Oud 13-01-2010, 12:38
Undit
Undit is offline
hallo, ik ben 14, en iedereen zegt dat ik sws wel 17 lijk.
hoe kun je je id kaart 'vervalsen'
wat gaat er gebeuren als je wordt op gepakt? etc?

groetn
Advertentie
Oud 13-01-2010, 12:54
ganralph
ganralph is offline
je zet vervalsen tussen aanhalingstekens. waarom? omdat het dan minder erg lijkt? het is een misdrijf, met of zonder aanhalingstekens. een volwassene kan volgens mij tot 6 jaar gevangenisstraf krijgen bij het vervalsen van een document.

en waarom zou je het willen? om stoer te doen? om op plekken te komen waar je als 14-jarige terecht niets te zoeken hebt?
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 13-01-2010, 13:24
Verwijderd
Oftewel, gewoon niet doen en op andere manieren aan je bier proberen te komen.
Oud 13-01-2010, 13:29
Undit
Undit is offline
Tja, en de discotheken waar al mijn vrienden heen gaan?
ga namelijk met allemaal 16+ers om.
Oud 13-01-2010, 13:33
Verwijderd
Als ze iedereen controleren op leeftijd heb je gewoon pech. Dan zit er niks anders op dan 2 jaar te wachten.
Oud 13-01-2010, 13:33
surimeid
Avatar van surimeid
surimeid is offline
dat zou ik niet doen het kan je in de problemen brengen...
en als je te jong bent gewoon geen bier..
__________________
You're everything I thought you never where and nothing like I thought you could have been.
Oud 13-01-2010, 13:51
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
vaak kom je met een kopie ook binnen en als ze vragen waarom je een kopie bij hebt zeg je gewoon: ik ben bang om m kwijt te raken. in jou geval zal er dus op je id bij geboortedatum 02-03-1995 staan of iets dergelijks. Wat ik deed was kopie maken en in paint die 5 van 1995 weghalen en vervangen door een ander getal wat ergens op de id kaart staat bijv. de 1 van 1995 dus dan staat er 02-03-1991 als je het een beetje netjes doet zie je er niks van.

id kaart lenen werkt ook vaak.

en ik zal me niet druk maken over "gepakt" worden, als ze je niet geloven kom je gewoon niet binnen pech gehad, ze kunnen je verder niks maken ofzo.
Oud 13-01-2010, 13:57
Verwijderd
Hahahah mij is nog nooit de toegang geweigerd! ik liet mijn ID zien, was voor 18 jaar en ouder...ik was 16..mocht ik gewoon doorlopen

ligt er aan wie je aan de deur hebt staan.
Oud 13-01-2010, 13:58
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
vaak kom je met een kopie ook binnen en als ze vragen waarom je een kopie bij hebt zeg je gewoon: ik ben bang om m kwijt te raken.
als je echt oud genoeg bent om die disco in te gaan, dan ben je ook in de leeftijd dat je een id-plicht hebt. daarvoor volstaat een kopietje niet kortom: iedereen die die disco in mag/wil, is toch al wettelijk verplicht om een geldig id bij zich te dragen, dus kan de disco daar net zo goed om vragen.

het behoeft verder geen uitleg dat het vervalsen van een kopie in dit geval ook strafbaar zou zijn.

maar goed: als het om een discotheek gaat, hoef je je idd niet druk te maken om zware gevolgen. desalniettemin is het verboden en terecht, dus niet achteraf gaan zeuren.

(of de politie patrouilleert net bij die tent en komt even vragen waarom je in discussie bent met de uitsmijter uiteraard heeft de agent dan ook het recht om je id even te bekijken...)
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 13-01-2010, 14:00
Verwijderd
Citaat:
(of de politie patrouilleert net bij die tent en komt even vragen waarom je in discussie bent met de uitsmijter uiteraard heeft de agent dan ook het recht om je id even te bekijken...)
Sinds wanneer? ben je dan ineens verdachte als je aan het praten ben?
Oud 13-01-2010, 14:07
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Sinds wanneer? ben je dan ineens verdachte als je aan het praten ben?
uitsmijter: "... en blijf weg!"
agent: "is er iets aan de hand?"
uitsmijter: "hij heeft een vervalste id-kaart"

fin.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 13-01-2010, 15:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Tja, en de discotheken waar al mijn vrienden heen gaan?
Daar kan je nog niet in. Lijkt me een duidelijke zaak.

