Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2002, 18:34
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik las in de Volkskrant (kan op internet het artikel even niet vinden ) dat er vaccins zijn gemaakt die zouden beschermen tegen zogenaamde terroristische aanslagen en dat die vaccins over twee maanden voor iedere Nederlander beschikbaar komen.

En mijn moeder had me beloofd dat ik nu echt niet meer hoefde...
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 18:41
PV
PV is offline
Ik had ook zoiets gelezen ergens.. was t niet tegen pokken (?)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 20:48
Verwijderd
daar geloof ik niks van dat ze helpen ertegen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 09:48
Geraldine
Avatar van Geraldine
Geraldine is offline
hmm, zouen al die vaccinaties nou eigenlijk ook goed voor je zijn? ik heb in me leven nou al zoveel prikken gehad tegen van allerlei rotzooi, zou je lichaam daar na een poosje niet ziek van worden ofzo?

ach, ik zit er niet zo mee, bij die meningokokkenvaccinatie was het ook erg gezellig, ik haal dat prikje dan ook nog wel ff hoor.
__________________
ja, en dus?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 10:04
Verwijderd
Ik geloof niet dat er ooit een vaccin uitgevonden zal worden die je beschermd tegen vliegtuigen die gebouwen binnen vliegen of tegen bomaanslagen ed. En ook niet tegen dingen als anthrax ed. Hoe kunnen ze nu al weten wat voor terroristische aanslagen er plaats gaan vinden en wat voor vaccin daar dus tegen zal helpen? Ik geloof er niet in.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 10:13
Verwijderd
Tegen bioterrorisme kun je niks doen. Forget about it.

Er zijn kunstmatige virii die zodanig gemodificeerd zijn dat je niets meer helpt. Je gaat na besmetting gewoon dood
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 10:16
Geraldine
Avatar van Geraldine
Geraldine is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik geloof niet dat er ooit een vaccin uitgevonden zal worden die je beschermd tegen vliegtuigen die gebouwen binnen vliegen of tegen bomaanslagen ed. En ook niet tegen dingen als anthrax ed. Hoe kunnen ze nu al weten wat voor terroristische aanslagen er plaats gaan vinden en wat voor vaccin daar dus tegen zal helpen? Ik geloof er niet in.
mjah, ze schijnen wel biologische wapens (ik denk een soort van bommen ofzo) te kunnen maken die bijv. ziektekiemen van pokken verspreiden. tis misschien wel handig als je daar dan tegen ingeent ben, maarjah, waarschijnlijk worden die wapens toch niet gebruikt...
ach, 1 zo'n prikje meer of minder maakt denk ik ook niet meer uit.
__________________
ja, en dus?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik geloof niet dat er ooit een vaccin uitgevonden zal worden die je beschermd tegen vliegtuigen die gebouwen binnen vliegen of tegen bomaanslagen ed.

Citaat:

En ook niet tegen dingen als anthrax ed. Hoe kunnen ze nu al weten wat voor terroristische aanslagen er plaats gaan vinden en wat voor vaccin daar dus tegen zal helpen? Ik geloof er niet in.
agree

Citaat:
Anneee schreef:
En mijn moeder had me beloofd dat ik nu echt niet meer hoefde...
LoL
maareh, de meningokokken viel toch mee... Dus mochten we weer gevaccineerd worden, zal die ook wel meevallen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 18:29
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Er zijn zo veel biologische wapens. En sommige zijn niet eens bekend. Waar moeten ze dan in vredesnaam dat vaccin vandaan halen. Voor het vaccin heb je namelijk de virus nodig. En om voor al die virussen een vaccen te maken ben je jaren bezig. En dan er weer nieuwe bio-wapens.

