Oud 23-09-2005, 17:58
Verwijderd
Hey ik krijg net van de belastingdienst een aanvraagformulier voor zorgtoeslag in de bus.
Ik woon met 9 anderen in een studentenflat en ieder van ons huurt apart een kamer via de SSH. Nu staat er ongeveer op het formulier dat elke meerderjarige huisgenoot mijn toeslagpartner kan zijn. Maar in principe huur ik zelf een kamer en niet met hen, maar sta wel op hetzelfde nummer ingeschreven. Wat moet ik nu invullen?
Advertentie
Oud 23-09-2005, 18:02
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1264295
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 23-09-2005, 18:20
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Je hebt geen toeslagpartner, omdat je neem ik aan met geen van je husigenoten financieel verbonden bent. Dat staat ik in het foldertje dat je bij je aanvraagformulier hebt gekregen.
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Oud 23-09-2005, 18:35
Verwijderd
Er staat alleen met wie ik een gemeenschappelijk huishouden heb.
Oud 23-09-2005, 18:49
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 23-09-2005 @ 18:35 :
Er staat alleen met wie ik een gemeenschappelijk huishouden heb.
Hm, in het foldertje bij mijn aanvraagformulier staat op pagina 4-5 een cirkeltje met criteria waaraan je moet voldoen om een toeslagpartner te hebben. Als student zonder geregistreerd partnerschap/huwelijk/gezamenlijk inkomen en als zelfstandig huurder heb je geen toeslagpartner.
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Oud 23-09-2005, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 23-09-2005 @ 18:49 :
Hm, in het foldertje bij mijn aanvraagformulier staat op pagina 4-5 een cirkeltje met criteria waaraan je moet voldoen om een toeslagpartner te hebben. Als student zonder geregistreerd partnerschap/huwelijk/gezamenlijk inkomen en als zelfstandig huurder heb je geen toeslagpartner.
Okee bedankt voor de informatie!
Oud 24-09-2005, 15:39
Troopa
Avatar van Troopa
Troopa is offline
Waarschijnlijk deel je was/kook gelegenheid en woon je dus in een onzelfstandige woonruimte. In dit geval moet je één van je medebewoners aanwijzen als toeslagpartner. Wie dit word mag je zelf bepalen, het inkomen is alleen van belang, aangezien over jullie gezamenlijke inkomen de toeslag berekend word.
__________________
Who laughs last, didn't get it
Oud 24-09-2005, 15:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vind het lastig om te gokken wat mijn jaarinkomen zal zijn... Ik weet helemaal niet of ik nog vakantiewerk ga doen oid... Is het zo dat als ik straks opeens veel meer verdien, ik mn toeslag terug moet betalen ofzo?

(Veel meer zal t ook niet zijn, ipv 500 euro zal het 1000 euro zijn oid)

En wat je van de belasting terug krijgt in 2006, telt dat ook als je inkomen of niet? Dat bedrag ligt wel aardig hoog nml (1500 euro oid).
Oud 24-09-2005, 16:04
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Troopa schreef op 24-09-2005 @ 15:39 :
Waarschijnlijk deel je was/kook gelegenheid en woon je dus in een onzelfstandige woonruimte. In dit geval moet je één van je medebewoners aanwijzen als toeslagpartner. Wie dit word mag je zelf bepalen, het inkomen is alleen van belang, aangezien over jullie gezamenlijke inkomen de toeslag berekend word.
Dat is niet waar. Je voert namelijk geen gezamenlijke huishouding d.w.z. alle uitgaven en inkomsten delen. Je hebt een eigen contract met je huisbaas/de woningcorporatie. Een huisgenoot is iemand die bij je inwoont. Huisgenoten in dit geval zijn eigen huishoudens met een eigen contract.
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Oud 24-09-2005, 16:34
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-09-2005 @ 15:45 :
Ik vind het lastig om te gokken wat mijn jaarinkomen zal zijn... Ik weet helemaal niet of ik nog vakantiewerk ga doen oid... Is het zo dat als ik straks opeens veel meer verdien, ik mn toeslag terug moet betalen ofzo?