Dat soort regels worden nu juist ingesteld zodat jij niet één van die mensen wordt die door zijn ouders bij de verslavingszorg wordt afgeleverd, of ergens in coma in een goot eindigt, of ergens in het ziekenhuis nadat allemaal 18+'ers om je heen los gingen.

Hoezo zou je dat überhaupt willen? Ik zuip dus ik ben is nou niet echt een wijs levensmotto.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-01-2010, 16:08
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
je zet vervalsen tussen aanhalingstekens. waarom? omdat het dan minder erg lijkt? het is een misdrijf, met of zonder aanhalingstekens. een volwassene kan volgens mij tot 6 jaar gevangenisstraf krijgen bij het vervalsen van een document.

en waarom zou je het willen? om stoer te doen? om op plekken te komen waar je als 14-jarige terecht niets te zoeken hebt?
alcohol, feesten

rijbewijs
Oud 13-01-2010, 16:55
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Als je toch ouder lijkt vragen ze uberhaupt niet om je ID -.-;
Oud 13-01-2010, 20:40
Verwijderd
en je moet inkijk hebben!
Oud 13-01-2010, 21:18
Undit
Undit is offline
het gaat mij niet om drank of drugs of wat dan of wat dan ook.
en bestaat bij ons ook discotheek van 10-16 nou daarkomen me vrienden af en toe.
allemaal ukkies .
ik vind mezelf bij de ouderen horne.
Oud 14-01-2010, 12:59
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Jezelf bij de ouderen vinden horen is júist een van de redenen waarom de wet is ingesteld op 16 jaar..
Niet dat mensen vanaf 16 niet meer beïnvloedbaar zijn, maar ze willen die beïnvloeding onder de 16 juist zoveel mogelijk zien terug te dringen.

Je bent geen uitzonderingsgeval, de wet is er juist op gemaakt. Simpel: dikke pech en wachten. Of blijven proberen binnen te komen, iig wel met een eigen ID en geen vervalsing.
Oud 14-01-2010, 14:06
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
hallo, ik ben 14, en iedereen zegt dat ik sws wel 17 lijk.
hoe kun je je id kaart 'vervalsen'
wat gaat er gebeuren als je wordt op gepakt? etc?

groetn
Ik ben 16, en mensen zeggen dat ik 18-19 jaar oud lijk.
Ik kan legaal bier kopen, maar ik doe 't niet omdat ik 't niet te zuipen vind.

Gewoon niet doen.
Punt.
Groei eerst maar even op.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Ads door Google
Oud 14-01-2010, 14:30
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
leer jij maar bier drinken
Oud 14-01-2010, 15:37
P2
Avatar van P2
P2 is offline
Een valse legitimatie laten zien aan een portier is niet strafbaar. Alleen als je aan een politie man een vervalste ID kaart laat zien ben je strafbaar.. Maar je moet dus op het laatste getalletje van je geboorte jaar een mini stukje post it plakken en dan getalletje er op zetten, achter je plasticje van je portomonee doen en geheid dat de portier niks ziet! (Je kan het zelfs vast plakken met een beetje type-ex) En als de politie dan komt snel er af halen!
__________________
"Het enige verschil tussen mijzelf en een krankzinnige is dat ik niet krankzinnig ben."
Oud 14-01-2010, 15:44
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Een valse legitimatie laten zien aan een portier is niet strafbaar. Alleen als je aan een politie man een vervalste ID kaart laat zien ben je strafbaar..
nee hoor, het vervalsen van een legitimatie is strafbaar.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 14-01-2010, 17:28
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Een valse legitimatie laten zien aan een portier is niet strafbaar. Alleen als je aan een politie man een vervalste ID kaart laat zien ben je strafbaar.. Maar je moet dus op het laatste getalletje van je geboorte jaar een mini stukje post it plakken en dan getalletje er op zetten, achter je plasticje van je portomonee doen en geheid dat de portier niks ziet! (Je kan het zelfs vast plakken met een beetje type-ex) En als de politie dan komt snel er af halen!
Typisch gevalletje van de wet naar je eigen hand zetten. Vervalsing is strafbaar, ook al berg je het direct in een kastje in huis op.

En dit is wel het toppunt van prutswerk dat ik ooit gehoord heb.
Oud 14-01-2010, 19:00
Verwijderd
Nee hoor, het bij je hebben zelf is niet strafbaar. Er mee werken wel.

