helemaal gelijk.


Citaat:
Dat doen Amerikanen dus niet zo en dat schuiven ze de schuld af bij McDrek. Werkt daar toch echt anders dan bij ons. Daarnaast vraag ik me af of 't niet met te weinig sporten te maken heeft.
Zo ook best aan de hoeveelheid lichaamsbeweging kunnen liggen, maar daar niet alleen aan. Ook aan het vette en ongezond eten. Maar toch vind ik dat men een beetje meer zelf moet nadenken. Maar blijkbaar doen ze dat niet.

Citaat:
Weet ik niet. Denk McDrek zelf dmv. massaal posters ed. ophangen op de school. Zullen ze dan wel voor dokken.

Ook een argument waarom tegen de invloed van het bedrijfsleven @ universiteiten en scholen te zijn In NL. Lekker hoor: McDrek investeerd wel in de school in ruil voor reclame. Zo ook met Unicef: doen ze echt niet zomaar bedrijven gaan voor continuiteit van hun bedrijf daarvoor hebben ze winst en naamsbekendheid nodig en met een goede naam haal je meer winst. Ook hier geldt: positieve reclame voor McDrek omdat ze Unicef helpen dat ze geld kost; krijgen ze reclame voor terug. En die grap gaat bij mij mooi niet op.
Je moet niet alles geloven wat ze zeggen. Als je op scholen toch les geeft uit goede boeken met waar het op de goede manier wordt vertelt, moet het toch geen probleem zijn om onderscheid te maken en zelf tot een conclusie komen of het wel of niet goed goed is voor je. En dan nog, als je merkt dat je erg dik aan het worden bent moet er toch ergens een lampje gaan branden. Het klopt toch niet als je zwaarder blijft worden.
Citaat:
Precies! Dan kun je wel zeggen van de salade zitten zoveel koolhydraten en zo weinig vetten in maar met een vette dressing die iedereen erbij eet is 't stukken minder gezond.

Die mensen denken daar niet bij na maar je kunt wel vinden dat ze dat meer moeten doen maar hoe dan? Andere cultuur daarzo; ander rechtssysteem. Dat 't zo'n populair nieuws is hierzo: vanwege de rare claim, het gigantische geldbedrag en 't feit dat wij de Mac hierzo ook kennen. Maar goed hun eetgewoonten kan ik ook niet bepaald gezond noemen als ik je zo hoor. Zou dat hiermee verband hebben:

Onderzoek in de Verenigde Staten heeft aangetoond dat meer dan 54 miljoen Amerikanen kampen met een overgewicht van ten minste 15 kilo. En vooral bij jongere mensen neemt dit aantal toe. Anderzijds zijn vooral de armere en kansarme bevolkingsgroepen die het meest vatbaar zijn voor het aankweken van overmatig lichaamsgewicht. Bron.

Eieren stikt ook van de cholesterol (eigeel dan) en dierlijke vetten (verzadigd). Compleet ontbijt zit ei in volgens hun site. Hier de voedingsmeter van dat ge-wel-di-ge ontbijt:

http://www.mcdonalds.nl/products/voe...aarde.asp?p=32

En vooral geen onderscheid maken tussen verzadigd en onverzadigde vetten!

Offtopic: Hmm je schrijft 't als McDonalds schrijf ik 't al 't hele topic fout
Ik denk dat je op scholen moet beginnen met voorlichting over gezonde voeding en daar mogen geen bedrijven invloed op uitoefenen. Je moet ze ook leren om zelf na te denken en niet alles voor zoete koek te slikken. Voor deze generatie heb ik weinig hoop, maar je zou de jonge nog makkelijk dingen over dat kunnen leren. Ik denk dat je daar moet beginnen als je het wilt veranderen, maar het grootste probleem is dat ze het zelf ook moeten gaan inzien dat al die handel fout is.
Ik ben er ook op tegen dat bedrijven geld investeren in scholen enz in ruil voor reclame en positive verhalen over die bedrijven. Prima als ze geld investeren, maar dan moet er niets tegenover staan en scholen moeten de leerlingen gewoon de waarheid kunnen leren, zonder dat de bedijven zich daar mee bemoeien. DAn loop je natuurlijk het risico dat ze gaan dreigen met het intrekken van de subsidie als ze geen goede dingen zeggen. Daarom vind ik structurele steun aan scholen ook niet wenselijk. Een eenmalige zou evt wel kunnen voor bijvoorbeeld een computerruimte, maar dan zonder enige verplichting aan die bedrijven.

Als ik alles zo bij elkaar voeg ga ik me afvragen hoe eerlijk ze zijn in dit (binnenkand) (buitenkand) soort folders zijn. Als het zo is dat ze dierlijk vet gebruiken voor de frieten en het er niet inzetten is hat vreselijk slech. Ik ga dan zelfs wel twijfelen over de andere informatie in de folder tav de hoeveelheid vetten, koolhydraten ed. Ik zo het best wel eens willen testen. Hebben we wel eens gedaan met iets en dat klopte niet.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.

Laatst gewijzigd op 27-11-2002 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 12:52
Verwijderd
ik heb nou uit betrouwbare bron vernomen dat het friet van mcdonalds in europa in plantaardig vet wordt gebakken, das alvast één misverstand minder.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.