Maar een prikje kan nooit kwaad . (onze lichaampjes zijn toch al vervuild)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 18:49
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:



LoL
maareh, de meningokokken viel toch mee... Dus mochten we weer gevaccineerd worden, zal die ook wel meevallen
Ja, het was heel gezellig
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 06:39
Verwijderd
Citaat:
Geraldine schreef:


mjah, ze schijnen wel biologische wapens (ik denk een soort van bommen ofzo) te kunnen maken die bijv. ziektekiemen van pokken verspreiden. tis misschien wel handig als je daar dan tegen ingeent ben, maarjah, waarschijnlijk worden die wapens toch niet gebruikt...
ach, 1 zo'n prikje meer of minder maakt denk ik ook niet meer uit.
Zoals dat ene...weet ff niet meer hoe het heet, maar in elk geschiedenisboek staat zowat wel een foto van een meisje dat wegrend ervoor...napalm heet het. Ik denk niet dat ze ook van te voren zullen weten wat voor troep ze in die biologische wapens zullen stoppen ('t kan ook gif zijn ed), soms vinden ze er speciaal dingen vooruit waar niemand het bestaan verder nog van af weet, ze kunnen je er dus onmogelijk voor inenten.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 11:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Het is waarschijnlijk dat vaccin tegen pokken.
(een virus dat niet meer bestaat op de wereld (in die zin dat er niemand mee besmet is) maar dat ze wel nog in verschillende laboratoria hebben (en misschien ook terroristische organisaties)).
Kijk maar eens op het internet voor meer informatie over het pokkenvirus.....'tis een eng virus

Vervolgens kun je ook nog jodiumtabletten of injectie krijgen tegen nucleaire aanvallen. Het helpt niet erg goed ofzo, maar het is in ieder geval goed voor je schildklier: het voorkomt schildklierkanker.
In Roemenie werden alle inwoners na de Tsjernobylramp ingeënt (waarschijnlijk was dit jodium).
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 12:00
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Zoals dat ene...weet ff niet meer hoe het heet, maar in elk geschiedenisboek staat zowat wel een foto van een meisje dat wegrend ervoor...napalm heet het. Ik denk niet dat ze ook van te voren zullen weten wat voor troep ze in die biologische wapens zullen stoppen ('t kan ook gif zijn ed), soms vinden ze er speciaal dingen vooruit waar niemand het bestaan verder nog van af weet, ze kunnen je er dus onmogelijk voor inenten.
Napalm valt eerder onder de conventionele dan onder de biologische wapens. Het is een mengsel van een brandbare vloeistof en witte fosfor. Witte fosfor heeft de eigenschap dat het spontaan kan ontbranden aan de lucht en wordt daarom ook altijd onder water bewaard. Het meisje op die foto was ook met napalm bedekt en had door de ontbrande fosfor brandwonden opgelopen, waarvan ik heb begrepen dat die moeilijk te genezen zijn.
Een andere stof, die je tot de chemische wapens zou kunnen rekenen, is Agent Orange, een ontbladeringsmiddel dat door de Verenigde Staten in de Vietnamoorlog is gebruikt en dat kankerverwekkende eigenschappen blijkt te hebben.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 12:01
Thutshui
Avatar van Thutshui
Thutshui is offline
Citaat:
******** schreef:
Je gaat na besmetting gewoon dood
Aaaah wat een héééérlijk vooruitzicht

Ach, weetje, aan dat terrorisme is toch nix te doen, dat is niet te houden... Je kunt d'r wel over gaan zitten piekeren wat er wel en niet kan gebeuren en hopen dat het niet bij jou komt maar das allemaal waanzin. Dan heb je toch geen leven meer als je daar alleen nog mee bezig bent...

Life goes on, ik bedoel, als er een aanslag komt, dan komtie wel, en wanneer is toch niet te voorspellen.

Ik vinnet bullshit, al die waanzin en onrust voor een eventuele nieuwe aanslag...

Dood gaan we toch allemaal wel.
__________________
[ http://www.cu2.nl/Thutshui ] - [*Having A Major Crush On Hukkie*]
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 20:46
tacidvs
tacidvs is offline
Waarom wat zeggen als je niet eens weet waar je het over hebt?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 21:47
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
je reinste onzin.

Terroristische aanslagen
O ik zal me vandaag eens tegen mosterdgas laten inenten, volgende week tegen granaatscherven en komende zomer komt die tegen helikopterpropellers.

echt klets, die terroristen angst is al net zo'n hype als knikkeren in de knikkertijd.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 22:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

echt klets, die terroristen angst is al net zo'n hype als knikkeren in de knikkertijd.
Wie zei nu ook weer zoiets dergelijks als:
"het grootste en meest succesvolle wat terroristen bereikt hebben is de angst "



Ps. maar toch word ik liever door een atoombom gedood dan door een pokkenvirus
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.