Oud 18-05-2004, 03:19
Gecko
Avatar van Gecko
Gecko is offline
Hoewel ik m'n exames nog niet gehaald heb (niet dat ik het niet vertrouw) moet ik nu een profiel en vakkenpakket voor HAVO gaan kiezen (ik doe nu VMBO-tl)
Als profiel heb ik economie&maatschpij en ik kan voor het vrije deel of wiskunde a 1,2 veranderen naar wiskunde B 1 of een nieuw vak.

Dus, hoe ziet Wiskunde A 1,2 eruit en hoe ziet Wiskunde B 1 eruit? Wat is het vershil, wat vinden mensen die deze vakken doen ervan?

Als ik voor een nieuw vak ga kan ik mischien informatica, nog niet zeker. Dus voor mensen die informatica op havo examenniveau doen, hoe diep gaat de stof? Wat voor dingen krijg je?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2004, 12:07
The0
The0 is offline
Citaat:
Gecko schreef op 18-05-2004 @ 04:19 :
Hoewel ik m'n exames nog niet gehaald heb (niet dat ik het niet vertrouw) moet ik nu een profiel en vakkenpakket voor HAVO gaan kiezen (ik doe nu VMBO-tl)
Als profiel heb ik economie&maatschpij en ik kan voor het vrije deel of wiskunde a 1,2 veranderen naar wiskunde B 1 of een nieuw vak.

Dus, hoe ziet Wiskunde A 1,2 eruit en hoe ziet Wiskunde B 1 eruit? Wat is het vershil, wat vinden mensen die deze vakken doen ervan?

Als ik voor een nieuw vak ga kan ik mischien informatica, nog niet zeker. Dus voor mensen die informatica op havo examenniveau doen, hoe diep gaat de stof? Wat voor dingen krijg je?
Ik reageer als vwo'er, maar weet wel ongeveer hoe het daar is, want is wel bijna hetzelfde.

Ik denk dat het ligt aan hoe goed inzicht je hebt in wiskunde, want de stap van a1,2 naar b1 is aanzienlijk. Ik wil je zeker wiskunde b aanraden (doe zelf volgende week examen b1,2) omdat deze vaker benodigd is bij vervolgopleidingen (ik weet niet wat je gaat doen, dus misschien is a1,2 ook voldoende).

Informatica is echt HEEL basic. HTML JAVA en LEGO. Verder een beetje (nutteloze) termen uit je hoofd leren voor een toets. Als je een beetje computerkennis hebt zou een voldoende daarvoor een koekje moeten zijn.

Succes met je keuze.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:20
fib
Avatar van fib
fib is offline
De overstap van vmbo naar havo wat betreft wiskunde b1 is best wel groot. Bij ons op school moet je dan ook op het vmbo extra wiskunde lessen volgen. Wiskunde a1,2 is trouwens wel te doen.

Alleen met hard werken voor wiskunde b1, daar red je het niet mee, inzicht is noodzakelijk.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
The0 schreef op 18-05-2004 @ 13:07 :
Ik reageer als vwo'er, maar weet wel ongeveer hoe het daar is, want is wel bijna hetzelfde.

Ik denk dat het ligt aan hoe goed inzicht je hebt in wiskunde, want de stap van a1,2 naar b1 is aanzienlijk. Ik wil je zeker wiskunde b aanraden (doe zelf volgende week examen b1,2) omdat deze vaker benodigd is bij vervolgopleidingen (ik weet niet wat je gaat doen, dus misschien is a1,2 ook voldoende).

Informatica is echt HEEL basic. HTML JAVA en LEGO. Verder een beetje (nutteloze) termen uit je hoofd leren voor een toets. Als je een beetje computerkennis hebt zou een voldoende daarvoor een koekje moeten zijn.

Succes met je keuze.
hier ben ik het wel mee eens. Ik zelf heb ook E&M met wiskunde B1 en Informatica. Informatica heb ik zonder al te veel moeite met een 8 af gesloten.

Wiskunde B1 heb ik gekozen voor m'n vervolgopleiding.
Ik denk dat B1 wat meer algebra is, veel spelen met formules enzo. A12 is iets meer statistiek.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:24
fib
Avatar van fib
fib is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 18-05-2004 @ 13:54 :



Ik denk dat B1 wat meer algebra is, veel spelen met formules enzo. A12 is iets meer statistiek.
In studie last uren:

wiskunde a1,2
analyse 160
statestiek 120

wiskunde b1
analyse 160
statestiek 80
meetkunde 40
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:28
Verwijderd
Informatica is geen Centraal Examen-vak, dus iedereen mag het willekeurig invullen geloof ik. Bij ons op school was het vrij makkelijk... dus.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 14:02
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
fib schreef op 18-05-2004 @ 14:24 :
In studie last uren:

wiskunde a1,2
analyse 160
statestiek 120

wiskunde b1
analyse 160
statestiek 80
meetkunde 40
wat is precies het verschil tussen analyse en statestiek ?
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:15
Gecko
Avatar van Gecko
Gecko is offline
Bedankt voor jullie reacties.
Informatica zal in dit geval erg simpel zijn. Niet dat dat erg is, zeker niet als ik er geen examen voor krijg
Toch weet ik nog niet genoeg over het verschil tussen Wiskunde A en B dusse, ik ga hier wat meer informatie over zoeken, ook over wat ze te maken hebben met beroepsopleidingen. Als jullie hier nog wat anders over willen zeggen, graag.

Oh en met wiskunde ben ik niet echt brilliant maar ook niet slecht. (tot nu toe) houd m'n begrijpend inzicht op rond het bewijs van de ztelling van Pythagoras (waar heel toevallig mijn werkstuk voor dit examen ook over gaat )
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:58
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Tja, wb1 zou ik eigenlijk alleen maar kiezen icm met na1, dan vergroot je je mogelijkheden ook werkelijk. wb1 heb je als los vak niet echt nodig. Let wel op dat ik het nu heb over verschil in mogelijkheden, niet over algemene ontwikkeling, want daarvoor zou t wel ok zijn om wb1 te doen. Zelf heb ik ook na2 en sk2 (op t vwo) zonder wb2 en dat is alleen maar handig als je wb2 hebt, dus.
als je moeite hebt met dingen als pythagoras, zou ik niet pd voor wb1 gaan. maar wie weet, vroeger was ik ook altijd slecht in wi en nu wel redelijk. Vaak kun je nog wel overstappen van wb1 naar wa12 dus j kan t cker proberen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 10:52
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 18-05-2004 @ 15:02 :
wat is precies het verschil tussen analyse en statestiek ?
analyse is volgens mij algebra. Formules oplossen, differentieren, integreren en dergelijke.
statistiek is kansberekenen.
meetkunde is met figuren werken. Dat vond ik zelf een heel leuk onderdeel van WiB. Daarmee kan je tenminste echt 'zien' waar je mee bezig ben en ik vind tekenen ook wel leuk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Informatica studie na school
Verwijderd
10 12-01-2015 20:54
Algemene schoolzaken Profiel VWO
serfaus-fiss
4 04-01-2011 19:04
De Kantine Saaikunde A1 is nu C #813
Verwijderd
500 12-01-2010 23:05
Algemene schoolzaken Ik ga volgend jaar havo doen en ik heb een paar vragen over vakken dus help me alsje
wooper1992
11 23-08-2009 20:24
Studeren Profielkeuze: C&M of N&G?
Emma2812
9 08-11-2008 11:54
Algemene schoolzaken EUR vs UVA vs VU voor Informatica&eco
Wekko
7 07-01-2002 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.