(Veel meer zal t ook niet zijn, ipv 500 euro zal het 1000 euro zijn oid)

En wat je van de belasting terug krijgt in 2006, telt dat ook als je inkomen of niet? Dat bedrag ligt wel aardig hoog nml (1500 euro oid).
Heb je dit jaar gewerkt?
Als je nog ergens tijdelijk gaat werken, zul je vast niet meteen over de inkomensgrens komen. In principe kun je dus best 1000 euro verdienen oid.

Als je geld terug krijgt van de belasting, telt dat niet als inkomen, want daar heb je al belasting over betaald(, geloof ik).
Oud 24-09-2005, 16:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 24-09-2005 @ 16:34 :
Heb je dit jaar gewerkt?
Als je nog ergens tijdelijk gaat werken, zul je vast niet meteen over de inkomensgrens komen. In principe kun je dus best 1000 euro verdienen oid.

Als je geld terug krijgt van de belasting, telt dat niet als inkomen, want daar heb je al belasting over betaald(, geloof ik).
Het gaat toch niet over dit jaar maar over het jaar 2006? Dit jaar heb ik meer gewerkt ja... Ik zal dit jaar zo'n 5000 euro netto verdiend hebben (dat was een uitzondering omdat ik tijdelijk gestopt was met studeren). Maar volgens mij stond op dat formulier toch echt 2006.
Oud 24-09-2005, 16:44
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-09-2005 @ 16:40 :
Het gaat toch niet over dit jaar maar over het jaar 2006? Dit jaar heb ik meer gewerkt ja... Ik zal dit jaar zo'n 5000 euro netto verdiend hebben (dat was een uitzondering omdat ik tijdelijk gestopt was met studeren). Maar volgens mij stond op dat formulier toch echt 2006.
Hoe willen ze jou inkomen schatten over 2006 als dat nog niet begonnen is? Ze maken gewoon een schattig om basis van vorig jaar en eind 2006 zien ze of die schatting van hun/van jou goed was.

Als je zo'n proefberekening maakt, dan moet je invullen wat er (als je altijd aangifte doet) op die laatste brief stond en dan moet jij zelf zeggen of je denkt dat je meer gaat verdienen in 2006. Als dan dat jaar voorbij is kunnen ze zien of je schatting goed was en als je dan boven de grens komt, dan moet je het (denk ik) terug betalen o.i.d.
Oud 24-09-2005, 16:45
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
-
Oud 24-09-2005, 16:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Rachel schreef op 24-09-2005 @ 16:44 :
Hoe willen ze jou inkomen schatten over 2006 als dat nog niet begonnen is? Ze maken gewoon een schattig om basis van vorig jaar en eind 2006 zien ze of die schatting van hun/van jou goed was.

Als je zo'n proefberekening maakt, dan moet je invullen wat er (als je altijd aangifte doet) op die laatste brief stond en dan moet jij zelf zeggen of je denkt dat je meer gaat verdienen in 2006. Als dan dat jaar voorbij is kunnen ze zien of je schatting goed was en als je dan boven de grens komt, dan moet je het (denk ik) terug betalen o.i.d.
Ja maar ik vroeg ook niet waar die schatting vandaan komt Daarbij is die schatting ook niet over 2005 (dit jaar dus).

Ik snap het verder wel. Ik vind het gewoon lastig om die schatting te maken en vroeg me dus af hoe dat in zn werking ging (of je dus inderdaad geld terug moet betalen).
Oud 24-09-2005, 16:54
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Heb ik net in dat andere topic geplaatst:

Aangezien ik me toch verveel, ging ik een aantal bedragen uitrekenen en €25.000 is de grens (dan heb je géén partner, én krijg je een inkomen uit loon, uitkering of pensioen én doe je ieder jaar aangifte inkomstenbelasting bij de Belastingdienst, weet niet of het bij die andere zaken hetzelfde is}

25.000; je zorgtoeslag is dan €27,-
20.000; je zorgtoeslag is dan €277,-
17.500; je zorgtoeslag is dan €402,-
15.000; je zorgtoeslag is dan €403,-

Met andere woorden, je kan onwijs veel verdienen vóórdat je zorgtoeslag pas omlaag gaat. Denk dat zo'n schatting dan niet nauw komt
Oud 24-09-2005, 16:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Inderdaad Dus komt goed

Lekker irritant dat er 2 topics zijn trouwens Ik ben ook heel irritant in 2 topics aan het posten.
Oud 24-09-2005, 16:57
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-09-2005 @ 16:56 :
Inderdaad Dus komt goed

