Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2014, 15:39
Max.Roegiest
Max.Roegiest is offline
Hallo mensen,

De titel is bijna duidelijk, dus ik zal even wat uitleggen.

Ik werk bij een Albert Heijn filiaal. Voorheen studeerde ik buiten de provincie, maar ik ben terug in mijn thuisstad, waar ook het filiaal is waar ik al een aantal jaren werk.
Ik heb dan ook een vast contract.

Vandaag vroeg mijn manager om uitleg over mijn schoolrooster en tijden, want dat is belangrijk voor de urenindeling.

Helaas begon hij over het feit dat hij geen werk meer voor mij had, want normaal gezien werk ik op zaterdag een hele dag en dan zondag, maar dat is blijkbaar gereserveerd voor studenten.

Laat me wel heel even duidelijk maken, en dit zijn niet per sé mijn woorden, maar ik ben waardevol op mijn werk.
Elke teamleider die ik heb laat duidelijk merken dat ik een goede werknemer ben, en ook een snelle werknemer. Ik heb veel werk-en klantenkennis.

Alleen het jammere is dan dat dit allemaal voorbij de manager gaat blijkbaar, of het komt nooit ter sprake.

Volgende vrijdag krijg ik mijn schoolrooster van mijn nieuwe school, gewoon terug in mijn thuisstad.

De eerste vraag/opdracht die ik van mijn manager kreeg, wat ik niet geweldig vind maar goed, was dat ik dus eerder mijn rooster moet gaan halen om te kijken naar andere werktijden, want 'het is geen lagere school meer waar je moet wachten op je rooster'.

Ik werk al 4 jaar bij deze Albert Heijn, mijn werktijden zijn nooit een probleem geweest in combinatie met school of andere dingen, maar nu ik ben terugverhuisd is het opeens een probleem dat ik dezelfde dagen wil blijven werken, want ik ga ten slotte nog steeds naar school.

Hij begon ook over de mogelijkheid om 's ochtends te werken, voor school als ik de tijd heb. Daar heb ik een groot probleem mee, want ik hoop al heel lang dat ik 's ochtends eindelijk eens tijd heb om te gaan sporten aangezien ik dit al een tijdje niet meer heb gedaan.

Heel toevallig weet ik ook dat een andere collega van mij hetzelfde gedoe heeft gehad, maar ze werkt er nog steeds, ook vooral gewoon in het weekend.

Ik wil deze baan absoluut niet kwijt, daar is ook geen goede reden voor, maar dit is mijn halve vraag:

Is het normaal of kan mijn manager zich in zoverre met mijn privéleven en school bemoeien dat hier consequenties voor zijn op het werk? Rare vraag, maarjah.

Nogmaals, ik wil mijn werk hier niet kwijt, maar wat ik ook niet wil is dat hij moet gaan bepalen wanneer ik kan werken. En dan zeggen dat er geen werk is voor mij dat is ook belachelijk, want op de zondag soms en heel vaak op zaterdag missen we gewoon mensen.

Er zijn ook al veel goede mensen van de zaterdag weggegaan en ik ben niet van plan om daar een van te worden. Niet alleen voor mijn eigen belang maar ook omdat ik weet van ELKE teamleider dat ik zeer waardevol ben voor het team.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2014, 15:48
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Grote kans dat hij van je af wil omdat je te oud bent (voor jou zo een 16-jarige) en op deze manier vertrek je zelf en geeft dat weinig gedoe.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2014, 15:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Is het normaal of kan mijn manager zich in zoverre met mijn privéleven en school bemoeien dat hier consequenties voor zijn op het werk? Rare vraag, maarjah.
De vraag is natuurlijk: wat staat er precies in je contract? Hoeveel uren/dagen etc.? Wat staat erin over werktijden? Wat staat erin over roostering? Even hier posten (geanonimiseerd indien nodig).
Met citaat reageren
Oud 25-08-2014, 10:36
Max.Roegiest
Max.Roegiest is offline
Ik zal z.s.m. zorgen dat ik de juiste informatie beschikbaar heb, ik ben aan het zoeken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2014, 12:51
Max.Roegiest
Max.Roegiest is offline
Dus dit is wat ik verder weet:

De manager wilt mij niet per se kwijt, hij zou het zelfs niet erg vinden als ik van een 8-uurs naar een 24-uurs contract ging.
Het zit HEM in de onzekerheden.

Ik kan blijkbaar niet op zaterdag en zondag werken want dat zit vol, hij heeft zo 50 anderen en dat is voor studenten.

Mijn mentale reactie: Het is niet vol, je hebt niet zo 50 mensen van mijn kwaliteit en sowieso 50 mensen want anders zou je niet zeuren dat we op zaterdag altijd zo laat klaar zijn, er zijn studenten in mijn stad die hier nog wonen en die werken ook op zaterdag dusjah.