Alleen als je verdachte ben en er wordt gevraagd naar je legitimatie is het strafbaar. Je geeft dan valse gegevens op.
Oud 14-01-2010, 19:19
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Nee hoor, het bij je hebben zelf is niet strafbaar. Er mee werken wel.

Alleen als je verdachte ben en er wordt gevraagd naar je legitimatie is het strafbaar. Je geeft dan valse gegevens op.
dus als ik 300 paspoorten in mijn kast heb liggen en de politie doet om een of andere reden huiszoeking, dan zeggen ze volgens jou: "goh, u bent een verzamelaar? leuk voor u"


als aannemelijk is dat jij er mee gaat werken/als het werkbaar is, is het volgens mij toch echt al strafbaar.


daarnaast staat op mijn id-kaart "het eigenmachtig aanbrengen van wijzigingen en/of aanvullingen maakt het document ongeldig en is strafbaar"

in mijn paspoort staat volgens mij ook nog "namaak verboden", maar dat heb ik niet binnen handbereik.

150 rijden is ook niet alleen verboden als er een flitspaal staat.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 14-01-2010, 20:00
Verwijderd
Vaakis er voor elf uur 's avonds geen leeftijdsgrens. Dus dan kun je gewoon voor elf uur naar binnen en daar op je vrienden wachten.
Advertentie
Oud 14-01-2010, 21:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
als aannemelijk is dat jij er mee gaat werken/als het werkbaar is, is het volgens mij toch echt al strafbaar.
Yep, inderdaad. Meestal als er ergens een afbeelding van een paspoort is, o.i.d. staat er met dikke letters 'specimen' overheen.

Logisch lijkt mij dan, dat alles dat echter lijkt dan dat, niet bepaald met humor wordt ontvangen door de hermandad.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 15-01-2010, 08:09
ganralph
ganralph is offline
nu zat ik nog even te kijken in de kleine letters van het paspoort en daar staat dat je het alleen "ter beschikking van derden mag stellen als daar een wettelijk verplichting toe bestaat."

kortom: mag een discotheek wel eisen dat jij je paspoort tijdelijk aan hen afstaat? (op sommige plaatsen worden er aan de deur zelfs scans/kopieën gemaakt, waardoor je het uit handen moet geven)
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 15-01-2010, 10:52
Verwijderd
Citaat:
nu zat ik nog even te kijken in de kleine letters van het paspoort en daar staat dat je het alleen "ter beschikking van derden mag stellen als daar een wettelijk verplichting toe bestaat."

kortom: mag een discotheek wel eisen dat jij je paspoort tijdelijk aan hen afstaat? (op sommige plaatsen worden er aan de deur zelfs scans/kopieën gemaakt, waardoor je het uit handen moet geven)
Eisen mogen ze altijd natuurlijk, maar aangezien er geen wettelijke verplichting kan bestaan jegens een portier of private instelling als een discotheek, hebben ze niks te willen op het moment dat jij weigert je paspoort tijdelijk af te geven.
Goed, ze zullen je waarschijnlijk de toegang weigeren, maar meer kunnen ze niet doen.
Oud 15-01-2010, 11:07
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Eisen mogen ze altijd natuurlijk, maar aangezien er geen wettelijke verplichting kan bestaan jegens een portier of private instelling als een discotheek, hebben ze niks te willen op het moment dat jij weigert je paspoort tijdelijk af te geven.
Goed, ze zullen je waarschijnlijk de toegang weigeren, maar meer kunnen ze niet doen.
nee, tot zo ver snap ik hem. maar strikt genomen mag ik mijn paspoort niet aan een uitsmijter geven (er is geen wettelijke basis), dus de vraag om mijn paspoort is eigenlijk een aanzet tot een overtreding.

(ik weet dat ik de zaak nu opblaas, maar ik vroeg het me toch af )
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 04-10-2010, 13:02
205012
205012 is offline
En het risico dat je loopt als je neppe ID-kaart aan de politie wordt laten zien, is een boete van €240,= voor vervalsing.
Oud 04-10-2010, 13:23
ganralph
ganralph is offline
Het gesprek was hier al 9 maanden geleden afgelopen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De OV kaart moet een geldige legitimatie worden
Verwijderd
46 11-04-2006 13:36
Werk, Geld & Recht Identiteitskaart tonen
phensicske
76 08-02-2005 11:53
Films, TV & Radio toegang weigeren in de bios
G.T.C.
42 27-03-2003 09:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.