Lekker irritant dat er 2 topics zijn trouwens Ik ben ook heel irritant in 2 topics aan het posten.
haha
Oud 24-09-2005, 17:09
Troopa
Avatar van Troopa
Troopa is offline
Citaat:
Neiu schreef op 24-09-2005 @ 16:04 :
Dat is niet waar. Je voert namelijk geen gezamenlijke huishouding d.w.z. alle uitgaven en inkomsten delen. Je hebt een eigen contract met je huisbaas/de woningcorporatie. Een huisgenoot is iemand die bij je inwoont. Huisgenoten in dit geval zijn eigen huishoudens met een eigen contract.
Dat kan wel zo zijn, maar als je met meerdere personen op één adres staat ingeschreven in het GBA (gemeentelijke basis administratie) ben je gewoon medebewoners van elkaar, en moet je daar dus een toeslagpartner uitkiezen. Dat je dan een eigen contract hebt staat daar los van.
__________________
Who laughs last, didn't get it
Ads door Google
Oud 24-09-2005, 17:40
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-09-2005 @ 15:45 :
Ik vind het lastig om te gokken wat mijn jaarinkomen zal zijn... Ik weet helemaal niet of ik nog vakantiewerk ga doen oid... Is het zo dat als ik straks opeens veel meer verdien, ik mn toeslag terug moet betalen ofzo?

(Veel meer zal t ook niet zijn, ipv 500 euro zal het 1000 euro zijn oid)

En wat je van de belasting terug krijgt in 2006, telt dat ook als je inkomen of niet? Dat bedrag ligt wel aardig hoog nml (1500 euro oid).
Ze bekijken aan het eind van 2006 je effectieve inkomen, maar dat zal in jouw geval (omdat je nog vrij jong bent) waarschijnlijk geen butt uitmaken. Als je aan of over de grens komt, dan moet je een deel terugbetalen of dat houden ze in.
Oud 25-09-2005, 00:16
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Troopa schreef op 24-09-2005 @ 17:09 :
Dat kan wel zo zijn, maar als je met meerdere personen op één adres staat ingeschreven in het GBA (gemeentelijke basis administratie) ben je gewoon medebewoners van elkaar, en moet je daar dus een toeslagpartner uitkiezen. Dat je dan een eigen contract hebt staat daar los van.
Volg de stappen op cdee site voor een toeslagpartner of je die wel of niet hebt.
Als je een gezamelijk huishouden hebt zegt de site het volgende

Citaat:
Heeft u één meerderjarige medebewoner? Dan is dat uw toeslagpartner. Heeft u meer meerderjarige medebewoners? Kies dan zelf wie van deze medebewoners uw toeslagpartner moet zijn.
wanneer je geen gezamelijk huishouden voert heb je geen toeslagpartner
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 25-09-2005 om 00:22.
Oud 25-09-2005, 20:06
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik sluit dit topic, je kunt in bovenstaande topic terecht voor je vragen hierover.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 25-09-2005, 20:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hij is alleen niet gesloten
Oud 25-09-2005, 21:08
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ekki schreef op 25-09-2005 @ 20:06 :
Ik sluit dit topic, je kunt in bovenstaande topic terecht voor je vragen hierover.
geen daden maar woorden ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 25-09-2005, 21:51
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Dan doe ik het
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 26-09-2005, 18:49
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-09-2005 @ 20:23 :
Hij is alleen niet gesloten
Ik ook met m'n slaaphoofd .

Dankje, Chaucus
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Zorgtoeslag.nl dienst als minderjarige
Momongama
6 25-01-2017 14:18
Werk, Geld & Recht (Belastbaar) inkomen - zorgtoeslag
TheWhiteOwl
4 09-12-2013 17:38
Werk, Geld & Recht zorgtoeslag
patricia15
10 24-11-2011 16:19
Werk, Geld & Recht Ex krijgt nog steeds MIJN zorgtoeslag.
stoepkrijtje
36 24-07-2007 09:39
Werk, Geld & Recht Zorgtoeslag (& basisverzekering)?
Verwijderd
500 25-01-2006 09:35
Werk, Geld & Recht Wat is de maximale zorgtoeslag
Dionysus
8 05-01-2006 13:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.