Nu gaat hij dus deze vrijdag, 4 weken op vakantie en ik moet zorgen dat ik mijn schoolrooster heb zodat hij geen onzekerheden heeft over het inplannen van mijn werkuren.

Ik doe mijn best om mijn rooster te krijgen, maar aangezien ze nog inschrijvingen krijgen en het nog een concept is MAG ik het rooster niet krijgen.

Voor mijn baas betekent dit niks want hij weet zogenaamd hoe die school werkt en ik ben geen 17 meer maar een vent van 20 etc.

Ik mag dan 20 zijn, dat betekent niet dat ik ineens die mensen kan vertellen om dat rooster zomaar aan mij te geven.

Ik word dus eigenlijk gedwongen om een uitzondering te zijn voor vrijdag anders ben ik volgens mij gewoon mijn baan kwijt, en dat wil ik dus echt niet.

Morgenochtend moet ik dus bellen voor een afspraak met de persoon die over mijn schoolafdeling gaat, in de hoop dat ik dus voor vrijdag nog mijn rooster enzo kan krijgen.

Ik wil graag meningen en tips horen want ik weet even niet meer of dit normaal is of niet.

Ik heb een vast contract.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2014, 12:56
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Dat is nauwelijks antwoord op mijn vraag. Ik moet je contract lezen
Je verhaal over wat je manager wil en zegt is nu juridisch even niet echt van belang.

Aangezien je zoals ik het begrijp een vast contract hebt voor 8 uur per week hebt, kun je niet zo maar ontslagen worden. Ik raad je voorlopig in ieder geval aan niets te ondertekenen en niet zelf je contract op te zeggen / zelf ontslag te nemen.

Even pragmatisch: als je je rooster voor vrijdag kunt doorgeven is er geen probleem meer. Dus ik zou daar wel aan werken.

Laatst gewijzigd op 25-08-2014 om 14:04.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2014, 13:08
Max.Roegiest
Max.Roegiest is offline
Ik ga morgenochtend bellen voor een afspraak en mijn best doen mijn rooster te krijgen. Ik zal nog even zoeken naar mijn contract.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2014, 13:19
Max.Roegiest
Max.Roegiest is offline
Hierbij een kopie van mijn CAO, contract is nog zoeken, maar heb ik niet digitaal.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf AHWWALB+20+05+02+CAO+VGL+2011-2013.pdf (516.0 KB, 5x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2014, 14:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Kun je in ieder geval al wel wat uithalen, waarover je het kunt hebben met je leidinggevende (art. 6):

Je werkte structureel op zaterdag (en wellicht zondag). Als dat redelijkerwijs mogelijk is, moet je blijven worden ingeroosterd op deze dag(en). Dat men op deze dagen alleen nog maar studenten wil inzetten c.q. jou wil vervangen door een student, is geen goede grond.
Bovendien ga je zelf ook naar school (je bent blijkbaar alleen geen student?), dus dat maakt het nog onredelijker. Je kunt niet zo maar studenten bevoordelen ten opzichte van scholieren.

Wellicht dat je je manager nog kunt overtuigen dat je eigenlijk zelf ook student bent dus.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 14:44
Max.Roegiest
Max.Roegiest is offline
Ik ben druk met het achterhalen van mijn schoolrooster, of in ieder geval een poging tot en anders zal ik hem inderdaad moeten proberen overtuigen.

Al moet ik wel zeggen dat iedereen in onze winkel weet dat hij ongelooflijk eigenwijs is.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2014, 12:51
Max.Roegiest
Max.Roegiest is offline
Nou, ik heb het voor elkaar gekregen het concept van mijn schoolrooster te krijgen (na flink wat telefoontjes) en ik heb mijn beschikbaarheid voor mijn werk ingeleverd met dat rooster in gedachten. Minimaal 2 avonden of ochtenden (want dat is opeens de regel bij ons, heel raar) en voor de 3e keer maar gezegd dat ik zaterdag een hele dag en zondag de ochtend beschikbaar ben. Ingeleverd bij de Ass. Manager want de Manager was er niet. Volgens hem was het prima, dus dat is een pak van mijn schouders. Bedankt voor het advies!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2014, 12:58
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Hopelijk komt het goed!

Graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 27-08-2014, 13:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ben je niet simpelweg te oud (en dus te duur) voor de supermarkt in de weekenden waardoor ze alles proberen om je doordeweeks te laten werken op momenten dat scholieren meestal niet kunnen?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2014, 13:15
Verwijderd
Wat wolter zegt denk ik ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Hoe nu verder??? Tips?
solem
0 18-01-2012 12:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.